Elektrické prase neboli Čezeta 506 jde do prodeje

Elektroskútr Čezeta 506 s výrobním číslem 1 v lednu opustil brány prostějovské továrny Čezeta. Na jedno nabití ujede až 150 km.

Čezeta Typ 506 je prvním elektroskútrem vyráběným v Česku.
foto: Čezeta Motor

První vyrobená Čezeta je model 506/02, tedy silnější varianta s maximální rychlostí 123 km/hod a 6kWh baterií s reálným dojezdem 150 km.

Čezeta je tak aktuálně nejrychlejším elektrickým skútrem s homologací na světě! První vyrobená Čezeta má i speciální tmavě modrou metalickou barvu a bílé sedlo.

Zavazadlový prostor elektroskútru Čezeta 506

Zavazadlový prostor elektroskútru Čezeta 506
foto: Čezeta Motors

Důležitá je ale především plaketa s výrobním číslem 1, díky ní může nový majitel vlastnit kus historie. K tomu ještě navíc vůbec první sériový elektromobil vyrobený v České Republice.

Model Čezeta 506 přichází po šedesáti letech od výroby prvního modelu 501, který se stal především díky svému designu legendou československých silnic.

Přístrojový panel elektroskútru Čezeta 506

Přístrojový panel elektroskútru Čezeta 506
foto: Čezeta Motors

Moderní skútr 506 zachovává původní proporce legendárního stroje, ale díky inovativnímu přístupu nabízí řadu moderních řešení jako je elektrický pohon, intuitivní využití rekuperace a mnoho dalšího.

Unikátní Čezeta 506 s výrobním číslem #1 je k vidění v klubu Čezeta v Mirošovicích u Prahy (U Zvoničky 10), kde kromě ní můžete obdivovat i sbírku historických skútrů.

Výrobní štítek elektroskútr Čezeta 506

Výrobní štítek elektroskútru Čezeta 506
foto: Čezeta Motors
tisková zpráva

21 Comments on “Elektrické prase neboli Čezeta 506 jde do prodeje”

        1. Homologace trvala cca rok, cena se pohybuje přes milion
          Homologace trvala cca rok, cena se pohybuje přes milion korun, na homologaci byly průběžně 3 stroje, plus samostatně motory, baterie… Záruka je standardní dva roky, ale zákazník si může připlatit prodlouženou záruku. Čezeta má jinak globální evropskou homologaci pro kategorii L3e.

  1. Z vlastní praxe vím, kolik úsilí, odborné práce a peněz
    Z vlastní praxe vím, kolik úsilí, odborné práce a peněz stojí vykřesat takový stroj do zhomologovaného finále a proto před Čezetou smekám a fandím jí. Palec nahoru také za výrobu v Česku, v příjemném městě Prostějově.

    Ad zde diskutovaná cena – ani před lidmi z Čezety jsem nikdy neskrýval, že kdyby byla jejich e-prasata za poloviční cenu, že pak bych o jednom uvažoval, protože se jedná o velmi krásný výrobek. Ale ne proto, že bych nevěřil, že obsahuje kvalitní díly a je to poctivý kus výrobku, ale protože v této fázi života nemám tyto prostředky nazbyt a spokojím se s motorkou do stovky. Ale jak mi vysvětlovali, každé zboží je cíleno na určité zákazníky a nutno uznat, že za prémiový, stylový, technicky pokrokový a stále ještě malosériový skútr je cena ok. Spalovací motorky těchto přívlastků také nestojí do 100 000 Kč. Kdo by přesto pochyboval, vezměte si cenu čínských skútrů s podobnými parametry – zjednoduším to, občas tu někdo >60V skútry nabízí za 120 tisíc – a vynásobte to opravdovými Panasonic články, velmi značkovou řídicí jednotkou a finišem celku, který se po pár letech na běžném sluníčku (UV záření) a ježdění po českých cestách nerozpadne (opět osobní zkušenost s čínským e-skútrem). Jestli jste se dopočítali na trojnásobek, pak 250 tisíc / 10 000 € reálné ceny je pouze jednonásobek. Amen! 🙂

          1. Obe firmy obchoduji primarne v eurech, alespon dle jejich webu
            Obe firmy obchoduji primarne v eurech, alespon dle jejich webu to tak vypada. Takze pokud u Cezety plati cena 11979 EUR (s DPH), tak to bude opravdu srovnatelne se Zero FX, ktere zacina na 11770 EUR (s DPH). Baterie jsou realtivne srovnatelne 6 a 6,5 kWh, udavany mestsky dojezd podobny, asi zalezi jen na vkusu zakaznika, zda uprednostni retro skutr nebo enduro.

    1. Kto cita Hybrid, mal by uz vediet ze spotreba sa neudava v
      Kto cita Hybrid, mal by uz vediet ze spotreba sa neudava v W/km, ale Wh/km resp. kWh/100km.
      A suhlasim ze 40Wh/km je velmi malo, realita bude mozno 60Wh/km. Mam mensi skuter tiez s cca 6kWh bateriou a maximalkou 90km/h a da cca 100km (mesto/medzimesto 50/50)

Napsat komentář