Elektromobily Kia Niro EV a Hyundai Kona už se testují v Německu

V Německu se testují maskované elektromobily Hyundai Kona Electric a Kia Niro EV, které už letos vstoupí na evropský trh. Obě auta budou nejspíš k dispozici v konfiguracích s 39kWh a 64kWh baterií.

Hyundai se chystá pořádně rozšířit svou nabídku elektromobilů a stát se v této oblasti významným hráčem.
foto: Hyundai

Překvapivá elektromobilní ofenzíva jihokorejské automobilky Hyundai pokračuje. Už letos by se nejen na evropském trhu měly objevit nové elektromobily Hyundai Kona EV a Kia Niro EV.

Podle nejnovějších spekulací obě auta nabídnou stejné konfigurace baterie: 39,2 kWh a 64,2 kWh. Větší baterie by měla nabídnout reálný dojezd auta kolem 340 km. Původně se přitom u Niro EV mluvilo o stejné 28kWh baterii a elektromotoru, který najdeme v Hyundai Ioniq Electric.

Hyundai pokračuje v jízdě, kterou začal s modelem Ioniq. Ten prodává ve verzích Ioniq Hybrid, Ioniq Plug-in Hybrid a Electric. Také Niro už je k dispozici jako hybrid a plug-in hybrid a letos přibude plně elektrická.

Hlavním problémem elektromobilů Hyundai byla dlouho (ne)schopnost je dostatečně rychle vyrábět. To se letos má změnit, tento rok chce jihokorejský gigant prodat celkem 100 000 elektromobilů. Z toho téměř 40 000 má být právě modelů Niro EV (21 000) a Kona Electric (18 600). Předobjednáky na model Kona EV už začaly doma v Jižní Koreji.

90 Comments on “Elektromobily Kia Niro EV a Hyundai Kona už se testují v Německu”

  1. Jmenuji se Betty Molodow, doporučuji Davidovi Oscarovi
    Jmenuji se Betty Molodow, doporučuji Davidovi Oscarovi rychlé půjčky každému, kdo má zájem o získání podnikatelského úvěru, protože jsem jim od té doby dostal podnikatelský úvěr a jejich služby jsou rychlé, spolehlivé a důvěryhodné, protože byly testovány a důvěřoval mi na rozdíl od jiných společností, které jsem narazil v době, kdy jsem ještě nebyl schopen získat půjčku. Jsem jim navždy vděčný a zadlužen za to, že jsem splnil své sny od té doby, co jsem dostal tuto půjčku, že mi pomáhají, abych se ujistil, že využívám finanční prostředky, jak si přeji v jiných, abych se vrátil ve stanovené lhůtě slíbil vrátit částku úvěru. Nabízejí krátkodobé i dlouhodobé úvěry v délce 1-50 let a nabízejí půjčku ve výši od 1000 do 500 000,00 dolarů s nebo bez zajištění, ale bez kreditní kontroly.

    Prosím, kontaktujte je dnes prostřednictvím následujících informací pro další dotazy prostřednictvím e-mailu: oceanfinancefunds01@gmail.com

  2. Pozornost !!!!!! Pozor !!!!!!! Pozor! !!!!!!! Nenechte si
    Pozornost !!!!!! Pozor !!!!!!! Pozor! !!!!!!! Nenechte si ujít tuto neuvěřitelnou příležitost, společnost Armstrong Holdings Plc poskytla přes 20 miliard dolarů v podnikových úvěrech více než 30 000 podnikatelům. Používáme naši vlastní technologii s označením rizik, která vám poskytne ten správný podnikatelský úvěr, abyste mohli rychle rozvíjet své podnikání. Naše služby jsou rychlé a spolehlivé, úvěry jsou schváleny do 24 hodin od úspěšné aplikace.

    Vypadáte v trochu potížích s nezaplacenými účty a nevíte, kam jít? A co najít spolehlivou firmu na konsolidaci dluhu, která vám pomůže snížit měsíční splátku, takže budete mít dostupné možnosti splácení, stejně jako prostor pro dýchání, pokud jde o konec měsíce a účty je třeba dostat zaplaceno? Armstrong Holdings Plc je odpovědí. Snižte své platby, abyste usnadnili namáhání vašich měsíčních výdajů.

    Poskytujeme půjčky s dostupnou úrokovou sazbou ve výši 2%, cílem firmy Armstrong Holdings Plc je poskytovat vynikající profesionální finanční služby.

