Osobní přepravní dron Ehang 184 už se testuje s posádkou

Číňané se toho nebojí. Sveřepě si jdou za svým cílem: funkčním osobním létajícím dronem, který uveze až dva lidi.

Osobní přepravní dron Ehang 184 pohání osm elektromotorů o celkovém výkonu 106 kW. Vyletí až do výšky 3500 metrů se zátěží až 100 kg (na videu ale letí s 210 kg). Celková doba letu má být až 23 minut.
foto: Ehang

Společnost Ehang pilně testuje svůj osobní dron Ehang 184. Zkouší ho v noci, ve větru i v mlze. A zdá se, že zatím to funguje. V současné době pracuje na stroji každý den až 100 inženýrů.

I přes veškerý skepticismus to zatím vypadá, že Ehang 184 je skutečně funkční a reálně použitelný stroj. Předběhne Čína zbytek světa, včetně západních gigantů jako je Airbus, Boeing, Lockheed Martin?

Ehang

59 Comments on “Osobní přepravní dron Ehang 184 už se testuje s posádkou”

    1. Ano, ty vrtule jsou nebezpečné, jejich otáčky vysoké a
      Ano, ty vrtule jsou nebezpečné, jejich otáčky vysoké a obvodové rychlosti se pohybují ve stovkách km/h.
      Ale to není jediný problém – níže zmiňuji nemožnost autorotace, velmi malý akční rádius a drahý provoz.
      Je to slepá cesta a vrtulník přitom existuje již 80 let…

      1. Jaký PR? Jste normální?
        Proč vždycky někdo kritizuje

        Jaký PR? Jste normální?

        Proč vždycky někdo kritizuje něco o čem ví kulový sám nikdy nic takového nepostavil ale na 100% ví že to nemůže fungovat!

        Ono totiž postavit něco nového nejde přes noc v garáži a trvá to někdy i 10-ky let.

        A je naprostý nesmysl říkat že je tohle vymyšlený natož to srovnávat s vrtulníkem!

        To je jako kdyby jste říkal člověku co vymýšlí auto, že kolo už je vymyšlený tak jak to že mu to nejezdí už druhý den co řekl že má postavený prototyp.
        A že motorky přeci už existují 80 let (jako ten vrtulník) Až na to že motorka a auto se řídí a chová naprosto odlišné asi tak jako tenhle stroj se 4 vrtulemi a vrtulník s jednou vrtulí! Úplně jiné řízení, jiná letová avionika, jiné chování atd.

        A navíc když říkáte že vrtulník už tu je 80 let tak jak to že je pořád stejně drahý a pro normální lidi nepoužitelný? Za těch 80 let se ta technologie nijak neposunula.

        Tohle zkouší zatím jen velmi opravdu velmi krátkou dobu. Ale mají přitom dost dobré výsledky. A rozhodně to není žádné PR. Ale už docela dost dobře fungující PROTOTYP!
        Ale je to samozřejmě stále ve fázi vývoje a může to trvat klidně dalších 5, 10 let než to bude lítat s lidmi v provozu. Prostě proto, že to není žádná sranda něco postavit tak aby to splňovalo všechny požadavky a předpisy.

    1. Aaaaa rs zase nezklamal. Proboha jaká PR?
      Jen ukazují co

      Aaaaa rs zase nezklamal. Proboha jaká PR?
      Jen ukazují co testují a to je nějaký zakázaný? To je nemůžou ukázat čeho už dosáhli, aby to nějaký všeználek nenadál PR?

      Hlavně že ta by to doma zplacal přes noc a druhý den by to už měl přihlášené certifikované bezpečné a vozil by v tom lidi.
      To je je sice dobrý sci-fi, ale v životě to tak bohužel nefunguje.

      Vymyslet a zkonstruovat něco takového zabere roku tvrdé práce, nezdarů i úspěchů.
      Hlavně že lidí jako rs hnedka dopředu vědí že to nemůže fungovat a hlavně je to ukrutný PR.

