První kusy elektromobilů Tesla Model 3 se začínají dostávat k běžným zákazníkům. Nová videa auto detailně odhalují.
foto: darksoldier360
„Běžný zákazník“ v tomto případě znamená, že nejde o zaměstnance společností Tesla, SpaceX nebo jejich rodinné příslušníky. Že výroba Tesla Model 3 se obrací k lepšímu začalo být zřejmé ze stovek aut, která se objevila u některých dealerů v Kalifornii.
Aktuálně se také uživateli darksoldier360 podařilo natočit dronem další stovky elektromobilů Tesla Model 3 přímo na parkovišti u továrny Tesla ve Fremontu. A z videa je zřejmé, že každou chvíli tam přibude další kus.
Předání prvního auta běžnému zákazníkovi proběhlo už 20.12.2017 a na video se můžete podívat níže. Podle autora videa je auto skutečně „mistrovský kousek“ automobilky Tesla.
Jak dobře umí Tesla Model 3 akcelerovat a některé další vychytávky auta ukazuje následující video:
Aktuálně se podařilo také specifikovat maximální rychlost elektromobilu, a to na 228 km/h.
A nakonec, pokud se chcete o elektromobilu Tesla Model 3 dozvědět skutečně všechno, máte možnost díky obsáhlé 23minutové testovací jízdě:
ten obrobsky tablet ja takova hovadina, ze uz vidim jak to do
ten obrobsky tablet ja takova hovadina, ze uz vidim jak to do par let zopakuji vsechny automobilky. to je neco podobne jako u pocitacovych monitoru, nebo televizi zmizeli cudliky a vsechno nahradili on screen menu. potom se prislo na to, ze nektere cudliky by predse jenom mohli byt i fyzicke.
1***
co je těžší rozbít 20 čudlíků nebo jeden
1***
co je těžší rozbít 20 čudlíků nebo jeden tablet?
i když možná začne Tesla vyrábět antivandal provedení
Úplně stejně těžké. S kladivem to zvládnu bez
Úplně stejně těžké. S kladivem to zvládnu bez problémů. 😉
ale u 20 čudlíků musíš dát 20 ran :-))
ale u 20 čudlíků musíš dát 20 ran :-))
Mnooo si vemte něco
Mnooo si vemte něco pořádného.
en.wikipedia.org/wiki/Steam_hammer
To je bohužel důsledek škrcení nákladů na TM3, aby bylo
To je bohužel důsledek škrcení nákladů na TM3, aby bylo auto ziskové. Každý čudlík navíc znamená další kabeláž, pracnost ve výrobě i možnou poruchovost….:-(((
Je to poriadna hovadina a pre mnohych potecialnych uzivatelov
Je to poriadna hovadina a pre mnohych potecialnych uzivatelov jasne ‚no-go‘. Nastastie vieme ako do dopadne – principialne podobny nezmysel vypustilo aj BMW v prvej verzii i-Drive ovladania a potom s kazdou dalsou generaciou len vracali dalsie ‚cudliky‘ a skratky k funkciam.
Nezbyva, nez drzet palce, aby se vyroba rozjela, nasledne i
Nezbyva, nez drzet palce, aby se vyroba rozjela, nasledne i vyroba baterek, a snad i dalsi automobilky se pridaji s necim smysluplnym… 🙂 Tak trochu protoze takhle neskutecne hnusnej interier bych fakt neprezil 😀
teda chapu, ze to centralni ovladani, kdyz je vetsina funkci
teda chapu, ze to centralni ovladani, kdyz je vetsina funkci pohromade na displeji muze nekomu prijit atypicke ci nezvykle, ale ja jsem na to zvykly z Modelu S takze v tom nevidim problem. A jinak nechapu co mate proti designu zbytku.