    NAŠE SLUŽBY ZAHRNUJÍ NÁSLEDUJÍCÍ:

    * Úvěry na konsolidaci dluhu * podnikatelské úvěry * osobní půjčky * úvěry na bydlení * finance na auto * obchodní úvěry * investice úvěry * konsolidace dluhů * obchodní plánování * finanční rozvoj komerčních nemovitostí * nemovitosti hypotéky * špatné úvěrové úvěry * obchodní úvěry * * Stavební úvěry * Úvěry na automobily * Úvěry na hotely * Studentské úvěry.

    Navštivte nás dnes prostřednictvím e-mailu: armstrongholdingsplc@gmail.com

        1. Druhé auto do rodiny většina nechce. Masovka kolem míče
          Druhé auto do rodiny většina nechce. Masovka kolem míče je v ČR pořád primární auto a to stěží splňuje T3 které stejně k dodání ještě není shodně jako výše tři jmenované. Prostě teď je leda tak čas srát na to a rok počkat na T3 ať to chete jako tašku nebo primár o pár kil víc.

          1. Tady si na relativne dostupne EV jeste pekne dlouho pockame,
            Tady si na relativne dostupne EV jeste pekne dlouho pockame, jesli se nekdy dockame, vetsina lidi si tu soukroma nova auta vubec nekupuje (pomer firmy:soukrome 80:20, na zapad od nas je spis 60:40) a kdyz uz nahodou nekdo nakoupi soukrome, tak v top 10 nejprodavanejsich modelu je nejvetsi „luxus“ Skoda Octavia. Netusim, jak je bezne vybavena, ale necekal bych, ze se jeji cena priblizi milionu. Nemluve o tom, ze mnohem vic nez Octavii se proda Fabii, malych Hyundaiu nebo Dacii.
            A jako druhe je to auto docela drahe i pro zapadni trhy, po tom sahnou bohatsi lide a/nebo lide, kterym proste 1 relativne male auto staci.

            1. U nás je poměr 75:25, v Německu 70:30. Přitom Němci
              U nás je poměr 75:25, v Německu 70:30. Přitom Němci dostávají šrotovné, nově taky dostanou za starý diesel 10 tis. EUR, jenom u nás se na to kašle. Nedivím se, že se odsud stěhuje ročně více jak 10 tis. Čechů na západ. Je tady draho a ještě na stát děláme 50% dní v roce. V dobách šlechty se odváděly desátky, nyní padesátky….

              1. Mate pravdu, omylem jsem se podival na lednova cisla misto
                Mate pravdu, omylem jsem se podival na lednova cisla misto celorocnich.
                Dane jsou opravdu extremni, na druhou stranu, pokud stale volame po nejakych dotacich, davkach, vice statnich zamestnancich a podobne, tak je jen maly prostor pro zlepseni.

                1. Po tomto volaji jenom vzpominaci na stare dobre socialisticke
                  Po tomto volaji jenom vzpominaci na stare dobre socialisticke casy kdy se mohli flakat a pritom meli sve jiste. On to prece za ne nejakej blbec odmakal. Dneska dela ten blbec na sebe, a i pres to, ze pulku odevzda statu si vydela na barak a nove auto, ktere mu ti vzpominaci zavidi a voli Babise, protoze ten mu to prece sebere.

                2. Kdyby jenom novej Bureš. Ale stálice bolševické socani a
                  Kdyby jenom novej Bureš. Ale stálice bolševické socani a komanči by nejraději 110% daně a za rádoby pravice TOP09 a ODS se třeba v našem byznyse tak utahovaly šrouby, až padaly během pár měsíců stovky firem, procentuálně skoro polovina. Vždycky, když ty komiky slyším kecat o pravicových hodnotách, tak mám chuť je přetáhnout bejzbolkou přes palici, třeba by se jim v tom prázdném prostoru alespoň rozsvítilo :-(. Elektromobilita, stejně jako cokoliv jiného, jim slouží jen k podojení rozpočtu a daňového poplatníka.

              1. Psal jste o masovkach kolem mice, chtel jsem jen naznacit, ze
                Psal jste o masovkach kolem mice, chtel jsem jen naznacit, ze nic takoveho u nas v podstate neexistuje.