      Tihle lidi by měli být k smíchu, ale je to spíš k pláči, protože negativní ohlasy jsou vidět nejvíc a pak tomu věří i normální lidi, protože takoví jsou hlavně v politice. V konstrukci by nikdy nic nevymysleli ani nevytvořili.
      Už jen z toho důvodu protože jejich mantra je že všechno je vymyšlené a nic nemůže fungovat. Teda pardon nic nemůže fungovat kromě toho co řekli oni! To samozřejmě bude fungovat vždy. :-)))

      1. to je moc pekny odkaz. jsou to mladi technici, kteri ziskavaji
        to je moc pekny odkaz. jsou to mladi technici, kteri ziskavaji cenne zkusenosti a fandim jim bezvyhradne. a dokud se z nich nestanou marketinkovi hraci lakajici investory na nesplnitelne sliby, budu jim fandit naporad. treba me v tom nekdy i povozi 😉

      1. Jasné na to nosit až 200 kg, ale jednak to nic neuvede!
        A od

        Jasné na to nosit až 200 kg, ale jednak to nic neuvede!
        A od začátku je to konstruované jako Don s autopilotem. Takže ty o tom víš úplný kulový.
        Hlavně že víš že to nemůže fungovat.
        Mezi to to tu Číňani postavili a právě testují prototyp i s lidmi (a o tom je tato zpráva).
        Nikde nikdo neříká že to bude lítat zítra.
        Ale je to už velký pokrok co s tím udělali.
        Zatím nikdo na světě nic takového ani nezkouší natož měl postavený prototyp.

    1. ja by som ti dal viacero argumentov proti, ale chyba mi tu
      ja by som ti dal viacero argumentov proti, ale chyba mi tu tvoj argument preco nie.

      preco by to nemohol byt dopravny prostriedok pre „hornych 10000“, ktori uz aj dnes po prilete sukromnym lietadlom na letisko presadaju do vlastneho vrtulnika a letia rovno na svoju haciendu? OK tak prave pre nich to neprinasa nic nove. Ale prinasa pre dalsich nie az tak bohatych, aby vlastnili vlastny vrtulnik no stale dost bohatych, aby si zaplatili za jeden let „stovky dolarov“ Z letiska rovno na ich sukromny pozemok resp. strechu mrakodrapu.
      ako fakt preco nie? strojov by bolo reletivne malo a nevadili by si navzajom. bolo by to prilis drahe pre priemernych ludi, ale zase usetrilo by to kopu casu a nervov bohatym ludom …
      kvoli potencionalnej poruche a padu? aj v aute sa mozes zabit. staci, aby to bolo statisticky bezpecnejsie ako auto.

      1. miro:
        Autorotace nemožná, dolet mizivý, letový prostor pro

        miro:
        Autorotace nemožná, dolet mizivý, letový prostor pro tohle zařízení neexistuje (nad 300 metrů v zástavbě a nad 150 metrů mimo zástavbu to nehrozí, níže se nesmí).
        Nemožnost vyhnout se kolizím, vysoká cena, atd…

        1. Nemozna autorotacia? Nerozumiem aka je to nevyhoda.
          Dolet je

          Nemozna autorotacia? Nerozumiem aka je to nevyhoda.
          Dolet je zatial kratky. Verim, ze nove baterie ho v dohladnej dobe zdvojnasobia. Kazdopadne aj sucasny dolet je uz zaujimavy pre mnoho ludi. V clanku sa pise o 23 minutach letu. Teda teoreticky 1,5 minuty hore 1,5 dole a 20 minut pri priemernej rychlosti 100km/h je 33km vzdialenost. Nech je to len 25km. Stale dost zaletiet rovno z letiska za mesto kde uz nie su zapchy a dalej kludne autom az domov. Resp prestupit do dalsieho drona.
          Letovy priestor je len legislativa. To sa da upravit podla novej situacie na trhu. Bohvie aka je v tomto legislativa v arabskych krajinach kde ocakavam presadenie sa tychto dronov.
          Vyhnut sa akym koliziam? Riadit to bude pocitac a nie clovek. Nemozu sa zrazit stroje navzajom. Hlavne ak ich bude relativne malo a budu od seba letiet desiatky metrov. Zrazka s vtakom? To iste ako vrtulnik. Vtak to proste neprezije. Vrtule to samozrejme musia prezit. Turbina v lietadle je nieco ine ako vrtula vo vrtulniku.
          Vysoka cena? Ako pre koho. Pre nas dvoch ano. Pre sejka smiesnych 500€ za jednu cestu 20km.
          Co pise kolega o bezpecnosti, batozine a cene… O bezpecnost sa neboj. Nikto do toho nesadne ak si nebude isty, ze je to bezpecne aspon tak ako jeho auto. To radsej autom 2 hodiny v zapche bude stat.
          Bude to dron riadeny na dialku, ktory si nebudes moct kupit. Len prenajat na dopredu urcenu cestu kvoli terorizmu.
          Batozinu tiez tym nebudes trepat. Batozina pride za tebou autom o par hodin.