Mi se treba strasne libi zpracovani vyduchu klimatizace. To mi prijde jako skutecny krok spravnym smerem. A oproti Modelu S to vypada, ze mysleli i na klasicke skladovaci prostory, hacky na kabaty, atd…
Mam zkusenost samozrejme jen s Modelem S
Mam zkusenost samozrejme jen s Modelem S (oenergetice.cz/clanky/serial-tesla-model-s/) a z centralniho dotykoveho ovladani nejsem nadsen (ani u jinych automobilek z tohoto prechodu nejsem nadsen, na druhou stranu se mi libi gesta v BMW 7, timto smerem bych sel daleko radsi), ale nejvic mi vadila kvalita materialu, povrzavani, a celkovy dojem. A dle fotek M3 mi prijde, ze uz to ani neni minimalismus, ale tadynicnenismus z fakt levnych plastu. 🙁
„tadynicnenismus“ 😀
aspon ten smysl pro humor Vam nelze
„tadynicnenismus“ 😀
aspon ten smysl pro humor Vam nelze uprit 🙂
Ocividne, kdyz to ma vic uloznych prostoru, drzacku na napoje, usbcka a podobne pytloviny oproti Modelu S, tak o tadynicnenismu nemuze byt rec.
To by pak Model S vuci Modelu 3 byl ze stylu dodelejsisamismus 😀
Tak vzhledem ke svemu studentskemu rozpoctu „tadynicneniismus“
Tak vzhledem ke svemu studentskemu rozpoctu „tadynicneniismus“ ve sve zatim imagianrni garazi dotahuju k naproste dokonalosti 😀
Jenom se proste tesim na to, az vyroste Tesle konkurence u standardnich znacek, protoze Tesla je v interierech z meho pohledu velmi velmi americka – stroha a neprilis kvalitni. A dost mne stve jeji adorace dokonalosti, ktere nikdo nemuze konkurovat.
Dodelejsisamismus jsem si pred par dny prohlizel v Dacii Duster – koberecky urizle proste ze stareho koberce v obyvaku… 😀
+1
btw:
Audi e-tron quatro (95kWh) – 2018
Jaguar I-Pace
+1
btw:
Audi e-tron quatro (95kWh) – 2018
Jaguar I-Pace (90kWh) – 2018
Porsche Mission E (?) – 2019
Uz se to blizi…
BMW i5 2020 373miles
Volvo 2019 100 kWh
Mercedes nekolik
BMW i5 2020 373miles
Volvo 2019 100 kWh
Mercedes nekolik modelu do 2025
…
Neco mi rika, ze az ja budu resit koupi noveho vozu, uz jich bude na trhu dostatek 🙂
Já se přiznám, že jsem zvědavý, co bude dostupné za 4
Já se přiznám, že jsem zvědavý, co bude dostupné za 4 roky, až budu vážně řešit náhradu S-maxu.
BMW i5 373 mil NEDC bude tak 310-320 mil EPA…
Podle me po
BMW i5 373 mil NEDC bude tak 310-320 mil EPA…
Podle me po uspechu i3/i8 myli mit i5 uz na trhu v soucasnosti nebo nejpozdeji 2018. 2020 mi prijde jako desne lajdactvi.
Takové parkoviště novými auty zaplní např. naše
Takové parkoviště novými auty zaplní např. naše Škodovka 4krát každý den – a zároveň i prodá!
Nepochybujeme. Jen doplňuji, že cca půl milionu
Nepochybujeme. Jen doplňuji, že cca půl milionu elektromobilů Model 3 už je rezervováno, tedy „téměř“ prodáno.
spravny hospodař vyrobi jen to co proda, ne jak WV management
spravny hospodař vyrobi jen to co proda, ne jak WV management napleskat toho mraky a mega padaky se vyplatí …jak snadné ti oslíci dole to koupí
Přijde čas, že zaplní, ale spalováky už neprodá ani s
Přijde čas, že zaplní, ale spalováky už neprodá ani s 90% slevou.
Myslis ten bordel co chrli ta fabrika za 250k kč/kus? To bych
Myslis ten bordel co chrli ta fabrika za 250k kč/kus? To bych s EV za pul druheho mega s spickovymi technolgiemi opravdu nesrovnaval.
Máte na mysli takové: Parkoviště duchů ?
Máte na mysli takové: Parkoviště duchů ?
A co tím básník chtěl říci?
A co tím básník chtěl říci?
Tesla avizuje novy E-Pickup typu Ford F-150 od 2020. Mozna
Tesla avizuje novy E-Pickup typu Ford F-150 od 2020. Mozna bude jeste o neco vetsi nez ten od Forda. A 2019 prijde Tesla Y SUV.
