Německý soud posvětil zákazy vjezdu dieselových aut do měst

Velkého vítězství se dnes dočkala německá organizace Deutsche Umwelthilfe. Spolkový správní soud v Lipsku rozhodl, že města mohou zakázat vjezd dieselových aut.

Je velmi pravděpodobné, že uvolnění možnosti zákazu vjezdu do měst výrazně srazí ceny dieselových vozů v Německu. A bude znamenat mimo jiné i jejich masivní přesun do Česka a na další velké trhy ojetin.
foto: webandi, licence CC0 Creative Commons

V Německu dnes jezdí asi 15 milionů dieselových aut. Z toho pouze necelá třetina odpovídá nejnovějším emisním normám Euro 6 a Euro 6d – ta by mohla mít ze zákazu výjimku.

Možnost zakázat vjezd do center dieselovým autům tlačí kromě organizace Deutsche Umwelthilfe zejména velká města jako Stuttgart a další. Právě v nich jsou totiž emisní limity (zejména oxidů dusíku) nejčastěji překračovány.

Že diesel v osobních vozech pomalu, ale jistě končí, naznačují jak slova zástupců velkých automobilek (Volkswagen navrhuje zrušit zvýhodnění), tak i nejnovější prodejní statistiky. Podíl dieselových aut klesá jak v Německu, tak i Česku a dalších trzích.

57 Comments on “Německý soud posvětil zákazy vjezdu dieselových aut do měst”

  1. Kluci až vám spočítají daně na to, kolik se opravdu
    Kluci až vám spočítají daně na to, kolik se opravdu spotřebuje energie a vytvoří CO2 a NOx při výrobě těch elektrických sraček, budete se divit. A až budou jen el auto tak to spočítají.
    Jediná budoucnost je H2, ne elektro auta s dojezdem 150km a cenou přes 1 mil Kč.
    Na mý cesty obnášející 450 km za den, bych potřeboval 3 dny a kliku, že bude u nabíječky volno, nebo 3 mega na Teslu, po normálního občana ideální… 😉

    Oni kluci před 100 lety moc dobře věděli, proč od elektrických aut utekli.

    1. Nějaký argument místo trolení by nebyl?
      Jestlipak víte,

      Nějaký argument místo trolení by nebyl?
      Jestlipak víte, že auto na vodík je elektrická sračka, jak píšete, jen místo velké baterie má vodíkový článek + malou baterii?
      Kdy prosím pracujete, když v 8 hodinové směně najezdíte 450 km a průměrná rychlost v ČR je obvykle 63 km/h, tedy 7,14 hodiny jen jezdíte, jste testovací jezdec?
      450 km ujede Nissan Leaf se 40 kWh baterií rychlostí 100 km/h za 4,5 hodiny+max.1 hodinu stráví rychlonabitím. Co prosím Vás děláte zbylých 66,5 hodiny, když Vám to trvá 3 dny?
      Rychlonabíječek je už docela hodně, aut stále kolem 1,5 tisíce, většina nabíjí doma přes noc. Pokud už někoho na rychlonabíječce potkáte a není to prázdná Tesla (veliká výjimka), tak se zdržíte max.30 minut navíc než nabije on. Proč by jste tedy měl mít vždy kliku?
      Teslu pořídíte ojetou od 1,8 mil. Kč, tedy levněji než mnoho jiných luxusních sedanů. Proč musíte mít zrovna novou v plné palbě za 3 mega?
      Oni kluci před 100 lety našli ideální byznys, jak neustále nechat lidi za vše platit. S elektrikou to moc nešlo. Navíc jaksi proběhly 2 světové války a ropa se k účelům zabíjení ukázala lepší než elektřina. Jak pro tanky, tak pro náklaďáky, ponorky a letadla. To jen tak na okraj pro rozšíření obzoru.

