Volkswagen dodal zákazníkům první elektrické dodávky e-Crafter

V Hannoveru byly předány prvním zákazníkům ze Švédska, Německa, Velké Británie a Nizozemska nové elektrické dodávky Volkswagen e-Crafter.

Elektrická dodávka Volkswagen e-Crafter bude komerčně dostupná od září 2018. Cena zatím nebyla upřesněna.
foto: Volkswagen

První testovací elektrické dodávky Volkswagen e-Crafter jsou vybaveny 100kW elektromotorem, 35,8kWh baterií (pravděpodobně stejnou jako nový Volkswagen e-Golf) a uvezou náklad o hmotnosti 1-1,75 tuny (10,7 m3). Dojezd na jedno nabití je 160 km, max. rychlost 90 km/h.

Baterie je integrována přímo do podvozku elektrododávky Volkswagen e-Crafter. Díky tomu není omezen nákladový prostor, kam lze naložit objekty až o šířce 1380 mm a výšce 1861 mm. CCS nabíjení umožňuje nabíjet až výkonem 40 kW.

Palubní nabíječka umožňuje nabíjet až 7,2 kW AC. Elektromobil je postaven na nové verzi Crafteru. Standardním vybavením je tedy Park Assist, multifuknční kamera, couvací kamera, vyhřívání sedaček, navigace, LED světlomety a další vymoženosti.

Komerční dostupnost elektrické dodávky e-Crafter se očekává od září 2018. Primárně je auto určeno pro městský rozvoz a ty zákazníky, kteří denně ujedou 70 km až 100 km.

tisková zpráva

38 Comments on “Volkswagen dodal zákazníkům první elektrické dodávky e-Crafter”

  1. Ten e-Crafter ma evidentne stejny pohon jako e-Golf. Takze
    Ten e-Crafter ma evidentne stejny pohon jako e-Golf. Takze e-Golf by mohl v pohode mit i tazne zarizeni. proti taznemu se porad argumentuje ze by to motor pretizilo, ze by nikam nedojel atd. Zase jedna prokazana lez od spalovaci mafie.

      1. Kdyby to bylo jen prevodovkou, tak oni ji zamerne delaji
        Kdyby to bylo jen prevodovkou, tak oni ji zamerne delaji takovou slabou aby to neslo? Silnejsi prevodovka by vazila mozna 1-2 kg navic. To by se to auto prodrazilo a uz by to bylo neprodejne…
        U Leafa se to obhajuje chatrnou konstrukci zadni casti podvozku. Pry by to zdeformovalo karoserii. e-Golf ma steny podvozek jako Golf a ejhle, mame jiny duvod. Je to umysl aby EV nemohla byt plnohodnotna nahrada.

        1. Jenze tady nejde o bytelnost prevodovky a 1-2 kg a par euro,
          Jenze tady nejde o bytelnost prevodovky a 1-2 kg a par euro, ale o prevodovy pomer, ktery umozni rozhybat Crafter s mnohem vetsi zatezi nez e-Golf, ale za cenu omezene maximalni rychlosti. U VW se zrejme obavaji, ze o e-Golf s omezenim na 90 km/h by zakaznici nemeli takovy zajem jako o e-Golf s omezenim na 150 km/h.
          Problem by sel resit treba i dvoustupnovou prevodovkou, ale to uz bychom se nebavili o 1-2 kg a par euro.

          1. Na youtube muzete videt jak Leaf odtahuje druhy Leaf s
            Na youtube muzete videt jak Leaf odtahuje druhy Leaf s prazdnou baterkou. Leaf s tazenim nema zadnou potiz, ani spotreba nejak moc nenaroste. Proste to jede i s dodatecnou zatezi na lane. Mozna ze ta prevodovka trochu trpi pokud na to neni stavena. Ale motor s tim nema zadny problem. Takze silnejsi prevodovku a taznou kouli a mame hned vetsi moznost spalovaky vyradit. Ale to vyrobci nechteji.