          1. 1.
            Ano, nemožnost autorotace, výpadek napájení =

            1.
            Ano, nemožnost autorotace, výpadek napájení = padající šutr.

            2.
            Jo, asi tak 20 min. letu, takže přelet 20 km a dost.
            Věřit můžeš na zelený panáčky s tykadlama z jiné planety, ale energetická hustota je dána zákony fyziky. Žádné dvojnásobné baterie nebudou.

            3.
            Letový prostor a pohyb v něm má svoje řády, ty vycházejí opět hlavně z fyzikálních zákonů a nikoli z právnických žvástů.

            4.
            Ano, kolize.
            Co když se se střetne vrtulník záchranné služby s nějakým podělaným vrčidlem?

            5.
            Vysoká cena, drahá manipulace s akumulátory, po 20 minutách zavrčení hned výměna za jiný a ještě náročné nabíjecí stanice.

            6.
            Bezpečnost?
            Vyznáš se v počasí…?

            7.
            Riadený na dálku – a kto bude riadiť…?
            Jasně, robot – a vyhýbat se překážkám bude jak? Kolik asi by muselo být dalších zařízení na takové potvoře?

            1. 1. fakt ti nerozumiem co myslis pod tou autorotace.
              2.20 minut

              1. fakt ti nerozumiem co myslis pod tou autorotace.
              2.20 minut dnes so sucasnymi baterkami. uz dnes su baterky s dvojnasobnou kapacitou akurat si ich nemozes kupit. ale realne existuju a samozrejme su drahe.
              vies aka je energeticka hustota benzinu ked to uz spominas? a vies, ze ani ten benzin ju nema uplne efektivnu? ze za pouzitia nanotechnologii vies na dany objem natrepat viac energie? to je sice zatial hudba buducnosti, ale ked uz tu energeticku hustotu spominas tak sa zamysli aka je maximalna mozna.
              3. letovy priestor ti urcuje legislativa. preco ja ako paraglajdista nemozem lietat nad zastavanou castou obce v urcitej vyske? ake fyzikalne zakony mi v tom brania? len legislativa. ta bude musiet reagovat na novu situaciu na trhu a nejake letove pasmo vyhradit prave pre tieto drony.
              fyzika tam nehra takmer ziadnu ulohu. akurat sa musia dodrzat urcite odostupy. co nebude problem ked tych dronov bude cca 3x tolko ako dnesnych vrtulnikov.
              4. zachranarsky vrtulnik bude pilotovat pilot, ktory bude vediet, ze v istej vyske je vyhradena hladina pre drony a ked nou bude prelietat pekne sa pozrie do pristrojov ci moze.
              5. vysoka cena je len pre teba. uz to pochop. pre plno ludi je to takmer zadarmo.
              6. vyznam sa v pocasi. kazdy vie, ze ked je pekne moze ist von a ked je skaredo radsej sediet doma. detto s dronom. predpovedat pocasie na najblizsiu hodinu viem aj bez internetu. pre tych co nevedia je tu internet.
              7. riadit to bude robot. vlastne ani nie na dialku, ale podla dopredu schvaleneho letoveho planu. bude vediet kedy ma vystupat do akej vysky, kadial a ako rychlo letiet a kedy a kde pristat. v ceste nebude mat okrem vtakov nic. tieto data bude mat aj kazdy vrtulnik v oblasti. akurat lety balonom zakazu 🙂
              na zaciatku bude fakt len par pristavacich miest vyhradenych a jedna letova hladina s presnou trajektoriou a dost mozne, ze len v urcitom case. bude sa proste dopredu ziadat o povolenie vzlietnut.

              1. 1.
                Pokud nevíš, co je autorotace, pak je také jisté, že

                1.
                Pokud nevíš, co je autorotace, pak je také jisté, že nemáš vůbec žádné ponětí o létajících strojích.
                Vrtulník může přistávat nouzově díky autorotaci.

