Tesla už vyrábí 1000 elektromobilů Model 3 týdně, za minulý rok dodala přes 100 000 aut

Tesla zveřejnila statistiky za uplynulé čtvrtletí. Dodala rekordních 29 870 elektromobilů Tesla Model S, Tesla Model X a Tesla Model 3.

Elektromobil Tesla Model X P100D
foto: Tesla

Tesla v posledním čtvtletí roku 2017 dodala zákazníkům 15 200 elektromobilů Tesla Model S, 13 120 vozů Tesla Model X a 1550 kusů Tesla Model 3. Proti Q3/2017 jde o 27% nárůst, proti Q2/2017 o 9% nárůst.

Celkově za rok 2017 dodala Tesla 101 312 elektromobilů Model S a X. To je 33% nárůst proti roku 2016. Dalších 2520 vozů Model S a 860 vozů Model X je na cestě k zákazníkům. Ty se započítají do výsledků za Q1/2018.

Výroba za minulé čtvrtletí dosáhla 24 565 kusů, z toho 2425 připadlo na Tesla Model 3. Na konci čtvrletí se výroba Tesla Model 3 konečně začala významněji zvedat.

V posledních dnech podle tiskové zprávy Tesly dosáhla výroba Modelu 3 konečně 1000 kusů týdně. Automobilka znovu odkládá svůj cíl 5000 kusů týdně, tentokrát na konec 2. čtvrtletí 2018 (původně to byl konec Q1/2018). Na konci prvního čtvrtletí chce mít 2500 kusů týdně.

Tesla

44 Comments on “Tesla už vyrábí 1000 elektromobilů Model 3 týdně, za minulý rok dodala přes 100 000 aut”

  1. „Tesla v posledním čtvtletí roku 2017 dodala zákazníkům
    „Tesla v posledním čtvtletí roku 2017 dodala zákazníkům … 1550 kusů Tesla Model 3“, dle webu insideevs.com všech 1550 v USA, z toho odhadují 1060 v prosinci (Tesla zveřejňuje čtvrtletní statistiky, jednotlivé měsíce jsou odhady).

    Já říkám: V prosinci 2017 byl konečně zahájen prodej TM3 v USA. Hooray! (To od července do listopadu já považuji jen za předprodejní vzorky.)

    Bude napínavé sledovat souboj favoritů na prestižním trhu v USA v letošním roce 2018 😉

    Můj tip pro výsledek na konci roku 2018 v USA:
    1. TM3
    2. Leaf
    3. Bolt
    4. TMX
    5. TMS
    6. Prius PHEV
    7. Volt
    s tím, že všech těchto 7 favoritů se tam bude prodávat dobře 😉

  2. „Tesla v posledním čtvtletí roku 2017 dodala zákazníkům
    „Tesla v posledním čtvtletí roku 2017 dodala zákazníkům …1550 kusů Tesla Model 3.“

    „Výroba za minulé čtvrtletí dosáhla 24 565 kusů, z toho 2425 připadlo na Tesla Model 3.“

    Té nějaká kravina ne? Co jsem pochopil tak Tesla loni vyrobyla jen 1 770 M3 = 220 Q3 + 1 550 Q4, tak kde jste vzali těch 2 425 M3 a které čtvrtletí to je?

  3. Mě by asi nejvíc zajímalo na čem to doopravdy stojí.
    Mě by asi nejvíc zajímalo na čem to doopravdy stojí. Jestli problém dodavatelů, zaměstnanců, nebo proglém Gigafactory a baterií. NEbo kombinace více faktorů.

    Každopádně škoda, že se Elonovi nedaří jeho smělé plány plnit i když ten jeho původní plán „PŘEJÍT“ od fosilních na elektrická auta se i díky Číně stane realitou (dříve nebo později).

    Já zatím sice zatím přešel v prosinci „jen“ na hybrid, ale pořád asi lepší než nafta které jsem se zbavil. A jezdit na elektřinu je vážně SUPER!

      1. Ano, Toyota RAV4 hybrid (původně jsem chtěl Outlander PHEV,
        Ano, Toyota RAV4 hybrid (původně jsem chtěl Outlander PHEV, ale cenově to zatím nevyšlo, tak možná jako druhé auto :))) ).

        Je to moje první zkušenost s pohonem na elektřinu. A ačkoli auto jako celek je super a celá rodina je nadšená (včetně mě), když už tam dali baterku, neměli omezovat čístý EV na 50Km v hodině (tachometrových) a při rozjezdu do jakéhokoli mini kopečku taktéž zapínat motor.
        Příští auto bude buď plug-in nebo EV (tam je pro mě zatím stále malý výběr).