              1. To je celkem jedno kam si to pridelal. Dulezite je, ze to
                To je celkem jedno kam si to pridelal. Dulezite je, ze to funguje bez nejakych problemu. Jen se to nedostane do serie. Proc???
                Ja bych hrozne rad mel tazne na Leafu. Mel jsem stary Passat s kouli a prives. Passata jsem prodal a vozik musel take pryc, nemam cim tahat. Treba i jen 2 pytle cementu z 2km vzdalenosti. Takhle musim zaprasit cely kufr.

                1. Těch pár kilo, když bude auto prázné by to určitě
                  Těch pár kilo, když bude auto prázné by to určitě zvládlo na 2 kilometry stím vlekem.

                  Bych to tam dal na černo, když s tím nebude moc prasit nikdo Vás nezastaví police bude překvapená co to vidí za auto a pustí Vás.

                  Známej si dal tažný na flunce EV a normálně s tím fungoval

                  tazne.cz/tazna-zarizeni/nissan/leaf/

                2. Muj Leaf jezdi na nemeckych spz. Na technicke by byl asi
                  Muj Leaf jezdi na nemeckych spz. Na technicke by byl asi problem. Musim vyckat na Teslu 3. Ta bude mit tazne. Ten rok a pul nejak zvladnu.

    1. Pokusím se Vám to s tím tažným trochu vysvětlit,
      Pokusím se Vám to s tím tažným trochu vysvětlit, žádná kospirace v tom opravdu není.

      Asi máte zkušenost že skoro každý spalovák i ten nejslabší nový co se dnes prodává může tahat běžně vleky přes tunu. Ať je spalovák jakej je smrdí, nemá účinnost, (tak může na rozdíl od elekrické pohonné soustavy) fungovat v oblastí max. výkonu prakticky neomezeně dlouho .

      Dáte tam do kopce s vlekem prostě za 2 místo za 4 a můžete jet se soupravou co má 3 tuny s motorem 1,2 až na konec světa.

      EL. Auto to má jinak jednak nemá možnost změnit kvalt, má jeden převod. Ale jeho hodnota krouťáku a max. výkonu je pouze špičková . V tech průkazu se udává max 30 minutový výkon tak se můžete podívat jeho hodnota je cca na polovině výkonu špičkového u Tesly ještě méně.

      Nejde jen o motor,ale o měnič, vodiče baterie.
      Takže aby E-golf mohl tahat vleky tak by systém musel být navržen né na auto o max hmotnosti 2 tuny ,ale 3,5 tuny a to by se sakra prodražilo.Musel by mít parametry nejslabší tesly a hmotnosti golfa.

      Jediné Ev na trhu s tažným je tesla X a to ještě může táhnout „jen“ 2,3 tuny, tedy asi tolik kolik může táhnout dodávka klidně i s 110 Kw třeba Peugeot Boxer 2,2 HDI. Hmotnost soupravy 6 tun!

      1. Muzete mi teda vysvetlit, proc u Nissan eNV200 (novy model) je
        Muzete mi teda vysvetlit, proc u Nissan eNV200 (novy model) je homologace pro tazne zavisla na provedeni? Dodavka 2-mistna muze tahat 460 kg, 5-ti mistna ca. 140 kg a 7-mi mistna nesmi tahat vubec nic? Vsechny 3 maji stejny pohon, prakticky stejnou celkovou hmotnost, vse stejne, jen tazne je rozdilne?

        1. Koukám na to zajímavá informace, sice 460 Kg to je jako nic
          Koukám na to zajímavá informace, sice 460 Kg to je jako nic to snad trabant může tahat víc..

          Ta dodávka má pomerně silný motor a celkový převodový poměr je 9,3 a to je dost miev má někde 7?

          Možná má dodávka jiný měnič a elektrovýbavu, nebo jen prostě politika. Každopádně když bych měl zájem o tu dodávku a chtěl tahat vlek třeba na kola se sedmimístnou, tak by mě to naštvalo.

          Třeba Ioniq hybrid nemůže tahat vleky. Niro je na stejné platformě a může. Ale je pravda že má jiný menič a rekuperaci a tím pádem se nevešla 12 baterka po kapotu a má ji v kufru v pravém podběhu a může tahat pěkných 1300 Kg

          A musím říct že ty vleky tahá velice pěkně hlavně rozjezdy do kopce super. A při usporné a předvídavé jízdě jako s EV jedu se spotřebou po městě a okreskách do 5,5 l benzínu když vezu tunu nákladu, takže s vlekem celková hmotnost soupravy ke třem tunám v kopcovitém terénu. jo a je to full hybrid tj. nemá dobíjení bere jen benzín.

