Tesla zdaleka není jediná, která dnes řeší těžká elektrická nákladní auta. Mercedes-Benz Trucks už v roce 2016 představil eActros. Letos se auto dostane k prvním zákazníkům.
foto: Mercedes-Benz Trucks
Mercedes-Benz eActros, těžké, plně elektrické nákladní auto, se představilo poprvé už v roce 2016. Letos ale poprvé putuje k vybraným zákazníkům na testování v praktickém provozu.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla chce vyrábět 100 000 elektrotahačů Semi ročně
Pohání jej 2 elektromotory umístěné blízko u kol zadní nápravy. Jsou kapalinou chlazené, každý o výkonu 125 kW a toč. momentu 485 Nm, který zpřevodování převádí na 11 000 Nm. To je srovnatelné s dieselovým truckem.
foto: Mercedes-Benz Trucks
Zákazníci budou testovat dvě varianty, a to s maximální celkovou hmotností 18 tun a 25 tun. Dojezd se díky 240kWh bateriím pohybuje kolem 200 km.
Auta jsou určena především pro městskou nákladní dopravu. Daimler chce dospět k sériové výrobě a „tržní připravenosti“ těchto nákladních elektromobilů v roce 2021.
foto: Mercedes-Benz Trucks
Vybité baterie je možné dobít během 3 až 11 hodin díky CCS nabíjení o výkonu 20 kW až 80 kW. Testovací flotila 10 náklaďáků bude jezdit dva roky.
no jo. nikdo vam neumi dat to, co vam tesla umi slibit.
no jo. nikdo vam neumi dat to, co vam tesla umi slibit.
Další chytroprdskej blábol.
Další chytroprdskej blábol.
Cit. „Daimler chce dospět k sériové výrobě a „tržní
Cit. „Daimler chce dospět k sériové výrobě a „tržní připravenosti“ těchto nákladních elektromobilů v roce 2021.“
V překladu: Když Tesla Semi zkrachuje, dáme to k ledu, jinak jsme připravení ukázat, že na to máme.
Váš překlad se mi líbí. Ale upřímně doufám, že Tesla
Váš překlad se mi líbí. Ale upřímně doufám, že Tesla nekrachne. Pokud půjde dolů, koupím zase akcie. Ne na spekulaci, ale jako symbolickou podporu. Když nemám na jejich auta.
Já bych si tipnul, že na tom neproděláte.
Já bych si tipnul, že na tom neproděláte.
Pokud nám Tesla, Daimler a spol. pročistí vzduch tak
Pokud nám Tesla, Daimler a spol. pročistí vzduch tak určitě … ale tak jste to nemyslel.
Nemyslel, 2018 je zřejmě poslední rok, kdy se dá na tom
Nemyslel, 2018 je zřejmě poslední rok, kdy se dá na tom maximálně vydělat. Jakmile se chytne T3, vyletí to hodně nahoru. Pak už budou zajímavé jen dividendy. Šel bych do toho taky, ale já jsem teoretik. Prakticky to neumím a vlastně mě to ani moc nebaví pořád někde hlídat kurzy…
Proto jen nakupuji. Zatím jsem nic neprodal. A už to
Proto jen nakupuji. Zatím jsem nic neprodal. A už to nějaké 2 roky budou kdy jsem začal.
Mám s tímto píár Daimleru zásadní problém. Podle videa
Mám s tímto píár Daimleru zásadní problém. Podle videa udělali v roce 2016 10 ks náklaďáků k testování. V roce 2018 chtějí vyrobit vozy pro zákazníky, ale OPĚT JEN K DALŠÍMU TESTOVÁNÍ. Sérivá výroba se čeká nejdříve 2021. Ti spalovací dinosauři se fakt elektricky utestují k smrti. Jinými slovy dopadne to asi tak, jako s elektrickým Vito nebo B. Blbě.
Je to jen typickej dinosaurskej GREENWASHING. Vždyť si
Je to jen typickej dinosaurskej GREENWASHING. Vždyť si teprve loni voklepli dalši milardy € na vývoj dízlmotorů pro náklaďáky. Dělaj zelenej humbuk, že voni taky, ale v absolutních počtech se nezmění vůbec nic a dál budou všude chrlit rakovinomety co to dá.