                2.
                Ano, 20 minut.
                A opravdu není problém vyrobit akumulátor s kapacitou třeba desetinásobnou, jenže tady jde o hmotnost. Takže roli hraje energetická hustota, daná opět fyzikálními zákony.

                3.
                Letový prostor je část vzdušného prostoru – letadla a létající sportovní zařízení nesmí užívat nižší hladiny, než 150 metrů nad terénem, 300 metrů je minimální letová hladina nad zástavbou. Tyto limity jsou vymezeny pravidly kvůli bezpečnosti.
                Modely a létající bezpilotní prostředky obecného určení pak mohou jen do hladiny 150 metrů.
                Tvoje naivní nápady o tom, že si nějaký právník někde vymyslí jakési pravidlo, jsou mimo – tyhle nesmysly jako ehang184 nikdy nebudou fungovat komerčně ani individuelně už jen proto, že nejsou bezpečné.

                4.
                Vrtulník řídí pilot a pokud letí pod 150 metrů výšky, nemsmí mu překážet cokoli jiného.
                Ty kecy o přístrojích jsi asi sebral z nějaké fantastické pohádky, protože nějaké pitomé malé létající nesmysly nemusí vůbec chytit palubní radar.

                5.
                Kdo má prachy, koupí si vrtulník.
                Kdo nemá, pojede autem nebo taxíkem.

                6.
                Podobnou odpověď jsem od tebe čekal – prostě víš hovno, protože seš jen školáček a o počasí ses nikdy zajímat nemusel.
                Každý, kdo chce úspěšně létat, musí mít v tomto směru určité znalosti, orientovat se a umět poznat rizika, která může meteorologická situace přinést.
                Nebo se pletu a ty skutečně víš, kdy hrozí např. střih větru, co to je přízemní efekt apod…?

                7.
                K tomuto jen dodám, že jde opět o tvoji snůšku fantasmagorií.
                Jak asi bude reagovat ten tvůj „robot“ právě na měnící se počasí?

                1. Som pilot aj keď len padakoveho klzaku.
                  Ak sa dačo pokazí

                  Som pilot aj keď len padakoveho klzaku.
                  Ak sa dačo pokazí na vrtuľníku tá tvoja autorotacia ti moc nepomôže. Každopádne s dronom to nemá nič a vôbec to nevadí.
                  2. Píšem o existujúcich batériách čo majú pri rovnakej hmotnosti aj objeme 2x takú kapacitu. Teda o hustote ktorá má stále ďaleko od benzínu ktorý má ďaleko od Max možnej hustoty.
                  3. Viem čo je letový priestor a viem že len legislatíva mi bráni letieť nízko nad obcou. Fyzika s tým nemá nič.
                  4. Žiaden radar. Rovno v počítači bude mať info že vtedy a vtedy pôjde tadiaľ dron.
                  5. Písal som že ja osobne viem predpovedať počasie hodinu dopredu. Pasažier drona nemusí vedieť ani toľko. Proste dron nedostane povolenie a nevzlietne.
                  6. Kto nemá na vrtuľník no má 500€ na jednu jazdu dronom pôjde ním.
                  7. Pozri si video a zistíš ako dron reaguje na vietor. Prístroje okamžite vyhodnotia polohu a upravia podľa toho výkon motorov.

                  Ja zase vidím že nemáš na to aby si sám našiel odpovede na tvoje problems, ktoré vlastne ani neexistujú. Ale to je bežné v diskusiách natrafiť na „odborníkov“ čo vedia viac ako 100 Ing čo to reálne vyvíjajú a plno ďalších ľudí čo to riešia aj po právnej stránke.

                2. Miro:
                  1.
                  Pokud vrtulníku vysadí pohonná jednotka, může

                  Miro:
                  1.
                  Pokud vrtulníku vysadí pohonná jednotka, může přistát autorotací.
                  Právě kvůli tomu se pilot snaží vyhýbat tzv. „kritické oblasti letu“, aby při poruše mohl bezpečně přistát.
                  je vidět, že o tom nemáš vůbec žádný šajn.
                  Multikoptér s elektrickými motory a vrtulemi bez kolektivního řízení autorotaci provést nemůže, padá jak šutr. Jak asi bude u takového stroje vypadat kritická oblast letu i v příadě, že by někdo počítal např. s padákovým systémem záchrany?
                  (… a jestli seš pilot padákového křídla, pak asi nějaký kiteboarder či jiný podobný adrenalinový týpek…).