  2. Nejvíce aut je v balíkových a poštovních službách.
    Nejvíce aut je v balíkových a poštovních službách. Velice by mě zajímalo, kdo určoval hodnotu, že 160km stačí.
    Většina DEP (základen) se nachází na krajích města. Jsem z Brna. GEIS je v Blučině a Rajhradu. Ti, co mají deba v Brně (PPL v Líšni – opět okraj Brna) zase jezdí dvě kola + svozy. Denně 150-180km. Vyjma toho, kdo rozváží v okolí depa. K tomu není město zcela na rovině.
    Na to je těch 160km málo. Proč tam nedali alespoň 60ti kW baterii? 300km by bylo již dostačující, na depech jsou přípojky, které by to zvládly přes noc dobít :-(.
    A jsem přesvědčen, že kdyby nabídli rozvozákům auto, které na nabytí ujede 300-400km, zapráší se po nich a nebudou stíhat vyrábět.

    Zase polovičatý výsledek.

    1. A kdo by potom zaplatil vývoj spalováků? Navíc velké
      A kdo by potom zaplatil vývoj spalováků? Navíc velké změny nemají akcionáři moc rádi a že by elektrifikace dle tvého příspěvku byla velká revoluce.

      Jenom si vem, jak dlouho „ekologicky“ smýšlející Toyotě trvalo, než vyřadila diesely z Corolly a Aurisu – až modely 2018 nejdou pořídit s dieselem a to ten diesel pro ně byla jen okrajová záležitost. Pro VW je to stěžejní a proto se toho bohužel jen tak nedočkáme.

    2. Hlavne jsem silne skepticky k tem 160km. To bude v realu tak
      Hlavne jsem silne skepticky k tem 160km. To bude v realu tak 100km v lete a 70km v zime. Ne nadarmo proto pisou, ze je to pro zakazniky, kteri najedou za den 70-100km.

      Po nejake dobe vyhodnoti „testovani“ a zjisti, ze s tim vlastne ani moc nejezdili, coz bude dukaz ze elektromobily ve skutecnosti nikdo nechce.

        1. Podobný strach nemám. Deutsche Post rozváží po městech
          Podobný strach nemám. Deutsche Post rozváží po městech elektrovozidly Streetscooter — a zdá se, že se osvědčila. Začaly je používat i jiné firmy a počty jejich prodejů jdou ročně do tisíců kusů. Takže asi tak — ke zde probírané „nepoužitelnosti“ elektromobilů, které neujedou aspoň 300 km. A elektromobily nejsou fakt pro každého, třeba pro toho, kdo stojí někde 20 minut anebo celou hodinu a je líný zapojit kabel do nabíječky. Prostě je to něco jiného, než na co jsme doposud zvyklí — obdobně asi jako před 150 lety se podivovat, že lokomotiva nežere seno a oves. Jinak ještě – mohli by dnes do toho udělat přídavné „ropné“ topení, jako měl elektrický VW-Golf citySTROMer před 20 lety.

          1. Prodava se i pridavne topeni na biolih. Ten je cistci nez
            Prodava se i pridavne topeni na biolih. Ten je cistci nez benzi/diesel a nesmrdi. U meho Peugeot Ionu jsem ho chtel instalovat tam kde je normalne 12V baterka a tu na zimu premistit do kufru. Nakonec jsem koupil Leafa s tepelnym cerpadlem. Ale kdyby se to pridavne topeni dalo objednat od vyroby, urcite bych to koupil.

