Čezeta 506 – jak vypadá první v Česku vyrobený elektroskútr?

Vypravili jsme se do středočeských Mirošovic, prolédnout si první vyrobený kus českého elektroskútru Čezeta 506. Jde o vpravdě luxusní dílo!

Reálný dojezd podle výrobce 150 km, max. rychlost 123 km/h. To znamená nejrychlejší elektroskútr minimálně na českém trhu.
foto: Hybrid.cz

První vyrobená Čezeta je model 506/02. Jde o silnější variantu s maximální rychlostí 123 km/hod. a 6kWh baterií. Reálný dojezd je podle Matěje Olivy, šéfa marketingu společnosti Čezeta Motors s.r.o., kolem 150 km.

Ačkoliv jsme nedostali možnost si elektroskútr projet, alespoň jsme si ho do detailu prohlédli. Přitom nám Matěj Oliva i zakladatel firmy, Neil Eamonn Smith z Velké Británie, popisovali firemní filozofii i některé zajímavé detaily.

Továrna se nachází v Prostějově. „V současné době se učíme, skládáme asi jeden skútr za dva dny,“ vysvětluje Matěj současný stav. „V budoucnu bychom chtěli zvládnout dva za jeden den.“ Cena luxusního skútru začíná na 10 000 eurech.

Za tu cenu ale zákazník dostává špičkové zařízení. Jak připomíná Neil, ani původní „Prase“ nebylo právě levná záležitost. Svůj elektroskútr se proto rozhodl výrazně distancovat od zbytku světové produkce, což znamená především té čínské.

Všechny komponenty jsou značkové, velká část jich je vyrobena v Česku. „Snad jen jediná věc je čínská, a to zámek sedla, protože ten vydržel výrazně víc, než ostatní,“ upozorňuje Neil.

elektrický skútr elektroskútr Čezeta 506

Elektrický skútr Čezeta 506
foto: Hybrid.cz

Budík s rychloměrem dodává britská společnost Smith, což se Neilovi líbilo i kvůli shodě s jeho příjmením. A navíc stejná firma dodává budíky pro také pro značky Mini, Aston Martin, Jaguar a další.

Neil nás upozorňuje i na jedinečný tvar přední brzdy – připomíná vepříka. „Lidé, kteří si pořídí Čezetu, si kupují něco jedinečného, originál, který nikdo jiný na světě nevyrábí,“ vypočítává Neil důvody ke koupi.

„Navíc jde o český výrobek, a ty mají třeba i dnes v Británii velmi dobré jméno. Kupuje si tak vlastně i kus Prahy, kus historie,“ odvolává se k cennému českému historickému dědictví, což je často něco, na co zahraniční zákazníci slyší.

Právě za hranicemi vidí Čezeta Motors pro svůj nový elektrický skútr největší potenciál. „Jakmile se dostaneme do Paříže a dalších evropských velkoměst, rozjede se to,“ myslí si Neil. „Lidé uvidí tenhle stroj na ulici a budou se pídit po tom co to je, kde si něco takového můžu koupit?“

S britskou pomocí tak dnes ožívá další legendární česká značka. Z obhlídky si odnášíme velmi pozitivní první dojmy. Kvalita zpracování odpovídá ceně. A stejně jako Neil doufáme, že i v Česku se najdou nadšenci, kteří znovuzrozenému Praseti v podobě elektroskútru dají šanci.