                Jinak, jak se pozna soudnost, je treba soudne koupit si Fabii, kdyz o 30 % levneji mohu mit Sandero? Je soudne si koupit hybrid na domaci jezdeni, kdyz se tech 100.000 rozdilu pravdepodobne nema sanci nikdy vratit? Je soudne si koupit BMW i3, kdyz podobnou praci mestskeho poskakovadla obstara spalovak za 1/2 ceny?
                Existuje mnohou nesoudnych zakazniku, nekteri si to oduvodni tim, ze zachranuji svet, jini veri, ze Skoda je mnohem lepsi auto nez Dacia, dalsi si auto koupi treba proto, ze se jim libi. KIA a Hyundai evidentne sazi na nejakou kombinaci zachrance sveta s fanouskem SUV, ktery zrovna nevyzaduje velke auto. Neni to urcite nejcastejsi zakaznik, ale to ani nikdo nepotrebuje. KIA/Hyundai proda rocne kolem 7.500.000 aut, pokud z toho ma byt priblizne 40.000 modelu z clanku. To obnasi zhruba 0,5 % nesoudnych zakazniku, mnohdy v zemich, kde jim (ne)soudnost trosku upravi danove ulevy nebo dotace.

                1. Proč pořád někdo někoho za něco soudí?!?! Kde berete
                  Proč pořád někdo někoho za něco soudí?!?! Kde berete právo nazývat kohokoli kdo má jiný názor NESOUDNÝM ???!!!!!!!!!
                  Pro Boha, ať si každej koupí, co CHCE !!!! Proč pořád někdo počítá co se vyplatí. Kdo chce jezdit dvoutunovou krávou, ať v ní jezdí. Kdo chce mít auto na elektriku, ať si ho koupí – a to z jakéhokoliv důvodu. Ten přece může mít každý jiný. Důležitý přece je, že si můžeme koupit to, co chceme, pokud na to dokážeme vydělat. Und básta !!!

                2. Přesně tak, zejména 2.odstavec!
                  Sám bych to líp

                  Přesně tak, zejména 2.odstavec!
                  Sám bych to líp nenapsal.
                  Navrhuji redakci, aby místo nesmyslných bannerů na každou stránku nahoru dala výše uvedený spetakův příspěvek, aby každý, kdo zavítá na Hybrid.cz, jako první uviděl právě toto. Třeba by to alespoň občas a alespoň někomu „pomohlo“.

                3. Práveže to nie je tak, nech si každý kúpi, čo chce. Keď
                  Práveže to nie je tak, nech si každý kúpi, čo chce. Keď si kúpiš ojazdený smradľavý diesel do mesta, tak otravuješ život aj iným. Tvoja sloboda sa končí tam, kde sa začína sloboda iných.

                4. Právě, že to tak bohužel je. Pokud chce někdo smradlavý
                  Právě, že to tak bohužel je. Pokud chce někdo smradlavý diesel do města, je to vůl, ale ať si ho koupí. Za pár měsíců či let ho tam s ním nepustí. Takže si ho koupí teď leda blbec. Před pár lety jsme všichni, včetně mne kupovali dýzly ostošest. A bohužel většina jejich majitelů vesele obcházela emise a TK. To se snad dnes již mění – co se týká emisí, jen tak něco neprojde. A to nemluvím o vytlučených filtrech na bordel z výfuku. S končící a začínající svobodou absolutně souhlasím. Vždycky se však najdou lidé, kteří bezohledně likvidují své okolí a ve své blbosti samozřejmě také sebe.
                  Moje reakce nebyla na staré dýzly, ale na soudnost a nesoudnost při kupování nových aut. Když chce někdo jezdit v rumunovi, ať si jezdí, ale neměl by odsuzovat toho, kdo si z jakéhokoliv důvodu koupí dražší auto.
                  Mimochodem já jsem svobodu ostatních – co se týká dýchání exhalací ve městě vyřešil právě koupí elektromobilu, za který bych pořídil pět rumunů. Ano, zřejmě jsem nesoudný – protože tato investice se mi bezpochyby nikdy nevrátí. A ani s tím nepočítám. Ale nesmrdím ostatním pod nos, Tome.

                5. „Když chce někdo jezdit v rumunovi, ať si jezdí, ale
                  „Když chce někdo jezdit v rumunovi, ať si jezdí, ale neměl by odsuzovat toho, kdo si z jakéhokoliv důvodu koupí dražší auto.“

                  Ale nezapomen dodat „a naopak“. Protoze to tu slysime jeste casteji…

                6. Ale o tom přece JE můj komentář uvedený výše.
                  AŤ SI

                  Ale o tom přece JE můj komentář uvedený výše.

                  AŤ SI KAŽDÝ KOUPÍ CO CHCE !!!! A NESOUDÍ ostatní !!!

                7. Tvůj příspěvek jsem si vytlačil a použil jej na
                  Tvůj příspěvek jsem si vytlačil a použil jej na zachodě. A takhle sem vzdal hold tvému primitivnímu názoru.

