Rychlonabíječka Siemens Triberium 150 kW vítězem ankety Zlatý volant

Rychlonabíječka Siemens Triberium 150 kW zvítězila ve 41. ročníku ankety Zlatý volant v kategorii ekologický počin roku. O vítězství rozhodli fanoušci motorismu při hlasování na internetu.

Siemens Triberium 150 kW umožňuje dobíjení nové generace elektromobilů s napětím 800 V.
foto: Siemens

Oceněná rychlonabíjecí stanice Siemens Triberium zvládá dobíjecí výkon až 150 kW, tedy téměř trojnásobek toho, co umožňují současné rychlonabíjecí stanice. Další předností stanice je kompaktní konstrukce umožňující prostorově nenáročnou instalaci a schopnost souběžně nabíjet dvě vozidla stejnosměrným proudem.

Siemens Triberium 150 kW bude na tuzemském trhu k dispozici v září, v současné době Siemens nabízí rychlonabíječku Triberium 50 kW. Zásadním přínosem obou modelů je široký rozsah výstupního napětí 30-920 V, které odpovídá technickým požadavkům nových typů elektromobilů dostupných od druhé poloviny letošního roku.

Na rozdíl od dosud instalovaných nabíječek s výkonem 50 kW a výstupním napětím maximálně 500 V jsou tyto Siemens nabíječky vhodné k budování plnohodnotné dobíjecí infrastruktury.

„To, že rychlonabíjecí stanice pro elektromobily zvítězila v tradiční motoristické anketě, je pro mě jasným znamením, že lidé postupně mění svůj vztah k elektromobilům. Siemens zkracuje dobu nabíjení elektromobilů a našim cílem je vybudovat moderní síť dobíjecích stanic po celé ČR, která zohlední i technické požadavky nastupujících modelů elektromobilů,“ říká Michael Axmann, finanční ředitel Siemens ČR, který na galavečeru prestižní ocenění převzal.

tisková zpráva

99 Comments on “Rychlonabíječka Siemens Triberium 150 kW vítězem ankety Zlatý volant”

  1. Môže mi dakto reálne povedat, ukázať video.. O koľko
    Môže mi dakto reálne povedat, ukázať video.. O koľko rýchlejsie nabijem povedzme leaf, bmwi3, ZOE, hyundai ioniq, kiu, VW… Ak prídem s autom co ma
    20% baterku k nabíjačke 100kW a k tejto 150kW?..ja typujem ze pôjde realne(teplota batérie, obmedzovanie prúdu) o zanedbateľné minúty. Skratka nebude to tak ze za 15 minút dám 100kW do auta 25kWh a 150kW tam za 15 minút natlacim 37.5kWh..skratka nie.. Batéria si obmedzí nabíjací prúd.. Pocitam že 150kW nevyužije ani jedno z tych áut.. Za mňa teda je to len reklama ako aj 300kW nabíjačky. Radšej dva stojany po 75 kW ako jeden 150kW.
    Pripojka 150kW. Radšej 2 nabíjacie miesta po 75kW ako jedno 150kW.

    1. Popisuješ to přesně. Ale nediv se – firmy jsou zvyklé dát
      Popisuješ to přesně. Ale nediv se – firmy jsou zvyklé dát lidem to co nepotřebují za peníze které nemají. A odčerpání peněz na každou takovouto jednotlivou blbost se hodí, protože zpomalí instalaci desetitisíců zásuvek do veřejného osvětlení. A každé zpomalení nástupu elektromobility se počítá.

    2. Při nabíjení Soulu je maximální příkon 47 kW, podle mě
      Při nabíjení Soulu je maximální příkon 47 kW, podle mě dáno výkonem nabíječky, od 74% začíná příkon klesat. Vůbec nezáleží na teplotě baterií, je to prostě tak naprogramované, ověřeno teď v zimě. Soul má maximální příkon 90 kW, jak je nastavená křivka nabíjení se nedá odhadnout, prostě by se to muselo vyzkoušet na nabíječčce. Samozřejmě je to dáno omezenou kapacitou baterie, pokud na takové nabíječce budou nabíjet auta s kapacitami 60 kW a výše, pak ta rychlost nabíjení na 50 kW a 150 kW bude velmi rozdílná. Je potřeba si uvědomit, že budování těchto nabíječek je pro budoucí auta, ne pro ty současná a bude to trvat mnoho let, za tu dobu tu budou auta, která je využijí, tak jako letošní I-Pace( 50 kW nabije 80% za 90 minut, 100 kW nabije na 80% za 45 min).

