Siemens instaloval v Praze 920V nabíjecí stanici

V pražských Stodůlkách, před centrálou společnosti Siemens, byla nově spuštěna 50 kW rychlonabíjecí stanice Siemens Triberium pro elektromobily.

Stanice Siemens Triberium je vhodná pro všechny typy elektromobilů a nabíjecích standardů dostupných na trhu a umožňuje nabíjet hned dva elektromobily najednou. U stanice s adresou Siemensova 1, Praha 13, se nachází dvě vyhrazená místa pro elektromobily.
foto: Siemens

Nová rychlonabíjecí stanice Siemens Triberium reaguje na trendy v e-mobilitě a je připravena pro nové generace elektromobilů. Nabízí široký rozsah výstupního napětí na DC konektorech – 30 až 920 V.

Díky tomu je schopná efektivně nabíjet současné elektromobily s různou úrovní palubního napětí trakční baterie. Především ale umožňuje dobíjení nové generace elektromobilů s napětím 800 V a více. Elektromobily tohoto typu budou dostupné od druhé poloviny roku 2018.

„Rychlonabíjecí stanice nové generace Siemens Triberium 50 kW je v současné době nejvýkonnější model z našeho portfolia a očekáváme, že pozmění stávající mapu dobíjecí sítě České republiky. Již na jaře navíc představíme chytrou rychlonabíjecí stanici Siemens Triberium s dobíjecím výkonem až 150 kW,“ říká Ivo Hykyš, Head of e-charging/e-mobility ve společnosti Siemens ČR.

tisková zpráva

70 Comments on “Siemens instaloval v Praze 920V nabíjecí stanici”

  1. Vypada to na konektory CCS, Chademo a typ 2 – kabel. Takze
    Vypada to na konektory CCS, Chademo a typ 2 – kabel. Takze auta s typ 1 zasuvkou se z AC nedaji nabijet. Kabel typ 2 -> typ 1 nejde pouzit. Nojo.
    Prodava se nekde (nelegalni) adapter kam se da zapojit nabijeci kabel typ 2 a nabijeci kabel typ 2->typ 1? Nechce se mi bastlit:-(

      1. Spíš mne zajímá kdo takovou redukci u této nabíječky
        Spíš mne zajímá kdo takovou redukci u této nabíječky potřebuje? Auta která nejsou vybavená CCS 2, či Chademo konektorem? Type 2 konektorem? Napadá mne jenom z US importovaný Fiat 500e, Ford Focus Electric, nebo hybridní Opel Ampera. Škoda že jsem neslyšel podobné stesky, když se v ČR otevíraly čistě Chademo nabíječky. Kolem kterých mohu s E-Golfem jen projíždět a majitelé výše uvedených aut vlastně také…

        1. Ano, myslim ze se to tyka hlavne toho Fiatu 500e, ktery se tu
          Ano, myslim ze se to tyka hlavne toho Fiatu 500e, ktery se tu dovazi ve velkem 🙂 Pripadne Americke Tesly pokud si dotycny jeste nesehnal adapter z Ameriky.

          Jeste obcas po me chcou takovouto redukci majitele Leafu, iOnu a Mitsubishi Outlanderu aby mohli nabijet na pomalych AC stanicich co nemaji zasuvku ale kabel.

          Stesky na CCS jsem slysel mnohokrat…
          CHAdeMO ma vuci CCS podle me velkou vyhodu v tom, ze tu proste bylo driv a je to celosvetovy standard. CCS 1 je jen v Americe, CCS 2 v Evrope, Australii a par dalsich zemich, GB/T v Cine, ale CHAdeMO fakt vsude stejne. Lidi co si dovezli Teslu z Ameriky by bez CHAdeMO byli pekne nahrani…

          Fakt nechapu proc v Americe museli udelat jiny konektor pro CCS, kdyz komunikacni protokol je stejny. Jako wtf?

          1. No kabel Type2 místo Mennekes zásuvky dnes značně
            No kabel Type2 místo Mennekes zásuvky dnes značně degraduje to druhé vyhrazené parkovací místo, respektive to nouzové nabíjení AC proudem druhého vozidla, protože u nás dnes jezdí možná víc než polovina v vozidel s Yazaki. Díky povinným Mennekes zásuvkách v nových vozech to ale během pár let přestane být problém.