                  2.
                  Ne, žádné baterie s dvojnásobnou kapacitou se nekonají.
                  Energetická hustota je dána fyzikálními zákony, takže 1 kWh = cca 5 kg těžký akumulátor.

                  3.
                  Ano, legislativa ti brání dělat kokotiny a praštit sebou o zem – adrenalinový týpek chce dělat chujoviny a létat níž, aby byl cool.
                  Ale vzdušný prostor musí být dělen kvůli bezpečnosti, takže min. hladina 150 metrů, nad obcí 300 a krom toho zakázané zóny.

                  4.
                  Jasně, žádnej radar, všecko v počítači.
                  A kdo to tam zadá, ňoumo?
                  A kdo bude sledovat skutečný pohyb ve vzdušném prostoru?

                  5.
                  Ne, neumíš – ani ses tím nezabýval a zabývat nebudeš.
                  Silně pochybuju, že umíš posoudit sílu a směr větru při zemi, nemáš na to znalosti…

                  6.
                  Za 500 si bohatej zavolá taxík, chudej pojede MHD nebo na kole. Určitě nebude někdo cpát prachy za nějaký hazardní převoz o několik km dál tímto způsobem.

                  7.
                  Nezkoušej tady mě, člověku s technickými znalostmi a praxí s rádiem řízenými létajícími modely včetně vrtulníků povídat něco o tom, co a jak reaguje, když ani nevíš, co to je autorotace…

                  :O))

                3. skusim to uplne inak.
                  predstav si toto:
                  sadnes si do „drona“,

                  skusim to uplne inak.
                  predstav si toto:
                  sadnes si do „drona“, priputas sa a na displeji budes mat tri moznosti. domov, do prace a na letisko. stlacis jednu z nich a cakas.
                  pocitac zatial zasle ziadost o let. „letovy dispecing“ ti let povoli. to znamena, ze poslu tvojmu pocitacu v drone povolenie na start v tom a v tom case pri takej a takej rychlosti. dron vzlietne a bude s presnostou na meter vzdy tam kde ma byt. nejaky vietor ho neodfukne, lebo za zlych poveternostnych podmienok ti start nepovolia. a narazovy vietor do par km dron vystabilizuje skor ako si ho pasazier stihne vsimnut.
                  dron poleti kolmo hore 150m. ta zona v okruhu s priemerom cca 25m sa na tu dobu stane bezletovou zonou. vsetky vrtulniky budu mat info o tej bezletovej zone skor ako dron vzlietne. v reali budu mat vrtulniky vzdy prednost a dron nedostane povolenie na start ak bude na blizku vrtulnik. potom poletis v drone vo vyske 150metrov nad zastavanou obcou „rovno“ az nad tvoj ciel. na to bude treba zmenit legislativu a vyclenit nejaku letovu hladinu nad obcou prave pre tieto drony. je to len legislativa ziadna fyzika. no a potom pristanes kolmo dole. zase sa to stane bezletovou zonou. zrazit vo vzduchu nebudes mat co. max vtaka a ani toho nie, lebo ochranari presadia, aby tie drony lietali tak pomaly, aby im stihali uhnut.
                  mozes este balon zrazit, lebo ten je velky a vpodstate neovladatelny. tie zakazu a je to 🙂

                  o autorotacii nic neviem, ale to nie je podstatne, lebo pri drone je na nic. nikto do drona nesadne ak si nebude isty, ze je bezpecnejsi ako jeho nepriestrelny maybach. tak isto ty nevies vsetky detaily co sa moze pokazit v aute ci v lietadle no napriek tomu do toho sadnes. vsetko sa moze pokazit a raz za cas sa aj pokazi. taky je zivot. aj meteorit ta moze hocikedy trafit a vies s tym rizikom zit.

                  o bateriach: dnes realne existuju baterky s dvojnasobnou hustotou, ale sa zatial nepredavaju, lebo ich vyroba je fest draha a bohvie aku to ma zivotnost … ale realne existuju. pre bezneho spotrebitala je ich vyroba zatial nerentabilna. pri milionarskeho sejka je ich cena vpohode.
                  novy tesla roadster bude mat 200kwh baterku. Sko ma polovicnu. fakt baterky existuju len ich musia zlacnit , aby to cele bolo rentabilne.

