Vývoj elektrického pohonu začal v BMW v roce 2008. Výsledkem je řada plug-in hybridů, ale hlavně BMW i8 a BMW i3. Aktuálně BMW prezentuje už pátou generaci elektropohonu.
foto: BMW
První auta s novou generací elektrického pohonu BMW mají jít na trh v roce 2021. Mělo by jít o model dosud známý jako „iNext„, který bavorská automobilka pozicuje jako přímo konkurenci pro Tesla Model 3.
Baterie už budou plně integrovány do podvozku. Vyšší energetická hustota baterií má u elektromobilů nabídnout dojezd až 700 km, u plug-in hybridů až 100 km.
Baterie budou postaveny na modulárním systému, takže je bude snadné přizpůsobit pro kterýkoliv model automobilky. Zároveň nabídnou snadnou údržbu a opravy, jak je vidět z názorného video.
Vysoké integrace se dočká hlavní pohonná jednotka, kde bude nejen elektromotor, ale i jednostupňový převodovka a výkonová elektronika. Elektromotor navíc nebude vyroben s použitím vzácných prvků a bude výkonově škálovatelný. To vše umístěno v lehkém hliníkovém obalu.
To je jasná ukázka toho, že vývoj elektromobilu se musí
To je jasná ukázka toho, že vývoj elektromobilu se musí odpracovat. Představa většiny automobilek, že počkají dokud elektromobily nebudou jasná volba a pak příjdou s vlastním vozem, a jejich model bude odladěný a konkurenceschopný, je scestná. To zpoždění už nikdy nedoženou.
Brzy se ty komponenty budou prodavat v e-shopech a kazdy si
Brzy se ty komponenty budou prodavat v e-shopech a kazdy si muze poskladat svoje EV jako nejaky dron. Tim se odstartuje konec nadvlady klasickych automobilek. Jedina zabrana rozsireni prestaveb je nutnost prokazani, ze EV nerusi okoli vyzarovanim v rusivem spektru.
Já bych to bohužel tak optimisticky ještě neviděl. Kdysi
Já bych to bohužel tak optimisticky ještě neviděl. Kdysi jsem byl na přednášce na VŠB, kde vedoucí projektu (jméno už si nepamatuji) popisoval patálie, jaké měli, když chtěli schválit toho jejich Kaipana. Úředníci nevěděli, co naměřit místo výfukových zplodin, tak vymysleli test na „uvolňování uhlovodíků“, kdy měli problém projít testem byť i jenom po nástřiku karoserie.
Úřední šiml je mocný 🙂
AŤ žije BMW vrchol svobodomyslnýho €jropskýho výzkumu a
AŤ žije BMW vrchol svobodomyslnýho €jropskýho výzkumu a vývoje, budoucnost všech €jropanů jistojistě !!! :)))))))))))))))))))))
youtube.com/watch?v=k2BSEdwlNBo
BMW E30 e-M3 MATE RIMAC CROATIA
BMW E30 e-M3 MATE RIMAC CROATIA 2011
youtube.com/watch?v=YTlyqNLe2Jo
BMW: 1602 Electric
BMW: 1602 Electric (1972)
youtube.com/watch?v=j0oYLiFtxkE
hybrid.cz/40-let-elektromobilu-bmw-1602-electric-1972
Zaujalo mě to tvrzení, že v motoru nepoužívají žádné
Zaujalo mě to tvrzení, že v motoru nepoužívají žádné kovy vzácných zemin. To by znamenalo, že ten motor zřejmě nepoužívá permanentní magnety? To vážně použijí asynchronní motor, od kterého i Tesla u modelu 3 upustila, nebo vyvinuli něco nového a lepšího, co magnety nepotřebuje? Nebo mají jiné typy magnetů?
proč od asynchroního motoru Tesla v TM3 upustila?
proč od asynchroního motoru Tesla v TM3 upustila?
Zřejmě kvůli hmotnosti a nižší účinnosti.
Zřejmě kvůli hmotnosti a nižší účinnosti.
takže na kvalitu ani životnost to nemá vliv takže BMW u
takže na kvalitu ani životnost to nemá vliv takže BMW u asynchroního motoru:
1) absencovalo magnet vzácných zemin z Číny
2) využilo výhod přetížitelnosti blablabla
3) vychytalo účinnost možná zredukovalo i hmotnost
… a voalá : proč nevyužít skvělý asynchroní motor, vždyť TESLA od něho upustila jen v TM3 a nejspíš z důvodů vodrbatelnosti TM3 oproti TMS a TMX a to BMW jistojistě trápit nemusí 😉
hybrid.cz/vyroba-elektromobilu-bmw-i3-detailne-na-videich#comment-20734
TO je právě to divné. Ten nový motor na fotkách vypadá
TO je právě to divné. Ten nový motor na fotkách vypadá výrazně menší, bude tedy asi i lehčí. To na asynchronní motor nevypadá. Proto by mě zajímalo, jak si s tím poradili.
