Tesla chce vyrábět 100 000 elektrotahačů Semi ročně

Elon Musk nikdy neměl malé cíle. A proč taky. Aktuálně potvrdil, že očekává, že Tesla bude vyrábět až 100 000 elektrických tahačů Semi ročně.

Tesla už má na Tesla Semi odhadem stovky rezervací.
foto: Tesla

V rámci konferenčního hovoru po zveřejnění finačních výsledků společnosti Tesla za 4. čtvrtletí Elon Musk k elektrotahači Tesla Semi řekl, že po čtyřech letech od začátku výroby se dá očekávat roční produkce až 100 000 kusů za rok. Pro srovnání, právě asi 100 000 aut vyrobila Tesla za rok 2017.

Vyrábět se má začít už příští rok, takže to znamená zmíněných 100 000 kusů kolem roku 2023. Pokud by se něco takového skutečně podařilo, znamenalo by to, že Tesla by byla jedním z největších výrobců tahačů na světě.

A pro Teslu samozřejmě další podstatný zdroj příjmů. Cena elektrického tahače Tesla Semi má začínat kolem $150 000. Musk také dodal, že podle něj výsledný produkt ještě předčí původně ohlášené specifikace (dojezd od 480 km do 800 km).

V dopise akcionářům aktuálně Tesla také zmínila, že ona sama bude prvním zákazníkem pro Tesla Semi. Hodlá s těmito tahači dovážet komponenty z Gigatovárny 1 (Gigafactory 1) v Nevadě do své hlavní továrny ve Fremontu v Kalifornii.

Tesla

36 Comments on “Tesla chce vyrábět 100 000 elektrotahačů Semi ročně”

    1. Váš nick hovoří za vše. Věřím, že to číslo přijde
      Váš nick hovoří za vše. Věřím, že to číslo přijde později, ale až půjde Tesla do prčic tak na rozdíl od vás je podpořím nákupem i třeba jediné akcie. Mám jich už teď víc než 0, takže nekecám jen kraviny jako někdo jiný.

  1. pecka, ale čo to znamená z pohľadu produkcie?
    ak chcú

    pecka, ale čo to znamená z pohľadu produkcie?
    ak chcú vyrábať 100k S/X ročne, pri priemernej veľkosti baterky nech 85 kwh, pol miliona TM3, kapacita nech 60 kwh, a 100k Semi, kapacita nech 600 kwh…potom celková potreba bude niekde okolo 100 Gwh

    GF1 má mat tuším plánovanú produkciu 35 gwh
    čiže do 2023 by museli postaviť a plne sfunkčniť 2 ďalšie podobne veľké

    k tomu ešte zrejme treba prirátať výhladovo Model Y a Pick-up, pri ktorých odhadujú predaje na úrovni 1 milion each

    takže v relatívne blíkej budúcnosti (2025?) musia postaviť 6x GF, čo je teda slušná pálka (investície cca 30 miliard USD?)

    nehovorím, že sa to nedá. keby tie peniaze mali, tak to je za 2 roky.
    nemohol by Apple prispieť na dobrú vec, nech sa to poriadne rozbehne?

    1. Než se pohne výroba, tak bude těch 35 GWh ještě pár let
      Než se pohne výroba, tak bude těch 35 GWh ještě pár let stačit. Ty tahače se budou vyrábět v tisícových seriích. Musk s penězi problém nemá, když potřebuje, tak mu investoři okamžitě přispějí. Pravda Apple neví co s pěnězi, vydělat 20 mld. USD za kvartál v tom segmentu asi neumí nikdo.

      1. ten Apple som spomenul len pre to, že istý čas zvažovali
        ten Apple som spomenul len pre to, že istý čas zvažovali vlastný „car product“, ale zdá sa, že to išlo zatiaľ do stratena.

        na druhej strane, kto vie, či by to nebolo skôr na škodu.
        možno by Apple tlačil na profitability – outsourcing všetkého možného do ázie, iná cenová politika (povedzme si pravdu, TM3 môže kľudne stáť aj o 10.000 USD viac, demand by to až tak strašne nepoškodilo).

        možno by mohli skúsiť nejaké synergie aspoň v oblasti autonómnej a sharovanej mobility, keďže Apple údajne pracuje aj na tom, tak isto ako Tesla

        1. Myslím, že Apple po důkladné analýze výroby a prodeje
          Myslím, že Apple po důkladné analýze výroby a prodeje aut zjistil, že to je příliš nákladná a složitá věc a taky moc dobře ví, že konkurence je obří, zatímco ve svém segmentu je jeden z největších hráčů. Když si netroufne na výrobu takový kolos, který má na hotovosti asi 80x více peněz než Tesla, tak to už něco znamená.

