Autosalon Ženeva 2018: Audi e-tron – prototyp prvního elektromobilu ve speciálním maskování

Značka Audi odhalila na Ženevském autosalonu prototyp svého prvního modelu s čistě elektrickým pohonem.

Prototyp Audi e-tron ukazuje výhled na první zcela elektrický model značky se čtyřmi kruhy. Prototyp, maskovaný speciálně vyvinutou stylistickou fólií, cíleně vizualizuje vysokonapěťový pohon.
foto: Audi

Sportovní SUV Audi e-tron kombinuje prostor a komfort typického automobilu vyšší třídy s dojezdem, který umožňuje praktické využití vozidla v každodenním provozu. Téměř 250 prototypů absolvuje do zahájení výroby na celém světě testy v extrémních podmínkách. Speciálně maskované prototypy vyzývají k honbě za nejpozoruhodnějšími fotografiemi.

Pod zamaskovaným exteriérem se ukrývá sportovní prémiové SUV s pětimístným interiérem a velkorysým prostorem pro zavazadla. Nabídka vnitřního prostoru a komfort odpovídají typickému modelu Audi vyšší třídy.

Dojezd, umožňující i cestování na dlouhé vzdálenosti, a komplexní nabídka možností nabíjení poskytnou zákazníkům elektrickou mobilitu bez kompromisů. Sériovou verzi prototypu Audi e-tron bude možné nabíjet na rychlonabíjecích stanicích s nabíjecím výkonem až 150 kW.

SUV tak bude za necelých 30 minut připraveno na další etapu dálkové jízdy. Sériová verze prototypu Audi e-tron bude uvedena na evropský trh koncem roku 2018. Sériovou výrobu s neutrální bilancí emisí CO2 bude zajišťovat závod Audi v Bruselu.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

„Audi vytyčuje svým prvním modelem s čistě elektrickým pohonem důležitý milník pro budoucnost společnosti,“ říká Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG. „V roce 2020 budeme mít v nabídce tři zcela elektrické automobily – kromě sportovního SUV to bude také čtyřdveřové gran turismo, sériová verze studie Audi e-tron Sportback concept, a kompaktní model. Ještě před rokem 2025 uvedeme na trh více než 20 elektromobilů a hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení napříč všemi segmenty a všemi automobilovými koncepty,“ říká šéf značky Audi.

Čtyři kontinenty, více než pět milionů kilometrů

Do uvedení prvního elektricky poháněného modelu značky se čtyřmi kruhy na trh, k němuž dojde na konci letošního roku, absolvuje sportovní SUV zkušební jízdy na čtyřech kontinentech. Čistě elektricky poháněné SUV musí prokázat své všestranné kvality v nekompromisních praktických testech za extrémních podmínek od mrazivé Skandinávie a horké Afriky přes vysokohorské oblasti Asie, Severní smyčku Nürburgringu a dopravní zácpy čínských metropolí až po americké dálnice.

Audi zkouší předsériová vozidla v reálném provozu ve všech klimatických zónách s rozsahem teplot od méně než -20 °C do více než +50 °C. Kromě toho probíhají na celém světě intenzivní testy nabíjecí techniky, což je důležité bezpečnostní kritérium pro elektromobily napájené z akumulátorů.

Přitom jsou testovány jednotlivé standardy nabíjení na zkušebních polygonech i ve veřejném prostoru, aby byla zaručena bezpečnost kompletní nabídky různých metod nabíjení. Zkušebnímu provozu je podrobeno celkem téměř 250 prototypů Audi e-tron, které ujedou více než pět milionů kilometrů – to odpovídá 125 cestám kolem světa a cca 85 000 provozních hodin.

Honba za prototypy v Ženevě

Až do světové premiéry bude část flotily zkušebních vozidel Audi e-tron s elektrizujícím maskováním jezdit ve veřejném silničním provozu. První zastávkou nápadných prototypů je Ženeva. V době zahájení autosalonu projedou atraktivními místy švýcarské metropole.