vlastní

31 Comments on “Čezeta 506 – jak vypadá první v Česku vyrobený elektroskútr?”

  1. Nejenom prase, ale i dederónskej pionýr, kozí dech Schwalbe
    Nejenom prase, ale i dederónskej pionýr, kozí dech Schwalbe bude usilovat o vaši přízeň. Kdosi z Mnichova zakoupil licenci postavil drak, nacpal do toho baterky a pohonné ústrojí vod Boše a máme tu novej retro elektroskůtr. Z odporné smradlavé rozklížené vobludy se vylíhnul celkem koukatelnej kousek co má kotoučové brzdy s ABS nebo CBS brzdy (levá páčka brzdí obě brzdy, pravá jen přední)
    http://www.myschwalbe.com/en/
    data
    http://www.myschwalbe.com/doc/SCHWALBE_L1e_L3e_Technical_Data_Sheet.pdf
    https://www.treehugger.com/bikes/iconic-schwalbe-scooter-has-been-reincarnated-electric-vehicle.html

    Komplet stavebnicový baterkový pohonný systém od Bosche který narvete jak do skůtru tak do pidiauta, agregáty stačí jen násobit. Tentokrát pod drobnohledem od Fully Charged.
    https://www.youtube.com/watch?t=2s&v=okTuKmf8OEM

    Ost blech romantika jede na plný obrátky 🙂
    Hnhnnnnnnnn
    https://www.youtube.com/watch?v=QwOI2ukUrKA

  2. také bych uvítal víc fotek, detailů, technických
    také bych uvítal víc fotek, detailů, technických parametrů apod. Vím že se to dá vyčíst i jinde, ale takhle to spíš působí jako laciná reklama a ne jako reportáž z návštěvy fabriky… Myslím, že podrobnější popis včetně fotodokumentace a nějakého projetí např. po tělocvičně by udělal vetší reklamu a propagaci než toto… PS: i záběry z výroby by mohli být…

  3. Abychom uvedli na pravou míru. Redakce Hybrid měla k
    Abychom uvedli na pravou míru. Redakce Hybrid měla k dispozici stroj pro nafocení, stejně tak jsme ukázali naše zázemí a první prototypy i historické stroje. Stejně jako redakci rádi přijmeme kohokoliv v našem Klubu v Mirošovicích u Prahy.

    Stroj pochopitelně jezdí a funguje, ale dívali jste se poslední dobou z okna? Opravdu chcete testovat jízdní vlastnosti stroje s maximálkou přes 120, když na silnici leží sníh? Skútr pro testovací jízdu máme k dispozici a redakce Hybrid bude samozřejmě k testu pozvána.

    1. Když jste v Mirošovicích u Prahy tak ho odvezte do Prahy,
      Když jste v Mirošovicích u Prahy tak ho odvezte do Prahy, tady sníh nebyl vod tý doby co jsem si koupil zimní boty a to už je bratru nejmíň 15 let ;D Sníh tu vyhlížím z vokna každou zimu a furt nic. Chudáci děti nemaj se čím koulovat. Zimní gumy jsem přezul teprve předevčírem a to jenom proto protože se chystám na hory.

        1. zhýčkanosť!
          na stadione som jazdil z kasární domov na

          zhýčkanosť!
          na stadione som jazdil z kasární domov na vychádzku, raz som prišiel „z prednej“, náveternej strany úúúplne biely – námraza jak lusk!
          v nejakom internetovom vydaní mali seriál od kolegyne, ktorá jazdila na skútri. nielen v lete, ale aj v zime a spísala čo všetko je k dostaniu s vyhrievaním.

          1. V Praze je furt nad nulou, teď jsou 3 ty třasořitko 🙂 To
            V Praze je furt nad nulou, teď jsou 3 ty třasořitko 🙂 To víš když jseš jednou redaktor odborného webíku tak bys neměl bejt fňukal a dělat svou práci a něco vydržet. Čtenáři očekávaj že přineseš pořádnej obsah 😉

  4. Ježiš tak vono to po těch letech vývoje ještě ani
    Ježiš tak vono to po těch letech vývoje ještě ani nejezdí??? No potěš koště! Řečí vo legendě, imidži a opodstanění ceny kvanta, ale jaká je tam třeba použitá chemie baterií, síla a typ motoru ani ťuk. Je to z plechu, laminátu nebo z papundeklu? Tak to je zatím teda pěknej výsměch. Hromada detailnějších fotek nikde. Fotky toho slavnýho budíku, dobíjecího konektoru atd. atd. jsou kde? Jen se zase honí voda a přiživuje hype že je použitej budík či šroubeček z nějaký jiný legendární značky. Trošku lol. To neustálé opíjení rohlíčekm není dobrá strategie na tvorbu značky.

