Téměř polovina z milionu prodaných vozů Toyota v Evropě byly hybridy

Toyota oznámila prodejní výsledky za celý rok 2017 v objemu 1 001 700 vozů Toyota a Lexus, což představuje meziroční nárůst o 8 %. Z toho bylo 406 000 byly hybridy.

Řada Prius si v Evropě za rok 2017 připsala 22 703 prodaných kusů, z toho 12 155 běžný Prius, 8063 Prius+ a zbylých 2485 připadá na Prius Plug-in Hybrid.
foto: Toyota

Tržní podíl celé skupiny Toyota se zvýšil na 4,8 %. Prodeje hybridních vozidel se v meziročním srovnání zvýšily o 38 % na 406 tisíc kusů.

Hybridní modely nyní tvoří 41 % celkových prodejů TME a v zemích západní Evropy dokonce pozoruhodných 52 %. K úspěchu hybridních modelů přispěly i vozy značky Lexus, u nichž 60 % zákazníků volí hybridní pohon, v zemích západní Evropy pak dokonce 98 %.

Automobilka Lexus zaznamenala historicky nejvyšší prodeje a současně čtvrtý růstový rok v řadě, k němuž významně přispěly modely SUV.

Na úspěšném vstupu do roku 2017 se velkou měrou podílely prodeje nového modelu Toyota C-HR, přičemž bezmála 80 % zájemců o Toyotu C-HR volí hybridní pohon. K úspěchům v roce 2017 napomohla i osobní vozidla jako Yaris Hybrid, jehož prodeje vzrostly meziročně o 18 %, nebo RAV4 Hybrid s nárůstem 31 %.

Úspěšné byly také užitkové modely včetně nové generace Toyoty Hilux s deseti%ním nárůstem prodejů 10 a model PROACE s prodeji dokonce o 189 % vyššími.

Toyota Motor Europe zajišťuje prodej na trzích západní, střední a východní Evropy, včetně Turecka a Ruska, Izraele a řady zemí ve střední Asii (Arménie, Ázerbájdžán, Gruzie a Kazachstán).

V Rusku si pak lokálně vyráběné modely Camry a RAV4 dokázaly udržet vedoucí postavení v příslušném segmentu, a to i přes náročné podmínky na tomto trhu.

TME – klíčové údaje za rok 2017:

– Celkové prodeje hybridních modelů: 406 000 (+38 % v meziročním srovnání)
– Podíl hybridních modelů: Západní Evropa: 52 % – Východní Evropa*: 8 % – CELK.: 41 %

Toyota – klíčové údaje za rok 2017:

– Nejprodávanější modely: řada Yaris (209 100); řada Auris (121 700); řada Toyota C-HR (120 800);
– Nejrychleji rostoucí modely: Toyota C-HR (novinka); PROACE (+189 %); Mirai (+118 %); Hilux (+10 %);
– Nejúspěšnější hybridní modely: Toyota Yaris Hybrid (102 400); Toyota C-HR Hybrid (94 100); Auris Hybrid (82 400); RAV4 Hybrid (58 600);
– Celkové prodeje hybridních modelů: 360 900 (+44 % v meziročním srovnání);
– Podíl hybridních modelů: Západní Evropa: 49,5 % – Východní Evropa*: 9,1 % – CELK.: 38,9 %

Lexus – klíčové údaje za rok 2017:

– Nejprodávanější modely: řada NX (27 800); řada RX (18 900); CT 200h (8 800);
– Nejrychleji rostoucí modely: řada NX (+6 %); CT200h (+5 %); řada RX (+5 %);
– Nejúspěšnější hybridní modely: NX Hybrid (19 700); CT200h (8 800); RX hybrid (7 800);
– Celkové prodeje hybridních modelů: 45 000;
– Podíl hybridních modelů: Západní Evropa: 98,2 % – Východní Evropa*: 4,7 % – CELK.: 60,4 %

tisková zpráva

36 Comments on “Téměř polovina z milionu prodaných vozů Toyota v Evropě byly hybridy”

  1. Teprve 20 let po tom, co Toyota zahájila za všeobecného
    Teprve 20 let po tom, co Toyota zahájila za všeobecného posměchu vývoj hybridů začíná z tohoto kroku masivně těžit. A bude těžit ještě mnoho let, kdy dýzly už budou zakázány. Ti, kteří za všeobecného posměchu odstartovali vývoj elektromobilů jako první, na tom budou za 10 let podobně. Škoda, že na to Toyota zapomněla.

          1. tipujem, že to myslel tak, že na autách samotných majú
            tipujem, že to myslel tak, že na autách samotných majú celkom slušný zisk, resp. margin, a to, čo ich dáva do straty, sú hlavne investície (GF1, GF2, výbava výrobných hál, stavba SC siete, atd).

            neviem nakoľko to je pravda, ale takto sa to traduje 🙂

              1. nie?
                ja teda nie som účtovník, ale mal som za to, že

                nie?
                ja teda nie som účtovník, ale mal som za to, že odpisy a amortizácia sú súčasťou EBIT vzorca, o ktorom sa tu asi teda asi bavíme.

                ale úprimne, nemám šajnu ako sa napríklad náklady na R&D a launch nového modelu prejavujú na ziskovosti.

