Továrna Tesla v nizozemském Tilburgu má nově obří střešní solární elektrárnu

Nizozemský Tilburg je místem, kde Tesla sestavuje své elektromobily dovezené do Evropy. Aktuálně má továrna novou střešní solární elektrárnu.

Odhadovaný výkon nové střešní solární elektrárny továrny Tesla v Tilburgu jsou asi 3 MW
foto: Google Maps

Ačkoliv samotná Tesla se novou solární elektrárnou na střeše své továrny nikde nechlubí, z leteckých snímků tilburgské továrny je to víc než jasné. Odhadovaný výkon elektrárny jsou 3 MW.

Tesla od začátku hlásá, že chce využívat solární energii v masivním měřítku. Zatím se jí to ale tak docela nedaří. Možná čekala na rozjetí výroby svých panelů v Gigatovárně 2 v Buffalu.

Obří střešní elektrárnou se má pochlubit i aktuálně budovaná a zhruba z 1/3 hotová Gigatovárna 1 v Nevadě. A solární zastřešení mají využít i nově připravované velké nabíjecí stanice Tesla Supercharger.

41 Comments on “Továrna Tesla v nizozemském Tilburgu má nově obří střešní solární elektrárnu”

    1. Lepší než pěstovat přebytky, který stejně nikdo nechce
      Lepší než pěstovat přebytky, který stejně nikdo nechce vykoupit a devastovat přitom ornici, obyvatelstvo i spodní vody roundupem vod Monsanta a ještě ji drtit těžkejma traktorama na dotovanou zelenou naftu. Nebo tam rovnou pěstovat řepku.

        1. V případě nutnosti rozebrat polní FVE které zde byly
          V případě nutnosti rozebrat polní FVE které zde byly budovány 2008-2011 je otázkou max týdne kdy otevřete bránu a na plot dáte ceduli – „volně použitelné, určené k recyklaci“. Garantuji Vám, že pole bude do zmíněného týdne minimálně 2x přeryté do půlmetrové hloubky (Cu a Al vodiče mezi řadami panelů jsou také zajímavá komodita). No a do té doby nechť půda získává na bonitě tím, že se kosí a polosené se nechává ležet zetlít. Kosit se musí, protože jinak stíní panely a snižuje výkon, pokosená tráva zase brání příliš rychlému růstu další. Tím že je zatravněno nehrozí eroze ani splachem ani větrem. Neznám lepšího využití půdy než jako podstavec pod FVE dnes PRO VLASTNÍ SPOTŘEBU. Minimální údržba, zajištění nezávislosti na chudší časy…. Dnes cokoli u nás pěstovat si lidé v supermarketech nezaslouží, ani to nezaplatí.

        1. Pořád mi vrtá hlavou proč se v poslední době montujou
          Pořád mi vrtá hlavou proč se v poslední době montujou panely takhle cikcak nakloněný a ne skloněný všechny na jih??? Má to nějakou jinou novou výhodu, nebo je to takhle výhodnější pro lokace blíže rovníku a u nás by to bylo naprd? Zde třeba provizorní FVE v Puerto Rico, ale viděl jsem tak i regulární velkoinstalace FVE.
          https://media4.s-nbcnews.com/j/newscms/2017_44/2215301/171105-puerto-rico-hospital-panels-208p_830a2e09eb7450c1ff950d63b5d232cc.nbcnews-ux-2880-1000.jpg

          1. jo má to výhodu v jiném rozložení (rovnoměrnějším)
            jo má to výhodu v jiném rozložení (rovnoměrnějším) výkonu, když je to čistě na jih má to maximum kolem kolem 14h, kdežto pro továrnu je lepší vysoká výroba i dopoledne, takže to klidně namontují na východ i západ

            1. To by dávalo smysl u okamžité spotřeby, ale když k tomu
              To by dávalo smysl u okamžité spotřeby, ale když k tomu dali tu Tesla baterku tak bude výhodnější získat maximum z celého dne co to dá protože se to dá spotřebovat pozdějc. Nebo to dle velikosti baterky nakombinovat a dát čast na východ a západ a část na jih.

                1. Kdy to začali dělat, já to viděl prvně před pár
                  Kdy to začali dělat, já to viděl prvně před pár mésíci?

                2. Tady je to instalováno do extrému, kdy se počítá i s
                  Tady je to instalováno do extrému, kdy se počítá i s různým úhlem svitu slunce v létě a v zimě.

                  Díky inteligentnímu (pečlivě vypočítanému) umístění fotovoltaických panelů, začne vyrábět sluneční energii o 2 hodiny dříve a zastaví se o 2 hodiny později než klasická montáž PV – vyhýbá se špičkové produkci v poledne a přináší energii po delší časové období.

                3. nádherný obrázek, děkuji
                  nádherný obrázek, děkuji

                4. Velmi pekné a premyslené riešenia, napriek tomu stále
                  Velmi pekné a premyslené riešenia, napriek tomu stále platí, že najväčší sumárny výkon (pri pevnej montáži) za celý deň sa dosiahne ak sú všetky panely natočené presne na juh, kedy je intenzita slnečného žiarenia najvyššia. Ale potreba batérií, ako to už napísal Jolinar.
                  Tento chlapík má na tej streche odhadom tak 6kWp. Bolo by zaujímavé zistiť prevádzkové údaje, napr. aký má okamžitý výkon. Tipujem tak 1500W.
                  Ešte ma napadlo, že na takéto riešenie by boli vhodnejšie CIS alebo CIGS panely, tie majú väčšiu toleranciu k rôznym uhlom. Mám vyskúšané, že pri vhodných svetelných podmienkach a klasickej montáži majú takmer 4 hodiny za den maximálny výkon. Majú dost plochú krivku výkonu, na rozdiel od mono a polykryštálov, ktoré majú špičku asi 2 hodiny.

