Tesla Model 3: téměř perfektní auto, až na cenu a dotykový interface

Magazín Roadshow otestoval elektromobil Tesla Model 3. Auto je podle něj „téměř perfektní“, jediným zásadním nedostatkem je složité ovládání přes dotykový displej.

Výroba elektromobilu Tesla Model 3 by se do poloviny letošního roku měla navýšit na 5000 kusů týdně. Už začátkem letošního ledna jich vyráběla 1000 týdně.
foto: Tesla

Celkové hodnocení elektromobilu Tesla Model 3 podle magazínu Roadshow činí 8.2/10. Jeho šéfredaktor si pochvaloval zejména výkon (9) a design (9), o něco horší subskóre si odnesly funkce (7) a média a konektivita (7.5).

Hlavním problémem Modelu 3 je podle Roadshow kudodivu hlavní dotykový displej. Přes něj se totiž ovládají například i stěrače nebo tempomat. A to ne právě nejjednodušším způsobem.

51 Comments on “Tesla Model 3: téměř perfektní auto, až na cenu a dotykový interface”

  1. Neda sa ovladat pod volantom stierac ? Co ti sije stary ? a co
    Neda sa ovladat pod volantom stierac ? Co ti sije stary ? a co ostrek vodou, ked ma prave obleje ?

    Ci pana, pohotove reakcie … ved naco, budeme to robit sledovanim obrazkov a smatlanim v menu po tablete.

    Toto je dost na rit.

    Oci vzdy na stopkach, uprene na vozovku, a ovladanie po hmate,
    neexistuje aby som sa hral cmaranim a hladal kdesi bokom vizual kde ta ikona kurnik sopa je.

    Musi to byt minimalne ten konstrukcny model ako zavodne auto, cize orientovate na neodputavanu pozornost vodica od jazdy a pohotove reakcie, toto tu je co prosim vas ?

        1. No SUV by bolo mozno tiez fajn ale problem je ze ho zas nikto
          No SUV by bolo mozno tiez fajn ale problem je ze ho zas nikto nevyraba. Tesla model X je strasne draha na to aby to bolo rodinne auto. A Tesla Y ci ako sa ma volat je v nedohladne a tazko povedat, ci nebude mat zasa nejake muchy, ktore ho diskvalifikuju ako velke rodinne auto. MPV okrem nissanu nema asi nikto.

  2. :))) no co sem říkal… urazit ho a druhou generaci ve verzi
    :))) no co sem říkal… urazit ho a druhou generaci ve verzi klasika palubovka soudruzi páč TM3 je trošku přepálený tablet na kolečkách :)) PS: ale kdyby k tomu v ceně jako odškodný dávali aj ten plamenómet… :))))))

    boringcompany.com/flamethrower/

    instagram.com/p/BeeYW0NA1HU/?hl=cs&taken-by=elonmusk

    1. Nic takového nemusí prosazovat. Řidič se má už podle
      Nic takového nemusí prosazovat. Řidič se má už podle stávající legislativy na plno věnovat řízení. Důslední policisté můžou matlání po display pokutovat už teď. Mně osobně to přijde dost nebezpečný. Úplně mi stačí ke štěstí ovládat navigaci při řízení, vědom si toho, že to není bezpečné ani dovolené. Myslím, že je to otázkou několika nehod, kdy se budou majitelé T3 soudit s Teslou, že potřebovali v autě zapnout nějakou důležitou funkci, ovládání jim neumožnilo plně se při tom věnovat řízení a nabourali. Osobně preferuji takové ovládání auta, při kterém se můžu dívat co se děje přede mnou.

    1. To se mi taky dost nelíbí. Pro vysoké na delší
      To se mi taky dost nelíbí. Pro vysoké na delší cestování nepohodlné protože se zadek zapichuje do sedačky a nejsou podložený i stehna. Sko má prý vzadu taky zvláštní úhel sedaček, moc sevřený. Bohužel jsem v něm seděl v r. 2012 tak už si to moc nepamatuju.

