Začíná autosalon v Ženevě: Volkswagen slibuje robotická auta do roku 2025

Volkswagen již odpočítává dny do roku 2020, v němž v rychlém sledu uvede na trh zcela nově koncipované elektromobily s dlouhým dojezdem a vizionářským designem: rodinu modelů I.D.

Studie vyšší třídy pro autonomní jízdu: I.D. VIZZION je novou hvězdou rodiny I.D.
foto: Volkswagen

Tři modely I.D. byly již představeny jako studie: kompaktní I.D., SUV I.D. CROZZ a MPV I.D. BUZZ. Volkswagen vystavuje nyní na Ženevském autosalonu (8. až 18. března) ve světové premiéře nový vrcholný model rodiny I.D. s označením I.D. VIZZION, novou generaci avantgardní limuzíny vyšší třídy.

auto robotické elektromobil I.D. VIZZION je novou hvězdou rodiny I.D.

foto: Volkswagen

S funkcemi autonomní jízdy a ovládání hlasovými povely a gesty. A poprvé se schopností učit se díky umělé inteligenci. Fascinující Volkswagen pozítří otvírá v Ženevě brány do budoucnosti.

Nová interpretace cestování a prostoru. I.D. VIZZION přenáší DNA charismatického designu modelů I.D. – design elektrické mobility značky Volkswagen – do světa velkých limuzín. Základem výjimečného postavení je v tomto případě nová, inteligentní interpretace cestování a prostoru. Mobilní interiér – open space – má přitom zcela novou podobu.

auto robotické elektromobil I.D. VIZZION je novou hvězdou rodiny I.D.

foto: Volkswagen

Díky tomu mohou cestující ještě intenzivněji a flexibilněji využívat svůj čas na krátkých i dlouhých cestách svého každodenního života. Výběr automobilu ve stylu studie I.D. VIZZION tak bude výrazem vědomého a chytrého rozhodnutí jeho uživatelů – lhostejno, zda půjde o sdílené nebo soukromé vlastnictví.

auto robotické elektromobil I.D. VIZZION je novou hvězdou rodiny I.D.

foto: Volkswagen

Splynutí reálného a virtuálního světa. Interakce s vozem I.D. VIZZION probíhá virtuálně prostřednictvím rozšířené reality. Ve spojení s rozsáhlou konektivitou představuje tato studie výhled na rok 2030. Bude to svět mobility, v němž bude téměř vše myslitelné a možné.

auto robotické elektromobil I.D. VIZZION je novou hvězdou rodiny I.D.

foto: Volkswagen

Komunikační technika automobilu se stane virtuálním asistentem, který se učí a empaticky reaguje. I.D. VIZZION poskytuje svým cestujícím především více osobní volnosti, protože jako chytré zařízení na kolech již nevyžaduje žádného řidiče a naopak se sám automobil promění v „šoféra“.

auto robotické elektromobil I.D. VIZZION je novou hvězdou rodiny I.D.

foto: Volkswagen

Díky rozsáhlému síťovému propojení se totiž stane součástí digitálního světa a všem svým cestujícím (řidič již není zapotřebí) poskytuje volnost k tomu, aby mohli během jízdy ve voze I.D. VIZZION odpočívat, komunikovat, pracovat a stanovit cíl cesty.

auto robotické elektromobil I.D. VIZZION je novou hvězdou rodiny I.D.

foto: Volkswagen

Ovládání studie I.D. VIZZION je zcela intuitivní, a tím i snadné, díky intuitivní interakci mezi uživatelem a technikou prostřednictvím rozšířené reality, nově navrženým brýlím se smíšenou realitou – na základě techniky HoloLens, vyvinu-té společností Microsoft – a hlasovému ovládání hovorovou řečí. Největší z dosud představených modelů Volkswagen I.D. je díky konceptu interaktivního luxusního salonku – open space – individualizovatelným, mobilním životním prostorem.

auto robotické elektromobil I.D. VIZZION je novou hvězdou rodiny I.D.

foto: Volkswagen

Progresivní zcela nová platforma pro elektromobily. Volkswagen studií I.D. VIZZION dokládá, jak velký potenciál má zcela nová platforma pro elektro-mobily rodiny I.D. Jedná se o kombinaci konstrukčních řešení, s níž Volkswagen pokryje kompletní spektrum elektrické mobility.

