Hyundai a Aurora uvedou do roku 2021 na trh vyspělé autonomní vozy

Hyundai Motor a společnost Aurora, lídr v oblasti autonomní automobilové technologie, dnes oznámily uzavření strategického partnerství. Do roku 2021 plánují uvést na trh vozy s autonomním řízením.

Interiér testovacího autonomního vozu Hyundai
foto: Hyundai

Partnerství zahrnuje zavedení technologií společnosti Aurora do vozů Hyundai a následné testování ve vybraných městech. V delším časovém horizontu budou Hyundai a Aurora usilovat o komercializaci vozidel s autonomním pohonem po celém světě.

Partnerství má za cíl pokračovat ve vývoji hardwaru a softwaru pro autonomní jízdu a datové služby požadované pro automatizaci úrovně 4. Autonomní vozidla úrovně 4 jsou podle Společnosti Automobilových Inženýrů (SAE) za definovaných podmínek schopná fungovat bez lidského vstupu a dohledu.

„Víme, že budoucnost dopravy je právě v autonomních vozidlech. Aby mohla být úspěšně a široce uváděna do praxe, musí se samozřejmě tato technologie nejdříve osvědčit v reálných podmínkách,“ uvedl dr. Woong Chul Yang, místopředseda společnosti Hyundai Motor.

„Jsme rádi, že Hyundai je aktivním hybatelem této počínající revoluce v mobilitě, která kombinuje pokročilé autonomní technologie úrovně 4 s těmi nejnovějšími bezpečnostními prvky.“

Dr. Chris Urmson, generální ředitel společnosti Aurorak tomu poznamenal: „Ze spolupráce s Hyundai Motor jsme nadšení. Je to partner, který má na to učinit technologie autonomního řízení dostupné široké veřejnosti na celém světě,“ uvedl.

„Toto partnerství je spojením silných stránek společnosti Hyundai v oblasti designu, bezpečnosti a výroby vozidel s odbornými znalostmi společnosti Aurora v oblasti technologií autonomního pohonu.“

Hyundai již dříve testoval autonomní vozidla na veřejných komunikacích v USA poté, co v roce 2015 obdržel příslušnou licenci ve státě Nevada. V loňském roce na veletrhu CES automobilka představila své výsledky testování v městském provozu a předvedla vlastní technologie autonomních modelů IONIQ.

Na letošní přehlídce CES představí Hyundai nejnovější generaci vozu s pohonem na vodíkové palivové články Fuel Cell, který se ještě letos stane prvním testovaným modelem zmíněných autonomních technologií.

Palivové články nabízejí ideální platformu pro využití těchto technologií vyžadujících značné množství energie na podporu přenosu a zpracování velkého objemu datové komunikace i provozu hardwaru, jako jsou například citlivé senzory.

Vůz s vodíkovým pohonem tak bude schopen zajistit stabilní dodávku elektrické energie, aniž by nějak omezoval potřebný dojezd.

tisková zpráva

9 Comments on “Hyundai a Aurora uvedou do roku 2021 na trh vyspělé autonomní vozy”

  1. Vysvětlení co znamenají čísla úrovně automatizace
    Vysvětlení co znamenají čísla úrovně automatizace en.wikipedia.org/wiki/Autonomous_car#Levels_of_driving_automation

    Level 4 – znamená, že může jezdit plně samo, ale nemusí to zvládnout za všech podmínek (např. mlha, sníh na silnici).

    1. Mám stejný názor, všichni se jenom předhánějí v
      Mám stejný názor, všichni se jenom předhánějí v autonomních vozech a jaké procento z nových zákazníků tohle opravdu chce. Já tedy ne a nevidím v tom zase takovou spásu. Kdyby raději někdo uvedl auto se slušným dojezdem, kvalitní palubní nabíječkou a rozměry, s cenou okolo mega… 😉

        1. Autonomním vozům se samozřejmě nevyhneme, to je
          Autonomním vozům se samozřejmě nevyhneme, to je budoucnost. Ale netlačil bych na to takhle, jde o přirozenej vývoj. Oni to spíš všichni výrobci berou jako: „neumíme vám dát větší a levnější baterky, tak vyvíjíme v mezičase autonomní řízení, abychom byli vidět a neklesly nám akcie“

        2. Já taky. Jsem rád, že do toho automobilky investují. Čím
          Já taky. Jsem rád, že do toho automobilky investují. Čím dřív ze silnic zmizí lidský faktor, tím lépe.

          Dříve mne řízení bavilo, neměl jsem problém, ale dnes je to samý magor a bezmozek, který chce být všude první. a když dojede auto pred sebou tak se automaticky přilepí na kufr a chce tlačit toho před sebou aby jel rychlejc, protože si myslí, že mu patří silnice a všichni kdo jedou jen o kilometr méně než oni tam nemají co dělat.

          Úplně první bych to nařídil bezmozkům, co jsou schopni v prudkém liáku, který ani maximální rychlost stěračů nestíhá, předjíždět na dálničním nájezdu, který je v zatáčce a na mostě! to jsem opravdu zažil, nekecám. Magor navíc v menším náklaďáku. Mne dojel v zatáččce na nájezdu na dálnici, a přilepil se na mne, a začal na mne dorážet, že jedu pomalu. Přitom věděl, že za pár sekund se napojíme na dálnici, že leje jako z konve a nebylo vidět na 10 metru dopředu, stěrače na max nestíhaly a on mne „podjel“ aby si ušetřil 3 sekundy!!!
          Nebo podobně nedávno jak pršel zledovatělý sních, teplota těsně nad nulou, na silnici mokré rozježděné bláto sněhu, nebo deště, kdykoli se to mohlo sklouznout, ale po dálnici jezdila polovina bezmozků, stejně jako kdyby bylo sucho, svítilo slunce a bylo teplo. Potom na normální silnici si zase bezmozci v tomto počasi zkoušejí, že to opravdu nebrzdí, když nějaké auto před nimi jen lehce přibrzdí.

          Takže já budu hrozně rád až konečně budou autonomní auta a tihle bezmozci z ulice zmizí, protože to za ně bude řídit počítač. Ten pojede podle programu a nebude dělat takovýdle pimomosti. Navíc je bude umět dovést do cíle rychleji, než co si většina myslí, že by jeli dnes. Je známá věc, že plynulější provoz = rychlejší.

Napsat komentář