            1. Teď vážně: po aktuální zkušenosti smekám před
              Teď vážně: po aktuální zkušenosti smekám před každým kdo dokáže říct ne. V automotive je konkurence velká, ale také se dá hodně vydělat. Podívejte kolik prachů má VW a co můžou dělat za čuňárny a stejně je to nepoloží.

              1. zajimalo by me Krucikokote kolik jablek si mel ze ses tak
                zajimalo by me Krucikokote kolik jablek si mel ze ses tak chytrej…
                ja vyzkousel snad vsechny tel.a nejspolehlivej je proste jabko a rekne ti to kazdej co mel driv Samsungsrace nebo jinej androidscheisse… a to nemluvim o winhovnech co celej den jen aktualizujou…
                a vcil mudruj :-)))

            1. Já Apple telefon nemám i když už jsem jej malém koupil
              Já Apple telefon nemám i když už jsem jej malém koupil (SE). Protože mne zajímá co na tom Applu je. Kolik jste jich měl vy a jak dlouho, že tu kopete do lidí, které ani neznáte a ani nevíte proč jsou s jejich telefony spokojení? Proč vás to vůbec štve? Použil bych jiné slovo, ale udržím se.

              1. Tak ja mam zrovna to SE. Na znacce si nijak nepotrpim. Jeden z
                Tak ja mam zrovna to SE. Na znacce si nijak nepotrpim. Jeden z hlavnich duvodu proc jsem si ho vybral bylo prave to, ze telefony ostatnich znacek jsou obri placky se kterymi by se dalo padlovat, kdyby k tomu jeste v baleni dodavali drevenou tyc 🙂

                A co se parametru tyce, tak mi plne vyhovuje a zatim mu nemam co vytknout.

                1. 5,2″ se ještě do kapsy vejde
                  5,2″ se ještě do kapsy vejde

                2. Právě proto si teď hoši pořizují ty buzertaštičky
                  Právě proto si teď hoši pořizují ty buzertaštičky přes rameno, aby se jim tam ty pádla vešli 🙂

                3. SE má jen 4″, to je neskutečně malý displej, můj starý
                  SE má jen 4″, to je neskutečně malý displej, můj starý mobil měl 4,7″ (teď mám tu 5,2)

                4. Nechci mít v kapse nic většího než 4″, kancl ani soc.
                  Nechci mít v kapse nic většího než 4″, kancl ani soc. sítě na tom nešmudlám. Důležitějsí je pro mě kvalita foťáku a videa + ergonomický GUI + bezproblémová práce s hudebními softy.
                  Jediný kde je 4″ displej pro mně naprd je pokud ho chci použit jako navigaci u staršího auta. Pokud bych musel řešit kancl věci za pochodu tak bych asi taky musel mít pádlo.

                5. Já ji měl jako první. 🙂 A to jsem měl ještě HTC
                  Já ji měl jako první. 🙂 A to jsem měl ještě HTC Wildfire S.

                6. Vo tý doby co jsem pořídil ajpeda už mě žádný pádla
                  Vo tý doby co jsem pořídil ajpeda už mě žádný pádla kapsy nezajímaj.

                7. Mám Mac i iPad, ale předražený telefon 7 či X jsem
                  Mám Mac i iPad, ale předražený telefon 7 či X jsem odmítnul, koupil jsem za pár tisíc odolný 2simkový Android s 5 Ah baterií a mám klid 🙂

                8. Maca bych koupil jen pokud by si na sebe vydělal, takže ne.
                  Maca bych koupil jen pokud by si na sebe vydělal, takže ne. Naopak brácha už má třeti popelnici protože mu vydělávaj. 😉

                9. Mac používám na práci a za posledních 10 let jsem
                  Mac používám na práci a za posledních 10 let jsem neřešil jediný problém, který řeším občas nuceně s Windows (nebo kolegové), když už je musím použít na nějakou spec. aplikaci. Ještě do nedávné doby byly 11″ notebooky MacBook Air relativně levné, nynější cenová politika notebooků je děsivá v tomto segmentu malých notebooků.. Doma používám Mac mini, který vyšel na cca 12 tis. a naprostá spokojenost. Teď už chtějí taky o 30% více a nelze pomalu nic upgradovat, vše je napevno na desce. Netuším co pak koupím, OSX je ale pro mě dnes jediný rozumný operační systém.