                  za 500€ taxik? jedine s holou sexi soferkou 😀

                  tvoje skusenosti a vedomosti su podla teba vacsie ako tych ludi co to realne vyvijaju? nebude to skor tak, ze proste na to nemas, aby si pochopil ci dokonca vyriesil nejake podla teba „neprekonatelne“ problemy?

                  o cca 25 rokov ked budu take pocitacom pilotovane drony bezne lietat nad mestom, rozvazat pizzu a bohatych ludi si skus spomenut ako si tvrdil, ze stroj tazsi ako vzduch nemoze vzlietnut :))

                4. miro:
                  1.
                  No a no, prostě klik-klik na počítači a hotovo,

                  miro:
                  1.
                  No a no, prostě klik-klik na počítači a hotovo, děcko jako ty, který má od malička dotykáč to ví, kdež to já, který na rozdíl od tebe vím, proč vůbec eroplán letí, si to samozřejmě neviem predstaviť.
                  Výstup do 150 metrů – ty vole, seš fakt máčo, tohle nedělají ani vrtulníky, pokud to terén umožní. Ale to bys asi nepochopil proč, znáš leda ten tvůj displej…

                  2.
                  Tu autorotaci ti vysvětlovat nebudu, když neznáš ani základní věci, co se čehokoli létajícího týká.

                  3.
                  Baterky s dvojnásobnou hustotou neexistujou.
                  Pokud chceš oponovat, předlož důkaz.

                  4.
                  Rozvoz pizzy dronem je nesmysl, nic takového se nekoná, ÚCL to nepovolí ze zcela jasných důvodů – bezpečnost.

                  —-
                  Mezi námi dvěma je rozdíl nejen ve věku, ale i v celkovém přehledu a znalostech.
                  Jsi velmi snadno manipulovatelný reklamou a PR kecy.

                5. 150 bol len príklad.
                  Ale škoda času na teba. Riadil si

                  150 bol len príklad.
                  Ale škoda času na teba. Riadil si vrtuľník na diaľkové pár dní a teda vieš viac ako Ing čo roky navrhujú a reálne vyrábajú lietajúce stroje. Aj odborník na batérie a ich Max možnú En hustotu si…
                  Dosť možné že som starší ako ty. Dotyk na displej je používateľov pohľad. Čo všetko by potom prebehlo ti nebudem vysvetľovať programátorna rozdiel od mňa isto nie si..
                  Že lietam na paraglajde a teda na vlastnej koži viem ako to vzduchu reálne je..
                  Ake pr keci? Video si si nepozrel? Na čo by to robili a míňali na to čas a peniaze keď sa to nedá? Dolet bude ešte roky krátky cca 50 km no pre dosť použití to bude dpstatocne.

                6. Miro:
                  1.
                  Ano, 150 je příklad, který snadno střelíš od

                  Miro:
                  1.
                  Ano, 150 je příklad, který snadno střelíš od boku, když vůbec nevíš, oč kráčí.

                  2.
                  Jsem odborník a oproti tobě mám technické znalosti.

                  3.
                  Jsem starší, než ty – stačí pár otázek a dokážu to.

                  4.
                  Jo, to je možný, že děláš nějaký kiteboarding, bo co.
                  Znalosti o létání nemáš ani ty základní, viz tvoje neznalost autorotace.

                  5.
                  Elektrický pohon je pro dopravu osob vzduchem zcela nevhodný – 5 kg/kWh je příliš nízká energetická hustota.

