Opravdu odvážnou představu dopravního ekosystému budoucnosti představila Toyota. Svět e-Palette je barevný a nápaditý a bude se vám líbit!
foto: Toyota
„Automobilový průmysl se nachází v nejpozoruhodnějším období změn, které doprovází zásadní posun technologií, jako jsou elektrifikace nebo propojené a automatizované technologie na podporu řízení. Toyota zůstává věrna svému odhodlání vyrábět stále lepší automobily. Neméně důležitý je pro nás i vývoj řešení mobility. Zde vidíme naši úlohu v budování lepší společnosti v příštích 100 letech nebo v ještě delším horizontu,“ uvedl Akio Toyoda.
NEPŘEHLÉDNĚTE Multimodální doprava: klíč k efektivní budoucnosti
Nová obchodní koalice e-Palette Alliance, představená na veletrhu CES®, posune platformu mobility (MSPF) automobilky Toyota k vývoji propojené mobility a flexibilních jednoúčelových vozidel. Nová koalice přispěje k vytvoření rozsáhlého ekosystému hardwarové a softwarové podpory, která nejrůznějším společnostem umožňuje využívat vyspělé technologie mobility pro zlepšení zákaznických služeb. Mezi partnery patří Amazon, DiDi, Mazda, Pizza Hut a Uber, kteří budou spolupracovat v návrhu vozidel, aplikačních řešení a činnostech ověřování aut.
V nejbližší době se koalice zaměří na další vývoj nového vozidla e-Palette Concept Vehicle. Jde o plně autonomní elektromobil nové generace s bateriovým pohonem (BEV), navržený s ohledem na rozšiřitelnost a přizpůsobitelnost pro nejrůznější komerční projekty MaaS (Mobility as a Service, tedy Mobilita jako služba).
e-Palette Concept disponuje otevřeným řídicím rozhraním a sadou softwarových nástrojů, díky nimž si partnerské společnosti mohou nainstalovat svůj vlastní systém autonomního řízení a technologii pro správu vozidla. Navíc bezpečnost zajišťuje technologie Guardian (Ochránce) od Toyoty.
foto: Toyota
Koalice e-Palette Alliance společně s koncepčním vozidlem e-Palette Concept odráží globální snahu Toyoty v oblasti vývoje a poskytování nových komerčních řešení a datových služeb propojené mobility prostřednictvím dceřiné společnosti Toyota Connected, zaměřené na datové analýzy a služby.
e-Palette Alliance: Nový ekosystém pro podnikání se zaměřením na mobilitu
V roli rostoucího poskytovatele komerčního hardwaru a služeb mobility se Toyota zaměřuje na vytváření nových a zajímavých funkcí.
Rámcová platforma MSPF (představená v roce 2016) zahrnuje řadu aplikací propojených vozidel a poskytuje ucelenou sadu služeb na podporu koncepce MaaS (Mobilita jako služba), od pronájmu a pojištění vozidel přes správu vozového parku až po big data.
foto: Toyota
Partneři koalice e-Palette Alliance z řad poskytovatelů služeb (např. Amazon, DiDi, Pizza Hut a Uber) budou zkoumat nejrůznější možnosti uplatnění koncepčního vozidla e-Palette Concept a platformy MSPF na podporu stávajících obchodních potřeb. V roli technologických partnerů se zapojí DiDi, Mazda a Uber.
Toyota pokračuje v diskusích o návrhu nových služeb mobility s dalšími poskytovateli služeb a technologickými firmami.
e-Palette Concept: Autonomní elektromobil navržený speciálně pro koncepci mobility
Prostřednictvím konceptu e-Palette Concept představuje Toyota nový přístup k automatizované mobilitě „Autono-MaaS“, který koaličním partnerům umožní posouvat životní styl zákazníků cestou vyššího pohodlí, produktivity a efektivity.
Díky otevřenému uspořádání interiéru je možné vozidlo vybavit různými speciálními interiéry ve shodě s požadavky uživatele, např. pro účely doručování balíčků, spolujízdy nebo e-shopů na kolech.
foto: Toyota
Flexibilní návrh uvedeného konceptu zároveň umožňuje optimalizovat způsoby využití, kdy e-Pallete Concept může plnit hned několik odlišných obchodních potřeb a hladce přecházet z jedné aplikace na jinou.
Toyota plánuje, že e-Palette Concept bude k dispozici ve třech různých rozměrech, což umožní nejen využití k plnění konkrétních potřeb, ale i přípravu řešení mobility na bázi správné velikosti a místa.