  2. Najedu ročně do 10 000 km, většinu po dálnici. Díval
    Najedu ročně do 10 000 km, většinu po dálnici. Díval jsem se po nějakém lehce ojetém autě s benzínovým atmosférickým čtyřválcem. Ta auta jsou tak šíleně drahá (proti naftovým variantám), že to ani není možné. Čím to je? To už se počítá s tím, že se diesly zakáží i u nás a proto už si benzíny drží preventivně cenu? Např. pětiletý Auris za 280 000 Kč (nový jen o 120 tisíc dražší), 5-letý Ford Focus 1,6 benzín za 220 000 Kč. Pamatuju si, že kamarád za tyto peníze kdysi koupil ten Focus dva roky starý a ne 5 let.

    1. Podívejte se po jakých dálnicích jezdíte a pak mrkněte
      Podívejte se po jakých dálnicích jezdíte a pak mrkněte na evmapa.cz, kde a jaké jsou v okolí či na ní nabíječky. Možná Vám to usnadní výběr elektromobilu. Třeba čip ČEZu na neomezený odběr elektřiny je necelých 7 tisíc ročně. Při spotřebě min. 5 L/100 km (a asi máte na dálnici více) a 30,- Kč za 1 L benzínu projedete ročně jen na palivu 15 tisíc, tedy dvojnásobek.

  3. Od 1. března 2007 mohou německá města stanovovat tzv.
    Od 1. března 2007 mohou německá města stanovovat tzv. ekologické zóny, což jsou oblasti, do kterých je možnost vjezdu motorového vozidla pouze s příslušnou ekologickou plaketou. První ekologické zóny existují od 1. ledna 2008.
    ČR v roce 2008 státní správa dostala vládou nařízeno během pěti let obměnit čtvrtinu vozidel vozových parků za čistá vozidla, ale výsledek byl a je tristní.
    V červenci 2009 bylo šrotovné zavedené nebo plánované v 15 zemích.
    V roce 2016 zavedlo Německo dotace na čistý elektromobil a na hybridní vůz, který lze dobíjet ze sítě. Mimochodem dotace je propadák, zájem minimální.
    2018 zákaz naftových aut do měst?? Přijde mi to celé jako další experiment jak provést šrotovné verze 3.0. OK pár lidí to odradí od koupě dalšího naftového auta, ale za deset let budeme stále žít ve městech kde něco kouří, benzín, cng, lpg, dodávky a nákladní auta na naftu, nebo komín v němž někdo spaluje uhlí. Co dál?

    1. Co dál ptáte se. Po naftě přijde na řadu benzín a po
      Co dál ptáte se. Po naftě přijde na řadu benzín a po benzínu lokální topeniště. Tohle je průlom jako hrom. Nikdo si nebude jistý, kdy mu bude zakázáno vjet do centra města. Poptávka po naftě půjde dolů. Zítra mohou zakázat EURO4-, od roku 2019 mohou zakázat EURO 5-, takže vy si nyní kopíte naftu s EURO6? Jen blázen si koupí něco, co mu během 5 let můžou zakázat provozovat. A pokud si to koupí, tak mu není pomoci, když ignoruje varování. Po čem asi poroste poptávka? Benzin, hybrid a elektro. Nemusí pršet, jen když kape…

      1. Tady je ale něco špatně. Někdo vyrobí auto. Někdo
        Tady je ale něco špatně. Někdo vyrobí auto. Někdo provedl homologace včetně měření emisí. Někdo dělá pravidelné kontroly těchto emisí. Někdo navrhl způsob měření. Mnoho institucí, ale potrestán je poslední občan, který si koupil auto, jezdil s ním 10x za rok do měst a teď mu řeknou, že už nemůže? Najdeme další úřad,pravděpodobně policii, která bude dohlížet nad tím kdo do toho města jede a zda tam vlastně může. Evidentně celým aparát institucí nefunguje a přitom by stačilo vyšší zdanění nafty a benzínu, snížit cenu CNG a vybudovat ve městech zásuvky, kde by 1kWh stála řekněme 1Kč. Občan nechť se rozhodne sám s čím bude ve městě jezdit.

