Nabíjecí síť ChargeNow od BMW bude nově přístupná také vozům Citroën a Peugeot

Skupina PSA a Digital Charging Solution (DCS) – dceřiná společnost skupiny BMW a provozovatel služby ChargeNow – uzavřely partnerství, na jejímž základu získávají zákazníci značek Peugeot a Citroën přístup k největší francouzské síti nabíjecích stanic pro elektromobily.

Služby ChargeMyPeugeot a ChargeMyCitroën jsou dostupné prostřednictvím aplikace ChargeNow, která dnes poskytuje přístup k 6360 nabíjecím stanicím ve Francii.
foto: PSA

Služby ChargeMyPeugeot a ChargeMyCitroën poskytují přístup k největší síti nabíjecích stanic pro elektromobily. Uživatelé mohou po celé Francii využívat 6360 stanic, z nichž 460 umožňuje rychlé nabíjení. V těchto stanicích mohou uživatelé ověřit dostupnost a typ konektoru a poté je mohou prostřednictvím svých předplacených karet používat. Do konce roku 2018 by síť měla mít ve Francii 9000 nabíjecích stanic.

„Vzhledem k nedávné analýze trhu jsme potěšeni, že je model DCS velmi atraktivní pro výrobce elektromobilů a provozovatele nabíjecích stanic a jsme hrdí na to, že skupina PSA je jedním z našich prvních hlavních zákazníků OEM snažících se podporovat prodeje svých elektromobilů na mnoha trzích,“ uvedl Markus Bartenschlager, ředitel společnosti DCS.

Tato iniciativa ilustruje strategii skupiny PSA zaměřenou na podporu přechodu na nové zdroje energií. V letech 2019–2021 bude uvedeno sedm nových verzí elektromobilů. Do roku 2025 budou mít všechny modely skupiny PSA hybridní nebo elektrickou verzi.

„Toto partnerství s DCS dokládá naši strategii podporu přechodu na nové zdroje energií. Služby ChargeMyPeugeot a ChargeMyCitroën ulehčují našim zákazníkům život. Jedná se o komplexní službu, která usnadňuje používání elektromobilu díky rychlému nalezení dostupných nabíjecích stanic,“ dodal Jérémie Maestracci, viceprezident divize Elektromobily skupiny PSA.

„Naším cílem vždy bylo pomoci vytvořit praktický rámec a vytvořit efektivní ekosystém pro naše zákazníky. Díky ChargeNow jsme do dnešního dne dosáhli skvělých výsledků a jsme hrdí na to, že spolupracujeme s dalšími průmyslovými partnery, jako je skupina PSA, na podpoře elektromobility po celém světě,“ prohlásil Bernhard Blaettel, viceprezident pro mobilní služby skupiny BMW.

tisková zpráva

69 Comments on “Nabíjecí síť ChargeNow od BMW bude nově přístupná také vozům Citroën a Peugeot”

  1. off
    Recenze majitele Tesly M3 po 24 hodinách
    Here’s my

    off

    Recenze majitele Tesly M3 po 24 hodinách

    Here’s my Model 3 review after 24 hours of ownership. Everyone talks about the good so I will start with the bad. Hopefully I can offer some things you haven’t heard quite as much thus far.

    The bad:

    – Driver side trunk alignment on my car is off. The gap is so big that you can actually see the trunk hinge mechanism if light is shining there. Tesla said they would fix. The rest of the panel gaps and trim alignment look great.

    – Scratch and two small rock chips on front bumper at delivery time. B Pillar (key card area) was also scratched. Tesla said they would fix.

    – Car came in late on the truck as was poorly cleaned and detailed. It was also only charged to 60% and all of the supercharger bays were full.

    – Woke up the next morning after delivery and my phone key stopped working and the car no longer appeared in the Tesla Phone app. I logged into my Tesla account on the website and the car was there. After calling Tesla, they explained that it takes a couple of days for the new car paperwork to make it through the system. After that happens, the phone key should work again. Not only does this make ZERO sense (as the phone key and app worked perfectly all day yesterday) but why on earth would they not explain this to customers at delivery time?! And why would they design a process like this?