  3. Začíná mi vrtat hlavou jestli se na těch 5+3tis $ nevysrat
    Začíná mi vrtat hlavou jestli se na těch 5+3tis $ nevysrat a raději je buď usetrit nebo dat do dualmotoru se vzduchovým pružením. Vycházím z toho že to celé snažení Tesly s odpiskanym Lidarem a stále jen jednou využitou kamerou z osmi moc slibované autonomie nepřinese a u nás ani legislativně tak 10let aspoň. Těsný nezajímalo co bude T3 umět za safety ficury v základu,třeba aspoň parkovat by mohla a hlídat kolize? Na víc asi bez lidaru stejně nemá.

      1. No dálky budu jezdit každý měsíc 3-4 o víkendu z pod
        No dálky budu jezdit každý měsíc 3-4 o víkendu z pod Brna k Hanušovicím. A snad 1 max 2x Chorvatsko 700km. Jinak kolem komína plus něco obšas i dál. Takže je otázka zda to tam nacpat, dřív jsem chtěl,ale jak s tím pokrokem nic moc nedělají tak začínám obracet.

    1. Ja som sa rozhodol na obe vybodnut. Ved sa to da dokupit
      Ja som sa rozhodol na obe vybodnut. Ved sa to da dokupit neskor. Stale som sa nedopatral presny rozdiel autopilot vs standard.
      Ale hlavne, kvalita ciest u nas je otras.
      Pozeral som video Teslanomics test autopilota a stacia obcas zaplaty na asfalte a uz sa Autopilot nechytá, ciary tiez casto nemame… O legislative nehovoriac.
      Riesim uz len ci brat ten premium interier, lebo chcem nieco ako winter package ale plech strechu…

    2. Myslim si, ze lidar opravdu neni potreba…
      Ale taky nemam v

      Myslim si, ze lidar opravdu neni potreba…
      Ale taky nemam v planu utracet tech 8 tis za Autopilota, za ty penize mi to nestoji, obzvlast kdyz vsechny safety ficury jsou v zakladu. Tedy varovani pred kolizi, nouzove brzdeni, nouzove uhybani, varovani pri vyboceni z pruhu a hlidani mrtveho uhlu. A mozna jsem jeste na neco zapomel?

          1. Predpokladam ze se to resi stejne jako u ostatnich technologii
            Predpokladam ze se to resi stejne jako u ostatnich technologii (at uz radar nebo sonar). Proste vysilany signal se moduluje vlastnim unikatnim klicem a ten prijaty musi mit tu samou charakteristiku. Ostatni prijate signaly se „zahazuji“, protoze jsem je nevyslal „ja“.

        1. Tohle je nesmysl, nedříve si o tom něco přečti. Ta
          Tohle je nesmysl, nedříve si o tom něco přečti. Ta divergence paprsku ve spojení s pulsní charakteristikou paprsku nemá šanci poškodit oko, lasery v podobných aplikacích se používají 40 let, mimochodem i Police „střílí“ lidarem do aut 🙂

          1. Pane kolego, vy mluvíte v desítkách a já jsem o řády
            Pane kolego, vy mluvíte v desítkách a já jsem o řády jinde. A navíc, auto s 5x LIDAR zrovna testujeme. Freony taky byly 20 let v pohodě, že?!

            Edit: co myslíte divergencí laserového paprsku?

            Edit edit: koukal jsem na rozptyl, nemám nastudováno, ale hádám, že u laseru bude malý, jinak by byl celkem k ničemu.

            1. Nemluvím o desítkách ani něčem podobném, nerozumím.
              Nemluvím o desítkách ani něčem podobném, nerozumím. Divergence neboli postupné rozšiřování laserového paprsku (svazku) je poměrně veliké, na vzdálenost 100 metrů může být průměr paprsku kolem 30 cm a i na kratší vzdálenosti jsou to řádově centimetry. Normou ČSN EN 60825 jsou stanoveny limity a ty musí výrobci dodržet. Lidar, který nesplní tuto normu v dané bezpečnostní třídě, nemůže vůbec přijít do auta.