Zájemci mohou využít tuto i další příležitosti ke zvěčnění prototypů se stylovým maskováním a své pozoruhodné fotografie vvložit na sociální sítě pod hashtagem #etron. Audi zveřejní nejlepší fotografie bez jakýchkoli her na schovávanou na webové stránce www.e-tron.audi.

tisková zpráva

30 Comments on “Autosalon Ženeva 2018: Audi e-tron – prototyp prvního elektromobilu ve speciálním maskování”

  1. Pane Horčík, dejte si alespoň trochu práce a napište k
    Pane Horčík, dejte si alespoň trochu práce a napište k autu více technických detailů, marketing nemá moc smysl na hybridu….

    Audi has previously confirmed that it is targeting a range of 311 miles (500km) from a single charge. Power outputs are still under wraps, although we know the concept claimed to produce 496bhp and 800Nm of torque, translating to a Model X-rivalling 0-62mph sprint time of 4.5 seconds.

    Audi officials have said the E-tron will cost about as much as a „well-specced“ A6 executive saloon, which means a price tag of around £60,000 is likely.

  2. „….Prototyp, ……. cíleně vizualizuje vysokonapěťový
    „….Prototyp, ……. cíleně vizualizuje vysokonapěťový pohon“.
    Proč pro pána krále tam cpou vysokonapěťové pohony? K čemu jim to bude? Celý zbytek světa jede na nízkém napětí (do 1000V) a Škoda bude trh drtit malým napětím (48V). To budou brát ojeté pohony z rušených dolů OKD? Nebo už to Transgas vzdává se svými vysokotlakými kompresory? Je vidět že je to opravdu banda nesvéprávných individuí.

    1. 48V je jen pro slabé hybridy ty svéprávné
      48V je jen pro slabé hybridy ty svéprávné individuum.

      Napětí stále ještě asi není dost vysoké, když zahajují jen s nabíjením 150kW, nebo jde možná jen o pomalý marketinkový náběh, a vnitřní napětí je už tak vysobé, aby mohli za 2 roky s jistotou nabídnout za příplatek bez velkých úprav konečnou verzi s 350kW nabíjením.

    2. Pan anonym poukazuje správně na nekorektní terminologii
      Pan anonym poukazuje správně na nekorektní terminologii používanou většinou vývojářů elektrických vozidel, kterou od nich následně přebral marketing. Zde je opravdu již nepsaným standardem označovat cokoliv nad 60VDC přídomkem High-Voltage. Tedy jako „vysokonapěťovou“ techniku, i když se jedná, z hlediska klasifikace(dělení napěťových stupnů), stále o nízké napětí.

      Hladina 60VDC pak vychází z požadavku norem na bezpečnost před úrazem elektrickým proudem.

        1. Taky technická – měl to dobře, ty špatně.
          Ale zdá se,

          Taky technická – měl to dobře, ty špatně.

          Ale zdá se, že naše tělesné schránky ještě více zchoulostivěly, neboť pro bezpečná malá napětí SELV a PELV (pro jejich přímé dotýkání v suchém prostředí) nestačí omezení jejich velikosti v souladu s jejich definicí napětí do 50 V AC a 120 V DC, ale požaduje se ještě omezení do 25 V AC a 60 V DC.

  3. Audi – náskok díky technice – ukázalo na Autosalonu Ženeva
    Audi – náskok díky technice – ukázalo na Autosalonu Ženeva 2018 prototyp SUV elektro auta, které Jaguar začal právě prodávat. A Tesla už nějaký pátek prodává. Stejně jako o třídu menší Kia (Soul EV) a čerstvě Hyundai (Kona). Sériově ho Audi slibuje uvést na konci roku 2018. Je snad něco výmluvnějšího?