            2. Až se firmy chytí elektroaut, bude mít spalovací trh
              Až se firmy chytí elektroaut, bude mít spalovací trh velký problém. Zatím firmy preferují naftu a benzín i tam, kde by elektrika byla logická a opodstatněná. Navíc hlavně referentská auta jsou součástí odměňování a tam jde o auto prvotně pro potřeby referenta (včetně toho musí to jednou za rok dojet do Chorvatska, jednou za rok do Alp a jedou za 5-10 let přestěhovat barák) a podle toho se vybere oktafka f kombiku f dyzlu f tedeičku f metle na hlinach s klimoškou. Tím se vytváří i bazarový trh a určujě, co budou kupovat v 80% ovčani (protože 20% si kupuje nové). Oktafku f kombiku f dyzlu f tedeičku f metle na hlinach s klimoškou. Bo nic jiného v bazaru neměli a když, tak málo a divný výběr. A pak je obrovská skupina lidí, co kupují v bazaru to, co tam prodají ti, co nakupují v bazaru. Jendičkovu nebo dvojkovu oktafku f kombiku f dyzlu f tedeičku f metle na hlinach s klimoškou. Drahé auto je pro ně od 50 tisíc výše. Až po extrémisty, co kupují auto kolem 10, tzv. auto na dojetí. Jakmile se na něm cokoliv stane, a může jít jen o sjeté pneu, tak ho dávají sešrotovat. Už emise a STK co 2 roky jsou pro ně nepřekročitelné. Investice, aby s tím vrakem, co to bůhví jak absolvoval při koupi před 2 lety u původního majitele, prošli i po 2 letech, převyšují kupní cenu.
              A teď spolu zkusme – kromě nadšenců a lidí, co jezdí fakt hodně a vyplatí se jim elektromobil (https://www.youtube.com/watch?v=qwlyBQreagU nebo https://www.youtube.com/watch?v=NxlJvac-st4) – zjistit, proč by ho měl kupovat někdo další 🙁

                1. v metalíze a na Alu discích.
                  v metalíze a na Alu discích.

                2. Co táhne vodspoda :))))
                  Pak to ješte vylepší vo červený

                  Co táhne vodspoda :))))
                  Pak to ješte vylepší vo červený krocany na stříbrnejch tácech :))))

      1. Chlapi nevím, proč myslíte, že každý potřebuje auto
        Chlapi nevím, proč myslíte, že každý potřebuje auto jako kráva? (viz blondýnky v Mercedes ML, nebo BMW X5). Já myslím, že doba rodinných aut už je pryč, protože rodin ubývá, dnes se mladí už nechtějí ani brát a když už děti, tak jedno. Dokonce spousta mladých ani nechce auto, protože pochopili, že platí nesmysl za to, aby 95% času auto stálo na parkovišti. Přiznám se, že jsem se taky nechal strhnout proudem velkých aut, dnes to vidím jako nesmysl, je to většine lidí úplně k ničemu. Ano teď se vyrojí tady cyklisti, kteří v tom vozí obden kolo, a dovolenkáři, který by nejraději na dovolenou naložili celý barák, ale je spousta lidí, kteří chtějí auto pro dva či jednoho, tak to musíte taky chápat.

                1. Môj dedo mal tiež Š.100. A ak potreboval využíval
                  Môj dedo mal tiež Š.100. A ak potreboval využíval strešnú zahradku(hoci nie zrovna na kočik). Niektorý ju nedávali ani dolu.

                2. Jo, u EV s vyladěnou aerodynamikou pro minimální spotřebu
                  Jo, u EV s vyladěnou aerodynamikou pro minimální spotřebu bude taková rakev na střeše skvělá věc 😉

                3. to je ta dnešní mládež….
                  navíc ty dnešní ženy

                  to je ta dnešní mládež….
                  navíc ty dnešní ženy (mladší ročníky) toho mají velice málo společného s našimi babičkami, naše babičky si zajisté taky vybírali auta podle kočárku, takže většinou si kupovali Barkase nebo Škoda 1203

                4. No vidíte. Pochopil byste, kdybyste měl třeba dvojčata. On
                  No vidíte. Pochopil byste, kdybyste měl třeba dvojčata. On je prostě rozdíl mezi tím, když to zvládne ženská sama, nebo potřebuje pomoc. A dodal bych, že už nejsme v době, kdy auta stály jako barák a šetřilo se na ně půl života a to na jakékoliv. Dneska si holt můžem vybírat a jen hlupák by si nevybral to, co mu vyhovuje.