    I cannot understate how inconvenient it is to have to use the key card. Gotta take it out of your pocket, swipe it on the pillar. Then touch it to the console to start the car. When you get out, you have to swipe on the B Pillar again to lock the car. It will be easy to forget the card somewhere. I sure hope Tesla fixes the phone key issues soon. This situation is pretty unacceptable.

    – The charger port/lock mechanism seems cheap and flimsy compared to the Model S. I get that they have to save money but I hope it won’t fail. With the S, you knew when the cable was plugged in sufficiently because there was a click and a lock sound. With this, there is no such thing. It doesn’t feel right to me.

    – A 256GB USB thumb drive formatted to FAT 32 with FLAC, MP3 and MP4 files takes about 25 minutes to load/read. I hope you are planning a very long drive because it will be over before you can play music from the thumb drive. After it loaded, some songs played fine but others were dropping out and many songs couldn’t load at all. It’s not a good experience at all and it is the ONLY way of which I am aware to play high quality music in the car. After going through the half hour USB stick read, the car didn’t need to go through that read process for the remainder of the day regardless of how many starts there were involved. The next morning, however, the USB stick had to be read again. Because I made several trips, each less than 25 minutes, the stick has not been read and available for play use today even though I drove many miles and had a bunch of small trips. This is completely unacceptable IMO.

    – Doors have to be slammed shut. It is easy to have them not be 100% closed.

    The good:
    – Car feels very luxurious compared to my 2013 Model S P85. Soft touch materials everywhere. Great seats that are super comfy. Ride quality is excellent

    – It handles so much better than the S. There is no competiiton.

    – Acceleration is very good but not quite as good as my S P85.

    – Autopilot works quite well so far. I’ve driven about 50 miles on AP so far. No complaints.

    – Stereo is unbelievably good. You will love it and it blows away the premium sound in the S.

    – Screen is so much higher quality than S or X and much more responsive.

    – The 3 is Sooooo much more energy efficient than the S. The S would typically consume 400-450 Wh per mile. The 3 regularly is between 250-300 Wh/mile. sweet

    – Cloth headliner is actually quite nice. I would have preferred Alcantara though.

    – Fit and finish is good but not perfect.

    – An additional 2 or 4 year bumper to bumper warranty can be purchased up until the 50,000 mile mark or within 1000 miles of exceeding 50k miles. There was no word on the cost of the extended warranty.

  2. Lidoveky azrádci na ministerstvu války
    Česko bude mít

    Lidoveky azrádci na ministerstvu války

    Česko bude mít první 2 veřejné plnicí stanice na vodík pro automobily. Petrolejářský koncern Unipetrol

    cs.wikipedia.org/wiki/Unipetrol

    Do 7 let by u nás mohlo fungovat podle představ ministerstva dopravy 12 stanic a jezdit přes 12,5 tisíce aut na vodík

    byznys.lidovky.cz/cesko-bude-mit-prvni-pumpy-na-vodik-palivo-ale-nikdo-nevyuziva-pb8-/auto.aspx?c=A180309_141435_ln-auto_pkk

    csfd.cz/film/303069-captain-america-navrat-prvniho-avengera/prehled/

  3. už věříte že german elektrosimulanten bande 😉
    Nevěří

    už věříte že german elektrosimulanten bande 😉

    Nevěří Bosch elektromobilům? Zrušil investici do výroby baterií

    auto.idnes.cz/bosch-akumulator-elektromobil-baterie-investice-seeo-pfo-/automoto.aspx?c=A180304_200730_automoto_fdv

                1. Já měl dojem, že to bylo dočasné.
                  Já měl dojem, že to bylo dočasné.

                2. Pokud jsem to dobře pochopil je verze Tiberium 50 kW a verze
                  Pokud jsem to dobře pochopil je verze Tiberium 50 kW a verze Tiberium 150 kW.

        1. Ach jo, zase ta matematika. Úspora času je nějakých cca.
          Ach jo, zase ta matematika. Úspora času je nějakých cca. 37%. Sice jsi to napsal blbě, ale hlavně že to bylo v diskuzi rychle. Jako procesor Intel. Na první pohled 27 a 17 je vidět že píšeš cypovinu (cyp = havířský učeň).