    3. Vlastně máte pravdu. Předmětná stanice je schopna
      Vlastně máte pravdu. Předmětná stanice je schopna paralelně nabíjet DC 2 x BEV nominálním výkonem 2 x 75 kW. Takže se vlastně jedná o dva DC chargery v jedné bedně. Pokud se k dané stanici připojí BEV s vyšší kapacitou baterie jehož BMS strpí větší nabíjecí výkony může být nabíjen výkonem až 150 kW. Typicky dnes elektrobusy s palubním napětím 750 až 800 V (CCS 2). A ve velmi blízké budoucnosti také osobní elektromobily evropské provenience s napětím trakční baterie 800 až 900 V (VW,BMW,M-B???). Při 400 V znamená 150 kW proud 375 A na konektoru, při 800 V znamená 150 kW proud 187,5 A na konektoru. CCS2 konektory bez chlazení jsou vyráběny pro maximální proud 200 A. Jestli jste alespoň trochu v obraze nemusím dále pokračovat co to znamená.
      Měsíce, či rok nic neznamenají, nabíjecí stanice jsou konstruovány na životnost cca 15 let!!! Mimochodem na přiložené fotografii k článku není onen vítězný výrobek, ale starší vizualizace jeho 50 kW sestry, což mi připadá zvláštní…

      1. A existuje vůbec ta fotografie 150kW stanice? Google mi ji
        A existuje vůbec ta fotografie 150kW stanice? Google mi ji nechce najít ani přímo na stránkách Siemensu.

        Jinak jestli tomu dobře rozumím tak stanice má uvnitř dvě nabíječky, ale jen dva (CCS+CHAdeMO) kabely? Tzn. není možné nabíjet 2x CCS nebo 2x CHAdeMO, ale vždy jen CCS+CHAdeMO?

        Také jsem se chtěl zeptat jetli opravdu umí 75kW, resp. 150kW i na CHAdeMO konektoru? Pokud vím tak CHAdeMO nějak zvlášť nekvaltovalo s certifikací výkonu nad 50kW, takže to by byla na jednu stranu dobrá zpráva, že už se to dá objednat. Na druhou stranu pokud vím žádné vozidlo více jak 50kW na CHAdeMO dnes neumí a je otázka jestli vůbec v dohledné době bude umět? Pokud alespoň se 100kW CHAdeMO nepřijde Nissan s 60kWh baterií pro Leaf tak pak už nevím, možná Toyota překvapí.

      1. Ne! Mám na mysli klasický platební terminál na bankovky,
        Ne! Mám na mysli klasický platební terminál na bankovky, platební karty, případně čipy… bez registrace čehokoliv. Přijedeš, zaplatíš, nabiješ. Třeba i jako cizinec, který nechce řešit nějakou EV mapu a dobíjet si někde kredit.

        Přiznám se, že vůbec nerozumím tomu, proč to jde u samoobslužných benzínek, myček, parkovacích automatů… a nabíječky to zatím neumí? Proč?

    1. Proc to delat slozite s jakymkoli platebnim systemem. Cenu
      Proc to delat slozite s jakymkoli platebnim systemem. Cenu nabijeni to nesnizi, naopak zvysi minimalne o hw a bank.poplatky kazde transakce bance. Plat.kartu a telefon šoupák ma dnes drtiva vetsina lidi a proto projekt ev.mapy je fakt dobrej. A tam, kde je, tak ani nabijejici osoba nemusi mit datovy tarif, stojan ma wifi. A tak i cizinec behem chvilky ma kredit (alespon na to jedine nabiti) a nabije si.
      Co je na tomto principu spatne?

      1. Ona ta platba kartou přes portál EV mapy je zdarma? Bez
        Ona ta platba kartou přes portál EV mapy je zdarma? Bez bankovních poplatků? Asi ne že…
        Dále jsem koukal, že přímá platba lze na Vystrkově, ale třeba v Liberci mám smolíka.
        Je to další vstupující systém do řetězce s možností selhání.
        Nehledě na to, že EV mapa rozhodně nesdružuje všechny stanice a nelze ani do budoucna očekávat, že tomu tak bude. Stejně jako tady není jen jedna sít benzínek, tak s rostoucím počtem nabíječek tady bude více různých provozovatelů.
        Kolik těch registrací, karet a čipů a poplatků bude pro přejezd ČR potřeba?
        Jednoduše platební terminál mi vychází jako nejuniverzálnější a nejjednodušší řešení.
        Kdokoliv a kdykoliv přijede a zaplatí, bez registrace, bez dobíjení kreditu, zkrátka stejně jako vedle v obchodě.

        Takže otázka znovu: Ví někdo o 50kW DC nabíječce s platebním terminálem?

        1. Vim jen o Vystrkovu a jinde v cz pochybuji o existenci.
          Co se

          Vim jen o Vystrkovu a jinde v cz pochybuji o existenci.
          Co se platby ev.mape pres kartu tyka, je to gratis. Zaplatim 200 pripisou 200.

          Nabijel jste v napr AT? Jako neregistrovany a tedy bez chipu musim pres svuj datovy tarif resit spusteni nabijeni, docasne si vezmou nemalou castku €… S ev.mapou je to snadnejsi.
          Kez by byla skoro vsude. Mno, cas ukaze.

          1. Myslím, že na EVmapa, to funguje tak, že ti zablokují
            Myslím, že na EVmapa, to funguje tak, že ti zablokují (třeba 200 Kč) a až podle toho kolik nabiješ (třeba za 90Kč), tak ti z těch zablokovaných strhnou 90Kč a zbytek, těch 110Kč ti vrátí na účet.
            Platíš jen to co jsi nabil nic víc ani žádný poplatek!

