Elektromobil Kia Niro EV: baterie 40 kWh a 64 kWh?

Veletrh spotřební elektroniky CES 2018 se i letos opět stane důležitou přehlídkou elektromobility. Kia tam odhalí plně elektrickou verzi crossoveru Niro.

Minimálně na americkém trhu by elektromobil Kia Niro EV mohl být už v roce 2019.
foto: Kia

Kia Niro EV bude mít velmi pravděpodobně mnoho společného s dalším připravovaným elektromobilem, crossoverem Hyundai Kona EV. Ten by měl nabídnout baterie o kapacitě 40 kWh a 64 kWh.

Dojezd u větší baterie by měl činit realistických 334 km (EPA). Cena elektrické Kony je odhadována na přibližně $40 000, u Niro EV se nejspíš výrazně lišit nebude. Špióni ve světě už ostatně několikrát kamuflovanou Kia Niro EV zachytili.

Teď ale vnadí prvními obrázky před odhalením na CES přímo samotná Kia. Vizuálně samozřejmě nelze čekat žádné velké změny proti běžné hybridní verzi Kia Niro, resp. připravované verzi Niro plug-in hybrid (ta dorazí k americkým dealerům už v nejbližších týdnech).

28 Comments on “Elektromobil Kia Niro EV: baterie 40 kWh a 64 kWh?”

    1. Já bych to asi nezkousnul, ta cena by byla s čistě
      Já bych to asi nezkousnul, ta cena by byla s čistě ekonomického hlediska podle mě mě nesmysl.

      Je pravda, že by to bylo jedno s nejhezčích a nejpraktičtějších EV na trhu ,ale skoro dvounásobná cena oproti hybridu? (bavíme se o stejném voze)

      S tím že dojezd bude max. poloviční 64 Kwh je ekvivalent nějakých 21 litrů bezínu , v zimě ještě méně.

      Co se týka ekonomiky tak jen havarijní pojistka bude stát cca o 10.000,- Kč ročně více+dalších 10 tis. za fiktivní úrok z částky 0,5 mil. nad cenu hybridního, takže EV se do nájezdu 20 tis.km ročně nebude vůbec vyplácet, natož vracet.

      Servis spalovací části Nira je jen olej každej rok v ceně 900 Kč za kanystr a fitr na 200 Kč. Jednou za tři roky vzduchovej fitr za 700 Kč. A svíčky jednou za 10 let/150 tis. Km.

      Ostatní jako 1x2roky fitr v kabině, 1×2 roky brzdová kapalina a jednou za 10 let chladící kapaliny v invertorech a servis brzd+prohlídka karoserie jsou stejné

        1. Přesně, většina lidí to přepočítává na peníze,
          Přesně, většina lidí to přepočítává na peníze, „jestli se to vyplatí“ . Ne, žádné auto se nevyplatí, vždy jsou to mrtvé peníze (pokud neslouží k podnikání). EV je o něčem ještě jiném, o menším hlukovém zatížení, o nulových lokálních emisích a o komfortu pro uživatele…

          1. Ono se na to lze koukat i jinak. Já třeba nemám problém si
            Ono se na to lze koukat i jinak. Já třeba nemám problém si koupit teď drahou věc, když na to mám, když vím, že do budoucna mi ta věc zajistí minimální provozní náklady, protože do budoucna bych mohl značně zchudnout a co pak?

        2. Mě taky ne, ale toto je už moc co na nás zkoušejí za
          Mě taky ne, ale toto je už moc co na nás zkoušejí za ceny. Nechal bych ty automobilky vyhladovět.

          Mám info od kamaráda ze škodovky, že za dva roky bude na trhu SUV s pohonem 4×4 , výkonem 300 koní a baterkou 60 Kwh v základu za 800 tis. Chtějí ty auta taky prodat.

          Pak už to bude mít nějaký smysl pro ekologii a pro lidi.

  1. Poprosil bych redakci o zjištění jestli bude mít stejně
    Poprosil bych redakci o zjištění jestli bude mít stejně jako její hybridní sourozenci tažné zařízení.

    Je zajímavé že Ioniq na stejné platformě nemá tažné v žádné verzi a u Hyundae na to říkají že žádnej hybrid mít přece tažný nemůže….

      1. No správně a ješte ta zmíněná kia niro a toyota chr
        No správně a ješte ta zmíněná kia niro a toyota chr může mít tažný v hybridu a asi možná nějaký němacký prémiový značky,možná lexus.

        Takže v hyundai pravdu neměli,ale je fakt že drtivá většina hybridů a ev mít tažný nemůže což je škoda.

          1. nemůže, myslím jako že pro mě jako pro zákazníka je
            nemůže, myslím jako že pro mě jako pro zákazníka je nedostupný, nedá se na to koupit a ve velkém TP a na výrobním štítku vozu hmotnost vleku 0 ,nebo jen –.

            Už se to tu řešilo, podle mě jediné čisté EV s tažným je tesla X.

            Podle mě to je technický problém spojený s tím ,že EV mají většinou jednostupňový převod, jde to vyřešit, třeba tesla to dala, protože má výkon a měniče pořádný.

            Ale u EV typu golf,leaf,soul, ionic je to v této cenové relaci
            neřešitelný problém.

            Ten El. motor má super krouťák za jízdy by to s vlekem jistě slušně cvičilo. Ale problém jsou pomalé rozjezdy do velkého kopce couvání a hlavně přetížení měniče a motoru, velká rekuperační energie s nebržděným vlekem.