                preto som písal, že sa to o tej ziskovosti bez investícií „traduje“ 🙂

                1. Ano, investice jde do nakladu pres odpisy – a takova fabrika
                  Ano, investice jde do nakladu pres odpisy – a takova fabrika se bude odepisovat dalsich 30 let, tj neni to tak, ze nekdo ma ztratu letos, protoze stavi fabriku (ono ji mozna ani nezaradi a nezacne odepisovat jeste letos, tak do nakladu ma nulu)….
                  Co ma naopak velky efekt jsou naklady na vyvoj a vyzkum, kde se navic dramaticky rozchazi mezinarodni standardy (IFRS), a americke standardy (US GAAP), kdy v IFRS se velka cast vyvojovych nakladu chova jako majetek (tj se to aktivuje, a do nakladu jde postupne treba 10, 20 let), zatimco v USA jde temer vse primo do nakladu …

            1. To mě právě zajímalo, zda je tohle tvrzení pravda.
              To mě právě zajímalo, zda je tohle tvrzení pravda. Investice není okamžitý náklad a naprostá většina nákladů je na lidské zdroje a přímé náklady na výrobu apod. Navíc se v USA velmi bohatě využívají na investice bankovní úvěry, nebo si velmi často nechají celé budovy postavit developerskou společností a ty si pak pronajímají.

                1. To akorát když maj novou emisi ne?
                  To akorát když maj novou emisi ne?

                2. Asi jo, nějaké úvěry u bank budou mít taky. Ale hlavní
                  Asi jo, nějaké úvěry u bank budou mít taky. Ale hlavní kapitál je z burzy.

              1. Je to pravda. Měli teď obrovské náklady s integrací
                Je to pravda. Měli teď obrovské náklady s integrací solarcity a zahájením výroby solárních tašek, navíc intenzivním tempem budují síť SCH na celém světě. A investice do rozjezdu výroby Modelu 3 taky nebyly nejmenší, spíše velmi velké, když kvůli tomu nakoupili několik společností.

      1. Kdyby nemela Toyota uz pred temi 20ti lety dobre rozjetej
        Kdyby nemela Toyota uz pred temi 20ti lety dobre rozjetej byznys se spalovakama, ze ktereho ten vyvoj hybridu financovala, vygenerovala by take tezkou ztratu, resp. by se do toho nejspise vubec nepustila.
        Tesla je nova automobilka, takze si na to holt musi pujcit…
        Nebojte se, ze se to uz brzy nepreklopi.

          1. Myslím že nástup Toyota hybridů byl podmíněnej
            Myslím že nástup Toyota hybridů byl podmíněnej efektivitou NiMH baterek, s kyselinovejma baterkama by to asi šlo dost tězko.

            Pak je tam ještě nějakej propletenec vztahů, intrik a křižového patentování NiMH baterek mezi Toyotou, Panasonicem, Ovonics Battery Company, programu EV1 od GM, Texaca, Chevronu a jejího správce NiMH odkazu firmy Cobasys. Ale nevím zda to mělo vliv i hybridy od Toyoty.
            https://en.m.wikipedia.org/wiki/Patent_encumbrance_of_large_automotive_NiMH_batteries

            NiMH baterky zázračně prodloužili dojezd ze 161 km na 257 km GM autíčku EV1 a to nezůstalo bez povšimnutí olejářů.

                1. Co to žvaníš??? Jseš normální?
                  Co to žvaníš??? Jseš normální?

                2. „…dokonce existuje takový slogan, který se mi líbí, že
                  „…dokonce existuje takový slogan, který se mi líbí, že jeden fyzik prohlásil, že naším úkolem jako fyziků je dělat chyby co nejrychleji, abychom je také rychle mohli potom napravovat.“
                  http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/dvacetminut/_zprava/jiri-grygar-astrofyzik–1058974

                  Dej si facku, přestaň se chovat jak žárlivá hysterka a obtěžovat lidi se svejma stupidníma záchvatama. Radši poslouchej co tvoje idoly říkaj místo toho, aby ses s nima jen vytahoval jak puberťačka.

                3. Jojo. Kuk, to je mistr sveta. Tudle mi tady vycinil kdyz jsem
                  Jojo. Kuk, to je mistr sveta. Tudle mi tady vycinil kdyz jsem se sluzne ohradil proti soudruzskemu tykani.

    1. To je trochu irelevantní srovnání, protože většina
      To je trochu irelevantní srovnání, protože většina hybridů od Toyoty používá NiMH baterie, ale dobře. Toyota má vyvinutý typ NiMH baterie co dobře snáší velké vybíjecí proudy jako 10C-20C, při kapacitě 1,3kWh hmotnost nehraje roli a životnost mají také ozkoušenou. Nový Prius a Prius PHV mají LiOn baterie. Takže poměr mezi LiOn a NiMH neumím přesně stanovit.
      Nejčastější kapacita je 1,3kWh (Yaris má 0,9kWh a větší Lexusy 1,6-1,9kWh) a prodali 400 000 hybridů. To je 520 MWh většinou NiMH baterií.
      Poslední údaj prodejů elektromobilů Nissan v Evropě je za rok 2016 a to 23 000, i kdyby byli všechny jen 24 kWh verze, tak jde o 550MWh LiOn baterií.

      Vzhledem k rozdílné chemii u většiny baterií si tito výrobci nekonkurují u dodavatelů surovin.

Napsat komentář