Samozřejmě že bude větší, lepší a úžasnější než
Samozřejmě že bude větší, lepší a úžasnější než všechny ostatní pickupy… Už jen zbývá zase zveřejnit pár informací pro technické polodementy typu 10.000 Nm, ultravysokopevnostní ocel, atd..
F-150 Je na Evropské měřítka velké auto Pochybuji, že
F-150 Je na Evropské měřítka velké auto Pochybuji, že bude větší .Nový model je větší než ten předchozí .
https://www.youtube.com/watch?v=T44OKhdeK7g
NeUvažujeme! ten přepálený tablet místo palubovky at
NeUvažujeme! ten přepálený tablet místo palubovky at raději pošle hívy na mars :))
youtube.com/user/spacexchannel/videos
To rikali o iPhonu taky, bez cudliku a 1-9 klaves si takovy
To rikali o iPhonu taky, bez cudliku a 1-9 klaves si takovy telefon prece nikdo nekoupi…
A naděje škarohlídů na krach Tesly začínají
A naděje škarohlídů na krach Tesly začínají splaskávat.
Šťastný nový rok redakci Autotipu a Světa (neelektrických) motorů přeje Tesla. 🙂
Copak casopisy, ty se oklepou a budou psat o elektromobilech.
Copak casopisy, ty se oklepou a budou psat o elektromobilech. Ale chudaci z automobilek budou jak pokropone slepice seden na svych rakovinach 🙂
a ja prodal akcie Tesly, kdyz jsem si precetl novou
a ja prodal akcie Tesly, kdyz jsem si precetl novou SuperCharger „Fair Use Policy“ a manual k Modelu 3…
Koupit si ted Teslu na firmu je hola sebevrazda.
Můžete vysvětlit co je na tom špatného?
Můžete vysvětlit co je na tom špatného?
Kdyz je tak neresitelny problem si to hodit do vyhledavace a
Kdyz je tak neresitelny problem si to hodit do vyhledavace a mame ty vanoce…
Nove koupene Tesly koupene pro „komercni ucely“ nemaji mit pristup (ani placeny ani neplaceny) do „verejne“ site Supercharger (Tesla jim postavi jejich vlastni sit, nikoliv ovsem „v cene“). Podle vseho reakce na ruzne Tesloopy a podobne, ktere nejenze zneuzivaji system „zdarma“, ale i nechavaji auta u SC pres noc a blokuji tak mista ostatnim… Ale nikde jsem nevidel napsano, jestli se to tyka jen Ameriky nebo i Evropy.
EDIT: Originalni clanek na Electreku: https://electrek.co/2017/12/15/tesla-supercharger-fair-use-policy-deter-commercial-use/
To mi přijde jako přestřelené, že by s firemním vozem
To mi přijde jako přestřelené, že by s firemním vozem vůbec nešlo vůbec používat SuC? Já jsem tomu asi blbě porozuměl tak, že nabíjet firemní vozy stále budete moci, ale se značným omezením. Když Tesla zjistí, že konkrétní SuC „nadužíváte“ tak vám pošle zprávu a pokud na ni nereagujete tak vás natvrdo odpojí? Ale nevím nepátral jsem po tom.
Další problém vidím v soukromých SuC, neboť dnes jste odkázání pouze na Teslu a její schopnost stíhat/nestíhat výstavbu soukromých SuC bez ohledu na to že peníze na to máte. Řešením by bylo začít technologii SuC veřejně prodávat, jako si dnes můžete koupit 150kW CCS. Redukce na CHAdeMO je v tomto případě jen o trochu lepší řešení než drátem do oka.
Ono by dávalo smysl, aby Tesla měla CCS konektor, do
Ono by dávalo smysl, aby Tesla měla CCS konektor, do kterého by byl vestavěn konektor od SCH. Technicky by to mělo jít docela snadno.
ano, takove reseni se ocekava v Evrope pro Model 3.
Nekolik
ano, takove reseni se ocekava v Evrope pro Model 3.
Nekolik zdroju to jiz potvrdilo, ale zatim nic oficialniho z Tesly.
