V čínském Ta-lienu dnes roste bezesporu největší a nejvýkonnější baterie na světě. Nabídne výkon 200 MW (desetina JE Temelín) a kapacitu 800 MWh.
foto: Rongke Power
Subprovinční město Ta-lien (Dalien) leží v chudší severovýchodní provincii Liao-ning. Ta je známá díky ojedinělým paleontologickým objevům, ale také větrným farmám.
Ty bohužel musí být pravidelně omezovány, protože rozvodná síť nápor jejich výroby nezvládala. Nová vanadová redox-flow baterie 200 MW/800 MWh má tenhle problém moct řešit.
foto: Rongke Power
Výhodou vanadových průtočných baterií je jejich životnost odhadovaná až na 15 000 cyklů, přičemž prvních 20 let se žádná degradace neprojeví. Další důležitou výhodou je také bezpečnost – narozdíl od li-ion baterií ty vanadové nehoří.
Vanadové průtočné baterie vyrábí ve své továrně přímo v Ta-lienu společnost Rongke Power, která také zajišťuje vybudování zmíněné obří baterie 200 MW/800 MWh. Její továrna má rozlohu 20 fotbalových hřišť.
foto: Rongke Power
Výroba v továrně začala začátkem letošního roku na 300 MWh ročně a ve finále má dosáhnout 3 GWh ročně. Dokončení samotné baterie se očekává v letech 2019-2020. Měla by výrazně pomoct „ořezávání špiček“, tedy balancování provozu v rozvodné síti.
Rongke Power už má za sebou ve své provincii asi třicet projektů vanadových úložišť. Žádné ale zatím nemělo takový výkon a kapacitu. Vybudování nové 200MW/800MWh baterie je součástí velkého čínského plánu na podporu obnovitelných zdrojů energie.
foto: Rongke Power
foto: Rongke Power
off
Elon vám děkuje.
„Wanted again to send a note of deep
off
Elon vám děkuje.
„Wanted again to send a note of deep gratitude to Tesla owners WW for taking a chance on a new company that all experts said would fail.
So much blood, sweat & tears from the Tesla team went into creating cars that you’d truly love. I hope you do.
How can we improve further?“
Pickup bude hned po Y.
„I promise that we will make a pickup truck right after Model Y. Have had the core design/engineering elements in my mind for almost 5 years. Am dying to build it.“
Příští rok si máknou se solárem a baterkama.
„Sustainable energy production with solar and batteries will grow much faster than auto on a percentage basis. That will be a big focus next year, with primary remaining Model 3 ramp.“
OFFTOPIC:
Čína se chystá se vrhnout do stavby kompletní
OFFTOPIC:
Čína se chystá se vrhnout do stavby kompletní fúzní elektrárny, jen za cenu asi 360mld korun českých, hotovo má snad být v roce 2035.
scmp.com/news/china/society/article/2125267/chinese-cities-vie-harness-energy-powers-sun
Uvidíme jak to dopadne, myslím že z toho bude akorát tak ostuda, nebo naopak je to to co potřebujeme, jenom dostatek peněz. Ale cenovka mi přijde, poněkud vysoká, pokud tedy její výkon nemá být několik GW.
Je ale škoda že v době kdy my možná budeme spouštět další štěpný reaktor, oni možná budou mít konečně fúzi. Proč jenom u nás raději peníze než do JETEII nedají do fúze je mi záhadou, odklánět se dá na obém.
Uz vlastne nekdo vubec predvedl fuzi s energeticky pozitivni
Uz vlastne nekdo vubec predvedl fuzi s energeticky pozitivni bilanci? Dik
EDIT: Ted koukam, ze v clanku se pise „experimantalni“, takze vyroba energie se asi neocekava (nebo alespon ne jako primarni duvod stavby)
Ano, pár situací nastalo, byly sto ale v podstatě
Ano, pár situací nastalo, byly sto ale v podstatě sekundové pulzy, takže turbínu to neroztočilo a kafe neuvařilo. Mělo by se jednat o tokamaky JET a JT-60. Zajímavé jsou i výsledky jiných zařízení, ale tam se jednalo zase o délku udržení, třeba asi 100 sekund u jednoho zařízení v Číně.