                  6.
                  Dolet 50 km téhle potvory nehrozí, má vysokou spotřebu.

                  7.
                  Ano, PR kecy – jsi naivní a skočíš na kdejakou reklamu.

                  8.
                  Proč to dělají?
                  Protože mají vize a mají na to prachy.
                  Nemají ale znalosti.
                  Není to jediný případ, viz v SRN „Lilium“ (prokazatelně nesmysl a prokazatelně to dělají neználci, kteří neví, co je to těžiště).
                  A taky se podívej na český projekt „Aeroprag250“, to je opravdu převratné dílo…

                  :O)))

                7. Člověk, který druhému nadává a obviňuje ho z toho že
                  Člověk, který druhému nadává a obviňuje ho z toho že je děcko, nebo že nemá znalosti a sám o sobě tvrdí, že je odborník nad všechny, že všechno zná nejlíp a nikdo jiný ne a že hned napíše důkazy. Je klasický internetový troll.
                  Do teď nenapsal žádný fakt, žádný odkaz na fakta, jen stále opakuje výmysly typu, baterie není, tohle nemůže létat, nikdy se to neuskuteční, já jediný vím jak se řídí letadlo, vrtulník, nikdo jiný to neumí ani neví, já jsem odobrník, ty nejsi.
                  Největší sranda byla když napsal, že jeho tzv. odbornost pramení z toho že lítá s modýlky letadýlek a vrtulníčků!!! Tak to jsem se fakt smál že jsem málem spadnul ze židle. Tak to je fakt odborník jak stehno. :-))))

                  Jak si vůbec takový člověk může dovolit radit někomu, kdo v tom vzduchu opravdu líta, tak to musí být hodně velká drzost. On nikdy ve vzduchu nebyl, narozdíl od Tebe. Ty na rozdíl od něj máš 100x víc zkušeností a odborností než on. Rozhodně budu věřit Tobě, než člověku, co řídí modýlek letadla… :-)))

                  Je to klasický troll. Na můj vkus jsi s ním měl docela dost trpělovosti.

                  Ta jeho autorotace je taky sranda věc. Je to něco jako kdyby chtěl aby autorotaci umělo i letadlo. Pro tento dron se 4 vrtulemi je to totální nesmysl, ale tohle takovýto člověk nikdy nepochopí, že mluví totálně mimo a dělá ze sebe šaška.

                  Podle jeho vyjadřovaní to spíš vypadá tak, že je dítě on. A díky, tomu, že si pouští lmodely letadýlek si myslí, že je dospělý. :-)))

                8. Tak tu jseš fakt srandista. Děláš tady ze sebe
                  Tak tu jseš fakt srandista. Děláš tady ze sebe kdovíjakeho odborníka přes létání a pak napíšeš, že řídíš modely letadýlek a vrtulníků :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
                  To je jako kdyby jsi říkal že jseš odborník přes automobilový provoz protože jezdíš na ulici před domem na koloběžce 🙂

                  Miro je o proti tobě jako pilot A380-ky i když litá jen s padákem.

                  1.
                  Nevím proč pořád pleteš autorotaci vrtulníku na stroj technicky úplně jinde. To je podobně jako kdyby jsi chtěl po letadle aby taky umělo autorotaci. Tento dron bude mít na 100% úplně jiný druh zabezpečení, rozhodně ne nic společného s vrtulníkem protože se to řídí a chová úplně jinak. Srovnání s vrtulníkem ukazuje jen na neuvěřitelnou hloupost a tupost autora takového argumentu.

                  2.
                  Tohle je další sranda argument. Vývoj a praxe jasně ukazuje že se akumulátory každý rok zlepšují a zvyšují svoji energetickou hustotu jak na hmotnost i objem. O té fyzice, kterou se tak rád oháníš, víš velký kulový. Což je vidět z tvých odpovědí. Žádný rozumný argument podpořený fakty jsi zatím nenapsal.
                  Zde josu grafy vývoje baterií v čase:
                  https://www.tractica.com/wp-content/uploads/2016/08/1BatteryEnergyDensity.jpg
                  https://b-reddy.org/2016/05/25/how-much-cheaper-would-an-airplane-ticket-be-if-we-werent-overweight/battery-history-energy-density-by-years-and-types/
                  https://www.nature.com/articles/srep03815/figures/1
                  https://wasatchecon.wordpress.com/2010/05/05/what-drives-technological-progress/

                  Tvrdit, že kvůli fyzice baterie skončí a nikdy se v letqadlech nebudou používat znovu ukazuje na naprostou omezenost autora takovéh argumentu.
                  To je jako kdyby jsi tvrdil, že roce 1990, že baterie NICD, dosáhly svého fyzikálního maxima, proto s baterkama končíme a nic na nic je nemůžeme používat. Naštěstí, historie nám dokazuje, že takovéhle argumenty jsou jen výplody omezených lidí. A jasně historie dokazuje, že vývoj baterií jde stále dopředu ať se ti to líbí nebo ne. Takže sice fyzikálně Lion mají svá omezení, stejně jako tvoje myšlení, ale to nic nemění na tom, že lidé vymyslí jiný způsob jak navýšit kapasitu baterií. To jasně dokazuje historie. A rozhodně se to dnešním dnem nezastaví, protože ve výzkumu je spousta velmi nadějných technologií. A i když se z nich dostane do praxe byť jen jedna ze 100, tak vývoj půjde stále dopředu.