              1. Nevím úplně přesně co si tím chtěl přesně říct,
                Nevím úplně přesně co si tím chtěl přesně říct, vzhledem k tomu že mám stejné uživatelské jméno jen jsem to smazal protože už sem nehodlám toho moc psát. V poslední době mně přijdou diskuze na tomto serveru naprosto o ničem. Také ten tvůj příspěvek je přesně to proč jsem nechci už chodit.

  4. Dnes (sobota 10.3) jsem zprovoznil nabíječku v
    Dnes (sobota 10.3) jsem zprovoznil nabíječku v Pardubicích.
    Je to stejná nabíječka jako dříve zprovozněná v Rousínově.
    Obě fungují přes EVmapa.cz.

    Časem budou ode mne přibývat další a někde i silnější.

    Je to hlavně pro malobaterkáče, a nabíjet tam může kdokoliv kdo potřebuje nabít a nemá čip od ČEZU.

    1. LUKY ses legenda! diky
      Akorat me tedka vrta hlavou, jestli

      LUKY ses legenda! diky

      Akorat me tedka vrta hlavou, jestli neni nejaky problem na tech novych 32A Mennekes Type2 s iMievem (16A, 3KW max. inverter), uz jste nekdo zkouseli dobijet v Bruntalu na tehle Type2 dobijecce ?

      evmapa.cz/stredni-prumyslova-skola-bruntal

      Dalsi podobne dobijecky s tim 7m 32A kabelem jsou kolem Ostravy. Co kdyz na to pripojim 16A Type2 male/Type 1 female 6m kabel ?

      1. Asi takhle, bavime se o menekesu a v aute yazaki…
        Pokud je

        Asi takhle, bavime se o menekesu a v aute yazaki…
        Pokud je zasuvka 32A a palubni AC 16A, tak je to dobre a nabijeni je OK.
        Naopak je to spatnee. Palubni 32A a zasuvka 16A. To vyhodi jistic. Musela by byt v kabelu vlastni elektronika aby se dalo rici autu, ze muze jen 16A.
        Staci takto?

        1. Pokud je to zapojení Mennekes zásuvky ve stanici uděláno
          Pokud je to zapojení Mennekes zásuvky ve stanici uděláno podle normy, tak kontrolér ve stanici vozidlu přes PWM na CP pilotu nahlásí hodnotu jističe stanice a palubní nabíječka vozu se tomu automaticky přizpůsobí. Mennekes a Yazaki kabely tedy nepotřebují elektroniku v kabelu. Ta je nutná v případech nabíjení ze standardní Schuko nebo CEE zásuvky.

            1. Mennekes(IEC) adoptoval CP komunikaci dle J1772, takže funkce
              Mennekes(IEC) adoptoval CP komunikaci dle J1772, takže funkce CP pinu je v obou standardech stejná. Takže kabel Mennekes-Yazaki a opačně nemá na toto vliv. Určitě to funguje, je to ten samý princip jako u programovatelných kabelů např. od SAMPRO. Tam si také nacvakáte že chcete nabíjet jen 10A a píchnete to do Tesly s 32A nabíječkou.

              Mám ale pocit, že se trochu liší funkce PP pinu, kde u dle normy udělaných kabelů mennekes je v PP navíc kódována ampéráž kabelu. Tedy ochrana proti tomu, když teoreticky přijedete se Zoe s 63A nabíječkou k 63A mennekes stanici a mezi to si strčíte lekhý 20A mennekes-mennekes kabel s 5×2,5mm2 vodiči. Nabíjecí stanice vám pak díky kódovacímu odporu v konektoru nedovolí kabel „roztavit“ a povolí vozu zas jen těch 20A.

              1. PP v type1 aj type2 v prvom rade identifikuje zasunutie
                PP v type1 aj type2 v prvom rade identifikuje zasunutie konektora(proximity). Dalsia funkcionalita PP je u type1 ina ako u type2. Ako spomenul Pajda, v type2 hodnota PP odporu definuje maximalny prud. V type1 sluzia dva PP odpory so spinacom na identifikaciu zasunuteho konektora a identifikaciu aktivovania mechanickeho zamku na rukoveti type1 konektora po zasunuti do EV. Type1 nepodporuje wallboxy bez kabla, cize neexistuju kable type1/type1 – takze hodnotu prudu v type1 kabli netreba riesit – je dana wallboxom a kabel prislusneho prierezu montuje na type1 wallbox jeho vyrobca. Redukcia type1/type2 (nelegalna) aj kabel type2/type1 (legalny) samozrejme maju na identifikaciu max. prudu PP odpor v type2.