    3. „A jsem přesvědčen, že kdyby nabídli rozvozákům auto,
      „A jsem přesvědčen, že kdyby nabídli rozvozákům auto, které na nabytí ujede 300-400km, zapráší se po nich a nebudou stíhat vyrábět.“

      …nabídnu Vám jinou perspektivu – v EVC Group vzniklo ve spolupráci se slovenským operátorem GreenWay/Voltia na 25 ks dodávek EVC J10/eVAN s 60kWh výměnnou baterií (dousud největíš flotila v Evropě). Tedy dvojnásobnou energií, možností její výměny a schopností ujet v reálu 160-200 km/nabití/výměnu. Existuje varianta též s 39kWh a 81kWh baterií, zejména s tou větší je reálný dojezd 220-260 km v běžném provozu. Tato vozidla, navzdory existujícím dotacím pro podnikatele ve výši 33 % (EU peníze přes MPO, tato výše pro malé firmy do 50 zaměstnanců) a otevřeným kalkulacím TCO (celkové náklady na provoz) vůči HDi verzi navzdory prokazatelné návratnosti nesklidila žádný zájem na českém trhu. S pořizovací cenou mezi 2,2-2,8 miliony korun před dotací je to prostě v cash flow (malého) podniku velká suma. A velké nadnárodní spediční firmy v Česku opět zaměstnávají pro rozvoz malé rodinné firmy, které jezdí na zavolanou, podle toho, jak potřebují kšeft a soutěží se nejnižší cena. Tedy žádné flotily, nenechte se zmást nalepenou reklamou na korbě, je často magnetická a příští týden jezdí stejná dodávka u jiného rozvozce.

      Je to o pořizovacích nákladech a jsem velmi zvědavý, za kolik ty Craftery budou. V jejich pořizovací ceně v září 2018 bude určitě nemalou měrou promítnuta dotace na rozjezd EV, která je však pro automobilky levnějším výdajem, než platit pokuty za CO2 celkové vyrobené flotily za daný rok. Mají to spočítáno na centy. Pokud však chcete vidět reálnou cenu, je to o několik řádků výše zmíněno u modelů EVC (a to je Jumper kategorie N1, Crafter je N2). A opakuji, i přes dotace a prokazatelnou návratnost provozu elektrododávky (mimochodem s velmi příjemným a svižným ovládáním) je očekávání trhu jednoduše velmi pokřivené.

      Vámi požadovaný dojezd 300-400 km by vedl ještě úplně jinam, nehledě na to, že fyzicky není zatím reálné tuto energii ve voze uložit a zachovat přitom jeho praktičnost (hmotnost).

      1. Dobrý den,
        děkuji za tip. Bohužel není vše jenom o

        Dobrý den,

        děkuji za tip. Bohužel není vše jenom o nějakých přestavbách. Ty tu už byly a nechytili se. Pro „nás“, co máme desítky aut ve flotile je důležitý i servis, případně náhradní vozidla atd atd. To nějaký „přestavbář“ nepokryje a kupovat auta do zásoby nejsou šťastným řešením.

        Neberu Váš argument, že to není kam dát. Crafter má spoustu míst, kde by se bateriové systémy daly uložit. Když se to vejde do Tesly … A i váhou by to nebyl až tak velký problém.

        Neznám cenu Elektrického Craftera, dost pochybuji o tom, že by cena byla 2 mil Kč. Ale počkáme si.

        1. Nevím, proč k pojmu přestavbář zabíráte automaticky
          Nevím, proč k pojmu přestavbář zabíráte automaticky pejorativní nádech a rovnou jej spojujete s provozními výpadky??? A obecně, vám se auta se spalovacími motory s desítkami let vývoje a miliardami investovanými nekazí??? 🙂

          Dále, přestavbář je podle Vás ten, kdo vloží elektrický pohon do auta původně se spalovacím motorem? Pak tedy zahrneme právě diskutované VW i jiné automobilky (Nissan NV200, Renault Partner, atd.).

          Zájemci o přepravu sledují velikost nákladového prostoru a možné zatížení. Jestliže Vám přijde energie 81kWh při zachování původní kapacity ve vozidle málo, ptám se, proč VW nyní nenabídl původně avizovaných tuším 45 kWh, nýbrž 30 kWh,
          a jaktože to i tak firmy vyobrazené na fotografiích přijaly?

          Celkově se mi nelíbí Váš pohrdavý a útočný tón – pokud jste měl pocit, že jsem na Vás útočil já, tak se omlouvám, chtěl jsem se ukázat, že z našeho pohledu je alfou omegou pořizovací cena, protože výhodnější celkové provozní náklady (= zákazník prokazatelně ušetří v tvrdých číslech, pak jsou ještě další měkké výhody provozu EV) zákazníky příliš nepřilákaly.