            Ten stesk k americkému CCS mi přišel úsměvný, k čemu jinému než Yazaki měli tedy přidat DC piny aby výsledek tvořil kombinovaný AC+DC systém?

                1. 3 fázovou rozvodnou síť znají po celém světě, i třeba
                  3 fázovou rozvodnou síť znají po celém světě, i třeba v USA. Něco jiného je, že do baráku ti jde nakonec jen jedna fáze z rozvodné sítě. Ale když chceš, i v USA můžeš mít v baráku 2 nebo 3 fáze.

              1. Na to je právě třeba dát pozor. V USA byl Yazaki spolu s
                Na to je právě třeba dát pozor. V USA byl Yazaki spolu s J1772 poměrně brzy adoptován jako „národní“ standard. Protože prostě ve své době nejlépe vyhovoval všem místním požadavkům a byl kompatibilní se zahraničím = Japonsko.

                V EU ale Yazaki konektor adoptován jako „evropský“ standard nikdy nebyl a nikdo odpovědný by to ani neudělal, protože prostě technicky nevyhovoval a nikdy vyhovět nemohl místním požadavkům. Regulátor trhu přitom moc dobře vědět jaký velký binec zde Yazaki způsobí a přesto včas nezasáhl a nechal ho sem dravé automobilky zavléci. Adoptován/harmonizován tak byl pouze standard J1772 a Yazaki byl ještě donedávna tolerován.

                CHAdeMO je pak zcela jiný případ, protože to je, na rozdíl od Yazaki, technicky vyhovující řešení celosvětově. Ve srovnání s CCS ztrácí pouze v určitých, nicméně dost zásadních parametrech. V každém případě je, když už nic jiného ekologické zvěrstvo podporovat dva ekvivalentní standardy DC nabíjení.

                1. Naopak. Na komunikační úrovni jsou protokoly naprosto
                  Naopak. Na komunikační úrovni jsou protokoly naprosto odlišné (CAN bus vs HomePlug Green PHY). Jsou asi tak podobné jako čeština a čínština.

              1. To je správná otázka k zamyšlení 🙂 Já v tom slovíčku
                To je správná otázka k zamyšlení 🙂 Já v tom slovíčku kombinované vždy viděl jednu zásuvku na jednom místě ve voze. Zajímavé je že ideálním zhmotněním „CCS“ myšlenky je dnes typicky Tesla EU konektor. Vlastní CCS typ2 se vzdal jisté elegance za cenu praktičnosti.

                1. podle me se ani nejedna o jeden konektor, konec koncu to ma
                  podle me se ani nejedna o jeden konektor, konec koncu to ma dve prachove krytky a strkaji se do toho dva rozdilne konektory 😀

          1. Vážně chcete s palubní nabíječkou 3,6 kW blokovat
            Vážně chcete s palubní nabíječkou 3,6 kW blokovat takovýto stojan? Ve Stodůlkách je řada sloupků ČEZ i PRE s Type 2 zásuvkou, nebo dokonce i s klasickou zásuvkou 16 A. Nový Nissan Leaf už má také v základu Type 2 konektor…

            1. Já na tom třeba nevidím nic špatného, od toho tam to AC
              Já na tom třeba nevidím nic špatného, od toho tam to AC ostatně je. A nikoho toužícího po DC neomezí. Tedy pokud ovšem má stanice vyhrazenu dostatečnou kapacitu a není provedeno zvěrstvo, které tu bylo nedávno popisováno, ve smyslu vyhradit 50kW multistandardu s AC pouze 63A jistič! Pro multistandard s AC to chce 120A jistič a nebo tam AC radši vůbec nedávat.