No vida jak se spoluviník kartelu tahačů snaží
Na krku
No vida jak se spoluviník kartelu tahačů snaží
Na krku má žalobičku od 310 dopravců za předražené ceny.
https://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/prepravni-firmy-kvuli-kartelu-zaluji-daimler-o-180-milionu-eur-1341387
Projížďka
https://youtu.be/2-Y3pZ-fPzw
Ten má ale
Projížďka
https://youtu.be/2-Y3pZ-fPzw
Ten má ale impozantní chladič 🙂
Zapoměli dodat, dle NEDC :)))
Takže ve skutečnosti budou
Zapoměli dodat, dle NEDC :)))
Takže ve skutečnosti budou rádi za 150km na jedno nabití za 11 hodin s ubohým CCS.
Sto let za vopicemi 😀
Zajímavý že Semi dojede na 240 kWh baterie taky až 200
Zajímavý že Semi dojede na 240 kWh baterie taky až 200 kilometrů…
Přesná kapacita baterie u Tesla Semi zatím oznámena
Přesná kapacita baterie u Tesla Semi zatím oznámena nebyla. Spekuluje se až o 1 MWh.
Zatím je jen uvedená spotřeba méně než 2 kWh/míli,
Zatím je jen uvedená spotřeba méně než 2 kWh/míli, ovšem za jakých podmínek apod. to nevíme. Každopádně je to o bateriích, zázraky se nekonají.
Vy chcete porovnavat Semi s touhle krabicí ?!
To jakože budw
Vy chcete porovnavat Semi s touhle krabicí ?!
To jakože budw mít stejnou spotřebu ?!
To snad nemůžete myslet vážně.
A to, že je to jen o bateriích. Vy jste pěknej srandista. Malý příklad: ionic 28kWh vs. leaf 30kWh. Podle vaši teorie leaf dojede dál :-)))
Hyundai udáva využitelnú kapacitu t.j.28 kWh. Nissan
Hyundai udáva využitelnú kapacitu t.j.28 kWh. Nissan celkovu 30 kWh z toho má uzamknutých 4 kWh,kôli zachovaniu životnosti. Takže Nissan využiteľných len 26 kWh…!!!
Semi má 4 motory tohle má 2 motory.
Semi má 4 motory tohle má 2 motory.
Off space x se snazi zachytit i kryt
Off space x se snazi zachytit i kryt rakety
https://www.svethardware.cz/spacex-zkusilo-chytit-kryt-nakladu-rakety-falcon-9/46133
Ten točivý moment na kolech uvedl sám Mercedes, nebo ho
Ten točivý moment na kolech uvedl sám Mercedes, nebo ho někdo dopočítal? Ani se mi nechce věřit, že by Mercedes začal po vzoru Muska prezentovat takové, pro lobotomiky, technické diletanty a skalní fandy Tesly „ohromující“ údaje.
Je tam napsané, že je to po zpřevodování. Hádám, že
Je tam napsané, že je to po zpřevodování. Hádám, že Mercedes to uvedl, nevidím v tom problém.
Však já vím, ale stejně tam mohu uvádět že Citigo má
Však já vím, ale stejně tam mohu uvádět že Citigo má 1800Nm, Octavia 1.0 TSi skoro 3000Nm a Veyron měl už před deseti lety necelých 15000Nm na kolech. Kdo není dement, toho to nijak neohromí, to jen to stádo tupých elektro a Tesla fandů tu masivně ejakulovalo po zprávě, že Tesla Roadster bude mít 10000Nm 😉
No tak ono to číslo vám neřekne vůbec nic. I s motorkem o
No tak ono to číslo vám neřekne vůbec nic. I s motorkem o výkonu 2 kW můžete mít krouticí moment třeba 2 miliony Nm 😉 Ale vypadá to hezky, ne?
Souhlasím s Vámi, že to asi většinu ohromí, takové
Souhlasím s Vámi, že to asi většinu ohromí, takové číslo, ale je to údaj asi jako bych napsal na při dálniční jízdě mi motorem projde 4200 dm3 vzduchu každou minutu.
máte recht velebnosti, Mercedes má dlouhodobý mindrák z
máte recht velebnosti, Mercedes má dlouhodobý mindrák z Tesly tak si hřeje polívčičku a přibarvuje kde jen může. Jinak je samozřejmě stolet za vopicema to každopádně, na elektrický traky byly technologie už před deseti lety. Že je začne konečně vyrábět je dílko a dík jen a jen Tesly kopnutí evropský ropných automobilek do jejich přeplacených zkorumpovaných bílých prdelí 😉
Pan Anonym bude asi lékař. Zřejmě zkoušel lobotomii na
Pan Anonym bude asi lékař. Zřejmě zkoušel lobotomii na sobě. A hele, ono se to povedlo!