            Třeba u hybridu KIA NIRO se mi podařilo při klesání z Kořenova do Desné s vlekem naloženým cca 800 Kg – nebržděným
            dosáhnout plného nabití baterie a odpojení rekuperace, tak systém z kopce brzdí motorem, na displeji napíše režim motorová brzda a motor hučí jak o život.Pak jsem na tu baterku projel bez spalováku celou Desnou, Tanvald a vystoupal i s tou soupravou až na Smržovku cca 70 výškových metrů z Tanvaldu.

            Nevím co by se dělo když by se to stalo u čistého EV motorem by to nemělo jak brzdit a musely by se pak zákonitě přehřát brzdy.

                1. Pravda ,ale tady jde o princip taky Niro dává do rekuperace
                  Pravda ,ale tady jde o princip taky Niro dává do rekuperace jen 20 Kw a bez vleku se mi to nikdy nestalo.

                  200 Km je samozřejmě blbost stačí převyšení 1000 metrů a u třítunové soupravy dobiju 8 Kwh jestli počítám dobře.

                  Asi počítám dobře protoře Kořenov -Desná je cca 300 metrů to je
                  cca 2,4 Kwh a ta baterka se dobila kousek za půlkou normálně ji systém za jízdy plní max do 70%
                  Pak tam vlezly ještě tři čárky z deseti.

                2. Prius nemůže mít tažné protože na rozjezd používá jen
                  Prius nemůže mít tažné protože na rozjezd používá jen elektromotor a ten je asi slabý na nějaké tažení nákladu.

                  U BEV maj prej tažný hlavně auta se dvěma elektromotory, ale nevím zda je to pravidlem.

                3. No jo, jenže pak by u toho BEV muselo být nějaké
                  No jo, jenže pak by u toho BEV muselo být nějaké blokování: nerozjedu se s připojeným přívěsem, pokud je baterka nabitá víc než x% 🙂 Ještě v závislosti na teplotě baterky a dalších veličinách ovliňujících výkon rekuperace…

                  Nebo zároveň s tažným dodávat zahrádku a krabici s odpory na střechu, s elektronickou kontrolou: připojil jsi přívěs, ale ne odpory, nikam nejedem! 😀

            1. Aha, takže odpověď je, že nechtějí, nebo
              Aha, takže odpověď je, že nechtějí, nebo neumějí.
              Když se chce, všechno jde a ti výrobci mají 1000+1 specialistů, kteří vědí jak to vyrobit, aby to šlo, ne?

              S rekuperací mám zkušenost že sama o sobě je dost dobrá. Kdysi , když jsme táhli na laně elektrické Saxo, tak jsme ho za cca hodinu dobili. 🙂

              Jinak jak to popisujete tak mi přijde, že by naopak pro elektromobil mělo být jednodušší táhnutí vleku, ne? Vždyť dát tam ochranu, aby se baterie, nebo jednotlivé části nepřehřívali, nebo nepřetěžovali, snad nemůže být takový problém, ne? A to o brzdách jsem moc nepchopil. Vždyť spalovák nemá elektrické brzdy a zvládá normálně ubrzdit vozík, tak proč by to nezvládnul elektromobil, který ma „elektrické“ brzdy jen jaksi navíc?

              1. Tak přesně nechtějí a neumějí a při současné
                Tak přesně nechtějí a neumějí a při současné kapacitě baterek 30-40 Kwh to je stejně mimo. I když pro mě na přitažení materiálu na stavbu ze stavebnin které mám 5-10 Km od domu by to stačilo.

                No tak se otočím Mievem 3x po 300 Kg než jednou vlekem stejně to jezdí za hubičku.

                A těma brzdama, spalovák přece brzdí motorem s dlouhejch táhlejch kopců, hlavně to je třeba s vlekem , nevím kde bydlíte,ale u nás na horách to pustit z Kořenova do Desné s tunou nebržděnou za zády na neutrál dolu by bylo dost o hubu.
                Takhle to brzdí spalovák ,kompresí vyrábí teplo a to se přes chladič normálně odvede do vzduchu.

                Ev je závislé na rekuperaci , jak vypadne , jde o hubu nemá žádné odpory, kde by to pálilo, max. zapnout klimu,nebo topení,ale to jen pár kilovat.

                Se třeba podívejte na Trabantem jižní amerikou jak u toho dvoutaktu v Andách spálily brzdy. A to trochu přeci jen motor brzdí. EV bez rekuperace jen plachtí.

                1. To je pravda, že nafťák brzdí motorem docela dobře.
                  Ale

                  To je pravda, že nafťák brzdí motorem docela dobře.
                  Ale benzín naopak motorem skoro nebrzí. Teda jo, ale hodně málo, vpodstatě jen tak přbržďuje, aby se neřeklo.
                  Podle mne benzín s vozíkem na zádech motorem neubrzdíte a hlavní část je na klasických brzdách.

                  Ale nejsem v tom nějak znalý, jsou to jen moje dohady a zkušenosti co jezdím. možná jestli se najde, někdo kdo tomu rozumí víc?

                  Dle mého skromného názoru bych odhadl, že benzín motorem jen tak přibržďuje, pak následuje nafťák, o k terém už se dá říci, že motorem brzdí a pak dlouho nic až na konci je elektromotor, který už je skutečná elektrodynamická brzda.

                  Podle mne by mělo mít auto, které má povolený vozík takové brzdy, aby ten vozík taky ubrzdilo i normálními brzdami, protože přeci se nejde spoléhat ani na brždění motorem, to je v každé situaci velmi nestabilní a závyslé na hromadě věcí. A hlavní by měli být klasické brzdy.

                  Ale fakt nevím, nevyznám se v tom. Jen se mi nechce věřit, že by pouštěli na svět auto, které by nedokázalo na normální brzdy ubrzdit vozík.

Napsat komentář