        1. Moj pripad. Bol aom rozhodnuty pre PHEV prius alebo Outlander.
          Moj pripad. Bol aom rozhodnuty pre PHEV prius alebo Outlander. No napokon som v posl.momente kupil RAV4 hybrid selection.
          Uzasne auto. Teal v meste 5l medzimesto 6 a dialnica 8l.
          Pri ceste medzimesto idem tak 70% v obciach na elektriku a setrim pluca miestnych deti.
          Dalsie auto bude ciste EV 🙂

          1. Pokud PHEV tak od BMW 330e, 530e….
            Oproti RAV4 přejede

            Pokud PHEV tak od BMW 330e, 530e….
            Oproti RAV4 přejede celou Prahu na elektriku. Outlander je lenoch a Prius není hezký ani uvnitř ani venku.
            Spotřeba od 3,6l – do 4,7l/100km. Když na to šlápnete, tak i nejvýkonnější Octavie RS bude mít co dělat aby to BMW dohnala.

            1. Každý máme jiné preference. BMW je jiná cenová,
              Každý máme jiné preference. BMW je jiná cenová, především ta 530. a s 330kou na ryby nebo rodinnou dovolenou taky taky asi nic moc. Navíc pořád bude cenově Outlander výhodnější (o to víc, pokud nebudu kupovat úplně nový). A prahu samozřejmě projede na elektřinu taky v pohodě. Dojezd 40km (papírově 53Km) s omezením do 120km/h – takže super.

              Ale jestli máte na BMW, tak klidně, já jsem pro každý plug-in. A když je výběr, tak o to líp.

    1. Ja koupil nedavno jetej Prius PHV prvni generace a nemuzu ti
      Ja koupil nedavno jetej Prius PHV prvni generace a nemuzu ti ho vynachvalit. 5 let stary, 65000km. Baterie v pohode. V prumeru realnej dojezd na baterii asi 20 km. V lete max 23, ted v zime tak 17. Musi se hodne nabijet, nekdy i 3x denne ale to me nevadi. Auto vypada jak novy a stalo asi 260 000 Kc (po prepoctu). To je plugin skoro zadarmo. Ma to ale „hacek“. Bydlim v Japonsku. Nedavno cesta 213 km. Pulka po dalnici (110 km). Vetsina bez zapnuteho topeni. Z toho ciste na elektriku asi 33 km. Prumerna spotreba kterou to ukazalo asi 3.3 l/100km. Sam tomu nemuzu uverit….. Hybridem jste udelal velky krok dopredu. Je to vlastne napul elektroauto. Cim nas bude vic tim lip.

      1. to si snad děláš legraci?? ty nám chceš jako tvrdit že
        to si snad děláš legraci?? ty nám chceš jako tvrdit že jsi v Japonsku – kdysi technologicky nejvyspělejším státu světa, který už dávno předběhly svobodní Korejci, kde je Chademo na každým rohu…

        chademo.com/about-us/fast-charger-maps/japanese-map/

        … a že ty tam po dálnici valíš jetý hybrid Prius na fosilní sračky (kterých má ekonomicky vrici Japka zoufale málo) je tam jako v roce 2017 z bazaru standart jo ?? to snad ne 🙂 A americký Tesly tam nacionálně bojkotujou že … 😉

    2. Tak obecně jsou zaměstnanci v USA velmi drazí a za ty
      Tak obecně jsou zaměstnanci v USA velmi drazí a za ty prachy v průměru často docela neschopní.
      Ale hlavním důvodem je samozřejmě neustále časově nerealistické plánování Muska, a jeho obelhávání akcionářů Tesly, aby firmě nestopli posílání peněz v půlce rozletu, i když už je dávno jasné, že levnější by bylo koupit pro tak masovou výrobu na začátku už nějakou zajetou automobilku.

    3. Stačí si přečíst článek z Wired z odkazu nad tebou.
      „An

      Stačí si přečíst článek z Wired z odkazu nad tebou.

      „An outside supplier responsible for part of the process of assembling batteries into modules, into packs, „dropped the ball,“ Musk says, and Tesla was forced to take the work in-house. „We had to rewrite all of the software from scratch and redo many of the mechanical and electrical elements,“ he says. „This is what I’ve spent many a late night at the gigafactory working on.“

    4. tých faktorov bude viacero. jak tie oficiálne (bottleneck
      tých faktorov bude viacero. jak tie oficiálne (bottleneck pri kompletáži baterkových setov, jak sa spomína nižšie), tak zrejme aj nejaké neoficiálne.