Ešte je možnosť synchronneho motoru. Motor s permanentnými
Ešte je možnosť synchronneho motoru. Motor s permanentnými magnetmi je to isté. A aby si BMW zachovalo príjmy aj v servise, tak tam pridali na rotor pár krúžkov a je to 🙂
Tak ona to bude evoluce toho jejich HSD motoru. O tom se tu
Tak ona to bude evoluce toho jejich HSD motoru. O tom se tu už psalo, je to jakýsi hybrid. Ale ten stále používal permanentní magnety ze vzácných zemin.
Třeba na to šli úplně úplně od lesa a použijí motory s
Třeba na to šli úplně úplně od lesa a použijí motory s variabilní reluktancí.
Třeba, rozměry by tomu podle mě napovídaly. Ten motor má
Třeba, rozměry by tomu podle mě napovídaly. Ten motor má asi poloviční průměr oproti HSD motoru v i3 a takového krouťáku lze dosáhnout snad jen u reluktančního motoru.
Podle mne to zkresluje ten 3D model, když se podíváte na
Podle mne to zkresluje ten 3D model, když se podíváte na video z výroby prototypu tohoto nového motoru a porovnáte jej se současným i3, tak průměr mi přijde totožný. Hlavní rozdíl je v použití tyčového vinutí proti klasickému drátovému u současného i3. To ale není nijak zázračná technologie. Bohužel nikde není vidět rotor a tak těžko usuzovat co vlastně BMW použije. V každém případě motory využívající čistě reluktančního momentu bez PM jsou zlatým grálem. Princip je známý velmi dlouho, ale dodnes to nedokázal nikdo uřídit tak, aby to mělo stejně hladký chod jako PMSM.
Jinak je také zajímavý patent BMW na vnitřní vyhřívání článků, kde do svých prizmatických článků přidali jakési externě napájené topné spirály a ty jsou prý schopny natemperovat článek z 0°C na 20°C za 30sec.
Na internetu se pohybuje fotka stávajícího a nového
Na internetu se pohybuje fotka stávajícího a nového motoru. Tam je to jasně vidět. Odkaz zde
Netuším, jak se dá hmota baterie několik set kilo
Netuším, jak se dá hmota baterie několik set kilo vytemperovat za 30 sekund, nějak si to nedovedu představit.
Pokud budu pocitat 200kg a mernou tepelnou kapacitu 1000 a
Pokud budu pocitat 200kg a mernou tepelnou kapacitu 1000 a narust o 20 stupnu za 30 sec, tak by to potrebovalo nejakych 130kW vykon a cca 1kWh energie. To vypada technicky mozne.
TO NENÍ MOŽNÁ !! to musí být snad omyl anebo čára a
TO NENÍ MOŽNÁ !! to musí být snad omyl anebo čára a kouzla?? Vždyť přeci elektromobily nikam nedojedou, dlouho se jim nabíjejí baterky, hoří a v zatáčkách upadávají kolečka!! Jak by asi tak mohlo BMW v roce 2018 vybádat novou generaci elektropohonu když 40 let bádáním tvrdě mnichovsky dřelo a vyprodukovaly ELEKTROKULOVÝ :)))
hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit
hybrid.cz/40-let-elektromobilu-bmw-1602-electric-1972
kcc-hho.webnode.cz/znacka/bmw-germany-/
No zatím nikdo těch reálných 700 kiláků v seriózním
No zatím nikdo těch reálných 700 kiláků v seriózním tempu nenabízí, furt jde jen o nějaké sny do budoucna. Takže máš pravdu, na větší cestování to furt není.
víš s výkonem procesorů INTEL/NVIDIA i AMD posledního
víš s výkonem procesorů INTEL/NVIDIA i AMD posledního desetiletí v sálovým průmyslovým provedení těchhle zazobaných fosilmobilek co na ně mají, není možná aby v roce 2018 „jen bádali“. Všechno řídí politika a ta dávno nalajnovala budoucnost. Vybádáno dávno je, materiály dávno jsou, oni nám jen zas kecají, aby šlapala politika natahovágn, klasika dle jejich harmonogramu 😉 Takže tahle info není nic jinýho než zas další článek do časáku aby bylo co číst a hejbal se marketing a aby prostý lid byl nadále udržen v nabuzenosti :))))))))) toť vše 😉 Kdyby nebylo svobodomyslný ELON/TESLA …. ;)))
Pokud je dávno vybádáno a nikdo to schválně nevyrábí,
Pokud je dávno vybádáno a nikdo to schválně nevyrábí, začni to sám vyrábět a budeš v neskutečném balíku.
se nejdřív podepiš debilue než vypleskneš takovou
se nejdřív podepiš debilue než vypleskneš takovou volovinu ;))
PS: ještě něčemu nerozumíš?
Vymysleno = maji to automobilky na papire ulozeno v kartotece
Vymysleno = maji to automobilky na papire ulozeno v kartotece s nadpisem AZ PRIJDE CAS. A ten prisel a tak postupne zacnou vytahovat tyhle lejstra a zacnou montovat. Nekde ve skladu najdou prototyp ktery onehda technik prednesl spolecne s lejstrama.