Bude to značná konkurenční výhoda Tesly. Bude mít
Bude to značná konkurenční výhoda Tesly. Bude mít vlastní síť SCH a navíc ještě ta auta budou moci používat rychlé dobíječky CCS 150 kW. Co víc si přát. Konkurence bude muset jít s cenou hodně dolů, aby byla schopná konkurovat.
myslim si, ze to bude sice dobra vyhoda Tesly, ale zas na
myslim si, ze to bude sice dobra vyhoda Tesly, ale zas na druhou stranu, Tesla neni zrovna znama svym citem pro detail, spolehlivosti atd. Navic, ostatni znacky vam zrejme daji i zaruku na auto vuci Tesle.
Takze, Tesla ma sice navrch v technologiich nabijeni a dojezdu, ale zase ztraci na beznych vecech… proste neco za neco. Ja myslim, ze ostatni znacky si najdou misto na trhu…
Pravda dilenske zpracovani u tesly X je opravdu hrozne
Pravda dilenske zpracovani u tesly X je opravdu hrozne deformace lakove zavady licovani u rumunske dacie je to o rad lepsi..je zase fakt ze je to z hliniku..Na prvni setkani je to sok;)
tak si kup tu dacii a nevotravuj!!!
tak si kup tu dacii a nevotravuj!!!
No jsem obektivni neprehlizim nedostatky ikdyz jsem
No jsem obektivni neprehlizim nedostatky ikdyz jsem majitel.Fanboy ne fanatik.
o tom, ze by Tesla postavila druhou paralelni sit SuC pro
o tom, ze by Tesla postavila druhou paralelni sit SuC pro komercni ucely nepadlo z oficialnich Teslackych zdroju ani slovo. To jsou ciste spekulace.
Zatim plati jen a pouze:
…we ask that you not charge your vehicle using a Supercharger if your vehicle is being used:
– …
– for any other commercial venture.
Takze jestli chcete s autem koupenym po 15. Prosinci 2017 delat treba zakaznicky servis nebo obchodniho cestujiciho nebo cokoli jineho pro komercni ucely, tak mate se SuperChargery proste smulu. Jestli Vam je Tesla nezablokuje tak muzete muvit o stesti. Od 15. Prosince si na to u novych i starych aut vyhradila pravo a vy s tim nic nezmuzete. GL&HF.
Ne paralelni sit, ale „sit“ (1..n privatnich SC) pro daneho
Ne paralelni sit, ale „sit“ (1..n privatnich SC) pro daneho komercniho zakaznika.
Ta uvaha (ne moje, mimochodem) je predpokladam zalozena na vete „Please reach out to your local sales contact to explore vehicle and charging options that suit your needs.“
no to by me zajimalo jak udelaji privatni (1..n) SC pro
no to by me zajimalo jak udelaji privatni (1..n) SC pro komercniho zakaznika s jednim autem…
Jednoduse – bud bude ochotny si tu infrastrukturu zaplatit,
Jednoduse – bud bude ochotny si tu infrastrukturu zaplatit, nebo mu sales representative v perfektne padnoucim obleku sdeli, ze spoluprace s nim neni dostatecne obchodne zajimava…
Nebo (protoze svet neni cernobily) mu udelaji nejakou protizneuzivaci nabidku (treba 400kWh rocne a pak $1.23/kWh – cislo je uplne vymyslene), aby ho donutili pouivat SC opravdu jen pokud nebude jina volba.
A kdyz si trochu zakonspirujeme, do roka a do dne uvedou v zivot Tesla carsharingovou/pujcovnovou/taxi flotilu, ktera sice nebude autonomni, ale pristup na SC mit bude (a kdyz ten jeden ridic s jednim autem bude mit stesti, dostane nabidku, aby se pridal za odvedeni desatku ze zisku).
jak bude Tesla prokazovat, že ta Tesla není pro soukromé
jak bude Tesla prokazovat, že ta Tesla není pro soukromé účely? to si jako pošle dotaz na Finanční úřad a bude se dotazovat jak je vedena v účetnictví a v daních?, ale chápu že Tesla nemá moc ráda taxikáře s Teslou :-))
kdyz kupujete Teslu tak musite zaplatit fakturu… a na te
kdyz kupujete Teslu tak musite zaplatit fakturu… a na te fakture je uvedeno kdo to kupuje… takze budto kupuje firma anebo to kupuje fyzicka osoba, kazdopadne Tesla to vi hned od zacatku.
nemusi to nijak prokazovat, ma to cerne na bilem.
tak není problém aby vlastník byl fyzická osoba a
tak není problém aby vlastník byl fyzická osoba a provozovatel firma, ještě vyřešit vratku DPH :-))
no to by me opravdu zajimalo… A myslim ze ne jen me, ale i
no to by me opravdu zajimalo… A myslim ze ne jen me, ale i financni urad…
nemit zaruku na nove auto a nemit pristup k SuperChargerum
nemit zaruku na nove auto a nemit pristup k SuperChargerum (viz dalsi prispevek) povazuju za spatne.