                5. No to jsme trochu hodně odbočili od tématu, bavíme se o
                  No to jsme trochu hodně odbočili od tématu, bavíme se o tom, že EV Kona je malé SUV a kvůli kočárku musíme zvolit větší, tedy Teslu X a jen hlupák by si vybral jinak?

                6. Ale no tak. Nejsem ochoten investovat do auta víc než
                  Ale no tak. Nejsem ochoten investovat do auta víc než milion. Takže nový Leaf s 60 kWh baterií mi bude vyhovovat. Má kolem 450 l.

                7. Leaf 2 40kWh Má 400L – 385L po kryt batožinového priestoru.
                  Leaf 2 40kWh Má 400L – 385L po kryt batožinového priestoru. Po strechu 435L – 420L. Aspoň tak to uvádzajú v cenníku. Lenže tuším, že náklad po strop je v niektorých krajinách zakazaný, kvôli výhľadu do zadu. Ak 60 kwh verziu nezväčšia, tak to o nič lepšie nebude.

                8. 400 l je furt o mnoho lepší než 320 litrů s tím, že 50
                  400 l je furt o mnoho lepší než 320 litrů s tím, že 50 litrů je pod podlahou kufru.

                9. To je v tých krajinách co tam sú zakázané aj kamióny?
                  To je v tých krajinách co tam sú zakázané aj kamióny?

                10. Iba v tých krajinách, kde kamiony parkujú v bežných
                  Iba v tých krajinách, kde kamiony parkujú v bežných podzemných garážach, ich povolená hmotnosť nepresahuje 3,5 tony. V zadnej časti kabýny majú sklenené okno, rýchlosť nemajú obmedzenú na 90 km za hodinu. Šoféry si nemusia dávať povynú pauzu a netýkajú sa ich dalšie obmedzenia, ktoré spadajú pod skupinu E.

                11. Aby som bol presný skupina CE
                  Aby som bol presný skupina CE

                12. Taky jsme byli rádi za Š100, ale psal se rok 1985, Josefe !
                  Taky jsme byli rádi za Š100, ale psal se rok 1985, Josefe !

                13. To byste se divil co dneska řeší lidi za kraviny. Co je
                  To byste se divil co dneska řeší lidi za kraviny. Co je proti tomu jestli se jim do auta vejde to co potřebují převézt. Oni třeba řeší jestli pojedou v tichu, elektricky nebo jestli levněji čmoudem. Tomu říkám zhýralost 😉
                  P.S.: Kočárkem to teprve začíná. Ale tam je jednoduché řešení, poslat si ho poštou nebo vlakem. Praktické jak sedan sám.

            1. To za MÝCH mladých let se kočárek pohodlně složil a
              To za MÝCH mladých let se kočárek pohodlně složil a strčil do obalu od heveru, no čouhaly tomu kolečka to přiznávám 😀

              Touto nadsázkou chci jen říct že vybírat auto kvůli kočárku, nebo kočárek podle auta ? Asi něco mezi ale rozhodně nechápu proč dnešní maminky potřebují takové velké vehikly (zřejmě pro pocit bezpečí a sucha). Tím myslím neskladné kočárky, ne SUV (což je samozřejmě čím dál větším zvykem).

        1. povedal by som to inak – v hlavách i celkom mladých ľudí
          povedal by som to inak – v hlavách i celkom mladých ľudí ostal socializmus nekupujú, ale zháňajú, v prípade áut chcú sťahovák, ktorý využijú ak dvakrát za životnosť, chcú auto s veľkým dojazdom a furt pozerajú koľko majú (málo) benzínu, …
          mali sme iba jedno kombi, aby sme naložili invalidný vozík. a presťahovalo zariadenie trojizbového bytu na zdialenosť 130km. potom iba stálo.
          v meste stačí SMART 2//4 s možnosťou si na (naozaj veľkú) dovolenku požičať dospelý mercedes.

        2. S tímto musím souhlasit.
          Každý má na auto jiné nároky.

          S tímto musím souhlasit.
          Každý má na auto jiné nároky. Ikdyž spousta lidí si je nedokáže ujasnit.

          Já jsem třeba na začátku roku měl možnost na měsíc otestovat Smarta 3. generace a kupodivu jsem zjistil, že by mi na 90% jízd stačil, protože většinou jezdím sám do práce, případně přibírám ženu. Původního diesela jsem potřeboval jenom, když jsem vezl psa na veterinu. Do Smarta bych ho fakt nenarval :-).

