Audi kombinuje elektroauta s domácími bateriemi do virtuální elektrárny

Vybrané domácnosti v Ingoldstadtu a Curychu mohou nově využívat chytrou energetickou síť. Tu tvoří fotovoltaika, domácí baterie a baterie v elektroautě.

Už letos nebo nejpozději příští rok má jít na trh první elektromobil Audi e-tron Quattro, který už automobilka pilně testuje
foto: Audi

Audi se spojilo s curyšským softwarovým start-upem Ampard. Ten vyvinul kontrolní systém, který dokáže inteligentně pracovat s elektřinou z domácích solárních elektráren.

Chytře si tedy rozhoduje, jakou část vyrobené elektřiny okamžitě spotřebuje a jakou si uloží do domácího úložného zařízení – baterie. Případně kolik jí uloží do připojeného elektroauta.

Audi tímto krokem jde ve šlépějích automobilky Tesla i dalších, kdo už nevnímají auto jako samostatný produkt, ale jako součást celého energetického systému.

tisková zpráva

22 Comments on “Audi kombinuje elektroauta s domácími bateriemi do virtuální elektrárny”

    1. Nechcen Vám brať ilúzie, no TM3 je zatiaľ tiež len
      Nechcen Vám brať ilúzie, no TM3 je zatiaľ tiež len virtuálna kočka v mechu. Nechcel by som ne ňu roky čakať ako volakedy na žiguli a netušiť čo všetko bude mať a koľko ma to bude stáť.
      Inak to, čím sa tu tak chváli Audi, roky doma prevádzkujem.

    1. v zásade sa to dá, podľa tunajšieho prispievateľa to
      v zásade sa to dá, podľa tunajšieho prispievateľa to dokázali z leaf-a, odoláva ion.
      jednoduchšie je ukladať energiu do „teplej vody“ (ušetrísa spotreba zo siete), auto zvyčajne nie je doma počas dňa.
      slnečná elektráreň by musela byť na parkovisku v práci a potom nabité auto „exploatovať“ doma.

      1. Lenže z teplej vody si auto nenabiješ. Jednoznačne treba
        Lenže z teplej vody si auto nenabiješ. Jednoznačne treba ísť do domácich batérií takej kapacity aby vedela uložiť celodennú výrobu z ktorej si potom trochu preleješ do auta. Využívať drahú baterku v aute ako zdroj energie do domu je, podľa mňa? hlúposť. Nerobil by to nikto, kto má 100kWh baterku. O využívaní kapacity z pidibatérií, a la leaf ako zdroj energie v dome môže snívať iba Nissan. Je to na smiech.

        1. lenže „domáca batéria“ posunuje akú takú návratnosť do
          lenže „domáca batéria“ posunuje akú takú návratnosť do nesmierne vzdialenej budúcnosti. a na inom fóre už prebehli exkurzie a odovzdávanie reálnych skúseností s FVE + spotreba doma + nabíjanie BEV. aj s realnosťou návratnosti domácej batérie.

            1. Já tyhle řeči o návratnosti nesnáším. O jaké
              Já tyhle řeči o návratnosti nesnáším. O jaké návratnosti tu pořád lidi přemýšlí?

              Kdyby někdo chtěl šetřit a mluvit o návratnosti, tak by si místo BMW koupil nejlevnějčí Dáčii. A v porovnání s ní se mu to BMW nevrátí nikdy za celý život.

              Jenže ono to všechno není o návratnosti (to je dnes nějaká modla, enbo co), ale o tom na co má člověk peníze a co vlastně chce.

              Nebo snad ona samotná koupě auta je návratná investice? Oni ty peníze za to auto se někdy vrátí? Nevratí.
              Nebo koupě, či stavba domu. Ten dům si lidi staví proto aby v něm bydleli a ne kvůli tomu aby ho za rok prodali a měli zisk.
              Tak o jaké návratnosti tu je řeč? Všechno je jen o tom, co chci. Chci mít luxusní auto s velkým výkonem a honit si v něm brko, tak si koupím BMW, jestli na něj mám. Jestli na něj nemám a jsem socka, tak si budu honit brko ve Fabii RS a ukazovat jakej jsem frajer.

              Stejně tak je to o tom domu. Dům si mohu postavit za 1 milón, ale i za 10 miliónů. V obou se dá bydlet, jen je to o tom na co člověk má a co vlastně chce.

              Jestli chci FVE, kokupím si FVE. Jestli chci zárověň využívat to FVE na co nejvíc, koupím k nim i baterie, protože jinak je elektřina vyrobena behěm dne většinou nevyužitá.
              Jestli chci elektromobil, kopím si elektromobil, jestli na něj mám, nebo si počkám až bude levnější.