                5. Ďakujem za odkaz, je to fakt zaujímavé.
                  Ďakujem za odkaz, je to fakt zaujímavé.

                6. Ono se to dělá už dlouho, když to není deformované
                  Ono se to dělá už dlouho, když to není deformované dotacemi. Anebo pokud jsou ty dotace rozumné. Tedy podporují spotřebu v místě výroby a spotřebu v době výroby a pouze malé přebytky se akumulují.
                  U nás byl Zelený bonus i přímý výkup nastaven dotačně na maximalizaci výroby, protože pak jste dostával největší podporu. Jen Zelený bonus byl trochu omezen u rodinných domků spotřebou v něm. Takže i já mám FV elektrárnu z té doby na baráku jen na jih, ono to vzhledem k tehdejší pořizovací ceně dát na východ či západ byla finanční sebevražda.
                  Ovšem pozdější instalaci solárního ohřevu teplé vody na mytí už jsem dal na západní střechu, aby se ohřívala v době návratu z práce/školy a při používání v té době stále nová přihřívala.
                  Stejně v rámci Nové zelené úsporám teď doplním FV panely na východní a západní střechu pro ranní a odpolední spotřebu. Protože ta jižní je schopna vyrobit v létě i 24 kWh denně a k tomu bych potřeboval extra silnou baterku, tedy i drahou. Takto většinu výroby východ západ ihned odeberu (ráno i odpoledne taky do obou elektromobilů než odjedou/když dojedou) a do baterek/vody v dalším bojleru půjdou až přebytky.
                  Tento systém a filozofii mít každá budova u nás dle svého většinového využití, tak můžeme pozavírat většinu uhelek/plynovek a využívat je jen při opravdovém nedostatku v části roku.

                1. Trh s nízkoprahovými a emisními autobusy v Polsku roste
                  Trh s nízkoprahovými a emisními autobusy v Polsku roste jako kvasnice :)))))))))))))))

                  pb.pl/elektryzujacy-boom-na-elektrobusy-873418

                  posrrr HYBRIDí reklamy přes bngladéž, než se načte každá stránka to by se jeden posrrr :)))))))

                2. V Polsku hlavně budou muset vykynožit ty šmejdy z uhelnýho
                  V Polsku hlavně budou muset vykynožit ty šmejdy z uhelnýho lobby jinak z toho nevybruslej, protože to co tam prováděj je do nebe volající. Chudáci Poláci tam občas mívaj spíš plynovou komoru než vzduch…
                  Ale hornický odboráři jsou prej taky asi pěknej vopruz.

                3. Polsko je problém. Zatímco my čistili o106, tak oni si
                  Polsko je problém. Zatímco my čistili o106, tak oni si vyjednali v EU výjimky a ty jim skončily až 2017. Do té doby na to samozřejmě kašlali taky o106. Nějaké ekologické investice nebo odsíření elektráren či vůbec OZE nula nula nic. I ve velkých městech se v činžovních domech topí lokálními kotly uhlím, to už si u nás s teplárnami za městem vůbec nedokážeme představit.
                  Třeba Ostrava-Poruba se sice ve staré stalinské socreal architektuře s pětipatrovými činžáky ježí komíny, ale ty jsou buď nepoužívané nebo využity nově k odvětrávání a domy jsou napojeny na centrální rozvody tepla a teplé vody.
                  A teď si představte polskou realitu, Katowice, Kraków atd., kde se v tom normálně topí jejich uhlím. Děs.
                  Ono stačí přejet i v létě kolem 19.hodiny hranici z plynofikovaných obcí v ČR do Polska a tam se jejich vesnice topí ve štiplavém hustém dýmu (vlastní zkušenost). Každý si potřebuje přece ohřát vodu na večerní sprchu/koupání. Fakt masakr.

    1. Udávaná hodnota CNG je 3,9L/100km. Ve výsledku jsme jezdili
      Udávaná hodnota CNG je 3,9L/100km. Ve výsledku jsme jezdili za 5,8L/100. Benzínová jízda byla za 8,5L/100km a to je dost na CNG hybrid za 1,5 MEGA … ;)))

      novinky.cz/auto/testy/460844-audi-a4-na-zemni-plyn-jede-dobre-bez-chyb-ale-neni.html

      1. Už jen nadpis o něčem svědčí:
        Audi A4 jsme testovali

        Už jen nadpis o něčem svědčí:
        Audi A4 jsme testovali jako kombík s dieselem, ve zvýšené verzi Allroad a s kompozitovými nádržemi na zemní plyn.
        Hybridní kombík diesel-CNG Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron…… hmmmm odborník se hned pozná. Co do toho vlastně tankoval???

          1. To jsem si také nejdříve myslel. Ale čtu-li to opakovaně
            To jsem si také nejdříve myslel. Ale čtu-li to opakovaně a vidím foto.

            Audi A4 jsme testovali jako kombík s dieselem, ve zvýšené verzi Allroad a s kompozitovými nádržemi na zemní plyn. Jak jede? Dobře. Jak jsme se v něm cítili? Dobře. Máme nějaké výtky? Máme.

            Tak co testovali??

                1. Těžko. V případě nehody se automaticky rozpojují
                  Těžko. V případě nehody se automaticky rozpojují bezpečnostní relé. Navíc baterie je ve velmi pevném obalu. Pokud dojde při nehodě k takovému poškození vozidla, že se rozpadne obal baterie, je obvykle riziko zásahu elektrickým proudem nulové, protože není koho zasáhnout (všichni sou mrtví Dejve).

                2. Holt, z mrtvýho už víc mrtvej udělat nejde.
                  Holt, z mrtvýho už víc mrtvej udělat nejde.

Napsat komentář