            Časem by to tak mohlo být, záleží jen na těch provozovatelích aby se domluvili.

            Na polyfazeru nic nevrací!

          2. No vidíte, možná to ten rakušan vidí podobně složitě u
            No vidíte, možná to ten rakušan vidí podobně složitě u nás… kdyby byla stanice s terminálem, tak platí stejně jako já u benzínky v AT.

            Ten dotaz jsem na začátku položil asi nepřesně, zajímá mě stanice jako potencionálního provozovatele, ne jako uživatele. Pokud není zatím nikdo schopen dodat VEŘEJNOU stanici s platebním terminálem, tak je to v mých očích zbytečná komplikace.

            1. Aaa tak provozovatel. Plne vas chapu s pozadavkem stojanu plus
              Aaa tak provozovatel. Plne vas chapu s pozadavkem stojanu plus karetni platby.
              Jen trocha ekonomiky: na pravidelnych poplatcích te bance, co to bude provozovat, se zaplati vice, nez by byl zisk z prodaneho proudu; alespoň behem nekolika pristich let i kdyby to misto bylo na 50.km D1.
              Osobne bych sel do ev.mapy, je to jednoduchy hw, zadne bedny navic a pouziva to drtiva vetsina ridicu EV.

              1. Začínám mít pocit, že za tu EV mapu asi kopete, že?
                Ono

                Začínám mít pocit, že za tu EV mapu asi kopete, že?

                Ono těch 1,5% poplatku za platební kartu asi nebude rozhodovat o tom, jestli to bude super byznys nebo krach.

                Samozřejmě jsem si vědom, že to možná i několik let bude ztrátové, ale zde jde o princip slepice a vejce.

                1. Nene, fakt nekopu, ale mam rad veci jednoduche, funkcni. A to
                  Nene, fakt nekopu, ale mam rad veci jednoduche, funkcni. A to ona je.

                  A 1,5% je nedosazitelnych, bo by musel byt opravdu velky fin.obrat na terminalu. A k tomu je treba pricist mesicni pausalni platby bance.

                  A pokud jde o zpoplatneni nabijeni, plati neprima umera: kdyz gratis, jsou velke odbery, kdyz draho, obrovsky to klesne. Typicky Vystrkov, jsem tam kolem 7mi minut pro cca 4kWh za 25,- s ochotou tam nechat az 7Kc za kWh.

                2. Ano, Vystrkov nutí sledovat rychlost nabíjení a jakmile se
                  Ano, Vystrkov nutí sledovat rychlost nabíjení a jakmile se dostávám přes 7 Kč/kWh, je lepší se odpojit a pokračovat k další rychlonabíječce. Pokud potřebuji nabíjet více, musím počítat s vyšší cenou, ale někdy to není priorita.

                3. Jediné co mi vadí ma evmapa to hloupé účtování za
                  Jediné co mi vadí ma evmapa to hloupé účtování za minuty, kde pak může vyjít 1 kWh i na 20 Kč, například nedávné dobíjení.

                  3.45 CZK / min 2.841 kWh 51.75 CZK

                  Prostě to člověk musí v takovém případě přepnout na Mennekes za 1,50 Kč/min.

                4. Za to ev.mapa nemuze, ale na vine je zakon, bo zatim neni
                  Za to ev.mapa nemuze, ale na vine je zakon, bo zatim neni mozno prodavat primo kWh a tak Vystrkov takto jede.

                  A kde udelala kia chybu, ze jste platil tolik? 🙁
                  Nedavno tam stala i8 na mennekesu 43kW a kiosek ukazoval 0,600kWh a 50Kc. Tak jste to mel levnejsi 🙂

                5. Kia chybu neudělala. Nabíjení 20-83% zvládne rychle a tedy
                  Kia chybu neudělala. Nabíjení 20-83% zvládne rychle a tedy v tomto režimu stojí 1 kWh cca 5,- Kč.

                  Například: 3.45 CZK / min 14.273 kWh 72.45 CZK

                  Bohužel 83-94% jde opravdu pomalu (cca 11kWh/hod) a tedy stojí majlant.

                6. Jo to je fakt. A proto na nabijeci misto typu vystrkov je
                  Jo to je fakt. A proto na nabijeci misto typu vystrkov je treba prijet idealne s nulou az deseti procenty, pak se cena naredi a lze odjet s 94%, nejsou-li baterky moc studene.

                7. Ideální je dobíjet na 83%, jenže to v zimě je často
                  Ideální je dobíjet na 83%, jenže to v zimě je často málo na dojezd do Prahy, do Průhonic na nabíječku se dojet dá, ale je to zdržení. Soul má výhodu, že není při nabíjení takový problém se studenými bateriemi jako u Leaf.

                8. Takhle to jezdím s eNVéčkem, že s 90ti% z Vystrkova dám
                  Takhle to jezdím s eNVéčkem, že s 90ti% z Vystrkova dám Čestlice, kde jsem jen chvilku, abych mohl už v pohodě lítat po Praze a podle potřeby cucnout na nějakém ČEZ stojanu.