          1. to je demagógia najhrubšieho zrna – ani včera, ani dnes to
            to je demagógia najhrubšieho zrna – ani včera, ani dnes to nebolo/nie je o obanovi a jeho práve dýchať ČO CHCE, je to o idiotoch, ktorí KLAMÚ. už o kúsok vyššie spomenutých homologáciách, stk, ktoré sú iba klamaním. čítam v novinách ako „pôjdu po filtroch“ – veď ten filter je iba okrasa, funkčnosť k ničomu. na jednej strane sa snažia ozdraviť, čím však vytvárajú iné, nebezpečnejšie produkty.
            a iba na okraj – kecy o exhalátoch, ale ulice nezametá nik,, to je viac „polietavých“ častíc …

          2. To není právo moje vs právo někoho jiného. To je o
            To není právo moje vs právo někoho jiného. To je o špatném rozhodnutí mnoha nezávislých státních orgánů.
            Ad absurdum. Jste jako zemědělec donucen nějakým úřadem k likvidaci vlastního stáda jednoho plemene kráv, protože produkuje více metanu než jiné plemeno produkující méně metanu.
            O kolik je kouření cigaret s filtrem zdravější, než kouření bez filtru?
            O kolik jsou zdravější emise z benzínu než emise z nafty??

        1. Špatně je jen jedna věc, ohromný tlak německýho auto
          Špatně je jen jedna věc, ohromný tlak německýho auto lobby na státní aparát i legislativu. Proto mohli bejt tak dlouho zamořovaný města a překračovaný limity až jim došla trpělivost a vyůstilo to v soudy. Proto mohli bejt Euro normy pro dízly 2x benevolentnější než pro benzín, proto nikoho nezavřeli za dízlgejt, proto se Jourový Ďourový smějou do ksichtu, proto u nás STK srala na kontrolu přitomnosti / funkčnosti DPF filtrů, proto VW Škoda nemusela povinně vykupovat svoje rakovinomety, proto se otálelo se zákazem vjezdu starejch dízlů do měst atd adt. Prostě to maj všechno vobložený a vypolštářovaný. No a teď když narazila kosa na kámen tak se všichni chytaj za hlavu a připadá jim to moc hrrr. Je to jen výsledek desetiletí do nebe volající ignorance, odsouvání a přehlížení problémů zatímco se zpřísňujou předpisy. Dízla jsem měl jen jednou a zbavil jsem se ho už v roce 2007, na těch mejch 4 až 8 000 km rocně to byl nesmysl.

          1. Teď musí ještě najít dost radních odvahu ten vjezd do
            Teď musí ještě najít dost radních odvahu ten vjezd do měst opravdu zakázat. Otázka pak zní, zda to rovnou nezakázat všem.

            http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mesto-duchu-takto-vypada-milan-pote-co-zakazal-provoz-aut/

            https://dotyk.denik.cz/publicistika/mesta-kam-maji-auta-vstup-zakazan-20161020.html

            Netuším čím jezdí většina úředníků v Německu, ale realita v ČR je taková, že si úředníci raději vyhradí parkovací místa před úřadem pro sebe, než aby je napadlo do toho města jet třeba busem.
            Perlička z naší malé vesnice cca 800obyvatel, kde na úřadě pracují čtyři osoby a všichni dojíždějí do práce autem cca 400-800m. To že i na vesnici mají před úřadem nedostatek parkovacích míst je jiná záležitost. Myslím, že nebude velká vůle zákazy prosazovat. Spíš půjde o výjimky v několika málo městech.

