Hyundai v Jižní Koreji startuje předobjednávky elektromobilu Kona

Hyundai doma v Jižní Koreji rozjel předobjednávky na elektromobil Hyundai Kona. K dispozici bude s bateriemi o kapacitě 39,2 kWh a 64 kWh (240 km/390 km).

Elektromobil Hyundai Kona Electric už je v Jižní Koreji možné předobjednat, první dodávky mají začít do poloviny letošního roku.
foto: Hyundai

Jižní Korea dlouho čekala na svůj elektromobilní boom. Ten přichází s novinkami jako je Chevrolet Bolt, ale zejména blesk z čistého nebe jménem Hyundai Ioniq Electric. Dalším podobným zablýsknutím bude nejspíš i nový Hyundai Kona.

Podobně jako u Boltu, i v případě Hyundai Kona dodává pohonný systém a baterii společnost LG Chem. Elektromotor má výkon 150 kW. Dojezd baterií 39,2 kWh/64 kWh je 240 km/390 km dle jihokorejského měřícího cyklu, který se podobá velmi přesné americké normě EPA.

Cena elektromobilu Hyundai Kona Electric je v přepočtu 33 000 eur, resp. 36 850 eur za verzi s větší baterií. Plně elektrická verze auta je kupodivu o něco větší, než ta vybavená benzinovým motorem (výška +5 mm na 1555 mm a délka +15 mm na 4180 mm).

Hlavním konkurentem pro Konu bude tedy nejspíš Chevrolet Bolt. Narozdíl od něj ale přichází Kona s několika technickými vychytávkami. Předně, využívá modernější články NCM 811, což by mělo ve výsledku znamenat až o 150 kg lehčí baterii.

To by se mělo odrazit i v nižší spotřebě. Podobně jako využití tepelného čerpadla pro vytápění kabiny. Auto nabídne také adaptivní tempomat.

První dodávky elektromobilu Hyundai Kona v Jižní Koreji mají začít už v první polovině tohoto roku. Do Evropy se auto dostane ještě letos. Tohle vypadá na další pecku. Těšíte se?

42 Comments on “Hyundai v Jižní Koreji startuje předobjednávky elektromobilu Kona”

  1. SUV – je označení pro vzhled,nebo to znamená pohon 4×4?
    Za

    SUV – je označení pro vzhled,nebo to znamená pohon 4×4?
    Za tu cenu by to byla slušná díra do světa!
    Karoq je za 600000,- Kč s 1.5 TSI,neumím si představit řidiče s měsíčním nájezdem do 3000 km co by neupřednostnil elektro pohon.

  2. Konečně další velkobaterkáč za celkem rozumnou cenu a k
    Konečně další velkobaterkáč za celkem rozumnou cenu a k tomu jako rozumnej doplněk verze s menší baterkou. V SUV balení, to už bude neodolatelné. Velkobaterkovýho Bolta GM v Evropě zařízlo takže s dvouletým zpožděním je tu další pokus vo normání elektroato. Kolik jich vyroběj? 10 nebo 20 tisíc?

      1. Dostupnost je řízena výrobou. Pokud se v Evropě zvedne
        Dostupnost je řízena výrobou. Pokud se v Evropě zvedne zájem o tyto vozy, výroba zvedne produkci. Teoreticky čekačka nemusí být tak dlouhá. V Nošovicích to mohou montovat a nemusí dovážet. Ale abych pravdu řekl nevím kde vyrábí současné modely IONIQ

            1. To zvýšení je takového rázu, že je pro to potřeba
              To zvýšení je takového rázu, že je pro to potřeba stavět Gigatovárny. Na to nějaké zyvšování produkce ve stávajících továrnách nestači. Zatím nemám pocit že by nějaký gigtovárny přibejvali, to jsou spíš jen malý továrničky, který sotva pokryjou produkci pár tisíc kousků.

        1. Ioniq je vyrabany v Juznej Korei. 6 mesiacov cakacka (4 na
          Ioniq je vyrabany v Juznej Korei. 6 mesiacov cakacka (4 na vyrobu a 2 mesiace transport).

          Objednaval som na konci Marca 2017, povedali, ze bude koncom roka 2017, dodali mi ho prvy Oktobrovy tyzden.

          A dostupnos je riadena kapacitou tovarni na vyrobu bateriek (ta ista LG Chem v Korei ich vyraba aj pre Chevrolet Bolt …)

  3. „Jižní Korea dlouho čekala na svůj elektromobilní boom.
    „Jižní Korea dlouho čekala na svůj elektromobilní boom. Ten přichází s novinkami jako je Chevrolet Bolt, ale zejména blesk z čistého nebe jménem Hyundai Ioniq Electric.“

    Naprosto žádnej boom se nekoná. Když chcete ukojit 50 milionů Korejců 2000 Boltama, který loni vyprodali během hodiny a elektrickým IONIQem, kterého vyrobili neuvěřitelných 7000 pro celý svět v první várce, tak je to celý akorát k pláči na to jaké jsou to kolosální automobilky. Myslím že letos se GM doslova plácne přes kapsu a mimořádně Korejcům dodá fenomenálních 5000 Boltů. To není boom, ale naprostej výsměch a házení droptů od gigantů, kteří by údajně mohli vyrábět bambiliony elektroaut a smést konkurenci z povrchu, kdyby chtěli. Evidentně nechtěj, zřejmě maj pocit že 2000 objednávek za den není dostatečnej zájem proto aby vstali z postele.