                9. Ta 24 kWh baterie to dá v těchto teplotách při 100 km/h,
                  Ta 24 kWh baterie to dá v těchto teplotách při 100 km/h, nebo se musí jet pomaleji?

                10. Do Prahy využívám jízdy z kopce, takže těch 100 km/h
                  Do Prahy využívám jízdy z kopce, takže těch 100 km/h jedu. Využitelných je 20 kWh.

                11. Jojo to je pravda, je to z kopce, ovšem v dnešní teplotě
                  Jojo to je pravda, je to z kopce, ovšem v dnešní teplotě -8°C si Soul vezme na téhle trase při 100 km/h cca 74% baterie, což pro eNV musí být fakt na doraz.

                12. Základ je dostat se na Vystrkov alespoň s relativně
                  Základ je dostat se na Vystrkov alespoň s relativně zahřátou baterií. V těchto mrazech se dá dostat ze ZR-Jihlava-Vystrkov tak na jednu čárku pod polovinou stupnice nebo polovina. A pak už je to standard. Jasně, že to má spotřebu vyšší, ale zase není to tak, jak bych očekával. Až bude eNV mít 40 kWh, tohle řešit nebudu vůbec. Viz naše články eNVéčkem na Portáš (zde na Hybrid).

                13. Tak 7Kč za kWh je cca 3,5l benzínu/100km, což je podle mě
                  Tak 7Kč za kWh je cca 3,5l benzínu/100km, což je podle mě stále ještě OK, i když doma to vyjde samo levněji.

                  Nebudu zde pochopitelně podrobně prezentovat vymyšlený byznys plán, ve zkratce jde o provoz flotily EV, která se bez veřejně dostupné nabíječky neobejde. A když už pořizovat poměrně drahou DC nabíječku, tak proč ji neposkytnout i pro širší veřejnost, aby se alespoň částečně mořili náklady na provoz a pořízení.

                14. Princip EVmapy je fakt nejjednodušší pro každého, kdo
                  Princip EVmapy je fakt nejjednodušší pro každého, kdo chce hned bez složitostí zavést placené nabíjení nebo i neplacené, ale spouštět třeba jen za registraci. Úplně je podle mě dávat nabíjení zadarmo a vydělávat na nabíjení jiným způsobem (třeba službami, které nabídnu). Některá místa se k tomu hodí naprosto dokonale. I ten cizinec, když se během několika minut zaregistruje a pošle tam třeba 200 Kč, tak má klid. V ČR je třeba mít ale ještě čip ČEZ, což je pro cizince už problém, když chce jen projet.

        2. Proč si neklikneš na reklamu Polyfazer? Tam se platí
          Proč si neklikneš na reklamu Polyfazer? Tam se platí kartou. Je spousta lidí, co nechce platit kartou, rádi by platili hotově, všem holt člověk nevyhoví. Tedy je u nás celá řada nabíjecích stanic které jsou zdarma, pak ty, kde se platí kartou nebo hotovostí a nakonec ty kde se platí přes mobil nebo čip. Každý si může vybrat, jak a kde chce platit.

            1. No jiste, jeste kasicky na hotovostni platby. Uz vidim jak
              No jiste, jeste kasicky na hotovostni platby. Uz vidim jak prijedu na nabijecku, kterou zrovna pres noc vykuchal nejakej bezdak a ja hledam kde jinde nabiju…
              Poplatky z platebniho terminalu jsou pak tak nechune, ze se do dnes nevyplati nekterym prodejnam natoz pri tech drobnych co se vyberou za mesic na nabijeckach.
              Jestli mate pocit jak je to zadane a nikdo to nema pak je to dira na trhu, kterou se nevahejte zaplnit. Preji hodne stesti ve vyhazovan penez. 🙂

              1. Pořád ve srkytu duše doufám, že se to do budoucna
                Pořád ve srkytu duše doufám, že se to do budoucna změní, že zapojení do nějakého platebního systému nebude ekonomicky tak nevýhodné. Protože platební karta je univerzální a mezinárodní nástroj. A lámu si hlavu, jak to dělají provozovatelé nápojových automatů, že se tam dá kafe za 12 kačet zaplatit kartou.

                1. Ono je to všechno o objemech. Pokud těch automatů
                  Ono je to všechno o objemech. Pokud těch automatů rozmístíte stovky až tisíce tak si dokážete vyjednat individuální podmínky, které se dají skousnout.
                  Takže až postaví doopravdy síť nabíjecích stanic třeba Shell nebo někdo z velkých hráčů, kdo si už ty podmínky vyjednal tak to snad půjde.

                2. Se spis (obecne) divim, ze sem zatim nikdo nedotahl nemecke EC
                  Se spis (obecne) divim, ze sem zatim nikdo nedotahl nemecke EC karty („trucstandard“ proti Visa/mastercard s fixnim poplatkem za transakci).

                3. Jo, to by mělo platit ale i obráceně, v době kdy
                  Jo, to by mělo platit ale i obráceně, v době kdy začínají platby kartou válcovat hotovost by měli procenta poplatků klesat a mělo by se vydělávat na obratu.