První spalovací motor taky nebyl schopen roztočit sám sebe
První spalovací motor taky nebyl schopen roztočit sám sebe a musel mu pomáhat parní stroj 😉
Který z těch strojů myslíte? Bylo jich dost a pracovaly
Který z těch strojů myslíte? Bylo jich dost a pracovaly bez parného stroje. Ale je to zajímavé se na tne vývoj podívat, vyvstávají z něj některé nepříjemné otázky a super náměty na historické sci-fi, třeba Napoleon a lodě se spalovacím motorem na uhlí a pod.
Než Rudolf Diesel po mnoha pokusech dokázal zapálil směs v
Než Rudolf Diesel po mnoha pokusech dokázal zapálil směs v navrženém vznětovém motoru, otáčel s ním parní stroj
https://youtu.be/Wm8cv5stNKc
On ji vlastně nedokázal zapálit dodnes, stále potřebují
On ji vlastně nedokázal zapálit dodnes, stále potřebují spalovací motory elektromotor a baterii, aby se rozjely. Jen už se pak točí samy a vynechali jsme parní stroj.
off
Francie odhlasovala úplný zákaz těžby ropy a plynu po
off
Francie odhlasovala úplný zákaz těžby ropy a plynu po roce 2040
http://oenergetice.cz/ropa/francie-odhlasovala-uplny-zakaz-tezby-fosilnich-paliv/
to už je stejnak pozdě, už se natahalo tak moc energie z
to už je stejnak pozdě, už se natahalo tak moc energie z podzemí do atmosféry že i tak ledy povolí a 2milijardy rejžáků a 2 milijardy bubáků dílo zkázy dokoná 😉
youtube.com/watch?v=Fl6n-EcbY10
Neházej flintu do žita. Nikdy není pozdě ale je třeba
Neházej flintu do žita. Nikdy není pozdě ale je třeba nějak začít…
Elon Musk vysvětlil, proč Falcon Heavy ponese do vesmíru
Elon Musk vysvětlil, proč Falcon Heavy ponese do vesmíru červený Tesla Roadster
svethardware.cz/elon-musk-vysvetlil-proc-falcon-heavy-ponese-do-vesmiru-cerveny-tesla-roadster/45773
NĚMECKÝ ELEKTROMOBIL.de, Deutsche Umwelthilfe
NĚMECKÝ ELEKTROMOBIL.de, Deutsche Umwelthilfe …
duh.de/
… naférovku natvrdo, korupční hybrid netrpí 😉
ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/217411000101225/vid
ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/217411000101225/video/590402
Jak se plouží ROPA přes Alpy do
Jak se plouží ROPA přes Alpy do Čezka
zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cesta-dlouha-pres-dva-tydny-jak-pres-alpy-putuje-ropa-do-ceska-1330557
off
Úděsná statistika zamoření Země plasty
Seven charts
off
Úděsná statistika zamoření Země plasty
Seven charts that explain the plastic pollution problem
http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-42264788
Nekdo se tu dozadoval konkretizace rozlohy v jednotce
Nekdo se tu dozadoval konkretizace rozlohy v jednotce fotbalove hriste – na ceskem rozhlasowebu to datovi zurnaliste shodou okolnosti nedavno krasne popsali, tedy tady:
https://www.irozhlas.cz/komentare/rozloha-vaclavske-namesti-fotbalove-hriste_1711291520_cib
off
Veselý vánočky, ho ho ho 🙂
https://youtu.be/78HmrQ-qbuQ
off
Veselý vánočky, ho ho ho 🙂
https://youtu.be/78HmrQ-qbuQ
Nejen Kukovi, ale všem zde diskutujicím přeji krásné
Nejen Kukovi, ale všem zde diskutujicím přeji krásné svátky a těším se na další smršť komentářů. Cením si moc úrovně zdejších diskutujících. Dávám si předsevzetí: už žádná politika. 🙂
Hezký svátky 🙂
Hezký svátky 🙂
Keď už sa tu rozoberá prietoková batéria, tak by bolo
Keď už sa tu rozoberá prietoková batéria, tak by bolo dobré zistiť ako pokročili s týmto: techbox.dennikn.sk/nanoflowcell-quantino-zihadlo-s-dojazdom-fantastickych-1000-km/
Ak je to pravda, tak aj hustota energie a bezpečnosť bude na slušnej úrovni. A možno ani toxicita elektrolytu nebude tragická.