            2. Vetsina dnesnich EV s konektorem Typ 2 a Typ 1 muzou nabijet
              Vetsina dnesnich EV s konektorem Typ 2 a Typ 1 muzou nabijet 16A/3,6kW. To jako nemaji pravo na nabijeni? I kdyz muzou nabijet DC, tak to ma cenu jen do ca. 80%. Pak uz to jde hoooodne pomalu. To jako maji blokovat DC stojan? Lepsi je do 80% DC a pak prejit na AC. Samozrejme kdyz nikdo jiny nechce nabijet, muze zustat na DC.
              Vas argument by mohl platit pro Stodulky. Ale je take hodne nabijecek kde takova alternativa neni. Siroko daleko jeden stojan a jako naschval typ 2 s kabelem. Proc neni vyvedena i zasuvka Typ 2 se vzajemnou blokaci? Bud kabel nebo zasuvka. Aha, je to iniciativa evropskych automobilek a chteji vytlacit japonske prukopniky. Na nemeckych dalnicich je to same. Tank+Rast ma CCS, Chademo a Typ 2 kabel. Kdyz tam nabijim muj Leaf, tak mi nezbyva nez do 95% nabijet z Chademo. A neuhnu i kdyby tam prijel nejaky eGolf. At si nabiji pres Typ 2 kabel.

              1. Vždyť jste před chvílí psal něco o Leafu bez Chadema…
                Vždyť jste před chvílí psal něco o Leafu bez Chadema… :)))

                Ale vážně, z dnes objednatelných aut do zásuvky na českém trhu mají 1f 16 A palubní nabíječku už jen VW E-Up, Peugeot/Citroen Partner a Plug-in Hybridy. Ty jsou mimochodem převážně vybaveny konektorem Type 2.

                3 f nabíječky prostě více odpovídají evropské rozvodné síti a zvyklostem. Mám doma wallbox (s kabelem Type2, nerad tahám kabel z kufru:)), s ohledem na hlavní jistič domu (3x20A) neuživím více než 3x16A na výstupu z konektoru. Popravdě, ani nechci platit větší rezervovaný příkon ČEZu. Dokud jsem domů dojížděl se starší 18 kWh I3 trvalo mi nabít plnou tak 5 hodin. Nabíječka 7,2 kW, ale jen na jedné fázi. Takže s dostupnými 16 A jen 3,6 kW…
                Ten samý wallbox, nová I3 s 30 kWh baterkou a 3f 11 kW palubní nabíječka rozdělená na 3f po 16 A. Z 0 na 100% kapacity pod 3 hodiny.

                Teslu X 90 jsem dobil z dojezdu 5 km za necelých 9 hodin během noci, bohužel byla jen půjčená:). Jak dlouho bych ji dobíjel z 1f 16 A asi počítat nemusím…

                1. Leaf Visia je zakladni vybava a tam Chademo neni. Ostatni
                  Leaf Visia je zakladni vybava a tam Chademo neni. Ostatni modely Acenta a Tekna Chademo maji. Visia muze za priplatek dostat Chademo, pak to je Visia plus. Stejne tak nemecka verze eGolf 24kW nema v zakladu CCS. jen typ 2 1f/16A.
                  Samozrejme ze 3f nabijecka je nonplusultra, ale bohuzel moc vyrobcu to nepodporuje. Ve svete je 3f sit prakticky neznama. je to evropsky fenomen. A na jihu Evropy to maji tak ve fabrikach. Doma to ma malokdo.

          1. Zrejme to bude modifikovana typ 2 zastrcka kde CP a PP
            Zrejme to bude modifikovana typ 2 zastrcka kde CP a PP konektory jsou dost dlouhe aby se to propojilo. V textu to je popsane, ze to slouzi prave pro nabijecky typ 2 s kabelem pro nabijeni EV s typ 1. Urcite to neni obycejny typ 2-typ 1 kabel.

                1. Zkuste Lukáše Kettnera z EV-Soulutions v Čechách, nebo
                  Zkuste Lukáše Kettnera z EV-Soulutions v Čechách, nebo pana Vlčka z firmy Elektroprojekce v Ostravě.

                2. Vypada ze ani jedna firma to nema v prime nabidce. Zrejme
                  Vypada ze ani jedna firma to nema v prime nabidce. Zrejme budou jen preprodavat. Ta nemecka nabidka za 169 € je zatim nejvyhodnejsi co jsem nasel. Presto diky.