    1. Dobrý večer Radovane,
      Teď už to nejsou jen kecy. 6/2018

      Dobrý večer Radovane,
      Teď už to nejsou jen kecy. 6/2018 začne výroba Jaguara, o rok dřív než plánovali (CCS2 100 kW). O 4 měsíce pozdeji začne sjíždět tahle Audi (CCS2 150 kW a následně i CCS2 350 kW). Jistě obě auta v luxusním segmentu, ale za cca 50% ceny Tesly X, která momentálně kraluje evropským prodejům luxusních SUV napříč palivovym spektrem. Svět brzy bude vypadat jinak a my oba se toho dožijeme. 🙂

    2. Pokud o kvalitě auta rozhoduje to, kdy bylo uvedeno na trh,
      Pokud o kvalitě auta rozhoduje to, kdy bylo uvedeno na trh, tak asi vyhrává Škoda Electric z Ejpovic. 🙂

      Já si rád počkám. Konečně druhé pořádné elektrické auto (po Jaguaru), které bude odpovídat normálním autům v této cenové hladině. Když se posadíte do Audi či Jaguaru, tak máte konečně ten pocit, že ty utracený prachy vidíte kolem sebe. Tesla je jako raketa na 4 kolech, ale bohužel i komfortem uvnitř. Snad ten přetáhnutý šéfdesigner z Audi s Teslou něco udělá a zlepší to.

      Kiu nebo Hyundai bych k tomuto nepřirovnával, to je nižší liga, to je jako srovnávat Fabii s BMW 7.

      Hlavně aby dodrželi termín konec 2018, svoje zákazníky si to najde.

        1. Tak že by se někde vyloženě chvástali a pak neplnili, to
          Tak že by se někde vyloženě chvástali a pak neplnili, to jsem si nějak nevšiml nebo jsem to tak nevnímal.
          Sportovní elektriku si již vyzkoušeli (cca 100 ks Audi R8 e-tron) a avizovaný Audi e-tron slibovali při uvedení konceptu v roce 2015 na rok 2018 a zatím to vypadá, že na podzim se jím opravdu u dealera svezu.
          Kdyby takhle dodržoval termíny Elon, tak tu již dneska mezi námi jezdí desetitisíce Tesel 3.

      1. Pri autách od začiatku navrhovaných ako EV, je rozdiel v
        Pri autách od začiatku navrhovaných ako EV, je rozdiel v komforte podstatne menší (ak vôbec nejaký).

        A pokiaľ si pri takom Ioniq-u priplatíte 1.500,-€ za kožu, tak rozdiel pri porovnaní s autom rovnakej triedy už naozaj ťažko spozorujete. A Ioniq určite neporovnávajte s BMW7, ale s porovanteľným razvorom = BMW rada3 prípadne snáď s Audi A5.

        Pri EV už totiž rovno výrobcovia počítajú s takou cenou, že automaticky do nich dávajú všetky možné (aj „nemožné“) najnovšie technológie (ak práve nejde o VW, kde všetko predávajú „bosé/holé“).

        1. Tak zrovna Ioniq mě zklamal, protože mi připomněl moji
          Tak zrovna Ioniq mě zklamal, protože mi připomněl moji stařičkou RAV. Tvrdý plasty všude. Takže k čemu je mi kůže, když je všude tvrdý plast, který je jednak pocitově nepříjemný proti měkčenému a stačí ho poškrábat jen nehtama. Ale mám pocit, že to je snad problém skoro všech asijských aut.

          Takže ani s A5 nebo BMW 3 bych ho stále nesrovnával. Parametrově k nim patří, ale ne pocitově. Aspoň tedy u mne. Ale to si taky BMW i Audi nechají pořádně zaplatit a pak není problém mít příplatky v řádech nové Octavie L&K. 🙂

          S posledním odstavcem také nesouhlasím, když kouknu na základní řady všech EV, tak nemám pocit, že by v tom bylo všechno možné. Jinak by ty vyšší řady výbav byly trochu o ničem…

          1. Konkretne Ioniq sa na Slovensku v inej ako plnej vybave ani
            Konkretne Ioniq sa na Slovensku v inej ako plnej vybave ani kupit neda. Navyse sa da objednat uz len v kozi (a metalicka farba). Sorry za generalizovanie, aj ked to je asi podobne pri vacsine azijskych aut (teda pred asom pri kupe Toyota Corolla som mal podobnu skusenost).

            Plasty – OK, suhlas. Pre ma su podstatne prave tie ostatne „parametrove“ veci, preto som trochu subjektivne pisal, ze rozdiel „takmer nie je“.

Napsat komentář