Koaliční partneři e-Palette Alliance budou výhledově také moci koordinovaně využívat vozidlo e-Palette Concept se širokou škálou služeb platformy MSPF nebo toto vozidlo začlenit do svého vlastního programu technologického vývoje.
foto: Toyota
Zasazení o flexibilitu a partnerskou spolupráci se do návrhu vozidla e-Palette Concept promítlo v podobě otevřeného řídicího rozhraní a sady softwarových nástrojů, díky nimž si partnerské společnosti mohou podle potřeby nainstalovat svůj vlastní systém autonomního řízení.
Toyota plánuje, že počátkem 20. let zahájí provozní testování vozidla e-Palette Concept v různých regionech, včetně Spojených států. Automobilka rovněž doufá, že přispěje k úspěšné organizaci Olympijských a Paralympijských Tokio 2020, kde poskytne řešení mobility jako e-Palette i další pokrokové produkty v oblasti mobility.
Klíčové vlastnosti
– Velkorysý interiér s nízkou podlahou a tvary krychle e-Palette Concept bude k dispozici ve třech různých velikostech s různou délkou* (v závislosti na specifikaci, na míru zákazníkovi). Díky ploché podlaze a velkorysému uspořádání prostoru interiéru zcela bez překážek a s nízkou podlahou je možná zástavba vybavení přesně v souladu s potřebami uživatele: například spolujízda, hotelový pokoj nebo maloobchod.
* Délky v rozmezí cca 4 až 7 m. Rozměry modelu v provedení na veletrhu CES 2018: délka 4800 mm, šířka 2000 mm, výška 2250 mm.
– Nová generace rozhraní pro ovládání vozidla:
Technologie ovládání vozidla slouží jako rozhraní pro technologické poskytovatele. Poskytovatelé technologií mohou získat otevřené rozhraní API (Application Programming Interface), zprostředkující např. stav a ovládání vozidla, nezbytné k vývoji systémů autonomního řízení (řídicí software pro autonomní řízení, kamery/senzory atd.). Koncepční vozidlo e-Palette Concept rovněž posouvá možnosti platformy MSPF pro dálkové aktualizace systémů autonomního řízení.
Mechanizmus autonomního řízení přes otevřené rozhraní pro ovládání vozidla
– Možnosti poskytované platformou MSPF:
Informace o vozidle se získávají z datového komunikačního modulu (DCM) vestavěného do vozidla e-Palette Concept a shromažďují v centru Toyota pro zpracování big dat (TBDC – Toyota Big Data Center) prostřednictvím globální komunikační platformy.
Takto získané informace o vozidle využije e-Palette Concept na podporu nejrůznějších možností financování a vysokoúrovňové údržby ve spolupráci s prodejci Toyota. Prostřednictvím platformy MSPF mohou poskytovatelé služeb sledovat údaje rozhraní API, například stav vozidla nebo dynamické řízení.
tyoe toje nuda tady soudruzi 😉
Teslu čeká klíčový rok,
tyoe toje nuda tady soudruzi 😉
Teslu čeká klíčový rok, Musk si vytyčil řadu smělých plánů
zpravy.e15.cz/fleet-special/teslu-ceka-klicovy-rok-musk-si-vytycil-radu-smelych-planu-1341604
PF 2018 :
1) navrhuju na hybrid.cz zřídit Registrační poradnu elektromobilisty s databází historie!! kde registrovaní matadoři s vlastní elektrokárou poradí nováčkům na požádání
2) navrhuji nařídit všeobecný zákaz vodíkový technologie na hybrid.cz jako NEEKONOMICKÉ, NELOGICKÉ a ANTIELONOVSKÉ a embargo na veškerý jejich PR 😉
zkus to tady
http://www.hybrid.cz/forum
nebo ještě
zkus to tady
http://www.hybrid.cz/forum
nebo ještě tady
http://www.elektroforum.cz/
týýýbrďo, no vidito, po 10ti letech mě někdo konečně
týýýbrďo, no vidito, po 10ti letech mě někdo konečně ukázal fórum na hybridu že existuje. To čumim, to je jasná ukázka toho jak hybrid není dokonalé informační médium když po milijonu kliku sem si toho jeste nevšiml :))))) sice grafika nic moc ale ja to prubnu dík
to je grafický hnus velebnosti formou mejlovýho listování,
to je grafický hnus velebnosti formou mejlovýho listování, to je grafika minulýho století, nemoh by se do toho někdo schopnej vopřít?? 🙂
Odkaz z hlavní stránky byl před delší dobou odstraněn.
Odkaz z hlavní stránky byl před delší dobou odstraněn. Možná tu někdy v budoucnu bude nějaké nové fórum. Zatím je tu to elektroforum.cz
Odkaz na hlavní stránce je stále, ale nelogicky úplně
Odkaz na hlavní stránce je stále, ale nelogicky úplně úplně dole. Kdyby mě vo to neřek Horčík tak bych ho v životě nenašel. Asi se Hybrid za to forum stydí… 🙂
Chválím.