Warranty Limitations
This New Vehicle Limited Warranty does not cover any vehicle damage or malfunction directly or indirectly caused by, due to or resulting from normal wear or deterioration, … including, but notlimited to, any of the following:
– …
– Driving for business or commercial purposes, including, but not limited to …
Jinymi slovy, Tesla si u Modelu 3 vyhrazuje pravo neposkytnout zaruku na auto pokud je pouzivano ke komercnim ucelum. Jestli v Americe (+ Kanade) uplatnite zaruku na firemni vuz je ciste na Tesle a rozhodne ji k tomu nic nezavazuje.
Myslim ale, ze v Evrope Tesla bude davat zaruku i na firemni vozy a ne jen na osobni vozy tak jako v Americe. V Evrope jsou preci jen predpisy na ochranu spotrebitele o dost prisnejsi…
obmedzená záruka je tuná bežná – pozrite sa na nábytok,
obmedzená záruka je tuná bežná – pozrite sa na nábytok, počítače, … skrátená na JEDEN rok až na NULU.
omlouvam se pokud jste mne nepochopil. Ja psal o autech a ne o
omlouvam se pokud jste mne nepochopil. Ja psal o autech a ne o nabytku.
😉
tovar ako tovar
😉
tovar ako tovar
hmm, nabytek si zvladnu spravit sam. A pokud ne, prisel jsem
hmm, nabytek si zvladnu spravit sam. A pokud ne, prisel jsem jen o par tisic (resp. max desitky tisic).
To bohuzel o elektromobilu za stovky tisic az milion(y) korun rict nemuzu.
videl som na „túr“ auto týchto pánov- o.i. malo kus
videl som na „túr“ auto týchto pánov- o.i. malo kus batérie tesla … http://www.elektromobily-os.cz/bazar
iritujúce je to, že sa jedná o „kit“ celkom dobrého auta, ktoré vzhľadom na palubnú nabíjačku použije každú motorovú zásuvku k rýchlonabíjaniu.
v iných diskusiách (domáce úložisko) sa píše o „vyradených“ renault aku a ich cenách.
nechapu jakou to ma souvislost se zde probiranym tematem…
nechapu jakou to ma souvislost se zde probiranym tematem…
Vložil/a Ladislav -eNV 200, Po, 2018-01-01 17:25
P.S. p. Vegr
Vložil/a Ladislav -eNV 200, Po, 2018-01-01 17:25
P.S. p. Vegr mi kdysi tvrdil, že prý to už ale u nás někdo s tou baterií dokázal a že nějaký Rencky se podařilo přivézt i zprovoznit.
tomuto sa nečudujete.
Kangoo bude spíše taková přestavba spalováku, tam nebude
Kangoo bude spíše taková přestavba spalováku, tam nebude neoriginální baterie takový problém jako u ZOE.
Ja bych to videl spis jako pojistku proti nekterym profi
Ja bych to videl spis jako pojistku proti nekterym profi sluzbam, ktere pouzivaji Teslu jako taxi mezi LA a Las Vegas a jezdi zadarmo na elektrinu z SuC a navic zneuzivaji velkorysou zaruku. Ty Tesly najezdi za 2 roky pres 500.000 km a vsechny naklady hradi Tesla. Bezne firemni vozidla by nemely byt problem.
nemate pravdu…
Zaruka na pohon Modelu 3 je 100.000 resp.
nemate pravdu…
Zaruka na pohon Modelu 3 je 100.000 resp. 120.000 mil a 50.000 mil na zbytek auta. Tedy pokud nekdo najezdi 500.000km tak ma auto stejne uz davno po zaruce a nelze tedy zaruku „zneuzivat“ ani firemnim vozem. A presto je firemni pouziti ze zaruky vyjmuto uplne.