          Kdyby to auto mělo i kufr, hned by to bylo 95%. A proto teď hledám možnost, jak si dlouhodobější (měsíc) obstarat Iona a spol. Pokud se osvědčí, bude volba jasná. 🙂

          A to jsem se ještě nedávno ve spalováku díval na Ix35 🙂

          1. Nevím, jaká je Vaše finanční představa, ale snad by
            Nevím, jaká je Vaše finanční představa, ale snad by ještě doslova pár Ionů mělo být u emuj.cz. Podobně jako Nissanů Leaf.
            Na sauto nějaké Iony také přibyly, aktuálně i jeden z posledních vyřazených čezáckých s necelými 20 tis. km a ještě v 5letí záruce za 292.000,- Kč, ale je to hodně. To už bude lepší ukecat majitele Leafu za 370 tis. na nějakou slevu.
            Dále – pokud třeba podnikáte nebo nechcete vydávat celou sumu – by mohl být řešením VW eUP jako dlouhodobý pronájem od 6.290,- Kč/měsíc https://www.trendpark.cz/pronajem/vw-e-up-dojezd-az-120-km/. To jste na necelých 4 kačkách za kilometr. Dá se teď i na zkoušku na týden půjčit za 4 kačky na kilometr (1 000 km, 3 999 Kč, nadlimitní km 7 Kč).

            1. Já tak přemýšlím o Ionu do 300.000.
              Ale přiznávám, že

              Já tak přemýšlím o Ionu do 300.000.
              Ale přiznávám, že to pro mě není malá částka a tak si jej chci nejdříve otestovat. Tak na 14dnů až měsíc. Někdo se určitě najde, kdo jej zrovna nebude potřebovat a tak jej nechá „vydělávat“. Samozřejmě s havarijní pojistkou :-).
              Nerad bych kupoval auto, které mi pak z nějakého důvodu bude jenom stát před domem :-).
              Sleduji průběžně sauto.cz a tipcars. Je tam nějaký i za 220, ale tam mám obavy … dle fotek se mi zdá, že bude mít najeto více, než je uváděno 🙁

              1. Tak to bych zkusil emuj.cz a vypůjčit si ho nejprve od nich.
                Tak to bych zkusil emuj.cz a vypůjčit si ho nejprve od nich. Ti by je měli mít pod pojistkou. Jinak z těch do 300 v podstatě v ČR vypadá dobře akorát Ion u Domanského a Zero u VIP CAR s.r.o., kde sice je o třetinu větší nájezd, ale levnější o 10 tisíc + sada zimních pneu k tomu + další nabíjecí kabel na mennekes zásuvky. A popravdě jediný rozdíl Ion a Zero jsou šedomodré čalounění versus hnědé.

                1. A podle čeho vybíráte?
                  Něco speciálního, na co se

                  A podle čeho vybíráte?
                  Něco speciálního, na co se zaměřit … oproti spalováku?

                2. Vše, co sledujete u spalováků mimo motor a spol. (třeba
                  Vše, co sledujete u spalováků mimo motor a spol. (třeba korozi, sjíždění pneu, opotřebovanost versus deklarované km, funkčnost všech systémů, klimatizace …) a pak na to máme specialisty, co si pod volant na servisní port připojí OBD II link a přes mobilní aplikaci CanIon atp. projedou baterky a jejich zdraví. Automaticky prověřujeme VIN a historii vozu (těch +-500,- Kč u Cebia se vyplatí) a jdeme s VIN i k prodejci dané značky, ať nám auto prolustruje u výrobce/dovozce, pokud bylo servisováno v ČR. Zjistíte tím datum prodeje, garančky, svolávací akce, poslední servisy a i zda náhodou nebylo bouráno a opravováno. A úplně nejraději nabijeme auto do plna, vyjezdíme ho do nuly a znovu nabijeme.

                  Jinak pokud by jste chtěl vymazlený Ion z dobrých rukou, tak u Fráni v Brně je od kolegy elektromobilisty, který tam doplnil 2 rekuperační stupně (co má původní iMiev), dále startování tlačítkem, tempomat, palubní navigaci, couvací kameru, čidla, opěrku ruky, dálkový start, přídavné topení webasto, možnost sledování TV a DVD, dává taky zimní gumy a navíc krásná SPZ 8B0 5000…..

                3. Děkuji za rady.
                  Na toho Iona z Brna už jsem se díval. Má

                  Děkuji za rady.

                  Na toho Iona z Brna už jsem se díval. Má docela dost najeto a podle fotek se mi zdá, že je oťukaný že všech stran 🙂
                  Teď si nejsem jistý, jestli se při převozu do jiného kraje ještě mění značka 🙂

                4. Ano, je z nich nejojezděnější, pán díky vybavení
                  Ano, je z nich nejojezděnější, pán díky vybavení opravdu auto používal na 100% svých jízd. SPZ už naštěstí měnit netřeba.