      1. Paráda, to jsem rád, že už jedna z nich jede. Pokud by
        Paráda, to jsem rád, že už jedna z nich jede. Pokud by byla v dohledné době ta 150 kW, určitě by u ní bylo fajn vyzkoušet Hyundai Ioniq, který si s ní má vědět rady. A pak modelově všechny další typy elektromobilů u nás a porovnat rychlosti nabíjení. Byl by z toho určitě dobrý článek a mnoha lidem pomohl s rozhodováním do budoucna o nákupu auta a jeho palubní technologii. Zda si bude nebo nebude rozumět s těmito „supernabíječkami“. Což mi říká, že je třeba jim vymyslet název. Ale nějaký střídmý, když už se prý chystají 300 kW.
        P.S. A co Vy, už máte nějakou elektriku v garáži – toho Ionka co jste vybíral před 14 dny – nebo ještě vybíráte?

        1. Popravdě, jsem neodolali a nějaká srovnání jsme si už
          Popravdě, jsem neodolali a nějaká srovnání jsme si už dělali i na té 50 kW stanici. Ostatně nabíječku jsem zprovoznili pro sebe i veřejnost 29.1. a aktuálně se nám tu vystřídá 13 až 15 automobilů denně. Od E-Upů po Tesly. Stanice je limitovaná maximálním nabíjecím proudem v hladině „400 V“ na max. 125 A. Z toho co jsem už viděli není problém do většiny BEV těch 125 A sypat, jediné co limituje nabíjecí výkon je samotné napětí baterie. U některých BEV je jen 365 V u jiných pak třeba 398 V. No a to pak dělá rozdíl v nabíjecím výkonu 5 kW a to je už znát.
          Po testovací jízdě (běhen 21 vánočních týdnů 3.483 km, z toho cca 1.600 km GreenwayPolska cestou do Gdansku) mám objednaný E-Golf, jako náhradu za služební Octavii. 1 x až 2 x týdně točím Prahu, takže jsem si to musel dobře rozmyslet. Náhradu za ženino auto stále hledám, ale jen v rámci volného času… 🙂

        2. Z technického hlediska by mne zajímalo, jaký je výstupní
          Z technického hlediska by mne zajímalo, jaký je výstupní P při 400V autě u stojanu, jež umí 150kW.
          Nemyslím, že to není 150kW.
          Viděl bych to na 150/920×400=65kW. Max proud by byl 160A. Ioniq by tedy nabíjel jen o něco rychleji.
          Ale jen teoretizuji, zeptám se přímo u pramene.

          1. Každé auto řídí nabíječku!
            Každé auto má v sobě

            Každé auto řídí nabíječku!
            Každé auto má v sobě nadefinované parametry nabíjení, pokud může nabíjet 125A, tak víc do sebe nepustí a bude řídit nabíječku tak aby mu víc neposílala!

            Pokud auto zvládne 160A v tvém příkladu a napětí baterie je 400V, tak pak je to 400 x 160 = 64 000 W tedy 64kW.

            Jinak 125A a 400V je 125 x 400 = 50 000W tedy 50kW.
            Proto nemělo a nemá dosud stavět větší nabíječky, protože současná auta to neumí využít.

                1. Podle mě to má stejné jako Kia Soul, tedy max příkon 90
                  Podle mě to má stejné jako Kia Soul, tedy max příkon 90 kW, tedy 225 A při 400V.

                2. Tak az tu v cz bude stojan 150kW s chademem, prijedete s
                  Tak az tu v cz bude stojan 150kW s chademem, prijedete s jednim peti procenty SOC tak odectete nabijeci proud. Muj tip je prave „jen“ 160A, viz uvaha vyse.
                  Praxe ukaze.

          2. Podle informací ivo výše by stanice měla umět max. proud
            Podle informací ivo výše by stanice měla umět max. proud 375A (kde obecně omezení neleží na straně výkonových modulů stanice ale v kabelu, konektoru a zásuvce ve voze, které tento proud musí bezpečně přenést). Tento proud bude schopna držet od napětí cca 50V do omezení výkonem 150kW tj. zde do 400V. Pro vyšší napětí již bude výstupní proud automaticky omezován na držení konstantního výkonu 150kW. Takže pro 500V to je 300A na 800V to bude 187,5A atd…

                1. Médiem chlazené konektory bych vyhlížel u 350 kW stroje.
                  Médiem chlazené konektory bych vyhlížel u 350 kW stroje.

                2. No ale pak mi to označení 150kW stanice přijde tak trochu
                  No ale pak mi to označení 150kW stanice přijde tak trochu nefér. Podle mých představ „poctivá“ 150kW stanice dá právě těch 375A při 400V. A „poctivá“ 350kW tento proud udrží do 800V.