O nejake pojistce proti „profi“ sluzbam nemuze byt ani rec.
Tady je odkaz na ty firmy co si nechaly opravit Teslu S a
Tady je odkaz na ty firmy co si nechaly opravit Teslu S a jezdi s ni pres 400.000 km.
http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-po-400-000-km-pokles-kapacity-baterie-7
mozna jste si spatne precetl co jsem psal, tak ja to pro vas
mozna jste si spatne precetl co jsem psal, tak ja to pro vas zjednodusim do jedne vety.
Model 3 ma zaruku na pohon omezenou poctem km, zatimco Model S ne.
Srovnavate jablka s hruskama.
Rozumim psanemu textu. Ja zase rikam, ze Tesla se poucila u
Rozumim psanemu textu. Ja zase rikam, ze Tesla se poucila u Modelu S a u M3 uz chce takovemu zneuzivani predem zabranit. Pouze si vyhrazuji moznost vyloucit nektere zarucni pripady. Nebude to platit plosne.
Jak to víte, že to nebude platit plošně? Kde to Tesla
Jak to víte, že to nebude platit plošně? Kde to Tesla píše? Říkáte, že rozumíte psanému textu. Mohl byste mě tedy odkázat na konkrétní větu z těch záručních podmínek?
U SuperCharger Fair Use Policy to ještě chápu, že to teoreticky nemusí platit plošně. Tam je napsáno, že žádají, aby se sít nezneužívala, a že si vyhrazují právo dotyčného odstřihnout od SC sítě.
U záručních podmínek je to však psáno velmi zřetelně plošně.
…rozumim psanemu textu se vztahuje na vasi poznamku, ze mi
…rozumim psanemu textu se vztahuje na vasi poznamku, ze mi to musite jeste jednou prezvykat. Nikoliv na ten anglicky psany text, ktery jste, zrejme neuplne, citoval.
Pokud byste venoval vetsi pozornost tomu co jsem psal jako uvod, tak byste vedel, ze je to moje uvaha a ne pravni rozbor jejich zarucnich podminek.
Ostatne podobne klausule se objevuji i u jinych sluzeb a v beznem rezimu nejsou aplikovany. Napr. u mobilnich sluzeb s neomezenym tarifem, kde si operator vyhrazuje pri nadmernem vy-/zneuzivani sluzbu omezit.
Verte, Tesla neni zadna garazova firma ktera by s velkou casti svych zakazniku chtela „vyjebat“.
tak to vam preji hodne stesti, aby s Vama nikdo „nevyjebal“…
tak to vam preji hodne stesti, aby s Vama nikdo „nevyjebal“… Konec koncu, pravo si na to vyhradili 🙂
Super auto. Ted jeste 1,5 roku cekani a budu ho mit doma v
Super auto. Ted jeste 1,5 roku cekani a budu ho mit doma v garazi.
nechci vidět ty pálky za případný servis po záruce,
nechci vidět ty pálky za případný servis po záruce, hlavně to sklo na střeše
A kolik to stojí u jiných aut s panoramatickou střechou?
A kolik to stojí u jiných aut s panoramatickou střechou? Můžete si to z toho odhadnout.
Jednodussi verze budou bez panoramaticke strechy. Jinak za
Jednodussi verze budou bez panoramaticke strechy. Jinak za celou dobu me ridicske kariery jsem nikdy neposkodil strechu. Jo kdyz uz padnul nesmyslny hoax o poruchovych baterkach, tak ted je na rade strecha. A kdo si dovoli drazsi auto, ma samo i havarijni pojistku. Takze co mate jeste za mindraky?
proč mindráky? :-)))
A kdo si dovoli drazsi auto, ma samo i
proč mindráky? :-)))
A kdo si dovoli drazsi auto, ma samo i havarijni pojistku
vysvětleno :-)))
jinak člověk míní a příroda koná, mě postavila do cesty před cca 2 měsíci 2 velké laně, takže poškodit auto je otázka vteřiny a člověk s tím nic neudělá,(pokud teda nemá za volantem prozíravého člověka co se vyhýbá i lešenářské trubce), havarijní pojistka na auto s hodnotou milion Kč rozhodně nebude za hubičku
Standardně mám na své auto za čtvrt milionu jenom pojistku
Standardně mám na své auto za čtvrt milionu jenom pojistku pro střet se zvěří a pojištění všech skel s limitem 50 tisíc.