              2. Před 3 lety jsem po měsíčním sledování denního
                Před 3 lety jsem po měsíčním sledování denního nájezdu u spalovacího auta a po zvyšování záruk na baterie na 8 let u elektromobilů vyzkoušel na víkend Citroen C-Zero. Zkušenost byla výborná. Toto zapůjčené auto s parametry 3 roky stáří a najeto 6.000 km. mi bylo nabídnuto za cenu přes 420.000,-Kč. Po shlédnutí vozů v německu jsem si nechal dovézt auto s naprosto stejnými parametry a majitel německé dráhy za cenu 305.000,-Kč. i s dovozem a zimními pneu. Po 2 letech provozu najeto 20.000 km ročně jsme už spalovací auto nechtěli a jezdíme už jenom na elektriku(Hyundai). Citroen C-zero, Peugeot Ion jsou u nás stále dražší než v německu. Kupoval bych auto 3 leté staří, kdy je asi lepší pravděpodobnost návratnosti.

              3. Do portfolia EV kolem ceny 300k určitě zahrňte Fiat 500e.
                Do portfolia EV kolem ceny 300k určitě zahrňte Fiat 500e. Také jsem měl zálusk na Iona, a jak jsem rád, že jsem to neudělal. Kdo koupil F500e, je moc a moc spokojený. Už jen to vyhřívání sedaček a jak dobře topí. O dynamice 83 kW se ani už nezmiňuji. Že to nemá rychlonabíjení? Ano, ale zase je schopen nabíjet až skutečných 30A z jedné fáze (dá se omezit na kabelu).

                1. Tak nabíjení 32 z jedné fáze má dnes už prakticky
                  Tak nabíjení 32 z jedné fáze má dnes už prakticky každé auto, kdyby alespoň udělali 3x32A.

                2. Právě, že každé nemá, ale s 6,6 kW se už nechá
                  Právě, že každé nemá, ale s 6,6 kW se už nechá cestovat. Ono by stačilo 2x32A (technicky je to možné). Je fakt, že dnes si snad už nikdo nedovolí čisté EV vybavit 3,3 kW. Už i Nissan to pochopil.

                3. Nabijacky v EV z „jednofazovych“ krajin maju v podstate
                  Nabijacky v EV z „jednofazovych“ krajin maju v podstate podobne nabijacky, ktore davaju okolo 3,5kW pri vstupe 120V AC a okolo 6,6 kW pri vstupe 240V AC. Skoda, ze ich neurobili tak univerzalne, aby sa dali v EU pouzivat na jednofazove (medzifazove) napetie 400V, to by potom davali cca 11kW. Viem, ze teraz ma budete kamenovat normami a podobne, ale nevadi.

                4. Měl jsem namysli současné prodávané modely, Nissan byl
                  Měl jsem namysli současné prodávané modely, Nissan byl jedna z vyjímek, kde to zcela zbytečně nabízeli pouze jako příplatkovou výbavu. Na delší cestování je 6,6 kW docela otrava. Ne že by se nedalo cestovat, ale po cestách na rychlostních silnicích, kde čekám na nabití abych vyrazil dál to moc použitelné není. Na druhou stranu je to opravdu auto určené jen do města a okolí a to plně vyhovuje. Pokud vím, je to pouze dvoumístné, s tím je potřeba taky počítat.

                5. Sice papírově s tím dvoumístným u Fiat 500e pravdu
                  Sice papírově s tím dvoumístným u Fiat 500e pravdu nemáte, ale fakticky ji máte. Vzadu je to tak pro děti a kufříček na zavazadla je opravdu jen kufříček. Nicméně oproti dvoumístnému Smart ED (ForTwo) tam můžete legálně dva trpící spolujezdce vzadu legálně vézt. Ale nic víc.

                6. Přijde, že se často v SK dají EV auta koupit podstatně
                  Přijde, že se často v SK dají EV auta koupit podstatně levněji než u nás…

              4. Hlavně se také koukejte na rok výroby (přiznaný) a
                Hlavně se také koukejte na rok výroby (přiznaný) a porovnejte s dnešním datem. Ty trojčata už stárnou většina je rok výroby 2012 to je 6 let, nezávisle na tom kolik mají najdeto, je už to dost na ty baterky.

                Mám dojem že jak se o el. autech začíná mluvit, tak jdou ceny ojetin dost nahoru, než by se snižovaly.