V Ženevě představená studie navíc znovu potvrzuje, že Volkswagen nenechává na cestě do budoucnosti bez povšimnutí žádný scénář. Stejně jako dříve představené modely I.D. je však i I.D. VIZZION mnohem víc než jen projekční plochou budoucnosti.

auto robotické elektromobil I.D. VIZZION je novou hvězdou rodiny I.D.

foto: Volkswagen

Svým fluidním, monolitickým designem a progresivní zcela novou platformou pro elektromobily ukazuje, jak si Volkswagen před-stavuje limuzínu vyšší třídy s elektrickým pohonem. Zatímco ovládání prostřednictvím rozšířené reality ilustruje stav techniky v roce 2030, lze si automatizovanou jízdu na úrovni 5 představit již od roku 2025.

auto robotické elektromobil I.D. VIZZION je novou hvězdou rodiny I.D.

foto: Volkswagen

Design studie I.D. VIZZION, elektrický pohon všech kol dvěma elektromotory s celkovým nejvyšším výkonem 225 kW, vysokonapěťové akumulátory s kapacitou 111 kWh a dojezdem až 665 kilometrů naproti tomu ukazují cestu do zcela bezprostřední budoucnosti. I.D. VIZZION přitom ukazuje, jak fascinující bude mobilita zítřka.

Automobil má totiž své nejlepší roky ještě před sebou. Bude ještě čistější, hospodárnější a bezpečnější než dosud. Autonomní jízda zpřístupní automobil zcela novým uživatelům. A k tomu dojde nejpozději v polovině příštího desetiletí – dřív, než dnes mnoho lidí očekává.

tisková zpráva

84 Comments on “Začíná autosalon v Ženevě: Volkswagen slibuje robotická auta do roku 2025”

      1. No jo, jenže vony se nám ty roky nějak furt posouvaj. Bylo
        No jo, jenže vony se nám ty roky nějak furt posouvaj. Bylo 2016, pak 2018, ten už máme, tak je 2020 první vlašťofky + slib 25% elektrik ve 2025. A to ještě mezi elektriky započítají veškeré spalováky s pidi baterečkou a pidi motoráčkem. Taková opakovaná hra.

        1. presne tak. zadny elektrik ale elektrifik. v tom je ten
          presne tak. zadny elektrik ale elektrifik. v tom je ten elektrifigl 😉 a elektrifik je presne to, co jste popsal. ale to rikam od kdy tady diskutuji. navzdory vsem teoriim o disruptivnich technologiich, elektromobilita neni tak blizko jak si tady na hybridu radi malujeme.

  1. Však sem to tu už psal. Místo skel obrazovky, posádce
    Však sem to tu už psal. Místo skel obrazovky, posádce růžové brýle. To za mně děkuju nechci. Od doby, kdy lidé začali řídit dajaký povoz, měli vždy něco v ruce: opratě, řídítka, volant, ten chci i zítra.
    Nějak tu chybí info, jak se to „samoauto“ bude nabíjet, tj jako kdo to kamsi připojí. Aha asi bezdrátové nabíjení. Tak až „to“ poveze ženu na poslední chvíli do porodnice, tak se to snad po cestě nezajede trochu nabít…

          1. Vy ale nejezdíte průměrně starým autem.
            Nicméně, pokud

            Vy ale nejezdíte průměrně starým autem.
            Nicméně, pokud vezmu, že moje dítě si koupí 1. auto asi ve věku, kdy jsem si jej koupil já, pak jsem si jist, že už nová auta budou autonomní. Jediné co je třeba je vytrénovaná AI a neuronový obvod dostatečného výkonu.