                1. Vyplyva z toho to, ze auto s type1 32A nabijenim, kabelem
                  Vyplyva z toho to, ze auto s type1 32A nabijenim, kabelem type2 na type1 pro 32A a pouziti stojanu type2 s 16A, tak to vyhodi jistic stojanu,.

                2. A přece nevyhodí 🙂 Ten PWM signál na CP (kódující
                  A přece nevyhodí 🙂 Ten PWM signál na CP (kódující velikost jističe) vysílaný kontrolérem ve stojanu/stanici se do vozu dostane vždy přes jakoukoliv kombinaci konektorů na kabelu. Funkce CP je pro type 1 i 2 totožná.

                3. Díky za vyčerpávající upřesnění problematiky.
                  A

                  Díky za vyčerpávající upřesnění problematiky.

                  A ještě bych vyzvedl informaci že „Type 1 nepočítá/neumožňuje wallbox bez kabelu“ Ono je to naprosto logické a praktické řešení, že veřejné dobíjecí stanice i domácí wallboxy budou mít vždy kabel. A stejný předpoklad samozřejmně platí i pro Type 2.

                  Proto je třeba při každé příležitosti odsoudit všechny automobilky, které do Evropy úmylsně zatáhly Type 1, i když si byly vědomy že způsobí přesně tyto problémy.(Přitom výměna Type 1 za Type 2 zásuvku ve voze opravdu není něco co by je stálo balík, nebo jim nějak významně ovlivnilo výrobu, obzvlášť ve srovnání s úpravou vozu pro pravostranné řízení).

                4. Verejne dobijacie stanice type2 aj domace wallboxy type2
                  Verejne dobijacie stanice type2 aj domace wallboxy type2 existuju s kablom aj bez kabla – (teda len so zasuvkou na stlpiku alebo na stene a kabel si treba priniest svoj)
                  A je to velmi dobre z dvoch dovodov:
                  1. Kable na wallboxoch su sice praktickejsie, lebo netreba vyberat svoj kabel, ale zasuvky na stlpiku alebo na stene su lacnejsie a netreba servisovat kabel a type 2 konektor, ktory sa moze pohadzovat po zemi a tak sa skor amortizuje ako zasuvka na wallboxe.
                  2.Prave specifikacia type2 umoznuje aby bolo mozne prevadzkovat oba varianty. Specifikacia type1 to neumoznuje. Majitelia EV v europe s type1 konektorom by boli nahraty, lebo na type2 wallboxe s kablom a type2 konektorom legalne nenabiju.
                  Takze type2 wallbox s zasuvkou je univerzalnesie riesenie, lebo ho mozu pouzit rovnako majitelia aut a type2 aj s type1.

                  Napriklad na parkoviskach v Norsku, alebo v krajinach na zapad od nas je ovela viac verejnych wallboxov s zasuvkou ako s kablom.

                  Samozrejme mozno na koniec kabla s type2 dat redukciu na type1, resp na koniec kabla s type1 dat redukciu na type2, no obe tieto riesenia su nelegalne a nie je uplne trivialne urobit zamykanie spoja na konci wallboxoveho kabla na redukciu.

          1. Taktak. Nize psal Pajda, ze pokud se stojan spravne postaven,
            Taktak. Nize psal Pajda, ze pokud se stojan spravne postaven, tak z 16A do auta s 32A to bude ok, ale jak to poznat? Pripojit, pockat 20 min, nevypne-li jistic stojanu, pak OK.

            Pokud tedy je v aute AC nabijecka s proudem mensim, nez je stojanovy proud, neni problem, auto si vezme max toho co umi; tedy z menekesu 63A, 48A, 32A do auta s 16A, je dobry.

      2. ten kabel sice zasuneš, ale nepřipojíš. Piny se nespojí,
        ten kabel sice zasuneš, ale nepřipojíš. Piny se nespojí, brání tomu asi 10mm plastu. Je zapotřebí buď řezat Type2 nebo si pořídit zásuvku na panel (nikoli konektor na kabel) která je o těch 10mm kratší….. Je to u těch krajských nabíječek MS kraje v EVMapě uvedeno. Avšak ne zcela srozumitelně.

