EVgo, americká síť nabíjecích stanic pro elektromobily, dodala za minulý rok o 83 % více elektřiny, než za rok 2016. K dispozici má přes 1000 rychlonabíječek.
Síť nabíjecích stanic EVgo patří americké energetické společnost NRG Energy. Ta má k dispozici 47 GW výrobní kapacity v celkem 100 elektrárnách v 18 státech USA.
Kromě toho ale v roce 2010 spustila také síť nabíjecích stanic EVgo. Za rok 2017 se síť rozrostla o pětinu a dnes má něco málo přes 1000 rychlonabíjecích stanic, které jsou koncentrovány v největších amerických městských clusterech (viz. mapa níže).
foto: EVgo
I díky tomu, že prodej aut na baterky dosáhl v roce 2017 v USA mety 200 000, mohla se síť EVgo těšit z 83% růstu odebrané elektřiny. Celkem z ní elektromobilisté „načerpali“ 13 GWh.
Pro srovnání, česká síť rychlonabíječek ČEZ za rok 2017 vydala asi 0,5 GWh. Vypadá to jako pro Česko zajímavý poměr, ale je nutné si uvědomit, že v USA funguje víc takových sítí (např. ChargePoint, Blink), zatímco v Česku má ČEZ síť největší a nejvyužívanější.
ZAJÍMAVOST: V USA bude možná už letos jezdit jeden milion aut do zásuvky. K prosinci 2017 tam bylo celkem prodáno 764 666 elektromobilů a plug-in hybridů.
Zpět k EVgo. Celkem se uskutečnilo 1,1 milionu nabíjení, což je 50% růst proti roku 2016. Dobíjelo se 28 milionů minut, to znamená průměrně přibližně 25 minut na osobu. Díky tomu mohli elektromobilisté urazit 64 milionů lokálně bezemisních kilometrů a nespotřebovali 6 milionů litrů benzínu.
Jinak v článku citelně chybí informace, jaké zástrčky
Jinak v článku citelně chybí informace, jaké zástrčky taková síť v USA používá.
Tesla Model S nabitá naftovým generátorom je stále
Tesla Model S nabitá naftovým generátorom je stále ekologickejšia ako “diesel” | TEST:
teslamagazin.sk/tesla-model-s-spotreba-vs-diesel-volvo/
To je fakt hloupý porovnání na spotřebu, mě by spíš
To je fakt hloupý porovnání na spotřebu, mě by spíš zajímalo, jaké sračky lezou z toho generátoru, který nemusím plnit eko normy jako auta.
Me by spis zajimalo, proc teda nemame dieselelektricka auta
Me by spis zajimalo, proc teda nemame dieselelektricka auta (nebo alespon nakladaky), kdyz by to bylo win-win jak pro ekology, tak pro vyrobce motoru. A to i pri zohledneni efektivity nabijeni. Asi zase nejake spiknuti.
Test samotny hodnotit nebudu, verim, ze vysledek se da drobnostmi posunout na jednu i druhou stranu. Ale musim priznat, ze vicemene vyrovnany vysledek me prekvapil.
a mě by zajímalo, proč nemáme hybridní diesel-elektrický
a mě by zajímalo, proč nemáme hybridní diesel-elektrický autobusy, když můžou bejt po celym Londýně 😀
Protože i když podle mě nemá plyn v dopravě bůhví jakou
Protože i když podle mě nemá plyn v dopravě bůhví jakou budoucnost, tak zrovna v městských autobusech je rozhodně výhodnější a levnější něž ten naftový hybrid.
Stačí si vzít BMW i3 REX. Jeho poměrně výkonný
Stačí si vzít BMW i3 REX. Jeho poměrně výkonný genenerátor nabíjí baterii za jízdy, ovšem stačí si uvědomit, že má spotřebu cca 9l/100km, tedy ekonomická blbost. Generátor, kterým Teslu nabíjeli byla nějaké neekologická obluda, která by se ani do auta nevešla. Tím dosáhli autoři testu dobré poměru spotřeba/výkon a tyhle generátory mají výstup 400V/32A a za hodinu dosahují spotřeby kolem 6l.
Musím vás opravit Josefe. BMW i3 rex má nádrž na 9 litrů
Musím vás opravit Josefe. BMW i3 rex má nádrž na 9 litrů benzínu a ujede na něj 160km. Takže průměrná spotřeba rexe je 6 litrů na 100km.
Tohle info jsem měl od půjčovny, kde jsem si ho půjčoval,
Tohle info jsem měl od půjčovny, kde jsem si ho půjčoval, sám jsem to netestoval. V TOMTO článku se baví o 120-130.
