Tesla Model 3: víme jak bude vypadat verze se dvěma motory

Na internet unikl nákres verze elektromobilu Tesla Model 3 se dvěma elektromotory. Ta by měla být zákazníkům dostupná od letošního jara.

Takhle vypadá konstrukce elektromobilu Tesla Model 3 ve verzi se dvěma elektromotory.
foto: Tesla

Výrobní peklo automobilky Tesla, zdá se, konečně trochu vychladá. Na Facebooku, YouTube a dalších sociálních sítích se množí zprávy o prvních šťastných majitelích elektromobilů Tesla Model 3.

Zdá se tedy, že výroba postupně nabírá obrátky – začátkem ledna byla na 1000 kusech týdně. Na konci prvního čtvrtletí 2017 chce být Tesla na 2500 kusech týdně a do poloviny roku na 5000.

Z nově uniklého nákresu elektromobilu Tesla Model 3 se dvěma elektromotory plyne, že podobně jako u Tesla Model S bude druhý motor menší, tedy i s nižším výkonem. Výsledkem by nicméně měla být lepší spotřeba a rychlejší akcelerace a pochopitelně i pohon všech čtyř kol.

Tím aktuálně vyráběná verze s pouze jedním elektromotorem nedisponuje. Z aktuálních testů elektromobilu Tesla Model 3 s pouze jedním motorem na zadní nápravě nicméně plyne, že proti oficiálním specifikacím má výrazně lepší akceleraci – až o jednu sekundu! Pokud tahle verze zvládne 0-100 km/h během 4,5 sekundy, za kolik to asi udělá AWD verze?

23 Comments on “Tesla Model 3: víme jak bude vypadat verze se dvěma motory”

  1. off
    Zajímavý je že Elon vlastnil L-39 a snad jí i

    off

    Zajímavý je že Elon vlastnil L-39 a snad jí i pilotoval. Taky jí vlastní jeho kritik Bob Lutz.
    http://archive.fortune.com/magazines/fortune/fortune_archive/2003/10/06/350397/index.htm
    http://imgproc.airliners.net/photos/airliners/0/8/2/1203280.jpg?v=v40
    http://gmauthority.com/blog/wp-content/uploads/2010/04/Bob-Lutz-Fighter-Jet.jpg

    Ale ještě zajímavější je, že já jsem v 17ti letech vrtal půlmetrový díry plusmínus 1 mm do podvozkový nohy L-39 v Technometře. Samozřejmě jsem nebyl žadnej strojník, natož zaměstnanec Technometry. Tak douvám že se kvůli tomu nikdo nepřizabije. Myslím že jsem jich vodvrtal tak 10. :)))

    1. Ani teoreticky nezastaví za 4,5s aj keby boli oba motory
      Ani teoreticky nezastaví za 4,5s aj keby boli oba motory rovnaké. Baterie sa môžu nabíjať menším prúdom ako sa môžu vybíjať.
      A čo sa týka predného motora, tak ten má väčšinou vyššiu účinnosť ako zadný a preto vie AWD verzia jazdiť s nižšou spotrebou. Po zrýchlení auta preberá štafetu a väčšinu pohybovej energie zabezpečuje práve on.

          1. Tohle platilo především u asynchronních motorů (ACIM) v
            Tohle platilo především u asynchronních motorů (ACIM) v TMS/X, které tyto mají obecně mnohem užší oblast vysoké účinnosti proti synchronním motorům s PM (PMSM), které používají téměř všichni ostatní. U PMSM v TM3 hádám půjde už „jen“ o tu čtyřkolku a lepší využití rekuperované energie z přední nápravy.

  2. teslák model tablet s druhým elektromotorem ano je príma,
    teslák model tablet s druhým elektromotorem ano je príma, sexi, ale je snad jasný že přední elektromotor musí být slabší když kára bude jezdit dopředu :)) Možná že existuje na světě země kde jezdí na zpátečku, podebných ichtlů jako s řízením nalevačku bude nejspíš víc páč planeta skrývá mnohá překvapení, ale kdyby i předražený amerikánský tablet měl jezdit nazpátečku a ještě k tomu nalevačku tak to by bylo vážně naprd soudruzi :))))))))))))

    PS: a kdypak do toho začnou montovat výbavu ComForT-esla, jako klasickou palubovku odolnou proti uražení, virům prostě nějaký čudlíky, není možná?? :)))

Napsat komentář