                Jsem kupoval v létě 2016 Miev v ČR za 305 tis, byl to dovoz ze Švýcarska auto výroba skutečně dle štíku na baterii 01/2015 najeto 9500 Km první majitel /ročník 1943/

                Nyní za srovnatelné auto,ale osekaný Peugeot s menší baterkou stojí 429 tis.

                1. Taky mám ten dojem. Za rok, co mám auto, klesla jeho cena
                  Taky mám ten dojem. Za rok, co mám auto, klesla jeho cena podle tipcars (velmi orientační) ze 750000 na 650000. Normálně je to mnohem víc.

            1. Niro Plug-in h. 324L. A Niro 401L. (s dojazdovou
              Niro Plug-in h. 324L. A Niro 401L. (s dojazdovou rezervou).Tiež si myslím, že Ev verzia na tom bude lepšie. Odpadá vyfukový systém, nádrž.
              A keďže Niro nie je dlho na trhu. Možno s Ev verziou počítali už od začiatku (vývoja). A ak berieme do uvahy, že i do Kony dokážu dať tiež 64kWh baterku. V každom prípade malý kufor by bol rozhodne velkým mínusom.
              V porovnaní s Leafom 2.

              1. Já jsem slyšel, že Niro EV se bude trochu lišit i v
                Já jsem slyšel, že Niro EV se bude trochu lišit i v rozměrech a dalších věcech. Má být trochu delší, i když to může být způsobeno aerodynamickým krytem. Jinak je to přesně tak. Pokud Niro nepředvede aspoň 400 l kufr, tak se do něj s rodinkou jako do hlavního auta prostě nevejdem. Já s tím autem plánuju jezdit i do Chorvatska a na delší cesty po EU.

          1. Nekolik drobnosti:
            1. Bude to prodejne?
            2. Sezenou baterie?
            3.

            Nekolik drobnosti:
            1. Bude to prodejne?
            2. Sezenou baterie?
            3. 2 Kony Electric + 2 spalovaky = emise CO2 pul spalovaku x 1 Santa Fe Electric + 3 spalovaky = emise 3/4 spalovaku. To je samozrejme prehnane, BEV nebudou v blizke budoucnosti 1/2 ani 1/4 prodeju Hyundai, ale Kon mohou teoreticky vyrobit a prodat vice nez Santa Fe.

            1. Myslím že ty dvě auta moc prodejná nebudou. Co jim může
              Myslím že ty dvě auta moc prodejná nebudou. Co jim může pomoct je nízká/žádná konkurence na trhu EV s větší baterkou. A co půjde proti je že jsou oboje malé sračky za mega a budou se ještě mezi sebou kanibalizovat. Možná něco koupí v Raichu a žabožrouti, ale moc slavné to v Evropě nevidím a to ještě se neví čím to osekají – pomalé nabíjení atd. .

              1. Bych se toho nebal, tech par tisic kousku, ktere budou
                Bych se toho nebal, tech par tisic kousku, ktere budou potrebovat na vylepseni emisnich prumeru prodaji, zdaleka ne kazdy potrebuje velke auto a na prikladu e-Golfu, ktery je rozmerove nekde mezi Konou a Nirem, vidime, ze jsou za milion prodejna i auta s ne uplne velkou baterii. Co se tyce velikosti, tak treba Renault Captur nebo Peugeot 2008, ktere jsou rozmerove blizke Kone, jsou v Evrope velmi slusne prodavane, byt uznavam, ze nepatri k uplne drahym SUV (crossoverum).
                Jinak silnejsi verze asi budou vyrazne pres mega, pokud plati US cena 40.000 USD a da se tedy predpokladat cena o 1/3 vyssi nez za Ioniq tak se spis bavime o 1,2 milionu.

                1. Nepraktického EGolfa kupovali firmy napojené na VW a že
                  Nepraktického EGolfa kupovali firmy napojené na VW a že jich bylo a něco úřady. Na tento segment s nějaká Kona ani nešáhne. Z toho tytulu nějaké baterky na těch pár tisíc ročně vždy nějak splaší.

  3. Inu ať se jim to již letos podaří pro eu
    Inu ať se jim to již letos podaří pro eu dodávat.
    Velikost je asi podobná Leafu, což je taková optimální velikost na „lítání“ po česku. Jel jsem nedávno za novým broukem a tak jsem si říkal, co asi v tom kufru odveze? Takže raději konu či niro či Leafa, bude-li jednou e-brouk, tak by měl mít kufr i vepředu, což by bylo dobré retro.

Napsat komentář