Kuk bude spokojný 🙂
Sleduj toho kolotočáře s chemlonovejma vláskama, určitě
Sleduj toho kolotočáře s chemlonovejma vláskama, určitě se dočkáš :))))
Falcon 9 rocket launch provides spectacular view in
Falcon 9 rocket launch provides spectacular view in Bakersfield
https://www.youtube.com/watch?v=JRzZl_nq6fk
Start rakety SpaceX zanechal na obloze unikátní úkaz. Auta
Start rakety SpaceX zanechal na obloze unikátní úkaz. Auta kvůli němu zastavovala na dálnicích
zpravy.e15.cz/zahranicni/udalosti/start-rakety-spacex-zanechal-na-obloze-unikatni-ukaz-auta-kvuli-nemu-zastavovala-na-dalnicich-1341468
On to myslel vážně! Elon Musk pošle své auto do
On to myslel vážně! Elon Musk pošle své auto do vesmíru
vtm.zive.cz/clanky/on-to-myslel-vazne-elon-musk-posle-sve-auto-do-vesmiru/sc-870-a-191079/default.aspx
Geniální počin. Takto zpropaguje Teslu a zvýší
Geniální počin. Takto zpropaguje Teslu a zvýší povědomí o elektromobilitě. Jen škoda,že tam nepošle např. S nebo X. To by se zprávy typu ,,nová fotografie! naše planeta zachycena zadní kamerou autopilota“ mohly v médiích objevovat prakticky denně.:)
Hmm, kdyz je Musk takovy altruista, rekl bych, ze ty dve tuny
Hmm, kdyz je Musk takovy altruista, rekl bych, ze ty dve tuny „mrtveho nakladu“ by urcite lip dokazaly vyuzit ruzne skoly/univerzity, pro ktere je cena za vypusteni neceho jako „nanocube“ satelitu prilis vysoka. Ale to asi neni dost marketingove zajimave (i kdyz na druhou stranu, hadam, ze netrivialni mnozstvi Tesla zalazniku prosla necim jako MIT).
Pekne svatky
Normálně tam prej vynášej betonový bloky ty konspirační
Normálně tam prej vynášej betonový bloky ty konspirační teoretiku. Univerzitám nikdo nedá prachy na to aby dávaly zařízení do rakety co z 50 % exploduje nebo selže. Ale podezírej dál, jinak už to neumíš :)))
Někdo radši remcá na všechno co vidí a někdo se radši
Někdo radši remcá na všechno co vidí a někdo se radši snaží udělat něco užitečnýho.
Co třeba zpunktovat internetovej brainstorm jak využít první testy raket a určitě by se sešla kopa nápadů co zajímavýho a levnýho vystřelit i když je 50 % možnost exploze nosiče. Financovat by se to pak mohlo přes Kikstartery apod. sběrače peněz. Nazval bych to třeba „50 % chance project“
Dalším omezením zřejmě bude to, že první start rakety je pro inženýry tak vysoce vrtkavá a nervy drásající věc, že majitel nosiče chce dopředu vyloučit všechny přidaný aktivní a potencionálně nebezpečný elementy, které by mohli znásobit množství variant selhání a při pozdější už tak dost komplikované analýze nehody určit přičinu selhání. Vzpomeňme na vážně míněné spekulce SpaceX o odstřelovačích na střeše konkurečního hangáru. To už bych fakt radši vystřelil velmi pasivní kus betonu, kterej nemusím řešit než něco co mi tam ještě přihodí další partu explozí navíc, protože to bude taky mít raketovej motor a svoje palivo.
Jak píše Kuk, risk byl příliš velký na to aby se tam
Jak píše Kuk, risk byl příliš velký na to aby se tam dalo dát něco dražšího. Možná tak nějakou pípací vysílačku, nebo nějakou kameru na live stream, ale nic užitečného na první start rakety, která by se mohla roztrhnout tam nemá cenu dávat. Ale říkám si že když to má kroužit bůh ví jak dlouho, tak tam mohli dát časovou kapsli, noviny, paštiky a podobně.