    1. Tak pokud si objednáte auto na cestu kamkoliv, tak budete
      Tak pokud si objednáte auto na cestu kamkoliv, tak budete dopředu vědět za jak dlouho tam dojedete i s případnou zastávkou na dobíjení. Pokud to bude expres cesta tak bude s příplatkem, ale zase jistotou, že tam budete za nejkratší možnou dobu.

      Mě třeba přijdou na hlavu létací auta. To až spadne někomu na hlavu, to bude průser.

    1. tyoe čumte na ten konzerví
      tyoe čumte na ten konzerví vejblitek…

      1gr.cz/fotky/lidovky/18/031/lnc460/LVK71c87e_vw_id_vision_06.jpg

      … voni nemaj ani na baterky a už tu malujou úžasnou budoucnost s amerikánskou NVIDIA

      finance.google.com/finance?q=nvda

      slibotechn natahovágn :)))) a kdy se konečně začne stavět Síť dobíjecích stanic Folcvágn ?? :))))))

      supercharge.info

      … tyoe ta konzerví ženeva to je póvl….

  2. Až se změní slovíčko VW slibuje na VW vyrábí a
    Až se změní slovíčko VW slibuje na VW vyrábí a prodává tak tomu uvěřím. Už těch konceptů a slibů je docela moc a nebaví mě to číst.

    Pokud jde o autonomní řízení, je to nesmysl, dokud nebudou silnice řádně pomalované vodorovným značením a čitelné. Na dálnicích to jde již dnes, ale jinde je to utopie, zatím.

      1. tyoe takvejhlech keců měla šáde od 2011 co jim to Ferda
        tyoe takvejhlech keců měla šáde od 2011 co jim to Ferda Moravák nandal s elektrickým superbem už mrtě.

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2012-super-el-ii/

        Jedinej vahlandak protestovat a taky šel 😉 jinak to byla furt jen samá šáde slibotechn natahovágn. Furt stejná písnička, si snad myslíš že 2020 zavřou linky TDI/TSI a odstaví to bo co :)))) Vižn budou hochu pak zas ladit dalších 10 let a vás leda tahat za nos s pár % PR výroby aby se neřeklo dízlblejt :)))))

    1. To mě vůbec nenapadlo, zajímavej point, já se s tím teda
      To mě vůbec nenapadlo, zajímavej point, já se s tím teda za život potkal jen jednou, ale představa, že mi to autonomní auto jede okolo příslušníka (vyhodnoceného jako standardního chodce), co na mě mává, že mám stát a já bez volantu nic nenadělám, je poměrně vtipná 🙂

      1. Ono tech „okrajovych“ zvlastnosti bude vic. Par zazitku z cest
        Ono tech „okrajovych“ zvlastnosti bude vic. Par zazitku z cest – v Norsku na stavbach byva „follow me“ auto bez semaforu (jen cedule s napisem „wait for follow me car“, kdyz prijede a otoci, je treba za nim vyrazit), v Polsku nahaneci na parkoviste ve zlutych vestach (jak sw pozna, ze to neni policajt?), v Estonsku dalnice s odbockou vlevo, Albanie a osli potah v protismeru na dalnici…

        Takze v realu bude sice auto bez volantu, ale nekde v Indii 10.000 lidi na technicke podpore, kteri v pripade potreby preberou kontrolu dalkove.

    1. Řidič je zapotřebí a bude i v roce 2025, nebo kolik to
      Řidič je zapotřebí a bude i v roce 2025, nebo kolik to tihle „vizi-cosi“ vykřikují.
      V praxi se předvádí vozítko pro ZOO či zábavní parky, které se plazí 20 km/h v objektu s vyloučenou další dopravou.
      Tam někde je hranice, za kterou nelze jít.