                1. Na té frekvenci moc nezáleží, používají se i laserové
                  Na té frekvenci moc nezáleží, používají se i laserové diody kolem 630 nm, V Lidarech zpravidla ale infra i kvůli jeho „neviditelnosti“ kolem 900 nm. Zarušit se dá všechno, prostě tím, že příchozí signál znemožní Lidaru detekovat cokoli, tedy i vlastní signál. Na silnicích se pohybyje hodně aktivních rušiček v autech, které to mají kvůli policejním Lidarům. To pak skýtá jisté nebezpečí, nicméně Lidar ve spojení s kamerou, (dává se do aut) tohle zvládne.

  4. tak Model 3 jsem zatim neridil, tak vychazim „jen“ ze
    tak Model 3 jsem zatim neridil, tak vychazim „jen“ ze zkusenosti s Modelem S a tam je displej naprosto ok. Model 3 ma navic rychlejsi reakce na displeji takze predpokladam, ze to bude jeste lepsi nez Model S.

    Co se steracu tyce, podle me se stejne nastavi na auto a dal se o ne clovek nestara a maximalne obcas zmackne tlacitko pro jedno setreni celniho skla. Todle tlacitko je na pacce u volantu i v Modelu 3, takze toho se nebojim…

    1. Ten software v TM3 je proste zatim ve vyvoji, to je jasny.
      Ten software v TM3 je proste zatim ve vyvoji, to je jasny. Zcela do oci bijici je nevyuzite prave scrollovaci tlacitko na volantu, ktere nedela dafakto vubec nic, krome posunu volantu pri jeho nastavovani. Na nastaveni follow distance a speed limitu u autopilota pres display si stezuje kazdy, navic kdyz je to totalne zbytecne a stacilo by zfunkcnit ono nic nedelajici tlacitko na volanu ( nahoru,dolu rychlost, doprava doprava follow distance). Jako me tyhle veci nechavaji naprosto klidnym, to je to posledni co se da resit a da se to vyresit vzdycky SW updatem. Takze vsechny tyhle vytky ignoruju. Spis me zajimaji veci jako performacnce,dojezd,kvalita zpracovani,komfort a na vsechny tyto veci zatim vetsina lidi peje jen samou chvalu coz me tesi, uz se nemuzu dockat 🙂

      1. plne souhlasim, ale treba na tuhost podvozku jsou rozporuplne
        plne souhlasim, ale treba na tuhost podvozku jsou rozporuplne reakce…
        Nekdo ma rad, ze to v zatacce sedi jak na kolejich a nevadi mu, ze obcas citi nejaky ten hrbol. A nekdo zas ma raci, kdyz neciti zadny hrbol a v zatackach stejne jezdi pomalu… Takze ten prvni si koupi Model 3 a ten druhy Nissan Leaf.

        1. O tuhosti vim ze si lidi stezou. Ale taky vim ze lidem s
          O tuhosti vim ze si lidi stezou. Ale taky vim ze lidem s prvnika VINkama co si stezovali prave na tuhost menili tlumice za novou varku od dodavatelu a pry to hodne pomohlo a nove VINka TM3 jsou na tom stejne jak stare Ska na coilech. Ale jak to je doopravdy tezko rict a hlavne je to i dost subjektivni.

    2. Pozrite, mne sa to sice nepaci ze neni packa, ale VSETKO v M3
      Pozrite, mne sa to sice nepaci ze neni packa, ale VSETKO v M3 bude hlasom ovladatelne. Aj stierace. Aj tempomat. Aj otvaranie okien. Vsetko. Ked to aktivujú minimalne v angl. hovoriacich krajinach ziadnu packu nebudu potrebovat. Zatial je to nepohodkne na displayi riesit tempomat a stierace nic moc…

        1. Ja som zatial moc ovladat hlasom neskusal… ale tiez si
          Ja som zatial moc ovladat hlasom neskusal… ale tiez si myslim ze by mali dat na tie koliecka funkcie a najvacsia bomba by bola keby si clovek mohol sam nastavit co tam chce (custom buttons), sak to by sa v pohode dalo. Ci zvuk, rychlost, vzdialenost, cokolvek… to by bolo fajn 🙂

Napsat komentář