Tesla rozjela výrobu solárních střešních tašek v Gigatovárně č.2

Tesla vybudovala kromě své gigatovárny v Nevadě ještě jednu továrnu. Tu pojmenovala „Gigatovárna 2“ a vyrábí tam solární panely a nově i střešní tašky.

Společná továrna společností Tesla a Panasonic na výrobu solárních střešních tašek a panelů. Ročně by jich měla vyrobit až 2 GW.
foto: Tesla

Střešní solární tašky Tesla představila koncem roku 2016. Zájem není právě malý, údajně je má vyprodané až do konce letošního roku.

Jejich výroba v Gigafactory 2/Gigatovárně 2 v Buffalo v americkém státě New York totiž teprve začala – rok poté, co byly oznámeny. Už nějakou dobu se tam nicméně yrábí klasické solární panely, které Tesla využívá ve svém solárním byznysu.

Stejně jako Gigatovárna 1 v Nevadě, je i Gigatovárna 2 společným podnikem Tesla a Panasonic. Tady americko-japonská spolupráce funguje prostě na jedničku.

V Buffalu už je zaměstnáno asi 500 lidí a časem se má tento počet zvýšit až na 3000 (pro srovnání, v Gigatovárně 1 pracuje už hodně přes 1000 lidí, výhledově jich tam má pracovat 10 000). Zatím není jasné v jakém objemu se solární střešní tašky vyrábějí, ani jaké konkrétní typy.

5 Comments on “Tesla rozjela výrobu solárních střešních tašek v Gigatovárně č.2”

  1. Super. Jen mne vždycky jímá zoufalství z těch velkých
    Super. Jen mne vždycky jímá zoufalství z těch velkých fabrik (nejen v USA, kde veřejná doprava je Popelka), když vedle těch hal je v jejich poloviční až 2/3 rozloze ještě vyasfaltované parkoviště pro zaměstnance. Lidem sice říkají s oblibou lidské zdroje, ale promýšlet jejich dopravu do fabriky, to ne. Přitom dopravu zdrojů jako suroviny, materiály, komponenty a energie promýšlejí puntičkářsky.

    1. no eMHaDecko by uz vyuziti naslo jako svoz zamestnancu od
      no eMHaDecko by uz vyuziti naslo jako svoz zamestnancu od baraku, ale USA je porad o autech, proto i ta nabidka Tesel pro zamestnance jako prvni zakaznici…
      Je s podivem , ze ty Parking/y nejsou ze solarnich panelu, i kdyz by byly zastineny vozy…
      Jinak k clanku, tady je videt jak Hejti co porad mudrujou jak je Musk zadluzenej, zapominaj na to , ze ne jen Tesla car je ta investice/ dluh.
      A zde je videt, co asi ma vetsi zisk i kdyz to nevypada.

  2. vie sa, nakoľko je vlastne dokončená GF-1?
    snažil som sa

    vie sa, nakoľko je vlastne dokončená GF-1?
    snažil som sa to vygoogliť, ale takto na rýchlo som nič relevantné nenašiel.

    keď chce Tesla rozbehnúť výrobu TM3 na cca 500k ročne už do konca 2018, tak by s dostavbou GF-1 už mali pomaličky aj končiť, nie?

Napsat komentář