Já už jen 8 let
Já už jen 8 let
To sa nerata ked sedis na pankraci 🙂
To sa nerata ked sedis na pankraci 🙂
Znamenitě, teď ještě aby se jim výroba aut dostala do
Znamenitě, teď ještě aby se jim výroba aut dostala do černých čísel a bud to v podstatě dokončené, revoluce v dopravě a přechod k EV bude otevřený. Akorát tak na čas.
Revoluce v dopravě bude souviset až s autonomními vozy,
Revoluce v dopravě bude souviset až s autonomními vozy, které se sami zvládnou jet dobít. Lidé ve městech nebudou potřebovat vlastní auto a taxi bude za pár korun. Lidé z vesnic a lidé, kteří pracovně jezdí na delší vzdálenosti budou autonomní auto vlastnit.
EV je sice skvělé, ale v současné době neexistuje pořádná infrastruktura.
jestli ona se spíše nevrátí doba ne,že se všichni
jestli ona se spíše nevrátí doba ne,že se všichni dopraví autonomem např.k doktorovi, ale dokturek to objede vše sám svým autonomním vozítkem…..no a to už tady bylo někdy v padesátkách,akorat škoda 1202 to jistila. jet dnes nekam pomalu ztrácí smysl,jezdilo se za lepšíma nakupama atd.dneska je všude to +- samé
ty revoluce budou dve a budou nezavisle na sobe. ta prvni –
ty revoluce budou dve a budou nezavisle na sobe. ta prvni – elektricka – potrebuje zmenu technologie baterii. nikdo nevi kdy prijde a jaka bude. treba je blizko a vsechno poresi tolik avizovane solid state baterie. a potom hodne casu. pri soucasnych technologiich jsou vyrobni kapacity baterii mizerne oproti tomu co by bylo poytreba aby se dalo mluvit o prichazejici revoluci. a ta druha revoluce – atonomni jizda – ta to ma obracene. potrebuje hlavne cas. a az ten teprve ukaze, jaka technologicka zmena je potreba. treba kvantove pocitace, nebo alespon nejake optimalizovane neuronove cipy nebo neco podobneho. obe dve revoluce jsou tak vzdalene, ze jakkoliv bych byl mlady, nemuzu se ve svem zivote spolehat na zadnou z nich. ale je hezke si o nich povidat a tesit se na ne.
no jo. takovy detail 😉
no jo. takovy detail 😉
Tí američania nepotrebujú tabuľky s ŠPZ? Všimol som si
Tí američania nepotrebujú tabuľky s ŠPZ? Všimol som si už veľa videí Modelu 3, kde napredu nemá nikto tabuľku. To tam majú také normy, že napredu ju nepotrebujú?
Lisi se to stat od statu – zrovna Kalifornie ma myslim predni
Lisi se to stat od statu – zrovna Kalifornie ma myslim predni nepovinnou, ale stejne ji vetsina aut ma.
Velké SPZ vepředu jsou jenom úchylka některých zemí,
Velké SPZ vepředu jsou jenom úchylka některých zemí, Švýcaři mají vepředu asi 1/2-2/3 značky vzadu a v některých zemích se dopředu nedávají vůbec.
Když o tom přemýšlíte, tak SPZ jako taková je pitomost a v podstatě k ničemu není. Když auto ukradnete, tak ji vyměníte, s autem běžně jezdí více členů rodiny/firmy, z automatických kamer se můžete odvolat že jste to neřídil vy. Z pohledu dálničních známek, lepených na sklo, je to zase pitomost, spíš zlodějna, proč by neměla být přenosná? Do toho se zavádí elektronický systém.
Do toho se ještě motají SPZ na přívěsech, což je komické mít třeba auto 1AX xxxx a k tomu nějakou LTB xx-xx na vozíku…
Možná by bylo lepší SPZ nahradit něčím jiným. Původně byly SPZ registrací řidiče a ten si je musel mezi auty předělávat, což bylo tedy vzhledem k váze dost namáhavé.
