Nissan: Leaf zůstane nejprodávanějším elektromobilem, i přes konkurenci Tesla Model 3

Nissan si je jistý, že jeho nová generace elektromobilu Leaf se bude prodávat lépe, než Tesla Model 3. Je levnější a především snadno dostupná.

Elektromobil Nissan Leaf (dole) zůstává nejprodávanějším na světě. Na jeho pozici si ale brousí zuby Tesla Model 3.
foto: Nissan/Tesla

Na konferenci Nissan Futures v Singapuru se Nicholas Thomas, šéf globálních prodejů elektromobilů Nissanu, pochlubil vedoucím postavením v oblasti výroby a prodeje elektromobilů.

A dodal: Nissan Leaf je nejprodávanější elektromobil a s jeho novou verzí jsme si velmi, velmi jisti, že si tuto pozici udržíme…“.

Problémy automobilky Tesla s postupným navyšováním výroby elektromobilu Model 3 dávají příležitost ostatním automobilkám a jejich novinkám. Tesla sice chce do konce 2. čtvrtletí 2018 vyrábět 5000 kusů týdně, ale budou to zpočátku především ty nejdražší konfigurace Modelu 3.

Tím se konkurenci otevírá zajímavé okno. Na Tesla Model 3 má totiž Tesla přes půl milionu rezervací. Ty „nejlevnější“, tedy základní konfigurace s menší velikostí baterie a cenou $35 000, bude ale podle všeho plnit až koncem letošního a začátkem příštího roku. Část zájemců ale nemusí být ochotna tak dlouho čekat.

36 Comments on “Nissan: Leaf zůstane nejprodávanějším elektromobilem, i přes konkurenci Tesla Model 3”

    1. Na dotaz na dostupnost/ termín dodání, Nissan čr tvrdí,
      Na dotaz na dostupnost/ termín dodání, Nissan čr tvrdí, ži i v Německu budou první auta dodávány koncem roku a pro čr ještě není znám termín dodání.
      A je to vydřidušská obchodní politika Nissanu, že nejde battery upgrade u předchozích modelů, zvlášť když se na autě skoro nic nezměnilo a nabízí jen 40kWh. Nabeton už mají ve vývojové dílně akupack 100kWh, ale budou nám to servírovat po 20 kWh stejně jako telefony kdysi…
      A těch 40 kWh je stejně ubohost, pro dodávku co žere o 10 kW víc než Ionic to fakt chce aspoň 60 kWh aby to trochu frčelo a dálniční kvalt v převodovce u osobní verze Evalia je taky dost nutnej, jinak Vás na dálnici najíždějí kamiony a postrkují Vás dopředu.

      1. No, já viděl termín do 3 měsíců od objednání… Tak
        No, já viděl termín do 3 měsíců od objednání… Tak jako tak, ať si hrají své hry. Já si ještě před rokem myslel, že touhle dobou budu jezdit éNVéčkem s 40kWh baterií, no a když prostě není, tak to spravilo Xko s přívěsem. Navíc, teď uvezu 1620kg a ne 630.

  1. Já bych to řekl takhle, jestli Nissan prodá víc leafu než
    Já bych to řekl takhle, jestli Nissan prodá víc leafu než Tesla modelů 3, tak pro nás všechny to bude jen dobra zprava. Čím větší výběr, tím větší konkurence a za chvíli snad konečně i tlak na cenu. Takže za mě jediné dobře ze se někdo smaží prodat co nejvíc e-aut a nejsou to jen koncepty a marketingový kecy.

  2. Ked ludia cakaju na TM3 viac ako 3 roky, od rezervacie z
    Ked ludia cakaju na TM3 viac ako 3 roky, od rezervacie z 31.3.2016 to budu skoro dva roky, tam im to posunutie okna z jesene 2018 na zimu 2018 resp. zaciatok roku 2019 vadit nebude.
    Aspon nie tym, tu v Europe….Lebo Supercharger…

    Situacia je ina v USA, kde kvoli statnym dotaciam, ktore budu coskoor len polovicne a potom uz len stvrtinove, ludom najlacnejsia verzia zdrazie a s tym lduia nepocitali. nepocitali, ze budu musiet zaplatiti 35tis USD, pocitali mozno s 25tis USD a jednoducho tych 35tis nebudu mat 😉 Amici no…vela znich pocita s leasingom a podobne…

    Kazdopadne, cim viac ludi kupi ine EV tym lepsie pre nas, co cakame na plne vybavene plnohodnotne EV za rozumnu cenu uz viac ako 4-5 rokov a mame objednanu TM3.

    Jediny, kto by mohol zamiesat kartami je Ioniq, ak by coskoro prisiel s vacsou baterkou (co sa tiez nestane) a pravdaze s normlanou dostupnostou (co sa asi taktiez tak rychlo nestane).