        1. Skutečný řidič zná, kde je limit.
          Pomalé vozidlo a

          Skutečný řidič zná, kde je limit.
          Pomalé vozidlo a omezený režim dopravy, tam lze.
          Ne ovšem reálný silniční provoz, tam řidiče nelze nahradit ničím – vyhodnotit nekonečné množství situací v tak krátkém čase neumí žádné zařízení.
          Pokud máš snad nějaký příklad z praxe, který by dokazoval opak, předlož….

          1. Počítače se právě používají tam, kde nedokáže
            Počítače se právě používají tam, kde nedokáže člověk vyhodnotit „nekonečné množství situací v tak krátkém čase“. To že po silnicích jezdí často „neřidiči“, kteří jediné co umí je držet volat a šlapat na brzdu a v případě nehody si akorat zakryjí rukama oči, víme všichni….

                1. Josef.:
                  Pokud bude teplota stejná, jako okolí, nevyhodnotí

                  Josef.:
                  Pokud bude teplota stejná, jako okolí, nevyhodnotí infra nic.
                  UV možná ano, ale ne natolik, aby se vyhodnotilo nebezpečí skluzu.
                  Pokud bude navíc vozovka zvlněná, lehce propadlá atd. je celý drahý a náročný systém úplně mimo.
                  Kolik asi bude falešných alarmů?
                  A v situacích, kdy budou mimořádnosti jako chybějící značky, nevyřeší ani milion čidel vůbec nic.

                2. Viděl jsi někdy takový systém v provozu? Tepelná kamera
                  Viděl jsi někdy takový systém v provozu? Tepelná kamera rozliší desetiny °C a ve spojení s UV a Infra vidí 5x lépe než člověk, zvláště i v mlze apod. Ty auta mají dohromady naježděno již stovky tisíc kilometrů v reálném provozu. Pro běžného člověka stačí třeba jen lidar, který vyhodnocuje rychlost auta jedoucí vpředu a dokáží snížit počet nehod až o 50%, v případě spojení s brzdným systémem až o 90%. Autopilot dokáže sledovat tolik věcí, že řidič, který se právě se rozjíždí nemá šanci například sledovat že z pravé strany se mu řítí na přechod cyklista, zatímco z levé strany sleduje maminku s kočárkem, kterou právě pustil.

                3. Josef.:
                  Rozlišení tepelnou kamerou je stále jen signál,

                  Josef.:
                  Rozlišení tepelnou kamerou je stále jen signál, který musí být vyhodnocen.
                  Kolik asi takových rozdílů bude průběžně brát onen počítač?
                  Kam asi nastavíš práh vyhodnocení?
                  Jako řidič poznám, zda je flek posypán třeba pískem a tedy pro jízdu není nebezpečný.
                  Statistiky o tom, co kde omezilo počet nehod neberu vážně už jen z principu – je to marketingová manipulace…

                4. Myslím, že čas ukáže. Dnes přijela kolegyně s
                  Myslím, že čas ukáže. Dnes přijela kolegyně s nabouraným předkem, nějak jsi nevšimla, že je de po ledě 🙂 počítač by to věděl a brzdil už daleko dříve, dokáže si spočítat brznou dráhu a rychlost přizpůsobit daleko dříve, než si to uvědomí člověk. Stejně tak ví, že danou rychlostí prostě narazí, tak udělá úhybný manévr (ví přesně kam se vejde), člověk tohle prostě nespočítá.

                5. Josef.:
                  Ta tvá kolegyně také není osoba, která by měla

                  Josef.:
                  Ta tvá kolegyně také není osoba, která by měla mít ŘP.
                  1.
                  Má předvídat stav vozovky
                  2.
                  Má sledovat situaci
                  3.
                  Pokud nemá jistotu, že v konkrétním úseku není námraza, musí do něj vjíždět taky, aby je projela bez kolize.

                  Já tohle umím, nikdy jsem neměl kolizi.

                6. V tom případě jsi superman 🙂 Jen by mě zajímalo zda si
                  V tom případě jsi superman 🙂 Jen by mě zajímalo zda si najezdil alespoň 750 tis. km, při těch tvých obrovských zkušenostech.