                  V případě tohoto nového Siemesu to ale podle dosavadních informací vypadá 2x75kW na 400V(a to ještě pouze v kombinaci 1xCCS+ 1xCHAdeMO, takže když se sjedou dva vozy s CCS nebo CHAdeMO tak mají útrum a jeden z nich musí nabíjet z AC) a nebo pak 1x150kW na 800V. Já bych chtěl vždycky to nejlepší a tak mi na stanici schází k dokonalosti buď další dvojice kabelů, tj. abych mohl nabíjet i 2xCCS nebo 2xCHAdeMO a byla to tak plnohodnotná 2x75kW stanice. A nebo už mít na CCS ten 400A kabel a moct tak nabíjet 1x150kW již 400V vozy.

                3. Zbývá se zeptat co tou svou představou chcete nabíjet? Ze
                  Zbývá se zeptat co tou svou představou chcete nabíjet? Ze stavajicich, nebo do sériové výroby připravovaných BEV?

                4. To je zajímavá otázka. Na CHAdeMO v podstatě nevím o
                  To je zajímavá otázka. Na CHAdeMO v podstatě nevím o ničem co by využilo ani těch 75kW a ani v budoucnu to nevypadá v EU nadějně. Výše zmíněná Kia Soul je podle mého tipu omezena svoji CHAdeMO zásuvkou na 125A, takže ta to podle mne také nebude.

                  U CCS je ale situace jiná. Já osobně považuji 800V pro osobní vozy jako naprostou exotiku a pochybuji, že bude především z hlediska ceny nějak znatělně rozšířena před rokem 2025. Určitě ale začne být velmi žádána pro autobusy.

                  Naopak 400V má potenciál velmi rychle poskočit blízko svému praktickému maximu, které je těch cca 150kW. Dnes tu máme Ioniq, který těch 75kW využuje (tipuji že má 200A zásuku). Nově představená Kona s 64kWh baterii určitě bude mít opět minimálně 200A zásuvku. No a pak tu máme TM3, kde se zatím stále očekává pro EU implementace CCS a pak není důvod aby si těch 120kW přes CCS nevzal. Jaguar I-pace má mít 100kW CCS, Audi e-tron má být první z koncernových vozů se 150kW CCS. To jsou všechno vozy na 400V.

                  V každém případě s tím, že stanice nejspíš neumí 150kW na 400W kvůli absenci chlazeného kabelu nemám větší problém. Ale mrzí mě to, že stanice neumí nabíjet dva vozy se stejnou zásuvkou současně, neboť podle aktualizovaného obrázku nemá druhou sadu kabelů.

                5. Potěším Vás, nebo alespoň částečně. Právě jsem
                  Potěším Vás, nebo alespoň částečně. Právě jsem dojel domů ze služební cesty a nedalo mi to. Vytáhnul jsem počítač a kouknul do dokumentace. Je zde samozřejmá i varianta 2 x CCS 2 200 A + 200 A. Už vidím ten křik obhájců Chadema :), ale z pohledu evropských značek to dává smysl. Co ale víc, v Options se nachází i kabeláž 400 A CCS 2…
                  Dobrou noc.

                6. Určitě 🙂 takováto možnost zákaznické konfigurace
                  Určitě 🙂 takováto možnost zákaznické konfigurace stanici posouvá v mých očích téměř k dokonalosti. Jendnak se tím vyrovnává konkurenční ABB Terra HP, která má až 375-500A CCS ve standardu, ale zároveň ji překonává tím, že nabízí i konfiguraci pro dvě vozidla současně. Díky za info

                7. Dvě vozidla současně to umí vždy. CCS2+Chademo nebo
                  Dvě vozidla současně to umí vždy. CCS2+Chademo nebo CCS2+CCS2.

                8. To je zajímavá otázka. Na CHAdeMO v podstatě nevím o
                  To je zajímavá otázka. Na CHAdeMO v podstatě nevím o ničem co by využilo ani těch 75kW a ani v budoucnu to nevypadá v EU nadějně. Výše zmíněná Kia Soul je podle mého tipu omezena svoji CHAdeMO zásuvkou na 125A, takže ta to podle mne také nebude.

                  Tohle opravdu ale jen hádáte….

                  Navíc na 150 kW nabíječce by mohly nabíjet ccs + chademo auta zároveň, což dnes nelze. Nějak nerozumím, proč taková nabíječka může někomu vadit.

                9. Jenze aby mohla zaroven nabijet dve auta z DC, musi tam byt
                  Jenze aby mohla zaroven nabijet dve auta z DC, musi tam byt skoro veskere silove vnitrnosti dvakrat.

                10. Nemusí, stačí dva výstupní DCP Mastery. V tom je kouzlo
                  Nemusí, stačí dva výstupní DCP Mastery. V tom je kouzlo sériově vyráběných technologií :)) V tom se ten výrobek liší od veškeré konkurence…

                11. A je ten DCP master neco jineho nez 50kW spinany zdroj? Nebo
                  A je ten DCP master neco jineho nez 50kW spinany zdroj? Nebo tam maji 3 relativne nezavisle 50kW moduly a ty pripadne spoji paralelne pro 150kW? Pak by to smysl melo, kdyz uz tam jsou.

