Nová Kia Soul EV – na podvozku Niro, dojezd 300 km?

Nová generace elektromobilu Kia Soul EV by měla být založena na sdílené platformě, na které už staví modely Kona Electric a Kia Niro EV. Dojezd má dosáhnout 300 km.

Kia Soul EV nepatří k nejprodávanějším elektromobilům, ale rozhodně jde o zajímavý kus, který stojí za zvážení.
foto: Kia

Teprve nedávno si elektromobil Kia Soul EV prošel jemným faceliftem, který spočíval ve zvětšení baterie z 28 kWh na 30 kWh. Už letos bychom se ale snad měli dočkat výrazně přepracované nové generace Kia Soul EV.

Podle informací korejského webu etnews.com bude nová generace Soul EV stavět na podvozku Kona/Niro a nejspíš využije i stejné komponenty. Jmenovitě 39,2kWh baterii (dojezd 300 km), plus možná i větší 64kWh baterii (dojezd 480 km).

Třetí generace fosilní verze Kia Soul by měla jít na trh ve druhé polovině letošního roku. Není však zatím jasné, zda spolu s ní přijde i nová verze elektromobilu, anebo bude nutné si na něj dalších pár měsíců počkat.

12 Comments on “Nová Kia Soul EV – na podvozku Niro, dojezd 300 km?”

      1. Já viděl baterii ze Soulu a je stejná jako na Ioniqu,
        Já viděl baterii ze Soulu a je stejná jako na Ioniqu, alespoň prostorově. K tomu všude samolepky Hyundai. Tak možná ta zaměnitelnost může být, když Niro má mít vše stejné jako Ioniq.
        Prodat a koupit je nesmysl. Dostanu stejné auto za šílené peníze v porovnání s výměnou baterie. Když už prodat, tak už koupit lepší, Niro, Kona…

        1. Měl jsem namysli, že nemá smysl měnit baterii 28 kWh po 2
          Měl jsem namysli, že nemá smysl měnit baterii 28 kWh po 2 letech provozu za novou 40 kWh. Podle mě ji výrobce neodkoupí, takže člověk vyhodí spoustu peněz. Výměna s doplatkem by smysl dávala. Ten kdo jezdí dálky by ty peníze asi obětoval, mě to smysl nedává. Já si počkám co vypadne z Mercedesu v 2020 případně z jiných výrobců.

        2. Stejné baterie Ioniq vs Soul rozměrově určitě nejsou.
          Stejné baterie Ioniq vs Soul rozměrově určitě nejsou. Například ZDE to je názorně vidět.

          Nový Soul EV dostane s někvětší pravděpodobností stejný podvozek i bateriovou krabici s Hyundai Kona a tedy možnost jít až na 64kWh.

          Nový Ioniq pak buď dostane jiný podvozek s větší bateriovou krabicí, nebo při zachování stávající hádám půjde kapacita baterie navýšit jen někam k 40-44kWh.

    1. Díky Pemm Brno jsme Kiou Soul jeli Rallye Večerní Prahou a
      Díky Pemm Brno jsme Kiou Soul jeli Rallye Večerní Prahou a nakonec si tohle auto pořídila firma ze Žďáru, co staví nabíjecí stanice. S autíčkem je velká spokojenost. Také mě napadlo, že by mohl být obrázek EV a ne spalovacího. V Brně je k prodeji jedna předváděčka.

Napsat komentář