        1. Všichni výrobci si to tak naplánovali, dokud nebude v
          Všichni výrobci si to tak naplánovali, dokud nebude v Evropě TM3 ve větším měřítku, nebudou vyrábět. Když Tesla posune termín na 2020, všichni posunou taky. Kdyby Tesla nedejbože krachla (což se nestane), tak ostatní výrobci oznámí ukončení výroby EV pro nehospodárnost výroby, tak jako to již v minulosti udělali. Dokud tady nebude Tesla ve velkém, ostatní výrobci nemají důvod něco vyrábět, navíc s baterií 60 kWh, ještě aby s tím řidič dojel 400 km, to teda rozhodně nelze podporovat!

            1. Je to přesně tak, když to Tesla položí, i to se může
              Je to přesně tak, když to Tesla položí, i to se může stát, tak dinosauři budou s novinkama ještě pomalejší a budou jen dál pokračovat v greenwashingu jako GM s Boltem. Ohromná mediální kampaň se samotnou CEO na CESu, plná huba o tom jak jsou zelený, na špici, in a jak tvoří budoucnost, dýlerství polepený Boltem autem roku 2017 a když vlezete dovnitř tak tam nemaj ani jednoho, nevědí kdy budou a začnou vám cpát rakovinomety. :)))
              Jediný co je bude tlačit, jsou zákony a předpisy, ale oni to budou interpretovat tak že zachránili planetu a že jsou v tom lídři.

              1. Jsou už jako ti politici. Když chtějí udělat nějaký
                Jsou už jako ti politici. Když chtějí udělat nějaký nepopulární krok tak budou hlásat do světa, že dělají vlastně přesný opak a ona se najde horda hlupáků co jim to uvěří.

                Nakonec ono je to vyzkoušené. Většina lidí jim také do dneška věří, že jezdit na ropu je jediný rozumný a ekonomicky dostupný model.

                1. Bohužel stále je. Technicko-ekonomická realita tesly v tom
                  Bohužel stále je. Technicko-ekonomická realita tesly v tom jen utvrzuje.

                2. Jj, zase promluvil ten co si neumí dát dohromady širší
                  Jj, zase promluvil ten co si neumí dát dohromady širší souvislosti.

                3. Poučte mě. Mám vtipy rád.
                  Poučte mě. Mám vtipy rád.

                4. Už si dnes mal svoju pravidelnú dávku mazutu, že si taký
                  Už si dnes mal svoju pravidelnú dávku mazutu, že si taký múdry ?!

                5. Se podívej na Nissan jaký předvedl bombastický
                  Se podívej na Nissan jaký předvedl bombastický futuristický vize konceptů a pak po letech čekání ti dodaj zase tu samou starou faceliftovanou plechofku, se starou nevyhřejvanou baterkou jen vo fous větší aby se neřeklo. Místo Lift 2.0 máš jen Lift 1,5. Jsou pragmatický vo tom žádná, miliking je jejich mantra, ale těch keců vo budoucnosti a vo lídrovství maj furt plnou hubu. Ty věcný žvásty už se nedaj poslouchat.

    1. Čekám na 60kW baterku až 4 přes roky…..
      … a je mi

      Čekám na 60kW baterku až 4 přes roky…..

      … a je mi (skoro) jedno, kdo mi slušné auto za maximální cenu kolem mega s takovou baterkou a 3f nabíječkou dodá. Zatím se ale všichni spíše předhánějí ve slibech, ne v nabídkách. Kdyby Nissan raději řekl, kdy si půjde objednat 60kW baterku a s jakým motorem, místo mlácení prázdné slámy, že bude nejprodávanější Leaf. Zatracený marketingový kecy a tisková prohlášení… Když jsem se ptal přímo dovozce, kdy bude vetší baterka, tak mi napsali, že „uvedení 60kW baterie zatím není aktuální“!!! Já doufám, že pokles prodejů jim rychle přehází priority.

      1. Bohužel je baterka nejdražší a pro automobilky nejmíň
        Bohužel je baterka nejdražší a pro automobilky nejmíň dostupná. Víc vydělají, když prodají dvě auta s poloviční baterií. Nejvíc, když si rodina pořídí elektromobil do města a diesel na delší cesty. Tedy Tesla je důležitá jako startér konkurence, motivace pro ostatní automobilky by bez ní byla takřka nulová. Nissan má na druhou stranu nášlapnuto udržet si pozici na trhu. Vždycky má rezervu na zvětšení kapacity baterie a výhled, že se mu vývoj zaplatí a může jít dřív s marží dolů a nebýt ztrátový. Tesla je závislá na penězích od investorů. V případě finanční krize je na suchu.

    2. to je možné, zas na druhej strane, nie je priemerná kúpna
      to je možné, zas na druhej strane, nie je priemerná kúpna cena auta v USA okolo 30.000 USD?
      niektoré zdroje tvrdia že 25k, iné 34k.
      možno jedno je čistá cena auta a druhé cost of ownership, vrátane registračných poplatkov a kristus vie čoho všetkého, neviem.

      každopádne, tá cena 35k za TM3 nie je vôbec ustrelená

      podľa wiki je priemerná hrubá mzda v USA cca 60k USD, cca 4x viac ako na Slovensku.
      čiže 50-tisícové auto sa v USA má k platom asi tak, ako u nás Fabia povedzme

Napsat komentář