                3. Přesto bych to zkusil, měl jsem redukci pouze půjčenou s
                  Přesto bych to zkusil, měl jsem redukci pouze půjčenou s autem. Pokud si pamatuji správně cenu redukce, majitel zmínil něco málo přes 100 EUR, ale nejsem prodejce…

                4. Zitra zkusim zavolat a poptat cenu.
                  Zitra zkusim zavolat a poptat cenu.

      1. Důvod je ten, že ta norma je záměrně, tak navržena, aby
        Důvod je ten, že ta norma je záměrně, tak navržena, aby se typ 2 konektor nedal použít jako konektor na prodlužce. Což samozřejmě adaptér, i když bude mít jen pár desítek cm, pořád je to prodlužka…
        Dále v té normě je, že adaptér se může použít jen pokud je přímo od výrobce auta a je schválen pro to konkrétní auto (např. Tesla CHAdeMO adaptér) nebo od výrobce napájecího zařízení. Viz norma IEC 61851-1 bod 6.3.3 Adaptory.

        Pokud najdete jinou normu, ktera to popisuje jinak, dejte mi vedet, ale zatim jsem presvedcen, ze to neni mozne.

          1. Jenže ono toto řešení přímo porušuje normu! On není
            Jenže ono toto řešení přímo porušuje normu! On není problém v tom jak kvalitní je ta použitá redukce/adaptér, ale obecně v tom že vy nesmíte tzv. řetězit pohyblivé přívody! Je to úplně stejný prohřešek jako zapojení jedné prodlužky do druhé a každý pracovník seznámený s BOZP by za to měl dotyčnému nařezat na holou. Jedná se o hrubé porušení bezpečnosti práce s elektrickým zařízením.

            1. Ještě jednou opakuji, že když něco porušuje normu,
              Ještě jednou opakuji, že když něco porušuje normu, automaticky to neznamená, že je to nelegální. Když si ze zásuvky po zdi povedu holým drátem elektřinu k žárovce, tak je to naprosto mimo všechny možné normy, ale nikdo mě za to nezavře.

              1. Myslim, ze se mylite…
                Normy pro nabijeni elektromobilu

                Myslim, ze se mylite…
                Normy pro nabijeni elektromobilu 61851-1, 61851-21, 61851-22, 61851-23 a 61851-24 jsou podle Česke společnosti pro technickou normalizaci, z.s. povinne dle narizeni vlady č. 118/2016 Sb.

                odkaz na zdroj zde
                Dane narizeni vlady jsem nezkoumal, ani netusim zda vam za nedodrzeni hrozi nejaky postih, mozna ne, nevim. Pouze cituji co jsem nasel…

                1. OK. Napíšu to jinak. Jelikož se redukce dají běžně
                  OK. Napíšu to jinak. Jelikož se redukce dají běžně sehnat jak u nás, tak i v Německu, atd., tak opravdu se domníváte, že všichni prodejci jsou tak hloupí, že by porušovali zákon? Který? Jaký postih hrozí?

                2. To ze se na internetu da neco koupit jeste neznamena ze to je
                  To ze se na internetu da neco koupit jeste neznamena ze to je v poradku. Co se tyce adapteru, viz vyse.

                  To ze na internetu muzete koupit nabijeci kabel pouze s ridici funkci naprosto bez ochran (RCD, kontrola PE) je bezne prestoze to odporuje zminene norme. Proste to zatim jen nikdo nekontroluje.

                3. Já ale netvrdím, že to není v pořádku. Já tvrdím, že
                  Já ale netvrdím, že to není v pořádku. Já tvrdím, že to není nelegální. Dosud tady nikdo nepředložil jediný argument, který zákon prodej těchto redukcí zakazuje.

                4. To zda to je legalni nebo neni zalezi na tom, zda to splnuje
                  To zda to je legalni nebo neni zalezi na tom, zda to splnuje normy 61851-1, 61851-22, 62196-1 a 62196-2, ktere jsou povinne dle narizeni vlady č. 118/2016 Sb.

                  Myslim, ze lepe to uz formulovat nedokazu.

                5. Tak mi to nedalo a zaplatil jsem si přístup do ČSN
                  Tak mi to nedalo a zaplatil jsem si přístup do ČSN norem.