                10. V práci makám na všem k čemu mě posaděj a jsou to i
                  V práci makám na všem k čemu mě posaděj a jsou to i proprietalní stroje. Většina řešení na bázi Maců už se odstavila, buď nový softy nevyhovují profi nasazení, nebo stojej za prd nebo se k tomu nedá nic připojit. Japka se dost odklonila od profi řešení a už jedou hlavně spotřebku.
                  Pokud bych to koupil pro vlastní potřebu tak jen nějakou vojetinu.
                  Wilde a Mrkvosoft jsou smrt, ale když se mi vo to stará IT tak je mi to putna.

                11. Jeden čas měli snahu jít do enterprise segmentu, teď na to
                  Jeden čas měli snahu jít do enterprise segmentu, teď na to kašlou. Já potřebuju kancelářský počítač a jediné co na Mac občas blbne je Microsoft Office 🙂

                12. Mě se líbí na mobilech co se chrlí ve velkých sériích,
                  Mě se líbí na mobilech co se chrlí ve velkých sériích, že mají také dlouhou SW podporu. A 3 roky starý iPhone ještě docela jede rychle dle konkrétního majitele.

            2. možno preto, že sa karta môže obrátiť.
              predpokladám,

              možno preto, že sa karta môže obrátiť.
              predpokladám, že vo vedení nie sú úplní retardi, čo by si mysleli, že keď majú tučný zisk teraz, budú ho mať už navždy.

              a btw: myslím, že kupcov aut preceňuješ
              oni sú to totiž presne tí istí ľudia čo kupujú telefóny
              svojim spôsobm ani auto nad milion KČ nedáva zmysel, a predsa „luxusné“ autá tvoria nezanedbateľný segment trhu

              ono, ľudia by kupovali zbytočne drahé autá v rovnakom pomere, ako zbytočne drahé telefóny, keby na to mali

              alebo si myslíš, že si niekto vyberie radšej Karoq ako Cayenne čisto preto, lebo nie je ovca? 🙂

          1. Nákladná a složitá? Pche jen Apple sám spotřebuje na
            Nákladná a složitá? Pche jen Apple sám spotřebuje na výzkum a vývoj těch svejch hraček tolik peněz jako 14,5 největších automobilek na výzkum a vývoj svých aut. Tak a teď si popřemejšlej kolik by na trh mohli přinýst novejch aut, kdyby chtěli. Ty by převálcovali celej autoprůmysl jedním mrknutím voka. Vůbec automobilky maj teď největší strach ze Silikon Valej protože tam je takovej finanční a know how potenciál že je jim z toho mdlo. Ne nadarmo tam loni strávil šéf Mercedesu 2 tejdny ;D
            Všechno todle už dávno popsal ten cukrovkář z EVTV.

            1. No vidíš a přesto propustili řady automobilových
              No vidíš a přesto propustili řady automobilových odborníků, prostě zjistili, že za tu práci to není zajímavé. To že utrácejí za výzkum úplné nesmysly peněz je známo, mohli by za to vyrábět i rakety do vesmíru, ale taky to dělat nebudou. Prostě potřebují co nejdříve vyvinout něco, co je udrží na špici v jejich oboru a to auta nebo rakety určitě nejsou. Moc dobře vědí, že v autoprůmyslu hrají prim zavedené automobilky a kdyby šéfové těchto firem chtěli, tak budou vyrábět 100 mil. EV aut ročně, víme proč nechtějí.

  2. Tesle přeji jen to nejlepší. Každopádně je jasné, že
    Tesle přeji jen to nejlepší. Každopádně je jasné, že se Musk snaží odpoutat pozornost od stále problematického navyšování výroby TM3. Ono mu ani nic jiného nezbývá. Držím palce a nemůžu se dočkat, až si pořídím první elektromobil (zatím jsem u hybridu, ale není to ono :).

Napsat komentář