                12. Zapomeňte na spínané zdroje, či jiné řešení. Jsou tam
                  Zapomeňte na spínané zdroje, či jiné řešení. Jsou tam dva DCP (DC-DC) Convertery každý o výkonu max 120 kW na společném usměrňovači. Ty pak pracují společně (jedno vozidlo), nebo samostatně (dvě vozidla) a to je celé. Standardní Siemens porfolio pro různé aplikace, v každé zemi kde podniká Siemens na to existuje technická podpora. Pokud tomu alespoň trochu rozumíte, zde jsou podklady ke studiu:
                  http://w3.siemens.com/drives/global/en/converter/dc-drives/dc-dc-converters/pages/sinamics-dcp.aspx

                13. Diky za odkaz, vpodstate to odpovida tomu, co jsem si
                  Diky za odkaz, vpodstate to odpovida tomu, co jsem si predstavoval.

                14. Můj odhad spočívá v tom, že když šla Kia Soul EV na trh
                  Můj odhad spočívá v tom, že když šla Kia Soul EV na trh (on už to je nějaký ten pátek) tak se ještě moc nemluvilo o 100-150kW CHAdeMO a určitě nebylo tou dobou certifikované. A především i dnes máte velký problém sehnat vozidlovou zásuvku, ale i dobíjecí konektor CHAdeMO pro stanice který by uměl víc jak 125A. Naproti tomu když přišel Ioniq na trh (to zas není tak dávno) tak už byla na trhu běžně dostupná CCS vozidlová zásuvka od PhoenixContact na 200A a stejně tak i nabíjecí kabel pro stanice. Mimochodem přesně tento kabel je osazen na této stanici.

                  Mě na té nabíječce vadí akorát to, že není vybavena 2+2 kabely, ale jen 1+1, tzn. kvůli tomu nemůže dobíjet dva stejné vozy (2x CCS nebo 2x CHAdeMO) ale jen kombinaci CCS+CHAdeMO nebo na přání CCS+CCS. Přitom HW uvnitř na to připraven je a ty dva kabely by zvýšily koncocou cenu tak maximálně o 50-80tis Kč, která si troufám tvrdit je určitě přes 1mil Kč.

                  Mimochodem mohli bychom se dozvědět aktuální cenu této stanice?

                15. Kia Soul byla od začátku vyráběná pro příkon 90
                  Kia Soul byla od začátku vyráběná pro příkon 90 kW.

                  During CHAdeMO’s annual General Assembly in Tokyo, the Association plans to release an amendment to the current protocol, which will enable charging with up to 150kW (350A), this year.

                  Ty máš někde specifikaci té stanice? Píšeš že má CCS a CHAdeMO, co když má 2xCCS nebo CHAdeMo dle konfigurace a nebo další dva kabely zezadu?

                16. No rád se budu mýlit pokud Kia víc jak 125A při nabíjení
                  No rád se budu mýlit pokud Kia víc jak 125A při nabíjení dá. Bohužel i kdyb to uměla tak stále nejsou téměř vidět CHAdeMO stanice, které by byly osazeny kabely s více jak 125A přes CHAdeMO. Mimochodem již nějaký ten pátek jsou v norsku osazovány multistandardové stanice s 200A CCS ale jen 125A CHAdeMO.

                  Nedávno byla představena ABB Terra HP, která by měla již umět buď 200A přes CHAdeMO (nabíjecí výkon omezen kabelem) nebo 375A přes CCS (plný výkon stanice 150kW na 400V) tj. neumí obě naráz. No a pak tento Siemens, který umí standardně 200A najednou přes CCS i CHAdeMO. Ivo zde již psal o možnosti volitelné konfigurace 2x CCS 200A (bez CHAdeMO) nebo pak 1x400A přes CCS(tedy také plných 150kW na 400V). Další dva kabely zezadu ale určitě nemá. Jo a tato stanice k tomu všemu umí i 22kW AC přes Mennekes zásuvku.

                17. www-hybrid-cz/kia-instaluje-v-evrope-prvni-100kw-chademo-rychlo
                  www-hybrid-cz/kia-instaluje-v-evrope-prvni-100kw-chademo-rychlodobijecky

                18. Ta ve Stodůlkách je za 26000 eur.
                  Ta ve Stodůlkách je za 26000 eur.

                19. v oblasti 800V nabíjecích technologií se možná dočkáme
                  v oblasti 800V nabíjecích technologií se možná dočkáme zajímavého vývoje.
                  Určite sledujme Continental a jejich Allcharge technologii.
                  Místo střídače pro motor a zvlášť nabíječe s usměrňovačem používá střídač i jak usměrňovač pro nabíjení (podobně jako Renault Zoe) a navíc přidává DC/DC měnič napětí.
                  Prý jim vychází vyšší efektivita motoru, protože DC/DC měnič jej vždy zásobuje 400V bez ohledu na stav vybití baterií. zároveň by ten DC/DC měnič měl umožňovat použít 800V DC nabíječku i u vozu s nižším napětím baterie.
                  Tento systém vlastně umožní použít dnes již standardní 400V motor i nabíjecí infrastrukturu s bateriemi velmi rozdílného jmenovitého napětí díky tomu DC/DC měniči, vše záleží jen na efektivitě tohoto měniče napětí.