    2. no tak co chceš? je to v Germíniji furt jen boj mezi
      no tak co chceš? je to v Germíniji furt jen boj mezi racionálně uvažujícím občanským sdružením a prdlou politikou mamamerkl v závyslosti na konzervnech a jejích papaláších se svými mega platy kterých se ne a ne vzdát. Je to boj o prachy na všech frontách a některým lidem nevadí kvůli prachům lhát, podvádět, manipulovat s davem a korupčit politiku. Nic novýho pod sluncem a přitom jde jen o čistý vzduch a zdraví, holt některý lidi sou parchanti to je normální na světě 😉
      Podívej se třeba na Napoleonovo taženi na Moskvu!? 570.000 chudáků zabil přes léto jako prd, mravenečci normálka, nemohli se bránit, nemohli k soudu :)))))))))))))))))))))))))))))))))

      kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

  4. „Tváří se, že to nejde, ale skutečný důvod je že
    „Tváří se, že to nejde, ale skutečný důvod je že chtějí prodávat nová auta“ Ministr dopravy Báden-Wurtten !!!!!!!!

    skoncujte už s tím zkorumpovaným německým automobilovým svinstvem !!
    vw,bmw,daimler = všichni lhali, vinni !!

    ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/218411000100227/video/603519

    1. 1) v Německu je celkem registrováno 15.000.000 osobních
      1) v Německu je celkem registrováno 15.000.000 osobních DIESEL
      2) zhruba 3.000.000 z nich splňuje normu Euro 6 kterých se zákaz netýká
      3) na export se těší 12.000.000 dízlů Euro 4/5 made in Germáni :))))

      kcc-hho.webnode.cz/business/germany/

    1. Staré diesly bez dlouho složitých polofunkčních filtrů
      Staré diesly bez dlouho složitých polofunkčních filtrů vypouští NOx méně, než dále zbaběle povolené s EURO6.
      A příští rok půjdou na paškál mikrosaze, kterých teď nejvíce emitují přímovstřikové benzíny.

      Už by měli konečně zavést EURO7 klidně s papírově o trochu horšími parametry, ale konečně bez toho EU šíleně složitého byrokratického pekla na ničení malých poctivých a naopak podporu velkých podvodných korporací.

      Jinak si raději většina lidí ve velkých městech koupí místo evropského tradičního auta ta od nových firem z Číny pro 15leté v elektrice za 200 000Kč, která jim budou stačit a jediná budou dostupná, když se celý bazarový trh zhroutí.

      1. v týdle zákopový válce je důležitý debilní automobilky
        v týdle zákopový válce je důležitý debilní automobilky hlavně nechat vykrvácet až pak je možno je bít. tzn nejdřív přes bubáky aktivovat obyvatelstvo pak zavřít mamamérkltlučhubu a pak jít konzervě po krku třeba přes čínany toje fuk. soudy a media jsou podpůrný tam je volný pole, desetiletí lhaly tak je na ně k dispozici spousta usvědčujícího materiálu dízl benzin postupně. pomohlo by kdyby co nejdříve už padla ta debilní chatrná vláda s tou fuchtlí 😉

  5. Jupíí, šrouby se utahujou. Co nezvládla Jourová Ďourová
    Jupíí, šrouby se utahujou. Co nezvládla Jourová Ďourová ani evropský byrokrati, natož německá prohnilá vláda, zmákli aspoň německý města! :)))
    Příliv levných rakovinometů na východ může začít. Toyota si mne ruce páč prodá tuny hybridů.

    1. tak to jsi udělal dobře. je přeci jasný že tyhle
      tak to jsi udělal dobře. je přeci jasný že tyhle německý zákazy nevyrostly přez noc na stromě, ale že za nima stojí obrovský kus práce… peněz a lidí taky samozřejmě :))) A ted přijdou na řadu TSI benzíny 2006-2016, na nich už se dělá, jsou totiž přeci bez DPF a víc prašný než právě zakázaný DIESEL … ;)))))

      umwelt-plakette.de/cz/

      kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/benzin-jed/

  6. na rozdil od vsech moznych plosnych dotaci a regulaci tohle
    na rozdil od vsech moznych plosnych dotaci a regulaci tohle opatreni ma jako jedno z mala skutecne smysl. je spravedlive jak vuci jinym technologiim (elektromobilita urcite neni jedina cista technologie), tak vuci socialnim vrstvam, (chudi dotacema neprispivaji bohatym) a nakonec elektromobilite pomuze rozhodne vic nez prime dotace. nemcum gratuluji a doufam, ze je budeme nasledovat.