Když se budete snažit, ujedete na těch 9 litrů i 60km. Ale
Když se budete snažit, ujedete na těch 9 litrů i 60km. Ale stylem kterým ujedete 220km s vaší Kiou ujede rex na plnou nádrž 180km.
a nemusí byť prihlásený a kontrolovaný ako MALÝ ZDROJ
a nemusí byť prihlásený a kontrolovaný ako MALÝ ZDROJ ZNEČISTENIA podobne ako kotle (aj plynové) a podobné zariadenia?
Zákon č. 401/1998 Z. z. o poplatkoch za znečisťovanie ovzdušia
Moc se mi nezdá, že by v USA do 1000 nabíječek šlo 13GWh,
Moc se mi nezdá, že by v USA do 1000 nabíječek šlo 13GWh, to se úplně vymyká průměrům ve světě, natož v USA, aby jedna stanice denně nabíjela 35 kWh. ChargePoint má průměr 0,5 kWh na den.
Někde na Floridě můžou být městečka, kde polovinu cest
Někde na Floridě můžou být městečka, kde polovinu cest tamní obyvatelé jezdí golfovými vozíky.
A jsou v USA i další specifická nasazení a možnosti využití nabíječek.
To je nějak hrozně málo, ne? Máte k tomu zdroj? 0,5 kWh
To je nějak hrozně málo, ne? Máte k tomu zdroj? 0,5 kWh denně je i pří průměrném výkonu 20 kW ani ne hoďka za měsíc. Třeba v článku zde na Hybridu z 19. února jsou ČEZ nabíječky, které dodaly 487 MWh z 94 stanic (41 rychlodobíjecích + 53 normálních) a to vychází na průměr přes 14 kWh denně a to si vemte kolik procent elektromobilů se prodá v ČR a kolik v USA.
Ve zdejším článku se psalo, že 45000 nabíječek
Ve zdejším článku se psalo, že 45000 nabíječek čerpalo 8 GWh měsíčně tedy 5,9 kWh denně, někde jsem tam ulítnul o desetinou tečku, omluva.
http://www.hybrid.cz/nabijeni-elektromobilu-je-velky-byznys-chargepoint-v-usa-proda-kazdy-mesic-8-gwh
off
Kolik Tesla vlastně vyrábí těch
off
Kolik Tesla vlastně vyrábí těch M3
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/
Za 10 let budou vsude brecet, ze se zaviraji benzinky, protoze
Za 10 let budou vsude brecet, ze se zaviraji benzinky, protoze tam nikdo nekupuje benzin a naftu 🙂
A kromě sklářů i Arabové nebudou mít co žrát ….:-)
A kromě sklářů i Arabové nebudou mít co žrát ….:-)
Ale budou páč už budou tutok v eu, která je srm opět zve
Ale budou páč už budou tutok v eu, která je srm opět zve ústy bezdětné lejdy…
Proto některé řetězce čerpacích stanic již začínají
Proto některé řetězce čerpacích stanic již začínají stavět i nabíjecí stojany. Kupříkladu Shell uvádí, že přes 50% zisku na čerpacích stanicích je z prodeje ostatního zboží. Kolik čerpacích stanic dnes nemá prodej dalšího zboží?
Jen pro představu, výtoč 1000 litrů paliva pro čerpacích stanici znamená čistý zisk v průměru do 2000 korun, Shell CZ uvádí že průměrný výtoč jejich čerpacích stanic v ČR je okolo 7300 litrů paliv za den. Tedy žádný závratný objem a ani suma.
Když vidím ty ceny Shellu, tak rozhodně mají více než 2
Když vidím ty ceny Shellu, tak rozhodně mají více než 2 Kč na 1 litr. Jenom rozdíl mezi stanicemi Shell je až 4 Kč na litr. Druhá věc je, že zboží na stanici je nájemce, nikoliv Shellu, takže Shell má příjem z pronájmu stanice.
„čistý zisk“
„čistý zisk“
Netuším ci znamená čistý zisk u Shell, která je u nás
Netuším ci znamená čistý zisk u Shell, která je u nás ve ztrátě 🙂
Po odečtu veškerých nákladů na provoz čerpací stanice.
Po odečtu veškerých nákladů na provoz čerpací stanice.
Pokud to vychází opravdu z reálných čísel, tak to pak
Pokud to vychází opravdu z reálných čísel, tak to pak není úplně blbý mít 5 mil. ročně zisku.
Dobra zprava. Za 10 let se to bude zdat jako trapne maly
Dobra zprava. Za 10 let se to bude zdat jako trapne maly mnozstvi ale nejak se zacit musi.