  5. škoda, že z takto velkých provozovatelů nejde veřejně
    škoda, že z takto velkých provozovatelů nejde veřejně vylomit statistiky o poměru využívání Chadema versus CCS. Abychom v Ejropě s CCS nedopadli jako (CS)Tesla s pokrokovým Videem2000 když v celém světě umíral Betamax na nezájem oproti VHS. Jsem se díval na polskou mapu nabíječek a ne málo bylo osazeno pouze Chademo 😉

    1. Podle čl.4 bod 4. Nařízení 2014/94/EU Evropského
      Podle čl.4 bod 4. Nařízení 2014/94/EU Evropského parlamentu a Evropské rady z 22. října 2014 musí být od 18. listopadu 2017 povinně všechny nově instalované nebo rekonstruované nabíječky elektromobilů vybaveny pro AC standardem Mennekes typ 2 (EN 62196-2) a pro DC standardem Combo2 t.j. CCS (EN 62196-3). Ostatní standardy (zejména CHAdeMO) jsou povoleny, ale nepovinně.

      1. Díky za odkaz na Nařízení 2014/94/EU Evropského
        Díky za odkaz na Nařízení 2014/94/EU Evropského parlamentu a Evropské rady. Obsahuje toto nařízení nějaké sankce za nedodržení? Např. když by někdo po 18.11.2017 nainstaloval rychlonabíječku jen CHAdeMO/Mennekes nebo jen CHAdeMO. Nebo to musí členské státy EU zapracovat do své národní legislativy? Tam už se sankce za nedodržení dají předpokládat.

          1. S Tesla SuC je to asi na právní rozbor, protože směrnice
            S Tesla SuC je to asi na právní rozbor, protože směrnice místy mluví o veřejných a soukromých dobíjecích stanicích. A Tesla SuC se asi dá nějakým výkladem uchopit jako proprietální soukromá síť. Nicméně myslím že úmysl směrnice je jasný a velmi brzy bude i Tesla nucena CCS povinně přidávat minimálně ke všem novým instalacím v EU.

            1. No neviem ci tato smernica EU smernica nenarazi na ochranu
              No neviem ci tato smernica EU smernica nenarazi na ochranu sukromneho vlastnictva.
              Myslim, ze ked Tesla postavi na sukromnom pozemku sukromnu nabijaciu stanicu pre nabijanie presne ohranicenej skupiny elektromobilov tak nepredpokladam, ze sa najde sudca, co by to zakazal. Navyse po platnosti smernice bolo postavenych niekolko SC v Europe bez CCS a nikde sa nepisalo, ze by sa to niekto snazil zakazat. Tesla tiez v poslednej dobe na rychle zvysenie poctu stojanov SC pouziva riesenie, kde na palete dovezie jeden supercharger s dvoma nabijacimi stojanmi a len ho napoji na 3x400V.

              Radsej mali tvorcovia smernic EU od nejakeho buduceho datumu zakazat dovoz EV do Europy s inymi konektormi ako type2 a CCS. To by problem casom vyriesilo, ale na to nemaju gule.

              1. Tak podle mne ta směrnice problematiku uchopuje ze široka a
                Tak podle mne ta směrnice problematiku uchopuje ze široka a po letmém pročtení mi tam nepřišlo nic co by mi přišlo vysloveně mimo. S tím, že měli zajít ještě dál se zákazem dovozu vozů bez type2 a CCS souhlasím a věřím, že na to stejně brzy dojde.

                Podle mne státům EU dává směrnice dost významnou páku (v tomto případě na Teslu) to, že se tam také mluví o účelném využití příkonu sítě pro co nejširší množství uživatelů EV. A tedy si dokáži představit, že kdyby Tesla odmítla spolupracovat, tak jí sice nemohou výstavbu dalších stanic zakázat, ale pravděpodobě naprosto legálně je možné jim nepovolit jejich připojení k síti.