    1. ano jedině elektro je do města přípustné, všechno
      ano jedině elektro je do města přípustné, všechno ostatní je špatně, správně jsi to můj milý „rs“ pochopil

      umwelt-plakette.de/cz/

      auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castice-emise-stk-kontrola-fpt-/autoservis.aspx?c=A180220_083957_autoservis_fdv

    2. Podla mna to takto vobec nemuseli spravit. Stacilo zdvihnut
      Podla mna to takto vobec nemuseli spravit. Stacilo zdvihnut spotrebne dane za naftu a napr. spravit nejake kompenzacie dopravcom s cistejsimi kamionmi. Diesle by sa stratili same keby cena za naftu bola 2x taka ako za benzin. Ked budu dostupne EV a PHEV tak zdanit aj benzin a je to hotovo. Bolo by to rychlejsie a netykalo by sa to iba miest. Spalovaky by do 10 rokov skoncili.

      1. pokud planujete pouzit ciste elektricky pohon pro dalkovou
        pokud planujete pouzit ciste elektricky pohon pro dalkovou kamionovou dopravu, tak vam 50gigafactories stacit nebude. schvalne prepocitejte si to. a to by snad ani nebyl nejvetsi problem. to, co slibuje musk je jednak na hranici soucasnych technickych moznosti, a za hranici ekonomickych moznosti. elektromobilita je proste o tolik drazsi, ze je fajn pouit ji na nekrtitictejsi mista (mesta) ale za soucasnych moznosti pro kamionovou dalkovou dopravu pouzitelny jenom okrajove. uvedomte si, ze se neujali ani hybridy, ktere by teoreticky mohli akumulovat elektrinu v klesani a brzdeni a pouzit ji pri stoupani a rozbehu. druhy daleko podstatnejsi duvod je puvod elektriny. je zbytecne pripominat z jakeho zdroje pochazi elektrina. treba za tech vasich 10 let bude situace jina. ale ja bych ani v tomhle takovy optimista nebyl. kdyby jste chtel svuj odhad poupravit a namisto 10 let dat 20. tak je to horizont, kde malokdo tusi jake budou moznosti. nove typy baterii? novy zpusob vyroby vodiku? bezdratove dobijeni v dalnici? cokoliv. kazdopadne snazit se za kazdou cenou tlacit nejakou ideologii neni spravne. proto si myslim, ze je spravne to, co udelali nemci. omezi vjezd nejskodlivejsich vozu(dieselu) na nejkritictejsi mista(mesta). zbytek je zatim z rise snu. pripadne z rise lobbingu.

        1. Nedá mi to a musím se ozvat.
          Elektromobilita není

          Nedá mi to a musím se ozvat.

          Elektromobilita není dražší. Dražší je pouze v podání současných automobilek.

          Příklad: auto škoda citigo – budu ho chtít nahradit elektromobilem – takže potřebuju cca 30kWh baterii. Hromadu vybavení nepotřebuju, takže se budem bavit o minimální výbavě.

          Aktuálně je cena baterií na úrovni cca 150USD/kWh-> 4500 USD baterie. Další 1000 USD bude stát elektronika. Ostatní prvky ponechám (nebudu se hádat, že odeberu motor, dám mnohem jednodušší převodovku, uberu nádrž….).

          Aktuální ceníková cena základního citigo začína na 200 000, základní elektrická verze by mohla být za 350 000 bez větších problémů (schválně vynechávám ty kecy jak drahý je vývoj, neboť ten už byl proveden a navíc by se rozprostřel mezi milióny prodaných kusů).

          Takže není to o tom, že by elektromobilita byla drahá, ale o tom, že se na tom prostě musí rejžovat.
          Ale ceny klesají a prodeje strmě stoupají, takže naději máme.