Tak jasne, ze na nejaky seriozni vyzkum s pekelne drahou
Tak jasne, ze na nejaky seriozni vyzkum s pekelne drahou aparaturou by to asi nebylo. I kdyz, vystreleni kiloveho CubeSatu je podle wiki cca $100k, takze usetrenych $200M za 2t by uz za nejake riziko mozna stalo (zvlast vzhledem k tom, ze i „komercni“ lety obcas spadnou). A to se porad bavime o orbite, ne o dostani jakehokoliv zeleza k Marsu.
Ale i kdyby to mela byt jen hromada „pipatek“, co by udelala radost stredoskolakum (nebo koneckoncu ten kukuv beton), tak mi to dava vic smyslu nez auto :):):)
Vždyť jsem celou dobu říkal, že vládnout budou
Vždyť jsem celou dobu říkal, že vládnout budou bazénové baterie.
Česko by to mohlo stavět v akci Z, do každé moderní socialistické vesnice jednu, a ta by půl roku vyrovnávala soukromé solární panely na střechách domků 🙂
Dokonce by to šlo dohromady i s jadernou energií ČEZu, když by se jaderky u nás zastavovali na údržbu vůči dnešku naopak jenom v létě.
To by někdo v ČEZu musel chtít a naplánovat tak odstávky,
To by někdo v ČEZu musel chtít a naplánovat tak odstávky, respektive obětovat 1/5 paliva před jeho plným vypálením.
Postavit průtočné baterie není zase problém a je to asi to nejjednodušší, ale bude tu problém jak to celé zvládnout, je to sice velmi pěkná představa, ale problém bude v tom že mají jen asi 20Wh/l, tedy 1 kubík má směšných 20kWh. Podobné energetické hustoty se dá dosáhnout přes tepelnou akumulaci, kde je ale zase nevýhoda vysokého tlaku (a tady je zase chemikálie). Jedna železniční cisterna tak obsahuje asi 740-1080kWh energie, podle toho kde s tím chcete jezdit a co dovolí trať. To je nic moc. Benzín, nebo cokoliv jiného bude mít tak 150x více užitečné práce v sobě. Pro přepravu se to totálně nehodí. Na druhou stranu pokud je možné na místě postavit velké zásobníky, tak proč ne?
Carlosi a ty by jsi pod sebou řezal větev? to snad neudělá
Carlosi a ty by jsi pod sebou řezal větev? to snad neudělá nikdo, tak se nediv že to nebude dělat ani čez, tu větev mu musí podříznout někdo jiný, (moderní technologie, osvěta, drahá elektřina, platby za jistič atd.)
Snažím se dělat to co považuji za správné v širších
Snažím se dělat to co považuji za správné v širších souvislostech. To že tu nebude niko z nás věčně, neznamená že musíme svět zničit proto aby si pár akcionářů zaletělo někam na Maledivy, nebo co to je mezi nimi populární. Možná pod sebou podřežu větev, ale nehodlám si shodit celý strom! Což oni, zdá se mi, dělají.
Možná vypadají chytře že si neřežou větev, a akcionáři si létají na Maledivy, nebo co je to teď populární, ale že jim praská celý kmen jak jich je na té haluzi moc, to jim asi nedochází.
Vybral jste si špatný příklad s tou jaderkou. Ta životní
Vybral jste si špatný příklad s tou jaderkou. Ta životní prostředí vážně nijak extra nepoškozuje.
jojo pepíku my ti to baštíme že Černobyl nijak zvlášt
jojo pepíku my ti to baštíme že Černobyl nijak zvlášt životní prostředí nepoškozuje :-))))
apríl je ale až za dlouho
To je ekonomicko-sociální, ne ekologická úvaha. Životní
To je ekonomicko-sociální, ne ekologická úvaha. Životní prostředí by pro ni bylo nutné rozšířit o niky tvořené společností. Tedy to není jen o životním prostředí jako takovém, ale i o tom co tu dělají a s čím pracují korporace, pak to sedí. ČEZ a další utility by mohly obětovat celou, nebo část větve na které sedí, podříznout si ji, nebo její část aby zachránily strom. Jenže to neudělají a pak se budou divit až si nabijí když praskne kmen.
Je to podobné jako bajka o psu a sýru. Znáte ji, že?
V určitý moment se přejde nějaký bod a celý model se sesype, bolestivě a odstartuje jednu z posledních ekonomických krizí spojených palivy. Poslední asi bude spojená s ropou. Nebo budou prohozené, ale budou z těchto příčin.