    Chevrolet Bolt Sold Out For All Of 2017 In South Korea
    https://insideevs.com/chevrolet-bolt-sold-2017-south-korea/

    GM says it will deliver 5,000 Chevy Bolt EVs to South Korea this year (2018)
    https://electrek.co/2018/01/16/gm-chevy-bolt-ev-south-korea/

    1. No nevím, mě se zdá že v Jižní Koreji žádná velká
      No nevím, mě se zdá že v Jižní Koreji žádná velká obchodní limitace není, a za tu nedotovanou miliónovou cenu se tam toho prostě víc neprodá.
      Každej kdo elektrické auto od Hyundaie opravdu chce si ho v ČR a nejspíš i Koreji může normálně za tržní cenu koupit.
      Zároveň i podle rozdílu cen ve velikosti baterií to vypadá, že v baterkách už problém není, a vysoká cena bude spíš způsobená malosériovou výrobou.
      Z čehož zároveň plyne, že nastoupení velkého množství automobilek do elektra s mnoha různými modely rychlé snižování cen bude naopak brzdit.
      Takže sázka VW 2020 na jednu univerzální elektrickou platformu pro všechny své masové osobáky byla správná, s elektrikou zaspali a blbě pod vlivem krátcemyslících markeťáků investovali jen ve sporťácích.

      1. Tak znova, všech 2000 Boltů po 42 000 $ vyprodali za den,
        Tak znova, všech 2000 Boltů po 42 000 $ vyprodali za den, tím bylo pro rok 2017 vyprodáno a ty máš pocit se tam víc elektrik neprodá.

        “General Motors Korea began taking Bolt orders on March 17 for an initial allotment of 400 vehicles. Those cars sold out in less than two hours, and by the end of the day, GM had received nearly 2,000 orders.”
        „Pricing for the Bolt in South Korea starts at 47.79 million won (US $42,254)“

        1. Já píši Hyundai, ale i u toho GM se nejspíš většina
          Já píši Hyundai, ale i u toho GM se nejspíš většina korejských zájemců, kteří se už rozhodli elektro koupit, přihlásila hned ten první den, takže nějaké obří množství neuspokojených kupujících, co by museli čekat víc jak půl roku, což je běžné i u objednávání některých fosilů, nakonec nebylo.
          Ale je pravda, že jsou automobilky nadměrně prolezlé předraženým merketinkem, a neschopně používají regulaci prodeje aut s málo pružnou výrobní kapacitou jednodušeji flexibilním určováním cen.

    2. No to je fakt…. Juknul jsem na prodeje EV za rok 2017.
      No to je fakt…. Juknul jsem na prodeje EV za rok 2017. Najít pěkou stránku, kde by byli solidní tabulky a ne je nom kecy byla celkem řehole. Ale tohle je solidní:

      https://evobsession.com/electric-car-sales/

      Je nutno kliknout na záložku YTD 2017

      Celkově je stránka velice přehledná – hlavně je tam rozbor prodeje na třech hlavních trzích. USA, Čína a Evropa.

      Celkem šokující je údaj o prodeji EV za 2017 v Číně v počtu 490750 kusů …

      Z výsledků plyne v celku známý fakt že první housle hraje aliance Renault Nissan a Tesla …. (teda vyjma Číny kde je výrobců mraky (v přehledu uvedeno jenom 20 výrobců, přičemž zbytek co se nevešli do tabulky vyrobil za rok 2017 celkem 132592 (!) EV.

      Podrobné prostudování stránky zabere tak 1-2 hoďky. Večer sa na to vrhnu. Uvítám , když na to bude mít víc diskutujících čas….:-)

  4. 150 kg úspora hmotnosti baterie? Pecka…. Tohle krásně
    150 kg úspora hmotnosti baterie? Pecka…. Tohle krásně zvýší dojezd. Korejští výrobci EV maj výhodu, že na baterie si zajedou přes ulici do LG chem resp. Samsung SDI. Bohužel evropský vývoj v tomhle velice mírně řečeno pokulhává…. O revolučních HE3DA zatím ticho po pěšině ….. safra.

      1. Neelektrická Kona se nabízí ve verzi 4×4. Moje otázka
        Neelektrická Kona se nabízí ve verzi 4×4. Moje otázka zněla zda bude toto dostupné i elektrice. Rozměry Soulu by mi stačily, a Kona je podle specifikaci dokonce o chlup větší. Ale jak říkám, to není pro mne důležitý parametr. Zajímavé je, že se jim na tak malém malém půdorysu podařilo postavit vozidlo, které by i u nás v horách mohlo jezdit i v zimě bez anxiety range s dvojnásobnou kapacitou oproti sesterskému Soulu.

Napsat komentář