                7. Josef.:
                  Žádný superman, jen řidič.
                  A ano, více, než 750

                  Josef.:
                  Žádný superman, jen řidič.
                  A ano, více, než 750 000 km jsem motorovými vozidly jako řidič najezdil. Od 50 cm3 motocyklů až po 30 tun těžká vozidla, včetně vojenských speciálů.
                  Řešení pro další roky není v nějakých asistentech, kteří začnou mňoukat při vjezdu mezi vysokou trávu po polní cestě, ale v kvalitním řidiči.
                  A kdo na to nemá schopnosti, pojede taxíkem nebo hromadnou dopravou.

                8. Ano, není nad dobrý pocit z jízdy, bez popojíždění v
                  Ano, není nad dobrý pocit z jízdy, bez popojíždění v kolonách a potkávání primitivů za řízením.

                9. Jsi vyjímečný řidič, poprosil bych p. Sobotku z pořadu
                  Jsi vyjímečný řidič, poprosil bych p. Sobotku z pořadu Meteor, zda by jsi tam nemohl vystoupit a popovídat jak se taková věc dá zvládnout.

                  Jinak ty dementy na silnicích co potkávám denně by se dali rovnou nahrazovat už i dnešními autopiloty.

                10. Josef.:
                  Ale takových jsou tisíce a tisíce, kvůli tomu

                  Josef.:
                  Ale takových jsou tisíce a tisíce, kvůli tomu netřeba chodit do rádia na Meteor ani jinam.
                  Příklad:
                  Ročník 1966, od roku 1978 jezdil padesátky v terénu, soutěžně od roku 1981. V roce 1984 řidič referent sk. B, pro výpomoc na žních pak jezdil s traktory a s Liaz 100, tj. sk. C.
                  Následně řidič VT-55 a T-148 během vojenské služby, později řidič DP Praha na autobusech. Rok u mezinárodní kamionové dopravy, posléze zájezdy po Evropě a testovací řidič různých organizací.
                  Najel kolem 3 000 000 km, nikdy nezavinil nehodu.

                11. Znal jsem hodně lidí, co říkali, že počítač nikdy v
                  Znal jsem hodně lidí, co říkali, že počítač nikdy v šachu nemůže porazit člověka. Říkali to i velmistři. Karpov, Kasparov….
                  A ejhle 10.2.1996 Den, kdy počítač poprvé porazil člověka https://www.novinky.cz/veda-skoly/historie/224101-den-kdy-pocitac-poprve-porazil-cloveka.html .
                  Japonci se smáli. U nich je oblíbená mnohem náročnější verze šachů s názvem Shogi (Šógi). Ale jen 13 let.
                  15.10.2010 Počítač opět porazil člověka, tentokrát v Japonském šachu https://www.zive.cz/clanky/pocitac-opet-porazil-cloveka-tentokrat-v-japonskem-sachu/sc-3-a-154212/default.aspx .
                  Pak 28.1.2016 Počítač poprvé porazil člověka v asijské deskové hře Go https://www.irozhlas.cz/veda-technologie_technologie/pocitac-poprve-porazil-cloveka-v-asijske-deskove-hre-go_201601281229_akottova2
                  A máme 20.3.2017, počítač vyhrál v pokeru, Jak česko-slovenští vědci naučili počítač lhát https://www.tyden.cz/rubriky/veda/technologie/jak-cesko-slovensti-vedci-naucili-pocitac-lhat_422330.html
                  Končí rok 2017, je 8.12. a Umělá inteligence se učila hrát šachy jen 4 hodiny. Pak rozdrtila nejlepšího hráče světa – jiný počítač. „Začínal s nulovou znalostí, ale během těch čtyř hodin, které měl na trénink povolené, hrál proti sobě velké množství partií, z nichž se dokázal poučit. Přitom proti svému konkurentovi je mnohem pomalejší. Zatímco AlphaZero umí za sekundu spočítat jen 800 000 pozicí, Stockfish 8 zvládne spočítat 70 milionů tahů. Ani tak ale proti googlovské umělé inteligenci neměl šanci.“ http://www.ceskatelevize.cz/ct24/veda/2327329-umela-inteligence-se-ucila-hrat-sachy-jen-4-hodiny-pak-rozdrtila-nejlepsiho-hrace-sveta
                  Pořád trváte na tom, že počítač nezvládne časem autonomně řídit auto?