          1. Útočně to ode mě vyznít nemělo a myšleno to tak
            Útočně to ode mě vyznít nemělo a myšleno to tak rozhodně nebylo. Přijměte prosím moji omluvu.

            Nejde mi o provozní výpadky práce nástavbářů, ale o výpadky v provozu jejich produktu, který nebudou schopni řešit při nulovém servisním zastoupení. VW má desítky servisů, tudíž se mi lépe bude hledat servis. Když to uvedu v příkladu. Mám na podvozku nástavbu jedné firmy a opravit mi jej dovede pouze tato firma. Sídlí 100km od mého sídla. Tudíž každý měsíc cesta tam a zpět plus doprovody, protože se to tam musí nechávat na opravu i přes noc, je dosti nákladná. Tímto myslím, že by se nevyplatilo odtahovat porouchané vozidlo právě k tomuto nástavbáři.

            Na otázku, proč tam nevložili větší baterii nedovedu odpovědět, odpověď na toto by mě taktéž zajímala.

            Mě jenom vadí, jak si tady s tím automobilky neumí poradit a pak se rozčilují, že giganti jako DP si staví vlastní elektroauta na rozvoz pošty.

            1. Děkuji za vysvětlení a vše již dobré 🙂
              Souhlasím s

              Děkuji za vysvětlení a vše již dobré 🙂

              Souhlasím s Vámi ohledně dostupnosti servisu a otevřeně tento argument i pro zákazníky jako možnou nevýhodu udáváme. Na druhou stranu s našimi Jumpery má zákazník stále záruku na vůz jako takový, přičemž to, co se nejvíce kazí a lidé u francouzských vozů zatracují, tedy pohon, my nahrazujeme poměrně bezúdržbovým elektrickým.

              Moje odpověď na velikost baterie v prototypovém Crafteru je, že je to zase jen o penězích a že i ony testovací partneři je holt nasadí na kratší služby, které také musejí zajišťovat. Nyní jde o sběr těch úplně základních dat. A cizelovat toho bude určitě v reálném provozu hodně.

              Automobilky mají (většinou) oproti malým firmám větší tah na to mít lepší finiš vozidel v nabídce, stojí za tím peníze ve vývoji. Zároveň ale nemají dost fištrónu investovat stejnou energii do EV verzí, když investovaly (vyčerpaly se) nedávno do spalovacích verzí. A nyní si zákazník může vybrat mezi přestavbou, anebo delším čekacím časem. Neodpustím si ze své pozice obchodníka EVC uvést, že 25 dodávek v provozu slovenských a rakouských velkých zákazníků Voltie od roku 2012 ukazuje, že s fištrónem to šlo řešit už přes 6 lety pro firmy/tými s pár desítkami zaměstnanců.

          2. Já mám pocit že úplně na začátku VW prohlásil že
            Já mám pocit že úplně na začátku VW prohlásil že udělá cokoliv co si řekne zákazník a přímo padla i velikost 60kWh. Pak to (na žádost zákazníků) stáhl na kapacitu 43kWh / 312 článků 37Ah = 104s, což by ale znamenalo minimálně lehce upravit pohonnou jednotku e-Golfu, která je postavená na 88s. To by ale zase stálo ani ne tak peníze jako spíš další čas na dovývoj a testování a zlepšení parametrů oproti e-Golf výzbroji by bylo nepatrné. Tudíž ten poslední krok dát tam výzbroj z e-Golfu tak jak je a pustit to hned do výroby mi přijde od VW logický. Navíc v šuplíku dnes už musí mít nové 50Ah články od Samsungu, takže navýšit kapacitu na 45kWh mohou pouhou výměnou článků.

      2. Hlavně je podle mě problém v ceně, protože se hřeší na
        Hlavně je podle mě problém v ceně, protože se hřeší na dotace a příslib levného provozu a tak vyrobce vyšponuje cenu na maximum.

        Podle mě není reálný důvod ,aby ta dodávka stála 2,8 mil když spalovací stojí 700 tis. bez DPH (koukám na cení CRAFTER )

        S dotací 33% tam bude rozdíl nejméně milon, tam bude návratnost někde na konci životnosti vozu.