              Ale proboha není to o nějaké pitomé návratnosti. To je jen výmluva proč si něco nechci koukpit. Musím to na něco svést. A Návratnost je moderní slovo, takže je to vhodný kandidát na koho to svedu, že si nemůžu koupit tu baterku k FVE, protože by se mi to nevrátilo? A dům se mi vrátí? A auto se mi vrátí? A počítač, nový mobil, nová televize, nová kuchyň se mi vrátí? Asi těžko. Nic se nevrátí.

              Návratnost je jen výmluva.

              1. pokojne 🙂
                1. prekárali sme sa o akumulácii elektriny zo

                pokojne 🙂
                1. prekárali sme sa o akumulácii elektriny zo slnka
                2. tvrdil som, že je tu možnosť akumulácie do teplej vody;
                oponoval mi že z bojlera auto nenabijem.
                3. napísal som, že batéria predĺži návratnosť priďaleko.

                a k tebe – skutočná návratnosť už je. a nie je to bublina, ktorá praskne. ja si vždy prečítam celé vlákno. alebo ctrl c/v na vetu, odsek, s ktorým nesúhlasím.
                aby som upresnil – ja som v útlom detstve zažil ekologické správanie o akom sa dnešným ekológom ani nesníva. a podobne aj energie z obnoviteľných zdrojov, od vetra, cez kúrenie drevom, …a všetkom sa najprv EKONOMICKY posúdilo. či ťahať kilometre vedenie, či postaviť stožiar, kúpiť lúhové batérie. či voziť desiatku kilometrov uhlie, či spíliť pár stromov.

                1. Když jsme u toho spíliť pár stromov, tak to je v ČR
                  Když jsme u toho spíliť pár stromov, tak to je v ČR aktuální mediální hit. Páč nám stromy zabíjejí řidiče ve velkém. A „experti“ v médiích mají jasno – nie spíliť zopár stromov, ale všetkých naokolo. Takže máme problém, jak vyrábět elekřinu z biomasy, na pár let vyřešen. A ještě nám nebudou ubývat – na trhu práce velmi nedostatkoví – řidiči. Které ty neukázněné stromy při svém pobíhání po silnici zabíjejí. Dokonce mají i akční skupinu, která naoko v klidu stojí nehybně u silnice. Ale na poslední chvíli vypustí před auto – doposud svými větvemi krytou – divou zvěř. A tím řidiče zabijí. Zákeřňáci.
                  Jak říkal tuhle jeden moudrý stařec – blbost lidská je věčná a nekonečná 🙂

                2. Reagoval jsem jen na tu návratnost.
                  Omlouvám se já se

                  Reagoval jsem jen na tu návratnost.
                  Omlouvám se já se trochu rozlítil, protože jsem právě zkolaudoval dům. A tu „návratnost“ jsem řešil poslední 3 roky pořád.
                  Nakonec jsem přišel na to že to o nějaké návratnosti vůbec není.
                  Fakt ne. Je to jen o tom co chci. Bydlet můžu i v maringotc. Takže dům za několik miliónů by se mi nikdy nevrátil.
                  Ale já jsem chtěl dům proto jsem do něj ty peníze dál. Věděl jsem že chci FVE panely tak jsem je pořídil, viz že chci i baterii tak si ji všem pořídím. Ale vůbec nepočítám s tím že by se mi to vrátilo.

                  To něco na pro mne nějakou přidanou hodnotu takže ty peníze z mého pohledu nejdou vyhozené. Pro mne ne. Že se to jinému pozorovateli nemusí líbit je věc jiná. On by si to třeba nekoupil. Ten jiný si zase koupil BMW za milion, které má zase pro něj určitou přidanou hodinu. A pro mne nemá.

                  Takže za mě rozhodně „návratnost“je jen výmluva proč si to nechci koupit.

                3. veď som začal smajlíkom.
                  aj ja som vychladol.
                  aj ten dom

                  veď som začal smajlíkom.
                  aj ja som vychladol.
                  aj ten dom má návratnosť – dnes v ňom bývam, už riešim vek a blízku nemohúcnosť – tak ako to bmw predám (lebo mi neobnovia vodičský), predám dom a kúpim si byt v bezbariérovom činžiaku (asi ten, kde sme začínali), pretože ak mi v dome vypadne kúrenie, voda, musím zháňať opravára, v činžiaku sa v kresle priveziem k dverám a zakričím.
                  za zbytok zpredaja opatrovanie.
                  ;-Q

                4. Tak na tom něco je. :-)))
                  Já to mám vymyšleno tak, že

                  Tak na tom něco je. :-)))

                  Já to mám vymyšleno tak, že jsem si postavil pasivní dům, takže, například i když teď bylo kolem nuly, ja odjel na dovolenou a vypnul jsem veškeré topení, tak teplota v domě za týden klesla z 22 „jen“ na asi 15 stupňů. Takže já jsem spokojen.