                12. Ono je to trochu slozitejsi – vsechny tyhle „hry“ maji jedno
                  Ono je to trochu slozitejsi – vsechny tyhle „hry“ maji jedno spolecne (a odlisne od autonomniho rizeni) – dobre definovany vstup a pevnou sadu pravidel. Spolecny je „jen“ obrovsky stavovy prostor.

                  Nerikam, ze na L5 autonomii nedojde, ale je to vyrazne slozitejsi problem prave kvuli „sumu“ ve vstupech a ucastnikum nechovajicich se podle pravidel.

                13. A kam by jste zařadil poker? Já mezi „vyrazne slozitejsi
                  A kam by jste zařadil poker? Já mezi „vyrazne slozitejsi problem prave kvuli „sumu“ ve vstupech a ucastnikum nechovajicich se podle pravidel.“ Rozdíl je jen ten, že za tím stolem nehraje takovou roli faktor mizivého času pro rozhodnutí a faktor přemýšlení, zda si odřít blatník o maminku s kočárkem nebo si urvat poloosu o obrubník 🙂

                14. Co jsem ten clanek o pokeru zbezne proletel, tak mi prislo, ze
                  Co jsem ten clanek o pokeru zbezne proletel, tak mi prislo, ze hlavni vec, co pridali, je operovani s neuplnou informaci, ne ze by zkoumali jestli protihrac blafuje na zaklade nejakych vstupu z kamery nebo tak. Ale kazdopadne zajimave, dik za odkaz.

                15. Radovan:
                  Šachy se hrajou na desce, situace jsou předem

                  Radovan:
                  Šachy se hrajou na desce, situace jsou předem známé, pravidla jednoduchá.
                  Totéž platí pro další deskové hry.

                  Funguje někde v praxi, konkrétně v dopravě, záležitost ekvivalentní robotickému řízení motorového vozidla v běžném silničním provozu?

                16. Dáváte stejné otázky jako Karpov s Kasparovem u šachů v
                  Dáváte stejné otázky jako Karpov s Kasparovem u šachů v roce 1995, uvědomujete si to?

                  A ten poker Vám do jednoduchých pravidel zapadá jak?

                17. Ano, ekvivalent v praxi, konkrétně v dopravě,
                  Ano, ekvivalent v praxi, konkrétně v dopravě, neexistuje.
                  Šachy mají jednoduchá pravidla, hraje se na 64 polích.
                  Takže zcela nesrovnatelné.

                18. Dnes neexistuje. Dnes. Ale proč se pořád držíte šachů?
                  Dnes neexistuje. Dnes. Ale proč se pořád držíte šachů? Co japonské šachy, go, poker?

                19. „skutečný řidič“ zamrzl ve 20. století
                  „skutečný řidič“ zamrzl ve 20. století

                20. Hold, někdo hledá cestu a někdo překážky, ale ani bez
                  Hold, někdo hledá cestu a někdo překážky, ale ani bez jednoho by to nešlo. Je dobře, že je tu člověk, který nikdy technoogii věřit nebude a neustále bude hledat rizika, protože člověk, který tu cestu najde může už spoustu rizik zohlednit právě díky těmto „skutečným řidičům“ a nakonec bude stejně důležité jen to kolik situací bude auto schopno „předvídat“, a to bude záležet na prográmatorech, kteří by měli na maximum (nejlépe všechny) tyto situace myslet a vozidlo na ně připravit (pokud se tedy nebude učit samo) 🙂

                21. „bude záležet na prográmatorech, kteří by měli na
                  „bude záležet na prográmatorech, kteří by měli na maximum (nejlépe všechny) tyto situace myslet“
                  To proste realne nejde – kazdy, kdo nejakou dobu ridi, ma sbirku zazitku, ktere by ho v zivote nenapadly.