    4. hold nic není přes noc. Aktuálně je nic moc netlačí.
      hold nic není přes noc. Aktuálně je nic moc netlačí. Hlavně že se něco děje. Před pěti, sedmi lety bych si nemyslel, že je to možné a hle už i poslední dinosauři uznali, že budou muset vyrábět e-auta. Kola se roztočila a nevím co by se muselo stát, aby se zastavila.

    5. Bývalí spolužák jezdí pro PPL s vlastní dodávkou, a
      Bývalí spolužák jezdí pro PPL s vlastní dodávkou, a denně najede necelých 100 kilometrů. Do depa se vrací 1x, tedy denně dva okruhy. V depu při nakládce stojí přibližně hodinu, není tedy problém auto po tu dobu nabíjet. Právě rozvážkové služby jsou pro takové elektrické dodávky ideální.

      Stačí se podívat i na loga firem na té fotce.

        1. Ja myslím, že aktuálně by klidně stačilo, kdyby na
          Ja myslím, že aktuálně by klidně stačilo, kdyby na každém depu jezdilo aspoň 5 elektrických dodávek.. když to vynásobím počtem spedic a počtem dep, tak roční prodeje vystřelí o stovky procent a dopravci si vyzkouší, jestli je to lepší nebo ne. Postupně připraví nabíjecí stanice atd… Jako první krok by to nebylo špatné, ale velmi pochybuju, že to u nás někde projde.

          1. Nemusí se nic vymýšlet. Cesty jsou v podstatě 2. První
            Nemusí se nic vymýšlet. Cesty jsou v podstatě 2. První jsou výměnné baterie, jedna jezdí, druhá se pomalu nabíjí. Druhou průběžné nabíjení. Ve skladech, kde manipulační technika dnes většinou má elektrický pohon a většina další techniky – počínaje vraty – je rovněž na elektřinu, není žádný problém mít mezi každými vraty venku nabíjecí kabel. Obyčejných 22 kW, které dává zásuvka červený pětikolík 400V 32A. V nejhorším jen ta zásuvka, ale to by řidiči pořád museli rozmotávat a smotávat kabel. Dojedu k rampě, strkám auto na kabel, auto má slušnou palubní nabíječku 22 kW, se 40 kWh baterkou mám za hodinku půl baterie k dobru. Za půl hodiny čtvrtinu. Končím směnu, odstavuji auto, opět ho věším na kabel, tentokráte podle času stačí i obyčejná domácí zásuvka s 3,6 kW. I kdybych měl nulu, za 12 hodin je plná. Konec směny v 18, začátek v 06, auto je plně nabito. Jestli já dokážu najezdit s 16 kWh baterkou po Ostravě díky rannímu plnému nabití, průběžnému nabíjení při zastávkách a 2 rychlonabíječkám bez potíží 300 km, zvládne to i elektrická dodávka.

            Jen k tématu – co proboha bude VW zkoušet?! Vždyť to už jinde dávno jezdí – https://voltia.com/sk, o Deutsche post, co je kopla do zadku nemluvě a o Fordu, který zareagoval obratem a nyní DP bere jejich maxi dodávky také. Nemají voni v tom Vlčím hradu náhodou období Šípkové růženky?

        2. Hradec Králové
          A nikdo přeci nepředpokládá, že

          Hradec Králové

          A nikdo přeci nepředpokládá, že elektrické dodávky budou hned zastoupeni ve 100%, první roky se to bude jen zkoušet na trasách které jsou kratší. Za pár let až přijdou nové generace elektro dodávek s větším dojezdem, tak se nasadí třeba i na další trasy 😉

          1. co mate vsetci s tymi 500km ? to je nejake magicke
            co mate vsetci s tymi 500km ? to je nejake magicke cislo?
            Mestsky kurier nabeha denne 50-150km.
            Prenajimame v praci zväčšené eNV200 DPD a v Bratislave im takto funguje 6 vozidiel. Vsetky maju trasu, ktoru s rezervou denne spravia. S prichodom 40kWh baterie sa ta trasa bude dat podstatne rozsirit a pokryje vsetky bratislavske trasy.

Napsat komentář