              2. No, návratnost… 🙂
                Někdy to i jde. Ale musí být člověk

                No, návratnost… 🙂

                Někdy to i jde. Ale musí být člověk trochu kreativní. V mém případě to samozřejmě tak horké není ale pro ilustraci (velice zkráceně):
                – dojíždím autobusem+metrem cca 1 h
                – autem by to bylo (ať nežeru) za 1/2 hodiny
                = 1 h denně uspořena…

                No a pak už jen tu hodinu každý den dobře využít 🙂
                Brigáda za 200/h udělá ročně 50 tisíc.

                1. Já myslím že jsem se snažil vyjádřit to samé. Jde vám
                  Já myslím že jsem se snažil vyjádřit to samé. Jde vám o to, že buď budete chtít se vozit v autě do práce za kratší čas tak si připlatíte. A najděte si brigádu kterou to zaplatíte. Nebo oželíte „ten luxus“ se vozit v autě a pojedete hromadnou. Ve které si ale můžete i pospat, přečíst noviny apod. Obojí má své. Takže je jen na vás co vlastně chcete. Ale ve výsledku nikde neušetříte. Do té práce budete muset tak jako tak.
                  A něco podobného taky řeším. Autem bych byl v práci dřív, dřív i doma, ale zase bych nemohl napsat tento komentář, protože doma bych na něj neměl čas. Také go v klidu napíšu ve vlaku a přečtu si další zprávy.

                2. Tušé.
                  To pospávání/čtení samozřejmě dobře znám a

                  Tušé.

                  To pospávání/čtení samozřejmě dobře znám a záměrně jsem ho nezmínil abych nezředil myšlenku.

                  Lidé dojíždějící automobilem to ale nějak zvládají aniž by pospávali. Jistě, produktivní čas mají řidší, asi budou i dříve unavení.
                  A brigáda byl jen příklad toho nejmenšího zisku. Každá investice je „subjekt“ který nám nějaký čas sebere – například čas který strávíme studiem ovládacích a informačních panelů FVE systémů. I ten bankovní účet není úplně zadarmo, opět ho platíme svým časem při kontrole výpisů atd. Dojíždění zase vyžaduje si sednout 4* ročně k PC, proklikat se ke správné volbě a zajít k automatu aktualizovat údaje na lítačce.

                  Ale z čistě materiálního hlediska (bez osobní časové investice) to podám ještě jinak – nemusím shánět brigádu, mohu v práci zůstat o hodinu déle, nebo jsem podnikatel a zvládnu zařídit více „podnikání“, nebo jsem požitkář a tu hodinu investuji do sebe na vzdělávání, spaní… cokoliv. Každý s automobilem získal 1 hodinu denně na cokoliv co se mu zamane.
                  Důležitá je tady ta změna z „musím trávit čas v autobuse, dobíhat autobusy, na zastávkách čuchat náklaďáky, tlačit se v metru“ na „mám volné ruce a tu hodinu si zhodnotím sám podle sebe“. Někdo vydělá 50 tisíc ročně, někdo 200 tisíc, někdo to prospí a někdo se bude vzdělávat. Všichni s autem získali možnost volby jak utratit svou hodinu. Ostatní se rozhodli svou hodinu proměnit na větší čerstvost, čtení…

                  Na druhou stranu i lítání kolem auta sebere nějaký čas a ten člověk v autobuse může vydělávat psaním článků.

                  Moje dilema samozřejmě je „chci ztrácet méně času dojížděním, být dříve doma“. Budu unavenější ? Jistě. Když tu hodinu prospím tak to bude nula-nula proti dojíždění.
                  S tím rozdílem že mám otevřené možnosti.

                  Jaká je cena hodiny strávené s rodinou ?

                3. Tak tak tak.
                  Mám toto dilema přesně teď taky a zatím

                  Tak tak tak.
                  Mám toto dilema přesně teď taky a zatím nejsem rozhodnutý jak to vyřeším. Teda zatím jsem moc líný na to abych hledal nové auto. Možná ještě počkám až bude nějaká levnější elektrická ojetina. 🙂

                  Odpověď na poslední otázku je velmi jednoduchá. Cena hodiny strávené s rodinou je nenahraditelná a nezaplatitelná…. 🙂

  1. No to jsem z toho paf na co všechno v Audi nemyslej…
    No to jsem z toho paf na co všechno v Audi nemyslej… Hlavně že maj už v běžným prodeji x elektromobilů, dodávek i elektro trucků, sériová výroba EV frčí v Ingolstadtu naplno, určitě stavěj gigatovárny i těch vlastních nabíječek maj po Evropě nepočítaně, tak to už chce jenom tu třešeň na dortíku a všechno pěkně vertikálně optimalizovat…:-)))

Napsat komentář