Tesla začala vyrábět elektromobily Model 3 se dvěma motory

Tesla už začíná vyrábět i verzi Modelu 3 se dvěma motory. Ta bude rychlejší a nejspíš i efektivnější, takže nabídne o něco málo vyšší dojez. Ale bude pochopitelně i ještě dražší.

Tesla už začíná vyrábět i verzi Modelu 3 se dvěma motory. Prozatím jde ale asi jen o malou testovací sérii.
foto: Tesla

Pár nadšencům se nedávno podařilo dekódovat VIN elektromobilu Tesla Model 3. Díky tomu dnes víme, že Tesla už začala vyrábět také Model 3 se dvěma motory.

Nedlouho poté, co Tesle unikly nákresy dual-motor konfigurace elektromobilu Modelu 3, se také objevila informace, že u si automobilka zaregistrovala několik nových VIN se sériovými čísly odpovídajícími vozům se dvěma motory.

Minulý týden si Tesla podle informací magazínu Electrek.co zaregistrovala novou dávku VIN pro Tesla Model 3. Celkem jich je registrováno už 11 000, což je během dvou týdnů zvýšení o 3000.

Celkem 24 z nich je, alespoň dle sériového čísla, se dvěma motory. Prozatím jde asi o malou testovací výrobu. Otestovat pohon všech čtyř kol bude totiž přeci jen o něco náročnější, než otestovat nižší kapacitu baterie, a tak přišla AWD verze na řadu nyní.

To odpovídá původním slibům automobilky, že Model 3 se dvěma elektromotory začne dodávat zákazníkům během letošního jara. Může to, pravda, být kdykoliv od března do června, ale i to je už pokrok.

Dosud ale není jasné, jak vysoký bude vlastně za pohon všech čtyř kol příplatek. U Tesla Model S to bylo $5000 a podle ankety na Electrek.co očekává většina zákazníků, že podobné to bude i u Modelu 3.

Tesla prozatím vyrábí pouze verzi Modelu 3 s vyšší kapacitou baterie (Long Range, cca 80 kWh), která je o $9000 dražší než základní verze ($35 000). Menší baterie se má začít vyrábět teprve v průběhu letošního roku, avšak není zatím jasné kdy přesně.

30 Comments on “Tesla začala vyrábět elektromobily Model 3 se dvěma motory”

  1. Ocenil bych spíš možnost mechanického otevření zadních
    Ocenil bych spíš možnost mechanického otevření zadních dveří a obou kapot – neummím si představit hasiče, který nabouraný elektromobil znova připojí k elektrice, aby přestřihl v předním kufru emergency loop k baterce případně otevíral dveře dětem vzadu…

    1. presne!
      máš pravdu, už som do konštrukčnej kancelárie

      presne!
      máš pravdu, už som do konštrukčnej kancelárie tesla-y poslal nákres, kam a ako pripevniť „pajser“ na otváranie dverí, kufrov, rozbíjanie okien.
      pre tvoju predstavu – je to obšľahnuté z G/U-AZA, akurát namiesto kalašnikova páčidlo! a je to zvonka.

    2. Uprimne, fakt (alespon trochu) veris tomu, ze hasici budou
      Uprimne, fakt (alespon trochu) veris tomu, ze hasici budou hledat nejake mechanicke uvolnovace, zvlast pokud jsou nekde pod krytkami v narazniku a nepopsane, a nepouzijou pajcr, sekyru nebo hydrauliku? Zvlast u auta, ktere (pravdepodobne) neznaji a o jeho specifikach nevi?

      EDIT: Uplne OT, ale na podobne tema. Pribuzna dela pro jednu pojistovnu, meli nejake skoleni a tam jim tlacili, ze sjednani pojistky na speciality typu Tesla ma nejaka zvlastni pravidla (detaily nezajimave). Tak rikala, ze se zeptala skolitele, jestli to auto alespon videl a on musel priznat, ze ne (nacez ona se pochlubila, ze se v nem vezla:))

        1. V lokalnim platku byla nejaka tabulka a podle ni jsou v
          V lokalnim platku byla nejaka tabulka a podle ni jsou v zapadnich Cechach registrovane dve. Takze sanci ji nahodou potkat je celkem miziva.
          I kdyz, kdyz jsem s pujcenou nabijel ve Vestci, tak jsem jednu s P videl, tim je veskera pravdepodobnost vycerpana :).

    3. Nevím, jak je to u Tesly, ale IMHO to bude stejné jako u
      Nevím, jak je to u Tesly, ale IMHO to bude stejné jako u kteréhokoliv normálního auta. V případě aktivace airbagů se zámky odemknou a u aut se zapuštěnou klikou se vytáhne. A pokud se mechanicky zaseknou, tak nejjednosušší řešení je vymlátit okna a vytáhnout posádku skrz okno. Nebo se použijou hydraulické nůžky.
      Tyto věci věci jsou napájeny z normální 12V baterky, která nemá, na rozdíl od hlavní baterky, automatické přestřižení napájení při aktivaci airbagů.

      1. Co to plácáš? Proč by měla být záruka dole??? Přeci
        Co to plácáš? Proč by měla být záruka dole??? Přeci výhoda 4×4 je v takové cenové kategorii úplně jinde, hlavně aby se moc „nesmekalo“, odběr proudu přeci může být stejný jako s jedním motorem. To je výhoda EV, můžeš nastavit výkon dle libosti! Ovšem to podřadní podporovatelé rakovinových teroristů nepochopí, protože jsou za to placeni, aby nechápali 🙂

          1. Treba electrek:
            100,000 miles (160,000 km) for the ‘Standard

            Treba electrek:

            100,000 miles (160,000 km) for the ‘Standard Range Battery’ version
            120,000 miles (192,000 km) for the ‘Long Range Battery’ version

            EDIT: A pro neverici jenjanky primo u Tesly (google archiv, vlastni stranka chce login): https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:uOna9wslUtEJ:https://www.tesla.com/support/vehicle-warranty-m3+&cd=2&hl=cs&ct=clnk&gl=cz

  2. Ta analogie s modelem s vyšší a nižší kapacitou baterie
    Ta analogie s modelem s vyšší a nižší kapacitou baterie je s ohledem na jiné výrobce BEV reciproční. Jiní dají na trh model s nižší kapacitou a časem (snad) bude i model s vyšší kapacitou.
    Objeví se někdo se svým modelem, jež nabídne více a pak i méně?….

      1. Tesla zacala s vyssou kapacitou a cenou 50+tis, lebo
        Tesla zacala s vyssou kapacitou a cenou 50+tis, lebo jaks-taks na tom nieco zarobi a uz je na hrane 200tis dodanych aut v US, co je koniec 7,5tis kreditu/dotacie na daniach.
        35tis verzia pride az budu mat konecne nejake prijmy, ekonomicky musia davat dost bacha kedze im prachy lahko mozu dojst ak by sa vyroba M3 este oneskorila.

        1. To presně nevím, ale je jasné, že Nissan má jinou
          To presně nevím, ale je jasné, že Nissan má jinou marketingovou politiku. Mohli klidně už teď nabízet 3 verze, např. 80 – 60 – 40KWh. Ale jdou cestou postupného zvyšování kapacity. Stejně tak nenabízí takovou konfigurovatelnost. Tesla cílí primárně na majetnější segment trhu, ale nabízí mnohem víc možností včetně i nějaké levnějsí verze.

Napsat komentář