Vodíkové auto Toyota Mirai se začne prodávat v Kanadě

Kanadská Toyota oznámila, že v průběhu tohoto roku začne v Québecu prodávat model Toyota Mirai poháněný vodíkovými palivovými články, čímž využije výhody čisté výroby elektřiny v hydroelektrárnách této provincie.

V roce 2017 prodala Toyota v USA celkem 1838 vodíkových aut Mirai. Spojené státy jsou přitom největším trhem s auty na vodík.
foto: Toyota

Jelikož Hydro Québec je celosvětově čtvrtým nejvýznamnějším výrobcem čisté elektřiny původem z vodních elektráren, vodík sloužící k pohonu vozů Mirai se bude zároveň vyrábět z mimořádně čistých zdrojů.

Kanadská Toyota vloni úzce spolupracovala s mnoha partnery v Québecu – zejména s ministerstvy energetiky, životního prostředí a dopravy – aby byla v uvedené provincii zajištěna dostatečná infrastruktura pro čerpání paliva.

Toyota Mirai přináší tři klíčové výhody, které jsou podle Toyoty pro Kanaďany důležité. V první řadě je to absence obav z krátkého dojezdu, neboť Mirai na jednu nádrž vodíku překoná více než 500 km. Za druhé, tankování paliva nezabere více času než u běžného vozu na benzín, vyžaduje cca pět minut.

A za třetí, Toyota Mirai již prokázala svoji spolehlivost v chladném klimatu – což je obzvláště důležité, neboť v mnoha částech Kanady byly tuto zimu zaznamenány nové rekordně nízké teploty.

Mirai jde do Kanady

Mirai jde do Kanady
foto: Toyota

„Québec má dobrou příležitost stát se světovým leaderem v otázkách energetického přechodu, což je výzva všech moderních ekonomik,“ uvedl Pierre Moreau, ministr pro energetiku a přírodních zdroje.

„Tuto výzvu nemůžeme zvládnout sami; můžeme uspět pouze tehdy, pokud budeme vytvářet strategická partnerství se společnostmi jako Toyota, která nabízí elektromobil Mirai na palivové články.“

Mirai uchovává vodík v palivové nádrži. Vodík se v sadě palivových článků slučuje s kyslíkem a výsledkem chemické reakce jsou dvě věci: elektřina a voda. Elektřina pohání vůz, který disponuje výkonem až 151 koní a točivým momentem 335 Nm. Jedinými emisemi modelu Mirai je voda unikající z výfuku.

Vedle tohoto pohonu však Mirai nabízí řidiči přesně to, co od Toyoty očekává: stylový, dobře vybavený čtyřdveřový sedan. Aerodynamickou karoserii zdobí LED světlomety a světla denního svícení, kliky předních dveří a víko zavazadelníku s dotykovým senzorem a 17″ litá kola.

Vodíkové auto Toyota Mirai

Vodíkové auto Toyota Mirai
foto: Toyota

K tichému prostředí v pohodlné kabině přispívá zvukově izolační čelní sklo. V interiéru najdeme přední sedadla elektricky nastavitelná v osmi směrech, vyhřívání všech sedadel, nástup do vozu bez použití klíče a spouštění motoru tlačítkem Smart Key, vyhřívaný a elektricky nastavitelný volant se zabudovanými ovládacími prvky nebo prémiový audiosystém s navigací.

Mirai jako každá Toyota rovněž přináší pocit bezpečí díky vyspělým bezpečnostním systémům, jejichž součástí je tempomat na bázi radaru, předkolizní bezpečnostní systém, systém pro hlídání jízdních pruhů, automatické přepínání dálkových světel, osm airbagů, zadní parkovací kamera, systém pro sledování mrtvých úhlů se systémem sledování provozu v příčném směru za vozidlem a další.

tisková zpráva

37 Comments on “Vodíkové auto Toyota Mirai se začne prodávat v Kanadě”

  1. Vodik sa tazit do nasavacieho potrubia neda, iba ziskat
    Vodik sa tazit do nasavacieho potrubia neda, iba ziskat premenou, ktora je dost draha.

    Akumulator elektriny tiez nie je raj na zemi.

    Chce to skutocne dostupny ZDROJ. A nez nastane scifi doba a mikrofuzny generator bude na kazdom rohu, tak vychodisko je jadrovy rozpad. Strach z neznalosti ale nedovoli taku technologiu do automobilu, max tak do vojenskych lodi a ponoriek.

    Protestujem za lepsie oziarenie domacnosti, my chceme uran.
    Alebo plutonium.

    1. Žiju v Japonsku a už jsem Mirai(未来=budoucnost)viděl
      Žiju v Japonsku a už jsem Mirai(未来=budoucnost)viděl několikrát na silnici. Náhodou to má snad syn souseda, takže parkuje docela často vedle. Stojí to 7 milionů jenů, po různých státních příspěvcích je potřeba zaplatit 5 milionů. A vejdou se tam jenom 4 lidi. Prostě za hubičku. A i tady zatim celkem opruz s plněním. Musí to plnit jen speciálně vyškolená obsluha atd atd.

  2. Cely problem vodika je ze ta potvora je naozaj mala, straty
    Cely problem vodika je ze ta potvora je naozaj mala, straty vysoke, priam astronomicke a pri dlhsom stati ta potvora aj tak pomaly ale isto unikne. Vodik pre mna iba vtedy ak natankujem vodu, z nej vyrobim priamo v aute vodik, ten premenim na elektrinu a vodu pekne vratim spat do prostredia. Na to si ale este pockame a mozno uplne preskocime a budeme jazdit na nieco uplne ine :-).

    K dizajnu: je proste japonsky a vyzera ako samurai- t.j. v japonsku bestseller. Europanovi dizajn toyoty vela nenapovie.

      1. ano, jediná výtka krom bomby pod sedadly, kterou stejně
        ano, jediná výtka krom bomby pod sedadly, kterou stejně nemáš kde natankovat a z výfuku bude ucpaný rampouch, jinak jediná výtka 😀

        opět past na blbce, neboli voliče pedofila Drahoše, co si za komoušů jezdil vesele po světě (STB)

        1. Mňa, ako občana SR sa prezidentské voľby 2018 v ČR nijako
          Mňa, ako občana SR sa prezidentské voľby 2018 v ČR nijako netýkajú, preto si dovolím otázku. Čo do pekla Vás vedie k tomu, sem písať tie Vaše politické zvratky? Čo má Zeman / Drahoš spoločné s týmto článkom a s týmto portálom? Máte málo priestoru na internete, kde môžete ventilovať Vaše politické „názory“?

          1. pretože SR je súčasťou globálneho vesmíru a okolia, má
            pretože SR je súčasťou globálneho vesmíru a okolia, má globálne mysliacich troch najvyšších predstaviteľov, je voľba následného smerovania česka podstatná!
            iba pre základnú poučku „všetko so všetkým súvisí“. tak ako súvisia kiskaficodanko.

Napsat komentář