Konečně vidím od Toyoty zase nějakou vlastní
Chválím.
Konečně vidím od Toyoty zase nějakou vlastní průlomovou modernizaci skutečně užitečným směrem.
Poprvé za dvacet let od Priusu.
týbrďo Tojota? to myslíš tu dalekou slibotechnu až z
týbrďo Tojota? to myslíš tu dalekou slibotechnu až z Japonska?? řekni mi na co ji tahat do Evropy, když je tu přeautováno 🙂
inspirace zakonzervovanýho reklamního plátku aneb jak TMX
inspirace zakonzervovanýho reklamního plátku aneb jak TMX pomohla kamiónu do zasněženého kopce… ;))
novinky.cz/auto/459964-tesla-model-x-pomohla-kamionu-do-zasnezeneho-kopce-snadne-to-vsak-nebylo.html
PS: tak alespon desátky a webově těžit kryproměny :)))
Milý ofspamaři a milovníku Hovínek.cz
Co je tak
Milý ofspamaři a milovníku Hovínek.cz
Co je tak úžasného na tom, že když se k hrabajícímu autu připojí dvouapůltunové auto s pohonem všech kol, že mu pomůže. Osobáku stačí aby zatlačil člověk.
A proč by se měl při tomto výkonu přehřívat? nešlo o žádný velký výkon.
Milý ofspamere a milovníku Houínek.cz 😉
rozhodně je
Milý ofspamere a milovníku Houínek.cz 😉
rozhodně je lepší reálná TMX4x4 na sněhu než animovaná slibotekna tojóta s vodíkovkou pod pldelí :))
off
Skvělí elektronadšenci v Thajsku co vybudovali vlastní
off
Skvělí elektronadšenci v Thajsku co vybudovali vlastní neoficiální Tesla servis a upravují na elektriku kde co, od skůtrů po lodní motory.
V zemi kde kde stojí litr benzínu 16 kč jsou náklady na elektřinu poloviční, jedinej problém jsou horentní poplatky za dovozená auta.
https://youtu.be/g39HzaIK8sg
Ekologické zóny a zákazy vjezdu v
Ekologické zóny a zákazy vjezdu v Německu
umwelt-plakette.de/cz/informace-o-nemecka-ekologicka-plaketa/ekologicke-zony-v-nemecku/nemecke-ekologicke-zony.html
ekologickaznamka.cz/ekologicke-zony-nemecko/
ekologickaznamka.cz/ekologicke-zony-nemecko/
S autopopelnicí €JRO 0/1/2 Germánoj do země už nejez
S autopopelnicí €JRO 0/1/2 Germánoj do země už nejez ;))))
„Obce dále mohou vyhlásit úplné zákazy vjezdu, které se vztahují např. pouze na některé EURO třídy dieslových vozidel.
Od roku 2018 budou mít německé obce možnost vyhlašovat zákazy vjezdu pro dieslová vozidla !!!
… tzv. zóny zákazu dieslových vozidel, které zakáží vjezd dieslovým vozidlům z důvodu vysokého vypouštění oxidů dusíku do ovzduší v těchto zónách.
S autopopelnicí EJRO 0/1/2/3 !! Germánoj do země už nelez
S autopopelnicí EJRO 0/1/2/3 !! Germánoj do země už nelez 😉
Do děkuji nechci, stačí když k nám chodí yehovisti…
Do děkuji nechci, stačí když k nám chodí yehovisti…
To je hodně zajímavý přístup… hotelový pokoj 🙂 Ani
To je hodně zajímavý přístup… hotelový pokoj 🙂 Ani nevím kde začít (a kde skončit) u možností využití a problematiky s tím spojené ;-).
Pro takovou Českou Poštu a doručování balíků asi ideální řešení (oproti lakonickému rozhazování oznámení o nedoručení a uložení na poště). Konečně by byla „vina“ za nedoručení pouze na adresátovi.
Tesla zahájila příjem objednávek na tahač Semi v
Tesla zahájila příjem objednávek na tahač Semi v Evropě
Zájem o tahač Tesla Semi na severoamerickém trhu je skutečně velký cca 500ks 2017
100 ks vozidel pro výrobce nápojů PepsiCo
125 ks tahačů pro United Parcel Service (UPS).
USA Kanada Velké Británii, Norsku a Nizozemsku.
10 ks norský velkoobchod s potravinami Asko Norway
auto.cz/tesla-zahajila-prijem-objednavek-tahac-semi-evrope-1124
auto.cz/tesla-zahajila-prijem-objednavek-tahac-semi-evrope-112450
Bohužel těch kusů je reálně hrozně málo. Ale tak
Bohužel těch kusů je reálně hrozně málo. Ale tak ještě jsme na začátku. Pokud to bude úsporné, budou to chtít všichni, peníze rozhodují.