                1. Podle meho vykladu je narizeni jasne. SuC je jednoznacne
                  Podle meho vykladu je narizeni jasne. SuC je jednoznacne verejne pristupna nabijeci stanice, takze by mela byt od 18.11.2017 (mysleno nove postavena nebo rekonstruovana) osazena nejen typem 2, ale i CCS. Nicmene, co se tyka terminu, tak je otazkou, od kdy se to bere, zda od spusteni ci od zadosti o povoleni vystavby. Kazdopadne se vsak v narizeni nemluvi o stojanech, ale o stanicich. Pokud se to udela jako ve Vystrkove, tak je vse spravne, nebot se jedna o jednu stanici s nekolika stojany.
                  Pokud se Tesla dohodne s kymkoliv na jednom alternativnim stojanu, je vse v poradku.

            2. No a dopadne to jako na Vystrkově – udělá se dobíjecí
              No a dopadne to jako na Vystrkově – udělá se dobíjecí parkoviště s Tesla SC (třeba 40ks) a na ní jedno místo s nabíječkou CCS2 a vymalováno. Vlk se nažral a kozy zůstaly celý. Holt tak to dopadá, když politika přebije logiku. Ti poláci na to předpokládám budou srát jak na placatý kabel.

            3. Tesla je od roku 2016 kmenovým členem sdružení CharIN,
              Tesla je od roku 2016 kmenovým členem sdružení CharIN, které má za cíl celosvětové prosazení standardu CCS.
              Kromě všech evropských automobilek (včetně těch které doposud užívají CHAdeMO – Renault, PSA) jsou tam též americké GM a Ford a asijské Honda, Hundai, Mitsubishi, Subaru a Toyota.
              Zatím není členem Nissan, nicméně i tam si prý už jsou vědomi, že život CHAdeMO se chýlí ke konci.
              Na druhé straně se proslýchá, že Tesla umožní pomocí adaptéru nabíjení vozidel s CCS v síti SuC. Řeší se identifikace a systém plateb.
              Za týden 19.3. proběhne ve Freemontu (CA, USA) první severoamerická konference sdružení CharIN.

      1. „evropske“ zadne neni, CCS je nemecke pro par zvanych. EU by
        „evropske“ zadne neni, CCS je nemecke pro par zvanych. EU by mela dohlednout, ze je to skutecne otevreno vsem, pokud to ma byt jako evropsky a bez patentu.

        Chademo je „open“ a funguje v USA, JP, UK a EU, takze je to jediny opravdu globalni standard rychlonabijeni.

    1. My, co tím už roky jezdíme, si to přečteme a zeptáme se:
      My, co tím už roky jezdíme, si to přečteme a zeptáme se: Opravdu si Citroen a Peugeot myslí, že jsme hlupáci? Všechny modely Citroenu a Peugeotu v elektrice používají Yazaki Type1 se slabou palubní nabíječkou 3,6 kW a CHAdeMO rychlonabíjení 50 kW. Všechny BMW používají Mennekes Type2 a rychlonabíjení CCS Combo. Opravdu ChargeNow síť BMW nějak pomůže majitelům Peugeot a Citroen? Pomalou Type2 Mennekes, když si koupí příslušný jiný kabel, mohou používat už dnes, ale pouze stejně pomalu, jako běžnou domácí zásuvku. CCS Combo pak nevyužijí. Tak k čemu to je? Pro nějaké budoucí vozy?

      1. To je fakt, ale stejne ocenim i ten pomaly Type2 na Type1, uz
        To je fakt, ale stejne ocenim i ten pomaly Type2 na Type1, uz mne to zachranilo, porad lepsi nez zebrat o zasuvku nekde na benzince.

        Jsem osobne zvedav, jak to bude s Peugeotem a Citroenem dal, kdyz ten novy Peugeot Partner EV 2018 pouziva Chademo a Type1, to neni zadny predelany Mitsu model, ale novy Partner na mozna dalsi 3-4 roky.

      2. Podle mě článek řeší vůbec možnost přístupu k
        Podle mě článek řeší vůbec možnost přístupu k nabíjecí síti, protože i s příslušným kabelem na AC dobíjení , jim ta stanice byla k ničemu protože svoji kartou PSA ji nemohli zapnout.
        Jinak k „pomalé“ AC dobíjení je výborná věc pokud je těch stanic mraky a dají se používat při odstavení vozu.
        Za mě lepší než se klepat jestli je DC nabíječka volná a efektivně nabíjí jen do 80% kapacity baterie.

Napsat komentář