Tak od mě a Ježíška máte za tuto úvahu ode mě jedno
Tak od mě a Ježíška máte za tuto úvahu ode mě jedno velké plus. 🙂
zatim vladnou tyhle bazenove eletrarny a uvidime jak dlouho
zatim vladnou tyhle bazenove eletrarny a uvidime jak dlouho jeste budou. umi dodat 2×325 7 hodin. co mi vychazi na 4,5GWh.
Já jsem se kdysi dopočítal složitější úvahou k asi
Já jsem se kdysi dopočítal složitější úvahou k asi 3.6GWh, v nádrži tam musí něco zůstat. Ale jinak by se jich dalo postavit více a
Problém PVE je v tom že teď jsou v některých zemích silně prodělečné.
to je mozne. terba na pousti, nebo v nizozemsku ;), holt tam
to je mozne. terba na pousti, nebo v nizozemsku ;), holt tam to musi resit jinak. to je na cele veci krasne. je mnoho cest a zadna z nich neni pro vsechny.
To se al stalo letos v Německu, to je ten problém,
To se al stalo letos v Německu, to je ten problém, přečerpávačky, které byly třeba 60 i více let finančně OK teď mají problémy a zvažuje se jejich uzavření. To není dobré.
proc? nechapu.
proc? nechapu.
Předpisy a k tomu změny na trhu s elektřinou je ženou do
Předpisy a k tomu změny na trhu s elektřinou je ženou do finančních problémů. Střídání sedel s levnou a špiček s drahou elektřinou pomalu mizí, uhelné elektrárny se učí být pružnější, do hry se zapojuje více pružného plynu a je asi levnější hýbat výkonem těch elektráren které, uhelné, stejně dožívají, než je nechat jet na nominální výkon a regulaci dělat přes PVE, na regulaci OZE mají také jen omezený vliv protože jejich kapacita na ně nestačí. Některé lze využít k maření výkonu, ale to je zase lepší větrníky odstavit.
Takže aby se vyplatily znova musí se něco změnit. Třeba by jich muselo být podstatně více aby ze hry mohly vyřadit časem spalovací elektrárny (a svezly se třeba na večerních odběrech) ale tomu brání zase ta ekonomická situace.
zajimave. dekuji.
zajimave. dekuji.
Těch 7 hodin je napouštění. Doba plného výkonu z maxima
Těch 7 hodin je napouštění. Doba plného výkonu z maxima do minima je 6 hodin. Takže 2*325*6, tj. 3,9 GWh.
průtočnou baterii chci do auta, a čepovat nabitý
průtočnou baterii chci do auta, a čepovat nabitý elektrolyt na benzínce, kde ten elektrolyt budou nabíjet průběžně 24h
Není ten elektrolyt jedovatej?
Není ten elektrolyt jedovatej?
Je. Záleží na valenci, ale zase se umí krásně barvit
Je. Záleží na valenci, ale zase se umí krásně barvit znad de všech barev. Je to takový ježibabí prvek.
Jenže to nemá dostatečnou hustotu energie, takže by ti
Jenže to nemá dostatečnou hustotu energie, takže by ti plná nádrž nestačila ani na 40 kilometrů.
v dnešní době.. ale za pár let s větší nádrží,
v dnešní době.. ale za pár let s větší nádrží, necháme se překvapit
z wiki
„Čína uzavřela v říjnu 2008 tři továrny na
z wiki
„Čína uzavřela v říjnu 2008 tři továrny na výrobu vanadu poté, co kvůli jejich provozu onemocnělo 1000 lidí kožními chorobami. Továrny v okrsku Ťien-li v provincii Che-pej byly poprvé uzavřeny již v roce 2006, ale majitelé výrobu nelegálně obnovili.“
Vanadium se pouziva treba i v tvrdokovech CrV. Ocel pro
Vanadium se pouziva treba i v tvrdokovech CrV. Ocel pro naradi. Vanadium se pouziva i pri lecbe nadoru. Vanadium jako takove neni nebezpecne, ale zpracovani vseho mozneho v cinskych podminkach muze byt zrejme znacne nebezpecne. V Cine je nebezpecne vsechno.