      1. Ale on má naprostou pravdu. Co to je za článek, bez
        Ale on má naprostou pravdu. Co to je za článek, bez pořádaných fotek, zkušenosti z jízdy a technických detailů?

        Jak by se vám líbilo se přijít podívat na stroj, který by jste si mohl koupit a nemoci se na něm projet? To by mě na 100% odradilo!

        1. Čánek začína slovy:
          „Vypravili jsme se do středočeských

          Čánek začína slovy:
          „Vypravili jsme se do středočeských Mirošovic, prolédnout si první vyrobený kus českého elektroskútru Čezeta 506. Jde o vpravdě luxusní dílo!“

          A já se logicky ptám na ten „první vyrobený kus“ a ne na nějakou repas.
          Dále je v článku tučně zvýrazněno „…alespoň jsme si ho do detailu prohlédli.“
          Takže jsem logicky hledal ty detailní fotografie z reportáže. Nic komplikovanýho.
          Hele anonyme nejdřív se nauč číst, pak i pochopit co je tím míněno a pak si teprv stěžuj.

          1. Samosebou, ale nezapomeňte že my budem vděčný za
            Samosebou, ale nezapomeňte že my budem vděčný za jakýkoliv video skůtru v pohybu. Navíc si myslím, že většina potencionálních zájemců asi nebudou náctiletý dárci orgánů a tudíž nemají urgentní potřebu lítat se skůtrem 120 km/h. Prase a retro skůtry vůbec si lidi spíš spojujou s poklidnou stylovou jízdou zatímco si užívaj okolí. Solidní maximálka už je jen fajn třešínka na dortu.

                1. To uz je na řidiči a redaktorovi, my jsme postavili stroj s
                  To uz je na řidiči a redaktorovi, my jsme postavili stroj s nějakými parametry a kdo chce svištět s messengery o závod, má tu možnost, ale věřte mi, že v tělocvičně si čezetu prostě nevychutnáte:-)

    1. pre mňa, ktorý som na pôvodnom absolvoval pred 50+rokmi
      pre mňa, ktorý som na pôvodnom absolvoval pred 50+rokmi autoškolu je podstatné ako sa správa v nízkej rýchlosti! od 40km/hod už všetko drží gyroskop (aj jednokolku). a to sa dá vyskúšať v sklade medzi regálmi.
      takže sa pripôojím ku kritikom – sľuby sa sľubujú, …
      všetko bude, akurát treba pôostaviť fabriku,
      pre zábudlivcov – všetko na čo si spomenieš,
      a tak ďalej, a tak podobne.

        1. dobre, tak motorka DVA gyroskopy. a autoškola s tým nemá
          dobre, tak motorka DVA gyroskopy. a autoškola s tým nemá nič spoločné.
          ps – viezol si sa na pôvodnom skútri čezeta? v nízkej rýchlosti a slalom?
          pps – čo drží na bicykli, motorke, dokonca aj na kolobežke „rovnováhu“? ako sa volá sila, ktorá pri náklone zatáča?

          1. Rovnováhu na bicyklu, motorce i na koloběžce už přes sto
            Rovnováhu na bicyklu, motorce i na koloběžce už přes sto let udržuje speciální geometrie zavěšení předního kola. Jedná se hlavně o vzdálenost mezi bodem dotyku kola s vozovkou a průsečíkem osy řízení na vozovce. Gyroskopický efekt by na to samozřejmě nestačil.

            A síla která při náklonu zatáčí se jemnuje tření. Konkrétně tření mezi pneumatikou a podkladem. To jsi opravdu nevěděl ??