                  Konkrétně ČSN EN 61851-1 ed. 2, kapitola 6.3.3 „Adoptory“ hovoří:

                  Adaptory se nesmí používat pro spojení mezi vozidlovou nástrčkou a vozidlovou přívodkou. Převodový adaptor se smí u zásuvky napájecího zařízení použít pouze tehdy, je-li specificky určen a schválen výrobcem vozidla (moje pozn.: Tohle je případ Tesly, která dodává s autem adaptor CHAdeMO->Typ2) nebo výrobcem napájecího zařízení. Takové adaptory musí splňovat požadavky této normy, IEC 60884-2-5 a ostatních příslušných norem platných pro vidlicovou nebo zásuvkovou část adaptoru. Atd., atd.
                  Nicméně pod tím je zajímavá pozn. č. 4, kde se uvádí: „Krátké prodlužovací přívody beze změny režimu nabíjení o délce menší než 30 cm se mohou používat u napájecího zařízení v následujících zemích: SE. **)
                  **) Národní poznámka: V ČR platí tytéž požadavky.

                  Z toho usuzuji, že u adaptoru Typ2->Typ1 s kabelem do 30 cm u nás žádný legislativní problém nevidím.

                  EDIT: Teď jsem si ještě pročetl datasheet nabíječky Siemense a přímo tam zmiňují možné použití adaptoru Typ2->Typ1, takže o žádné nelegálnosti nemůže být ani řeč… Normu to splňuje – viz výše.

                6. Ano, s panem Ivo jsme dosli ke stejnemu zaveru jako
                  Ano, s panem Ivo jsme dosli ke stejnemu zaveru jako vy.

                  Nicmene mi jeste neni jasne jaky je rozdil mezi zasuvkou napajeciho zarizeni a nastrckou napajeciho zarizeni.
                  Jak to chapu ja, tak zasuvka je to do ceho se strka vidlice. Tedy napriklad adaptery u Tesla UMC. Zatimco nastrcka je to co se strka do vozidlove privodky.

                  Nejsem si jisty zda je CHAdeMO adapter povazovan za vidlici. Doufam, ze to bude jen chyba/nepresnost prekladu 🙂

                  Pro jistotu to jeste zopakuju pokud to nebylo zrejme, ja jsem rad ze se adaptery muzou pouzivat, CHAdeMO adapter je super vec.

                1. Tak zrovna takovýto adaptér jen tak jednoduše nikoho
                  Tak zrovna takovýto adaptér jen tak jednoduše nikoho nezabije, protože AC napětí se pustí do kabelu/adaptéru až po úspěšném handhaku s vozidlem no a hlavně ve stanici musí být vždy proudový chránič. Pokud bude ten adaptér mizerně zpracován tak hrozí především jeho vyhoření od přechodových odporů. Neboť mennekes na rozdíl od CCS konektoru nemívá integrován teplotní snímač.

            2. Budu se opakovat, ale reduktor normu neporušuje, norma
              Budu se opakovat, ale reduktor normu neporušuje, norma reduktory ve specifických případech připouští (viz 6.3.3, ČSN EN 61581-1 ed. 2). S tím, že samozřejmě musí splňovat technické požadavky normy.

              Jelikož výrobce nabíječky Siemens reduktory Typ1->Typ2 povoluje (viz odkaz datasheet někde v diskuzi výše), tak použití reduktoru je naprosto v pořádku. O žádné nelegálnosti nemůže být ani řeč.

        1. Promiňte, ale necitujete předmětnou normu přesně.
          Promiňte, ale necitujete předmětnou normu přesně. Adaptér nemusí být výrobkem výrobce vozidla, stačí, že je jim schválen. Nebo je schválen výrobcem nabíjecí stanice…
          Jak víte, že adaptér Type 2 to Type 1 není pro tuto stanici schválen???

          https://www.siemens.com/cz/cz/home/products/elektromobilita/rychlonabijeci-stanice-triberium-50-ke.html

          1. no tak jsem si predmetnou normu nasel a po otevreni na
            no tak jsem si predmetnou normu nasel a po otevreni na zminenem bode jsem se doslova docetl, ze adapter se nesmi pouzivat mezi vozidlovou nastrckou a vozidlovou privodkou (tedy napr. Typ 2 na Typ 1 adapter na strane auta podle obrazku 2 a 3 – Typ pripojeni B a C).

