Autosalon Ženeva 2018: už i Toyota hlásí konec dieselů

Silná poptávka zákazníků po hybridních variantách klíčových modelů od Toyoty znamená, že automobilka v roce 2018 postupně stáhne naftové pohony ze své nabídky napříč všemi osobními vozidly.

U osobních aut od letošního roku Toyota s diesely končí. V oblasti aut užitkových je prozatím zachová.
foto: Toyota

Toyota se těsně před ženevským autosalonem podělila o informace týkající se další fáze strategie pohonných ústrojí pro Evropu. Pro Auris nové generace, jehož výroba se spustí příští rok v britském Burnastonu, budou k dispozici tři pohonná ústrojí, včetně dvou hybridních elektrických pohonů (HEV).

Novými pohonnými jednotkami jsou:

1.2L Turbo – benzínový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva (116 koní)
1.8L HEV – 4. generace hybridního pohonu, též pro modely Prius a Toyota C-HR (122 koní)
2.0L HEV – nový a výkonnější hybridní pohon, podvozková architektura TNGA, hybrid 2,0 litru (180 koní)

Podobně jako v roce 2016, kdy byla Toyota C-HR uvedena bez varianty s naftovým motorem, bude i nová generace Toyoty Auris uvedena pouze s benzínovým nebo hybridním pohonem.

V roce 2017 tvořily hybridy 41 % úhrnných prodejů Toyota Motor Europe, což v meziročním srovnání znamená nárůst o 38 % na 406 tisíc vozidel. Podíl naftových variant osobních vozů Toyota oproti tomu v roce 2017 činil necelých 10 %.

Toyota bude v souladu s potřebami zákazníků i nadále nabízet naftové motory ve svých užitkových vozech (Hilux, Proace a Land Cruiser).

Johan van Zyl, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe, k tomu říká: „Toyota je již přes 20 let průkopníkem technologií hybridního pohonu. Hybridní varianty již několik let hrají v naší nabídce pohonných ústrojí klíčovou roli. U našeho nejnovějšího modelu, Toyoty C-HR, hybridy vloni reprezentovaly 78 % prodejů.“

V rámci strategie elektrifikovaných vozidel postupně rozšiřuje Toyota nabídku hybridních pohonů o druhý, výkonnější motor 2,0 litru. Rozšířená nabídka hybridních pohonů, počínaje novou generací modelu Auris, je podle van Zyla přirozenou reakcí na poptávku zákazníků v oblasti osobních vozidel.

Zastoupení hybridních verzí v prodejích Toyoty se vyrovnalo dieselům již v roce 2015. Od té doby prodeje hybridů vždy výrazně překračovaly prodeje variant s naftovým motorem. V oblasti užitkových vozů, kde platí specifické nároky používání (např. točivý moment a užitečné zatížení), bude Toyota i nadále nabízet naftové motory s využitím nejmodernějších technologií.

tisková zpráva

40 Comments on “Autosalon Ženeva 2018: už i Toyota hlásí konec dieselů”

      1. tak to těžko. Dokud nebudou ve městech bezemisní zóny je
        tak to těžko. Dokud nebudou ve městech bezemisní zóny je pěší chůze po městě mezi rakovinomety zdraví škodlivá ;))) V nídrlandu a bruselu už na to s Teslou přišli dávno, v germánii si to prostý lid prostřednictvím občanskýho sdružení a SOUDU na zaprodaný germánský vládě vydobil minulý týden a v čechách panáčku v český korupcí a raka prolezlý díře na to dojde tak za 20 let :)))))))))))))))))))))3

        kcc-hho.webnode.cz/ropa/rakovina/

          1. to je fuk ikdyby ve stredu mest dotovaly koloběžky
            to je fuk ikdyby ve stredu mest dotovaly koloběžky podstatný je že zakážou ten dízl a ukážou světu jak se s ropnou pakáží zamětá 😉 a o to hlavně jde, o ten vobrázek světu a princip… pár měst světový zdraví nespasí 😉 důležitý je že díky zákazu dízlu lidi změní smýšlení a uvědomí si že když můžou dízl na řadu přijde i benzín a rovnou se začnou poohlížet po elektromobilech, a automobilky budou dál chrlit dízl na sklad? a mašinérie se rozjede chachááá :)))))

      2. Ten kdo jede 5km-30km a potřebuje si vozit prdel nechť si
        Ten kdo jede 5km-30km a potřebuje si vozit prdel nechť si koupí plug in hybrid a smrdět ve městě rovněž nemusí. Njn když jsou platy malé, podpora žádná, zásuvky chybí……
        Pěšky bych šel, ale domů to mám 18km….. na kolo to není, trochu venku sněží a busem to mám na dva přestupy s celkovým časem plus mínus hodina cestování. Teoreticky by mi stačila na dojezd do práce Toyota i-Road…. jenže tu tady v ČR neženu.
        Toyoto??? Proč??

  1. nějakej ferda bez rukavic 40C ve stínu protáhl TESLU MODEL
    nějakej ferda bez rukavic 40C ve stínu protáhl TESLU MODEL 3 po okruhu a prý ji upadly kolečka a zavařila se klima … ;))))

    autoforum.cz/zajimavosti/majitel-poradne-protahnul-teslu-model-3-na-okruhu-po-4-kolech-uz-nemohla-dal/

    youtube.com/watch?v=iFr3ecpr5oU

    1. ten clanok je odpad.
      Video na youtube:
      chlapik zajazdil

      ten clanok je odpad.

      Video na youtube:
      chlapik zajazdil niekolko kol, potom mu zamavali sachovnicovou vlajkou – koniec zavodu.