            1. SARKAZMUS?
              – Gyroskopem pak může být například i

              SARKAZMUS?
              – Gyroskopem pak může být například i obyčejné kolo od bicyklu, motorky či jiného dopravního prostředku.je to tedy zařízení, které dokáže určit svoji orientaci v prostoru. Čím větší průměr rotoru, tím je gyroskopický efekt větší
              http://www.gyroskopy.cz/?co-je-gyroskop,24
              o precesii si počul?
              geometria riadenej nápravy s tým nemá veľa spoločného, viď

              Abych pak běh zrychlil kroku svého
              a přitom si času uspořil,
              koupil jsem si stroj, jejž utvořil
              v Manheime Drais roku přítomného;

              jest to vůz, kůň, pěchour spolu, trého
              prospěch vtip tu v jedno zatvořil,
              aby člověk ni noh nemořil
              a se vyhnul smerti pádu zlého;

              dresina se volá od nálezce,
              za půl hodiny lze přijeti
              z Jeny k Lobdě v přípravě té hezce;

              ona nejen lásce krátí dráhu,
              než jak tělo učí deržeti,
              tak i ducha vždycky rovnováhu.

              Čítajte viac: https://zlatyfond.sme.sk/dielo/142/Kollar_Slavy-dcera/2#ixzz57BIcZbAf

              1. Obdivuji tvou znalost literatury, ale co se týká techniky
                Obdivuji tvou znalost literatury, ale co se týká techniky vozidel to už tak veselé není. Pochopitelně že každé otáčející se kolo má nějaký gyroskopický efekt, ten je ovšem tak malý že by rozhodně nestačil k udržení jednostopého vozidla (kola, motorky atd.) ve sviské poloze.

                A že je ten účinek opravdu velmi malý dokazuje i fakt že i v rychle projížděné zatáčce je možné vozidlo celkem snadno naklonit. Pokud by gyroefekt měl držet vozidlo stále ve svislém směru jak se mylně domníváš, kola i motorky by zatáčky projížděly bez jakéhokoliv náklonu ve stále svislé poloze. Praxe nám však potvrzuje, že tomu tak není.

                A že hlavní vliv má opravdu geometrie řízení se dá oověřit velmi snadno například jízdou bez držení řídítek. I v takové situaci je možné kolo nebo motorku aktivně řídit nakloněním a míra pootočení řídítek se samovolně přizpůsobí poloměru zatáčky a zároveň udržuje stabilitu vozidla. Pro stabilitu má vliv zmíněná vzdálenost bodu dotyku kola a průsečíku osy řízení, říká se jí závlek nebo stopa, takže už pro tebe určitě nebude problém najít si na internetu dostatek informací samostatně. Nechce se mi tady vyučovat úplné základy mechaniky vozidel.

                1. o fyzike vieš menej ako *** – bez náklonu nezatočíš –
                  o fyzike vieš menej ako *** – bez náklonu nezatočíš – opustíš dráhu po dotyčnici!
                  preto som sa ťa pýtal či vieš niečo o „preset“
                  takže si choď pýtať školné.
                  platí na teba kto neumí, učí.

                2. Na motorke sa v lavotocivej zakrute v natacaju riadidla podla
                  Na motorke sa v lavotocivej zakrute v natacaju riadidla podla rychlosti – v malych rychlostiach s malym naklonom na lavu stranu, vo velkych rychlostiach s velkym naklonom na pravu stranu. Je to preto, lebo sam naklon sposobuje zatacanie na naklananu stranu, pretoze pri naklone ide motorka po inej ploche pneumatik ako ked ide bez naklonu, pricom pri vecsom naklone je zatacanie sposobene naklonom prilis velke a je potrebne korigovat ho opacnym nasmerovanim riadidiel.
                  Malokto si to uvedomuje ale je to tak.

Napsat komentář