            Dalsi odstavec popisuje adaptery na strane zasuvky napajeciho zarizeni, ktere musi byt specialne schvalene budto vyrobcem vozidla nebo vyrobcem napajeciho zarizeni (tedy napriklad adapter mezi Tesla UMC a cervenou 3-fazovou zasuvkou).

            Hmm. Po tomto peclivejsim zvazeni si nejsem jisty uz ani tim Tesla CHAdeMO Adapterem…

            Nechapejte me spatne, ja osobne nemam nic proti ani jednomu adapteru, jen by me zajimalo o co se legislativne opiraji. Pokud byste mel tendenci vest tuto diskuzi mimo verejny prostor, klidne me kontaktujte na jolinar_cz@centrum.cz

            1. Když jsem se tou normou prokousával před vánocemi, tak
              Když jsem se tou normou prokousával před vánocemi, tak jsem, podobně jako Vy v určité chvíli měl za to, že podle této normy jsou nelegální i Chademo/Tesla DC adaptéry. Ovšem každé pravidlo má své vyjimky. Je třeba také nastudovat poznámky „pod čarou“ a pak už to celkem dává smysl. Mrkněte na to, ovšem komplikovaněji už to napsat nejde… Pak už jde pouze o to zda výrobce nabíjecí stanice, případně vozidla, akceptuje takovýto typ redukce. O okno výš jsem Vám dal odkaz na technický list k předmětné stanici na stránkách Siemensu. Tam píšou, že pro AC tenhle adaptér a adaptér na Teslu Roadster akceptují.

              1. Reduktor CHAdeMO->Typ2 od Tesly je naprosto OK a splňuje
                Reduktor CHAdeMO->Typ2 od Tesly je naprosto OK a splňuje normu. A jelikož výrobce napájecího zařízení schvaluje i použití Typ2->Typ1 reduktoru, tak tento reduktor lze také použít.

                Přímo v normě se totiž píše:

                „Převodový adaptor se smí u zásuvky napájecího zařízení použít pouze tehdy, je-li specificky určen a schválen výrobcem vozidla (případ Tesly) nebo výrobcem napájecího zařízení (případ Siemens).

                Zbytečně tady někteří plaší o „nelegálnosti“ adaptorů…

  2. napětí na DC konektorech – 30 až 920 V
    výkon omezen na

    napětí na DC konektorech – 30 až 920 V
    výkon omezen na 40 kW, od 11.2. bude k dispozici plný výkon 50 kW
    strácam sa – ak by „dali 900V*10A; 900V*20A;…
    prečo tvrdia že vysoké napätie je primárne pre nabíjanie? tých PR 1000V je na nepodstatnom „kúsku“ vedenia (kábel od stojanu po konektor v aute). stále tu je 230/400V od VN trafa k nabíjacej stanici.
    kolega s radosťou predvádzal 12V zdroj (nabíjačku) s reguláciou prúdu – 220V/200W žiarovku rozsvietil od slabunkéhožeravenia do neskutočnej žiary a vvvvýbuchu.

    1. vetsi napeti pro vykon do cca 150kW nema smysl, ale pocita se
      vetsi napeti pro vykon do cca 150kW nema smysl, ale pocita se s tim ze to umozni dale navysovat vykon nad 150kW.
      Limit teto generace nabijecek je kolem 400A*800V = 320kW, a to uz je uctyhodne nabijeni – Dva a pulkrat rychlejsi nez ma soucasna Tesla. Bohuzel to je zatim jen teorie, do praxe se to dostane tak za rok spolu s Porsche Mission E 2019.

      1. Já bych už se ani nedivil, kdyby to Porsche Mission E z
        Já bych už se ani nedivil, kdyby to Porsche Mission E z počátku přišlo bez toho 800V nabíjení. Ono vůbec se jim daří dlouhodobě nevypouštět ven žádné použitelné technické informace, což většinou značí to že výsledek bude daleko za očekáváním.