      Giga factory má byť plne dostavaná až 2020. a až vtedy má mať kapacitu na výrobu 500.000 aku ročne, čiže ani model 3 sa skôr ako v r 2020 na tých 400.000 ročne nedostane, pravda

      tiež ak sa im z akýchkoľvek dôvodov oplatí trochu pozdržať nástup M3 (na úkor oveľa profitabilnejšieho S a X), tak to asi nemôžu povedať celkom napriamo.

      Muskovi sa nedarí plniť smelé plány? No, jak sám píšeš – minimálne čo sa Tesly týka, tak podľa mňa misia splnená, aj keby mala zajtra skrachovať (čo sa dosť možno aj stane). Resp. možno sa v dohľadnej dobe nepodarí tak celkom „prejsť“ z ICE na EV, ale dovolím si odhadovať, že do 20 rokov bude čisté ICE tvoriť tak 10% trhu, zvyšok bude BEV (10-20%) a nejaká forma hybridu (zvyšných 70-80%)

    1. VW už pro jistotu zrychluje se spuštěním továren na
      VW už pro jistotu zrychluje se spuštěním továren na masovou výrobu speciálně pro eletroauta určených podvozků na rok 2019, i když dostatek baterií na plné rozjetí výroby nebude mít dřív než po tom roce 2020.
      Zároveň budou muset vypustit pomalé najíždění nejdříve u Porsche a Audi, s víceletou mezerou pro masové značky VW a Škoda.
      Ale stejně si myslí, že dnes měli více elektromobili soustřědit na oblast sporťáků a městských rozvážkových aut, a na běžné osobáky se mělo počkat za rok 2022 na akumulátory s pevným elektrolitem, a už zajištěnými doly na klíčové suroviny.

        1. Jako fanoušek Tesly a mini akcionář bych tomu rád věřil.
          Jako fanoušek Tesly a mini akcionář bych tomu rád věřil. Kolega mi ale citoval zahraniční článek, kde noví majitelé uvádí, že mají problémy s vrzáním (což by tolerovali), ale také s boucháním od podvozku a Tesla to údajně nehodlá řešit v rámci záruky. To je hodně špatný signál a doufám, že se Elon probere a dá vše do pořádku. 3% stěžovatelů není málo. A číslo může narůstat prostě tím, že se dalším autům může něco povolit / uvolnit. Článek jsem nedohledal, ale kolega u mne požívá 100% důvěry.

      1. Bohužel. Čím déle budou ve slevových akcích tlačit
        Bohužel. Čím déle budou ve slevových akcích tlačit lidem sračkomety, tím více se zaplatí vývoj a násobně vrátí náklady na všechny jejich spalovací vnitřnosti. To je neúprosná logika peněz. Kdy zisky jsou privatizovány a náklady znárodněny. A to se nebavíme jen o podporách na zainvestování průmyslových zón, stavbu fabrik, zaškolení personálu, vývojová centra atd. atd.. Ale i o běžných věcech jako jsou nutné obchvaty měst, protihluková opatření, výsadba stromů a keřů jako živých filtrů a samozřejmě miliardy do zdravotnictví. Prostě veškeré externality, které neplatí producent daného výrobku, ale veřejnost.

        1. ano, spravne. to je dalsi z cest podpory elektromobility.
          ano, spravne. to je dalsi z cest podpory elektromobility. vycislit externality o kterych mluvide a nauctovat je tem, kterim nauctovany mali byt. a ne tady vymyslet jednoducha ale nespravna reseni. vid dotace., pripadne ruzne podpory a ulevy a nevim co vsechno.

            1. Což nám předvádí EU postupným zaváděním limitů na
              Což nám předvádí EU postupným zaváděním limitů na emise. Ovšem to externality nezaplatí. Naopak. Použitím downsizingu, dpf filtrů, ad blue, podvodných sw a dalších hračiček, vznikají nové problémy. Nevyvolává to požadovanou reakci, jakou by byl postupný přechod na lokálně čistou a tichou dopravu. Asi jediné řešení by byl jen plynulý zákaz prodeje a později i výroby oněch chemických zbraní na kolečkách. Nebo přímé nařízení výroby a prodeje postupně po procentech každý rok lokálně bezemisních vozidel. V kombinaci s bezemisními zónami by to určitě mělo efekt větší, než dnešní Euro 4, 5, 6, 7, ……… Průmysl by se mohl připravit, infrastruktura reagovat, prostě takový mírný pokrok v mezích zákona. Ale stálý.

Napsat komentář