        3. Včera tam jeden Ioniq nabíjel, venku bylo – 10 °C a
          Včera tam jeden Ioniq nabíjel, venku bylo – 10 °C a větrno. Dívali jsem se na nabíjecí křivku. Velmi plochá, od začátku (4 %) až do cca 80% plných 125 A. To svědčí především o dobrém thermomanagementu baterie. Něco podobného jsem viděl zatím jen u posledních BMW I3 (94Ah) a VW E-Golf 2017 vybavených tepelnými čerpadly. Jinak se opakuje stejný scénář, třeba u starších Leafů, nabíjecí proud vyjede na začátku nad 120 A a po cca 1 minutě poklesne někam 70 A. Přesně podle požadavků BMS baterie. Je to pak znát i na celkovém času nabíjení.

          1. Já včera „díky“ špatnému termomanagementu nenabil venku
            Já včera „díky“ špatnému termomanagementu nenabil venku za 6 hodin vůbec nic, baterie se zahřívala a zahřívala, ale nezahřála dost, aby BMS povolilo nabíjení. Musel jsem zajet do garáží, tam se teplota dostala na 11°C cca za 10minut a už to jelo normálně. A předevčírem to místo nabití z 58 na 100% stihlo nabít jen na 78% a pak už jen ohříval.
            Baterky jsou i pod podlahou a tam se v mrazivých dnech hodně rychle ochlazují. Tohle se mi loni ani předloni nestávalo (asi nebylo tolik mrazivých dnů za sebou).

            1. To jsem dopadl na rychlonabíječce trochu lépe. Baterky
              To jsem dopadl na rychlonabíječce trochu lépe. Baterky včera přes den v -8°C, přes noc garáž +11°C (normálně +16°C, ale venku je přes noc -12°C a méně a mám tam jen jeden radiátor, jinak by šla teplota i na -1°C). Pak naježděno ráno s plným topením (odběr 3-5 kW) v -12°C cca 24 km, dojeto s nula dílky baterie k rychlonabíječce. První nabíjení hodilo chybu. Po resetu a vytažení kabelu a znovu od začátku už to jelo, ale 1 kWh/5 minut, takže 12 kW výkon místo obvyklých +-40 kW. Nečekal jsem, po 2 dílcích jsem jel na kancl a hodil to s 1 dílkem na 230V 16A, teoreticky 3,6 kW výkon. Zde to jelo pomalu, ale jistě. Po 4,5 hodinách bylo nabito na 14 dílků z 16, tedy 14 kWh.

                1. Leaf 2 má stále jen nějaký nouzový ohřev a pasivní
                  Leaf 2 má stále jen nějaký nouzový ohřev a pasivní chlazení aku. Ale vzhledem k veilkosti baterie už nemusíte tak často nabíjet.

      2. Nedavno jsem si tam chtel nabit. Stal tam stary Leaf s 28%.
        Nedavno jsem si tam chtel nabit. Stal tam stary Leaf s 28%. Vratil jsem se za hodinu a byl tam stale.
        Rikam si vyzkousim to nove PRE v Holesovicich.
        Prijedu tam, proti me davy aut odjizdejici z nejake akce, kdyz jsem se po ctvrt hodine prodral ke stanici stala tam Tesla obsazujic jedine chademo. Pripojil jsem se na jeden z TYP2 konektoru a sel se zeptat ostreho hocha se zvarem v koutku co kasiroval odjizdejici jestli budu taky platit, kdyz jsem prijel jen nabijet. Bez hnuti brvou aniz by mi venoval pohled odpovedel, ze jo. Tak jsem se zase odpojil ze stojanu jehoz pritomnost jsem nepochopil, kdyz jsou tam stejne jen dve stani, a dalsi ctvrthodinu se prodiral ven.
        Zlate Tesla Superchargery.

    1. To jsou ty, kvůli kterým si musíme kupovat další
      To jsou ty, kvůli kterým si musíme kupovat další koncovku? Prostě to Siemens zase jako obvykle nedal. Pokolikáté už? (nejznámější kauza – viz. rezervační systém vlaků v polovině ’90. let – oje..li nás finančně jako tužku). A přitom stačilo dát na valbox zásuvku.

      1. ale kulový !! nesmíš jim zas zblafnou vařenou nudli i s
        ale kulový !! nesmíš jim zas zblafnou vařenou nudli i s navijákem čechu :)))) todle je samozřejmě zas a jenom germánská marketingová reklama na upoutání pozornosti od reálijí typu TESLA a švýcarská ABB. Až si vaši pozornost převezmou tak je to díky diktátu německý vlády zas jen další natahovágn jak to pořád ještě nejde, jak je to těžký budovat elektromobilitu a posunování roků uvedení vižn a elektrifikace jak Mostecký uhelný limity :)))))

        U símenzu samozřejmě není co objevovat, švýcarský ABB roky šlape skvěle jak švýcarský hodinky a je nejlepší v evropě (hnedka za TESLOU :)))))))))

Napsat komentář