Tesla to vymyslela v roku 2008 a použili to v roku 2012. BMW
Tesla to vymyslela v roku 2008 a použili to v roku 2012. BMW to trvalo presne 10 rokov, kým prišli na to, že to je zatial najlepší spôsob. Snáď na to prídu aj ostatní v dohladnej dobe.
Držím im palce.
Off. úsmevná reklama na nové audi A8, hlavne posledná pasáž s komentárom: „auto patrí minulosti…“
aeronet.cz/news/video-nova-reklama-na-audi-a8-je-plna-podivnych-symbolu-a-vzkazu-globalistu-ve-vztahu-k-nasunovani-4-prumyslove-revoluce-auto-patri-minulosti-zazniva-prekvapive-od-nemecke-automobilky/
Špatně chápete psaný text. 10 let jim trval vývoj 5.
Špatně chápete psaný text. 10 let jim trval vývoj 5. generace. Ne že 10 let vyvíjeli a pak vyprskli první motor.
A za sdílení Aeronetu umře jedno koťátko, víte? 😉
Špatně chápete psaný text. 10 let jim trvala „simulace“
Špatně chápete psaný text. 10 let jim trvala „simulace“ vývoje 5. generace elektromobilů, protože prioritní pro ně vždycky byl …
hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit
….a nadále i je pouze masívní prodej fosilpopepnic 😉
novinky.cz/ekonomika/434966-bmw-ma-za-sebou-rekordni-ctvrtletni-prodeje-volkswagen-si-pohorsil.html
zpravy.e15.cz/fleet-special/bmw-ma-za-sebou-dalsi-rekordni-rok-1342125
To že vyprskli první motor není žádná třešnička na dortu ale ostudný spíše hřebíček do rakve :)))
kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/
Vaša posledná veta dokladuje, že AE čítajú prevažne
Vaša posledná veta dokladuje, že AE čítajú prevažne rozhľadení, zvedaví a mysliaci čitatelia. Hlupáci zachrňujú koťátka.
Hlupáci nezachraňují koťátka, oni je chytře akumulují
Hlupáci nezachraňují koťátka, oni je chytře akumulují na maso a kožešinu 🙂
Ví někdo, k čemu slouží “jednostupňová převodovka”
Ví někdo, k čemu slouží “jednostupňová převodovka” ???
Podla správnosti by sa to malo asi nazývať reduktor.
Podla správnosti by sa to malo asi nazývať reduktor.
Děkuji Miro.
Děkuji Miro.
Konkrétně v elektromobilech snižuje otáčky a zvyšuje
Konkrétně v elektromobilech snižuje otáčky a zvyšuje točivý moment
nazýva sa to STÁLY PREVOD, býva zvyčajne „do pomala“ a
nazýva sa to STÁLY PREVOD, býva zvyčajne „do pomala“ a nachádza sa v diferenciále.
Díky …
Díky …
Což to bych si, jak tady jiní uvádí představil jako
Což to bych si, jak tady jiní uvádí představil jako reduktor.
Ale co je „jednostupňový převodovka“, zmiňovaný v posledním odstavci, mi už tak jasné není 🙂
Nebuď hnidopich :):):)
Nebuď hnidopich :):):)
Viděl bych to na jednostupňovou redukční převodovku s
Viděl bych to na jednostupňovou redukční převodovku s čelním přímým ozubením. 🙂
Tak pokud bychom se v tom chtěli rýpat, tak výraz
Tak pokud bychom se v tom chtěli rýpat, tak výraz jednostupňová převodovka je celkem nešťastný a trochu matoucí. V odborné AJ literatuře se používá označení single-speed transmission a to se do ČJ správně překládá jako jednorychlostní převodovka.
Matoucí na výrazu jednostupňová je, že to evokuje že v převodovce je celkový převod uskutečněn pouze v jednom stupni, tedy jedním soukolí. V 99% případů je ale vlastní konstrukce takovéto převodovky tvořena dvěma ozubenými soukolími, kde druhý převod(stupeň) tvoří soukolí rozvodovky s mechanickým diferenciálem.
Díky Pajdo …
Díky Pajdo …
Mně výraz „jednostupňová převodovka“ naprosto jasně
Mně výraz „jednostupňová převodovka“ naprosto jasně evokuje, že se jedná o jeden rychlostní stupeň a to kolik se o to stará soukolí naprosto neřeším a ani řešit nepotřebuju. To je dobré akorát tak pro techno geeky na pokec k pivu do hospody, z praktického hlediska jako řidičovi je mi to šumák.
Podle videa by mohla být verze s dvěma motory podobně jako
Podle videa by mohla být verze s dvěma motory podobně jako má Tesla S a s pohonem všech kol. Teď ještě udržet nízkou cenu do 1M a bude to velmi schopné autíčko.
Bohužel pro mne přijdou na trh pozdě. Mám v plánu nákup EV v roce 2020.
Cena nebude do milionu, ani kdyby se rozkrájeli. Minimum
Cena nebude do milionu, ani kdyby se rozkrájeli. Minimum odhaduji na úrovni Modelu 3, ale to bude oholená verze.
BMW byl vždycky prémijant co se marketingu týče takže o
BMW byl vždycky prémijant co se marketingu týče takže o charitě nemůže být ani řeč to je jasný 🙂