      Interpretacia podla clanku:
      Tesla model 3 sa uvarila, spotrebovala skoro celu baterku. Obycajna skoda Rapid by vydrzala jazdit cely den

        1. A nějaký výsledek a poučení pro nás elektromobilisty, co
          A nějaký výsledek a poučení pro nás elektromobilisty, co tím denně jezdíme?
          Já vidím jen jeden – vařečka a vidlička mají různé použití. Ano, i druhým koncem vařečky se dají napíchnout měkké věci a ano, vidličkou se dá trochu míchat. Ale to je tak asi všechno.
          Mimochodem – všimli jste si, že tahání běžných rodinných elektromobilů na okruhy nebo poměřování se závodními spalováky je nějaká dobová úchylka? Napadlo kdysi někoho postavit Oktafku f kombiku f dyzlu f tedeičku f metle na hlinach vedle Lamborghini nebo s ní kroužit dokola po okruhu?

        1. no to každopádně, autofórum čte jen fosilní odpad, ti
          no to každopádně, autofórum čte jen fosilní odpad, ti poslední zatvrzelí a zabednění utopení v minulým ropným století 😉 ty články u nich jsou pochopitelně na něčí objednávku a dobře zaplacený. Ti redaktoři by ze sebe debily nedělali zadarmo, nechtěj skončit jak ten na slovensku 😉

  2. Toyota a ostatní japonci hlavně diesly začali dělat pouze
    Toyota a ostatní japonci hlavně diesly začali dělat pouze jako nutné zlo, protože to chtěli evropští zákazníci. Jejich gro byly ale vždy excelentní benzinové, případně hybridní, motory, kde byli minimálně o 10 let před konkurencí.

  3. a Tojóta at už de do prrrrrrr, i bez předlužených
    a Tojóta at už de do prrrrrrr, i bez předlužených rejžáků víme už dekádu že dízl půjde do hajzlu, dyt taky na tom taky tvrdě makáme :)))) Tahle šikmovoká srandamobilka co vobcuje s vodíkem si tak nějak nepohlídala molekuly hej a má rejžohalušky páč jediný co jí zbejvá sou velkohubý marketingový zaplacený články do časáků :)))))))

          1. Jak rikate, proste i priroda produkuje zmetky. Tohle stvoreni
            Jak rikate, proste i priroda produkuje zmetky. Tohle stvoreni to nema v zivote snadne, vzdyt i vetsina holek ho musela poslat do haje s takovym projevem. Proste primitivove to maji v zivote tezke a tak z toho jsou frustrovani. Mejme pro ne pochopeni.

            1. co blázníš ty mágo, multiprogramovatelná osobnost
              co blázníš ty mágo, multiprogramovatelná osobnost slyšels o tom už? samozřejmě že je to jistý druh hereckýho výkonu psaný samozřejmě na objednávku 😉 nebo snad myslíš že tady v tý deprimovaný společnosti dělám bordel pro nic za nic :))))

  4. Tak zrovna japonci nikdy pořádný naftový motor udělat
    Tak zrovna japonci nikdy pořádný naftový motor udělat neuměli, takže je to spíše z nouze ctnost!
    A když se podívám na nynější modely aut od Toyoty, tak musím uznat, že hnusnější auta jsem snad neviděl – Škodovky jsou proti nim krasavice!

    1. Tak zrovna takto ze sa na to bude niekto pozerat ma ani vo sne
      Tak zrovna takto ze sa na to bude niekto pozerat ma ani vo sne nenapadlo. Japonci diesle do osobnych aut nedavali, lebo vedeli ze je to blbost. Zato vzdy vedeli spravit fest dobre benzinove motory. Btw honda mala pred par rokmi diesel motor roka!!

  5. Souhlas, správné základní velikosti benzínových motorů
    Souhlas, správné základní velikosti benzínových motorů by měli být zhruba 1,2 pak spíš 1,6 a konečně 2 litry.
    Tudíž minimálně celá poslední dekáda pod byrokracií EU byla totálně zbytečným plýtváním vývojových kapacit v oblastech motorů. Jediné, co tato destruktivní lživá politika loutkovodičů přinesla podle plánů pozitivního, bylo přinucení Američanů prodat Opel Francouzům.

    1. Ano, to ta hnusná anonymní EU nutila chudáky výrobce k
      Ano, to ta hnusná anonymní EU nutila chudáky výrobce k malým motorům s turbem, jak jinak. A nejdřív, na to nezapomeň, jim nutila dieselové motory. Ještě že na japonce nedosáhla a tak ti si dál jeli svou. OMG.
      Opel měl být plně elektrickou automobilkou, jeho bývalý CEO si koupil teslu S a BMW i3. Takže prodej PSA výhrou není.
      Nový auris je moc pěkný.

    2. emisni limity kuprikladu v Californii jsou prisnejsi nez nova
      emisni limity kuprikladu v Californii jsou prisnejsi nez nova Euro 6d, a nevsiml jsem si ze by tam automobilky nejak prosazovali cokoliv pod 2 litry, problem neni v emisnich limitech, ale v tom ze Evropske, ano Evropske automobilky se snazili ty testy jen obalamutit a staveli motorizace jen tak aby prosli testama, nikoliv aby plnili emise i v realu 😉 za downsizing nemuzou emisni limity, ale sami Evropske automobilky 😉

      1. V Kalifornii chybí na rozdíl od EU ten protichůdný tlak
        V Kalifornii chybí na rozdíl od EU ten protichůdný tlak extrémně vysokého zdanění benzínu, a ještě některé nejdobroserštější evropské státy měli i další velkou daň podle papírové produkce CO2 u nově kupovaného auta.

Napsat komentář