Ani pro odlišení aut v provozu a mimo provoz se to nehodí, zase to ničemu nebrání a pokud se najde lepší identifikace přímo vozidla tak policii by stačilo si to projít dálkově v databázi. Stejně se k vozidlu musí tahat kvantum dokladů, tak SPZ jako identifikace je N-tá redundance. To už by bylo lepší navařit tam při první registraci v dané zemi registrační štítek někam, ten se nedá jenom tak ztratit.
Skvělá myšlenka. Stačilo by, aby každé auto mělo
Skvělá myšlenka. Stačilo by, aby každé auto mělo transpondér a každý řidič svůj kód nebo čip. A byl by klid.
Jenže to by naše policie ještě nesměla místo počítačů používat psací stroje.
Myslíte doufám čip na kartě, tedy ŘP. Jinak se dá čekat
Myslíte doufám čip na kartě, tedy ŘP. Jinak se dá čekat že počet (polo)vodičů výrazně poklesne.
Ano, řidičák s čipem, digitální karta řidiče (pro
Ano, řidičák s čipem, digitální karta řidiče (pro tachografy). Doufám, že se toho jednou dožiju.
Za největší úchylku považuji lepení červené známky o
Za největší úchylku považuji lepení červené známky o platné technické kontrole, která označuje jen měsíc a rok. Každý policista na ulici zjistí na den přesně kdy Vám propadla technická. Proč se tam teda lepí??
Na SK sa uz znamky TK a EK lepit nebudu (myslim ze od buduceho
Na SK sa uz znamky TK a EK lepit nebudu (myslim ze od buduceho roku, ale neviem ci to uz preslo legislativou) a kedze sa nelepia SK a HU dialnicne znamky, uz je to celkom dobre, mam nalepene len AT a CZ dialnicne…
Neviete, kedy bude CZ dianicna tiez elektronicka.
Rok
2018 nutno koupit a nalepit
2019 nutno koupit a
Rok
2018 nutno koupit a nalepit
2019 nutno koupit a nalepit
2020 plánování elektronické známky….hledání provozovatele
2021 možná implementována elektronická
2022 …..???
Tak asi tak nějak.
Mám pro Vás ze Slovenska dobrou zprávu. Rychlostní D6 od Karlových Varů do Chebu je v roce 2018 průjezdná bez dálniční nálepky. 🙂 Je to trochu z ruky, ale dobrá zpráva to je. 🙂
https://vary.idnes.cz/dalnice-d6-dalnicni-znamka-silnice-ridici-doprava-poplatek-p3g-/vary-zpravy.aspx?c=A171013_150610_vary-zpravy_ba
2022 slavnostní zahájení + odměňování papalášů
2023
2022 slavnostní zahájení + odměňování papalášů
2023 nic nefunguje.. průšvih
2024 hledání vinníků za nepovedenou implementaci
2025 potrestání nevinných
2026 nové plánování elektronické známky
Všem Vám tam chybí 3x opakované odvolání a soud
Všem Vám tam chybí 3x opakované odvolání a soud neúspěšných uchazečů, zjevně sejmutých podplacenou byrokracií v rámci zmanipulované soutěže, jak je u nás dobrým zvykem. Takže bych to viděl tak na 2035.
Je to takto:
Jenom zadní značky v státech: Alabama,
Je to takto:
Jenom zadní značky v státech: Alabama, Arizona, Arkansas, Delaware, Florida, Georgia, Indiana, Kansas, Kentucky, Louisiana, Michigan, Mississippi, New Mexico, North Carolina, Oklahoma, Pennsylvania, South Carolina, Tennessee, West Virginia, Puerto Rico
Zbytek států USA : vozidla musí mít i přední i zadní „license plate“
Ale nevím proč -někdy se to nedodržuje: V Las Vegas (Nevada) by měli být teoreticky obě SPZ a polovina aut má stejně jenom zadní. Když mě zastavil policista bylo mu to úplně jedno a značku neřešil. Takže kdo ví…..
A to nebude tím, že policisté v USA řeší problémy a ne
A to nebude tím, že policisté v USA řeší problémy a ne nějakou hliníkovou destičku? Na motorce je taky jen vzadu a umíme s tím žít. 🙂