                  Řekl bych podobně jako obecně stále platí Moorův zákon v počítačích:
                  https://managementmania.com/cs/mooruv-zakon

                  3.
                  Legislativa je přesně o tom jak píš Miro, časem se přizpůsobí. To pochopí i malý dítě ve škole

                  4.
                  řízení bude automatické jasně to tam píšou, nevím co je těžkého pochopit na tom, že každý takový dron má milión senzorů, radarů lidarů a já nevím čeho všecho ještě, podobně jako současná letadla mají radary senzory a hlídají provoz před sebou kam letí, mají hlídání kolizních kurzů.
                  Každý dron bude vědět, ať už ze svých senzorů, nebo z pozemní kontroly, nebo z V2V informací co je okole něj, kolik sotatních dronů a kam letí, jaký mají kurz apod.

                  5.
                  A znovu, proč by to měl vědět, zákazník to nepotřebuje dron bude bude létat automaticky.

                  6.
                  Taky znovu, drony pustí do vzduchu až budou otesotvané a „bezpečnější než auto,
                  Takže když se někdo nebojí sednou do auta, nebo letadla, tak se nebude bát sednou do tohoto dronu. Navíc toto zařízení má hodně velkou šanci stát se daleko levnější než vrtulníky, nebo letadla

                  7.
                  viz výše.
                  U tohodle jsem se teda chlámal až jsem málem spadnul ze židle ….. :-)))))))))))))))))

      2. Dopravní prostředek pro horních 10 000 to bude v pohodě,
        Dopravní prostředek pro horních 10 000 to bude v pohodě, ale je potřeba si uvědomit že i byznys jety padají a lidi v nich zahynou. Většinou je to proto, že palivo je drahé a čepuje se akorát na cestu
        , no a když pak muejs někde kroužit vo fous dýl tak už se dostávaj do problému s rezervou a často jim i dojde a pak se někde rozštípaj. Taky si sebou nemůžou vzít moc zavazadel. Každý kilo se počitá. Stejný limity očekávám i u těhle dronů.

    2. Realisto, alias Chechto.
      Mám skvělý nápad.
      Dokaž nám

      Realisto, alias Chechto.
      Mám skvělý nápad.
      Dokaž nám své tvrzení slibem, že v případě praktického používání tohoto stroje, zde přestaneš přispívat.
      Nemáš co ztratit,
      stejně budeš všem pro smích, pokud se tohle zrealizuje.

              1. Vývoj jde rychleji než názvosloví. Jakmile se něco
                Vývoj jde rychleji než názvosloví. Jakmile se něco komíhá za pomoci servomotorů a jinejch hejblat hned se tomu říká robot i když to musí ovládat člověk a o autonomnosti či dokonce přemýšlení si to může nechat zdát. Já to taky používám i když je to vlastně multikoptéra.

  1. Zajímal by mne hluk. Pokud by byl přijatelný, tak si
    Zajímal by mne hluk. Pokud by byl přijatelný, tak si dokáži představit jako nový druh dopravy. Přistávání by bylo na vymezených místech, třeba i na výškových budovách. S dobíjením po přistání by také nemusel být problém. Pravděpodobně to bude mít i padák v případě nefunkčnosti vrtulí. Pohyb po silnici v běžném autě také není bez rizika.

  2. Jsem fakt zvedav jak to dopadne, ale zatim vse smeruje k
    Jsem fakt zvedav jak to dopadne, ale zatim vse smeruje k srpnovemu ostremu vyzkouseni prepravy v emiratach z letiste do hotelu. V minulem clanku o Ehangu se se mnou nekdo prel, ze je to holy nesmysl. ;o) Verim, ze to v tech emiratach o prazdninach vyzkousi na ostro.

Napsat komentář