                  Neuronky snad, ale tam je taky zrada (vlastne dve). Jednak ze se neda predvidat, co udela v neotestovanych situacich. Napr. muze dospet k nazoru, ze cloveku s kytkou v ruce (kdyz uz mame to MDZ) se neni treba vyhnout. A druhak (a to je horsi) mala zmena vstupu muze znamenat uplne jine chovani (cloveku s cervenou kytkou se uhne, ale se zlutou ho prejede).

                  A v neposledni rade, pokud nemam uceni se z predzpracovanych dat (oznacenych, co je dobre/spatne) – „samouceni“ jak si ho predstavuji nekteri fanousci u Tesly, ale podle me to tak uplne neni – muze mi par ridicu, co jezdi jako prase, predjizdi na posledni chvili… vysledek docela zaplevelit, protoze to z nejakem duvodu zanecha v umele inteligenci „hluboky dojem“ ze tak se to ma delat.

                  Samozrejme priklady jsou trochu nasazene a casem se to vychyta. Ale je to komplexnejsi problem, nez to vypada.

                22. Jen pro zajímavost, dnes už nemá smysl pořádat turnaje
                  Jen pro zajímavost, dnes už nemá smysl pořádat turnaje člověk versus počítač. Je to jako hrát okresní přeborník proti velmistrovi ČR. Běžné herní PC mají už dnes zdrcující ELO 3400 zatímco nejlepší hráči kolem 2800 ELO a Magnus Carlsen 2843 aktuálně. Rozdíl 100 ELO znamená, že slabší hráč má asi 35 % šanci vyhrát, rozdíl 600 ELO znamená asi 2 % šanci.

                23. nesahej mi na prozíravého člověka – skutečného
                  nesahej mi na prozíravého člověka – skutečného řidiče,
                  dokáže se vyhnout i letící lešenářské trubce, a to kromě něj dokáže už jen Chuck Norris

            1. ozana:
              Výpočetní výkon roste, s ním nároky na HW

              ozana:
              Výpočetní výkon roste, s ním nároky na HW atd.
              Níže jsem uvedl příklad neřešitelné situace, uvedu další – v silném větru praskne větev a spadne před vozidlo.
              Neexistuje možnost nahradit řidiče, který sleduje situaci a pozná, že větev v příští vteřině spadne (a jsem zvědav, jak chceš položit protiargument – mám tu totiž jednu reálnou situaci starou několik let jako příklad…).

                1. ozana:
                  Najezdil jsme toho víc než ty a za podmínek, o

                  ozana:
                  Najezdil jsme toho víc než ty a za podmínek, o kterých netušíš.

                2. A zde je jádro problému 😉
                  Předpokládáte že každý

                  A zde je jádro problému 😉

                  Předpokládáte že každý řidič je tak skvělý jako Vy.
                  Pravda je ovšem taková že už dnešní nedokonalá detekce a vyhodnocoavcí procesy jsou už dávno za hranicí většiny řidičů.

                  Jistě, nevyhodnotí to uvolněnou trubku na náklaďáku před autem. Ale to neznamená že v celkovém výsledku oproti ostatním situacím na tom nebude procentuelně lépe než běžný lidský řidič. Ten, kromě toho, že nemusí být zběhlý řidič, má také svoje starosti, únavu, distrakce (telefon, manželku, děti, psa…).