          1. neni drazsi, ale drazsi je v podani soucasnych automobilek.
            neni drazsi, ale drazsi je v podani soucasnych automobilek. hmm. tak teda v podani soucasnych automobilek. jak chcete. ja jenom doplnim, ze vsech automobilek. bezvyhradne. cena je totiz takova, jakou jsou ochotni lide za ni zaplat. to je definice ekonomicka a logicka. proc bych prodaval neco za 5 korun, kdyz to umim prodat za 10 korun. ale i tak ma elektromobil navratnost. akorat ne pro kazdeho. pro toho, kdo hodne jezdi, pripadne umi nadimenzovat kapacitu baterii presne pro dany ucel. tedy ne pro masy.
            jedna vec je proc je tomu tak. ja si myslim, ze je to kombinace. primarne nedostatkem vyrobnich kapacit baterek, protoze se jedna o relativne novou technologii, ktera porad vyzaduje vyssi investice, nez by se zdalo. dale treba riziko. pravdepodobnost, ze se objevi novy typ baterie a vase investice je zmarena je vyssi, nez pravdepodobnost, ze prijde novy spalovaci motor a kuli tomu budete muset zavrit fabriku.
            druha vec je, jak se k veci postavit. dotovat elektromobily plosne je v techto souvislostech naprosta nemoralnost. zprisnovat emisni limity jsme meli uz davno. centra vsech mest mohli byt bezemisni. filtry u dieselu zaciname kontrolvat az kdyz se provalil skandal v nemecku. pritom to bylo verejne tajemstvi. vozy nad jistou cenu meli mit davno povinne jeste prisnejsi emisni limity. kdyz si horkotezko naskrabete na novy vuz, jste v jine situaci jako kdyz resite masazne kreslo.
            treti vec vec je odhad do budoucnosti. jednak za 5 let ceny rozhodne neklesnou nejak zasadne. ani omylem. a ja tvrdim, ze ani za 10. ze bude elektromobilita zavratne narustat na to si uz zvykame. az na to, ze male cislo musite nasobit bud dlouho nebo hodne velkym cislem aby jste z nej mel velke cislo. a treti vec, ktera je jista, ze nic neni tak jiste jak si tady malujeme. vsechno je ve hre. nove typy baterii, nove typy paliva, nove zpusoby nabijeni. cokoliv. mozna se da predpovedet akorat diverzita. ruzne druhy pro ruzne ucely.

  7. vráťte sa k diskusii o oxforde, alebo aké to bolo mesto –
    vráťte sa k diskusii o oxforde, alebo aké to bolo mesto – píše sa tam, že zákaz platí na pár (dve) ulíc. čiže nič komplexné. ak bude naďalej doprava umelo spomaľovaná, exhalátov bude dostatok ažiadne zákazy to nevytrhnú.

      1. nie je to tak dávno, čo limity obci (nie MIMO obec) platili
        nie je to tak dávno, čo limity obci (nie MIMO obec) platili 22-06.
        myslím tým hrbolce, zástavky mhd v jazdnom pruhu, obmedzenia iba z „politickej“ vôle, vytváranie „červených vĺn“, kruhové objazdy malého priemeru tam, kkadiaľ kamióny MUSIA, nezmyselne veľké značky, ktoré bránia výhľadu (lebo predpis), …

  8. JÉÉÉÉÁÁÁÁÁÁÁÁ NEJLEPŠÍ ZPRÁVA TOHOTO ROKU !!!!
    JÉÉÉÉÁÁÁÁÁÁÁÁ NEJLEPŠÍ ZPRÁVA TOHOTO ROKU !!!! V Německu opravdu můžou zakázat dízlové motory! PŘEDNĚJŠÍ JE ZDRAVÍ OBYVATELSTVA PŘED KORPORÁTNÍ PAKÁŽÍ !!!!!!!!!!!!!! :)))))))))))))) A zasrrr dízl potáhne z německých měst do ČECH :)))))

    kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

    pr-asu.chmi.cz:8080/IskoPollutionMapView/faces/viewMapImages.xhtml

    Díky Německo za projevenou odvahu v boji proti ropný pakáži!

Napsat komentář