        1. Ale tak to ja bych se teda divil…
          Spis by me ale prekvapilo

          Ale tak to ja bych se teda divil…

          Spis by me ale prekvapilo pokud by inzenyri nebyli schopni to udelat tak, aby to podporovalo i 400V, a ne jen 800V… To by byl fail jak prase 😀 Clovek by byl zase odkazan na 230/380V AC a cas od casu nekde jedna DC stanice pred centralou nejake elektro firmy 🙂

          Jiste za 3 roky tech 800V stanic jiste taky bude dost, ale abych si ted koupil auto za 2-4 miliony a zacal s nim jezdi na delsi cesty az za tri roky… ci jsem blazen?

          Uz by se vazne mel nekdo domluvit s Teslou na vyuzivani jejich site 🙂

          1. Odpověď se sama nabídla na tomto
            Odpověď se sama nabídla na tomto webu:
            http://www.hybrid.cz/ionity-celoevropska-nabijeci-sit-evropskych-automobilek-kopiruje-superchargery

            Navíc to není jen otázka parkoviště před technologickou firmou:
            https://www.plugshare.com/location/138110
            https://www.plugshare.com/location/73443
            https://www.plugshare.com/location/127776
            https://www.plugshare.com/location/131132
            https://www.plugshare.com/location/70079
            https://www.plugshare.com/location/70077
            https://www.plugshare.com/location/138142
            https://…………………………………..
            Všude není k dispozici příkon 250 A, AC 400 V a nabíječka která „demokraticky“ nabije motocykl ZERO (Chademo 120 V), stávající DC 400V elektromobily (CCS2, Chademo, Type2 43 kW), i novou generaci elektromobilů s 800 V baterií, příjde vhod.

              1. Naprostý souhlas. Pokud to Porsche opravdu dorazí, a opravdu
                Naprostý souhlas. Pokud to Porsche opravdu dorazí, a opravdu bude mít 800V baterii, tak také počítám že bude umět dobíjet i z 400V stanic.

                Těch 800V je u této stanice (ale i nových stanic ABB) moc pěkný parametr, ale prakticky nevyužitelný. Předpokládám totiž že ta stanice neudrží těch 125A až do zmíněných 800V? Tedy že by na 800V měla dvojnásobný výkon 100kW.

                Jinými slovy 800V má praktický význam až pro výkony stanic od 150kW výše (typicky 350kW), kde těch 150kW je právě technologický limit konektoru a kabelu, kde už nejste schopni protlačit větší proud.

                .. tedy jsem jen zopakoval to co jste napsal o pár příspěvků výše 🙂

    2. Teoreticky (detaily te stanice neznam) ne nutne. Predpokladam,
      Teoreticky (detaily te stanice neznam) ne nutne. Predpokladam, ze barak ma vlastni 22kV pripojku a trafo, takze v pripade potreby (pokud je stanice rozumne navrzena – vstupni usmernovac na dost vysoke napeti), tak ji muzou pridat vlastni trafo treba 22/1kV.

    1. Provoz 24/7, nabíjení i parking zdarma. Zatím výkon omezen
      Provoz 24/7, nabíjení i parking zdarma. Zatím výkon omezen na 40 kW, od 11.2. bude k dispozici plný výkon 50 kW. Důvodem je potřeba instalace většího jističe, což bude možné až při servisní odstávce objektu v Siemensova 1. Ano, elektřina pro nabíjení je sdílená se spotřebou stávající infrastruktury budov. Je to stejný přístup, jako u 10 krajských nabíječek Siemens v MSZ kraji, které byly uvedeny do užívání na začátku tohoto roku.
      https://www.plugshare.com/location/80065

      1. joo ale ignoruju tydle konzerví blafy, o tom že má dneska
        joo ale ignoruju tydle konzerví blafy, o tom že má dneska Tesla výsledky ti taky neřekli předem co nj, před chvilkou skočil PRE z 333 na 339 a to se včera navíc uspěšně vodpalovalo ale tobě jako komercoj blafajícímu i blafy hlavně že klik reklama to může bejt asi jedno coo :))))

Napsat komentář