                  Takže na místě kde automat jednou vjede na spadlou trubku, nebo naopak zbytečně zabrzdí a donutí za sebou jedoucího lidského řidiče do sebe narazit (protože ten lidský řidič nedodržoval vzdálenost, pozornost, pomalejší reakce…)…
                  … tak na druhém místě lidský řidič před tou trubkou bezpečněji přibrzdí už s předstihem, ano. Ale mezitím přejede školáka při couvání u supermarketu, odře pár sousedových aut, 10* nedobrzdí a bude projíždět zatáčky v protisměru.

                  Přál bych Vám potkat lidského řidiče v protisměru. Já ho už potkal. Opatrná paní co vezla potomky ze zábavy, bohužel jaksi zapoměla při najíždění na hlavní silnici točit tak rychle volantem jak rychle pouštěla spojku…

                3. A hlavně počítač se nebude jako mamina otáčet každých
                  A hlavně počítač se nebude jako mamina otáčet každých pět minut dozadu na dítě v sedačce a malovat si pusu či pudrovat nos 🙂

                4. Motáš do toho případy lidí, kteří nemají co dělat v
                  Motáš do toho případy lidí, kteří nemají co dělat v provozu v pozici řidiče.
                  Od toho je kvalifikace, potvrzená vydáním ŘP – ano, tam je chyba, kterou neschopné úřady neřeší.

                5. Pravda, naco se snažit ze strany technologií.
                  Stačí

                  Pravda, naco se snažit ze strany technologií.
                  Stačí počkat až úředník dá razítko a vydávání ŘP bude přísnější.

                6. Ano, jednoduchá a účinná věc – psychicky slabší jedinec
                  Ano, jednoduchá a účinná věc – psychicky slabší jedinec nemá nárok.
                  To je zcela správné řešení, nikoli snímání odpovědnosti z řidiče.

                7. Čichám čichám… trolla ?
                  Čichám čichám… trolla ?

                8. To jsou naprosto typické případy na silnícicích kolem 7
                  To jsou naprosto typické případy na silnícicích kolem 7 hodiny ranní. Zrovna tak pro chlapa v létě dlouhonohá blondýna, nebo pro ženské plné výlohy pěkných šatů, těch příkladů je mraky, co počítač vůbec nezajímá. Navíc ho nevyrušuje jídlo (ta padající zelenina z haburgerů nebo hranolek do rozhorku řidiče) ani hovory přes HF, které mají stejný vliv jako 0,5 promile alkoholu v krvi.

                9. Dokud „dnešní nedokonalá detekce a vyhodnocoavcí procesy“
                  Dokud „dnešní nedokonalá detekce a vyhodnocoavcí procesy“ prehlidnou hasicske auto, porouchanou dodavku nebo nakladak, nema cenu meditovat nad vetvemi, ktere se mozna zlomi a mozna ne.

                10. A hele inspektor Chechta znovu zasahuje.
                  A hele inspektor Chechta znovu zasahuje.

      1. Salva marketingových keců speciálně o budoucnosti a
        Salva marketingových keců speciálně o budoucnosti a lídrovství od dinosaurů neustává, naopak stále nabývá na intenzitě. V tom jsou velepřeborníci, zvláště ve spojení s jejich konceptama, který nikdy nevyroběj. Jen si porovnejte co nažvanil i takovej Ghosn (mimochodem jinak super borec) u každýho konceptu, kterej uvedl. No a po několika letech zase uvedli jen „usouženej“ Leaf 2.0, teda spíš 1,5. To je totál výsměch. Proti nim je Elon s těma svejma pár vejšplechtama o možnostech svých již existujících aut úplnej břídil. :)))

      2. no tak to je blbost. co napíše pár zaprodaných novinářu
        no tak to je blbost. co napíše pár zaprodaných novinářu nevyjadřuje žádostivost davu, to jsou jen psychomanipulativní keci, stará písnička. Víš rozdíl mezi konzervou VW a TESLOU je ten, že elonova americká TESLA co řekla co šlo splnila, kdežto lidovka soudně usvědčený lhář germán kozerva většinu toho co řekl pak jen vokecal :))))))))))))))))) a někdy ani to ….

Napsat komentář