Ve zminenych redox flow baterkach se pouziva Vanadium(V)-oxid.
https://de.wikipedia.org/wiki/Redox-Flow-Batterie
Ona prý rtuť taky není moc jedovatá. Když si jí nějakej
Ona prý rtuť taky není moc jedovatá. Když si jí nějakej zoufalec vpravil do žíly tak ho nezabila, ale její sloučeniny nebo výpary to už je prý horší sajrajt.
Kovová rtuť potřebuje roky a roky dlouhodobé expozice, M.
Kovová rtuť potřebuje roky a roky dlouhodobé expozice, M. Faraday z toho začal na stará kolena blbnout, ale ten ji čuchal prakticky denně při pokusech. Horší je když si takovou kuličku rtuti dáte k obědu. (ale i tam to není zase tak divoké) S kyselino chlorovodíkovou umí dělat minimálně dvě sloučeniny, obě toxické, ale mají jinou rozpustnost, tak z jedno strávíte noc na záchodě a z druhé rovnou na krchově.
Hlavně, jako u všeho, záleží na dávce, když to nepřeženete, tak si taky můžete dávat koláčky s arsenem. Navíc si organismy umí vybudovat proti dané látce časem toleranci. Kolik generací by ale potřeboval člověk na toleranci par rtuti nevím. Nicméně třeba bakterie umí vyvinout celkem rychle velmi účinné mechanizmy přizpůsoben se na okolní podmínky kdy zvýšily svou odolnost vůči arsenu a jeho sloučenině tím že jej nepustili dovnitř.
Přidávání rtuti do jídla byla podle Galuškovy knihy
Přidávání rtuti do jídla byla podle Galuškovy knihy Slovácko sa sůdí – nesůdí na Moravě lidová zábava.
A ono sa aj nesúdí, někedy.
A take sa chodí s kanónem na
A ono sa aj nesúdí, někedy.
A take sa chodí s kanónem na sviňu a nabíjá se sekanýma metálama s Francem Józefem, nebo sa polénka nadívajú dynamitem. Nebo sa do Vraova jezdí přes Hradišče.
Tož to by bylo, včíl to už néjde, lebo ortuť už zakázali.
Akorát vám tak nějak nevím jestli jsem to napsal správně.
off
Dolování bitcoinu sežere energie jak pro
off
Dolování bitcoinu sežere energie jak pro Irsko.
https://www.greentechmedia.com/articles/read/bitcoin-uses-more-energy-than-ireland#gs._Ef_eEY
vykládej to Vondrakovi :-))
vykládej to Vondrakovi :-))
svet budoucnosti budoucnost
svet budoucnosti budoucnost energetiky
https://www.youtube.com/watch?v=2gFNSt0MiMs
Smutné na tom je, že někdo nashromáždí takovou hromadu
Smutné na tom je, že někdo nashromáždí takovou hromadu baterií, aby uskladnil tak „nevýznamné“ množství energie a po poměrně krátké době, asi 10 let, vytvořil brutální hromadu odpadu a ještě se najdou dementi, kteří to obdivují. Ukázkový příklad neefektivního a neekologického počínání člověka.
Tak v první řadě, vanadové baterie mají životnost
Tak v první řadě, vanadové baterie mají životnost spíše více než 20 let, než Vámi zmíněných 10. Druhá věc – brutální hromada odpadu – nebude zdaleka brutální. Vanad-redoxová kapalina se téměř bezezbytku recykluje a totéž bez potíží platí o jakékoliv další použité technologii, která je součástí této baterie. Budova se samozřejmě recyklovat nemusí … 🙂
Nebo že by Váš komentář patřil k jinému příspěvku ?
A co bude obsahovat ta „brutální hromada“? Četl jste
A co bude obsahovat ta „brutální hromada“? Četl jste alespoň něco více než nadpis?
Asi brutálne vela vanádu, ktorý skončí na skládke:-))
Asi brutálne vela vanádu, ktorý skončí na skládke:-)) Načo by komu bol, že ?!
můj malý kolega rs už konečně přešel na anonyma:-)))
můj malý kolega rs už konečně přešel na anonyma:-)))
Reálná životnost bude přez 40 let, jen se na tom budou
Reálná životnost bude přez 40 let, jen se na tom budou měnit membrány a nějaké další díly.
A bude to fungovat každodenně, klidně i 2x pro vyrovnávání ranní a pak večerní špičky.
Zajimava technologie, je to znamy uz delsi dobu jak sem se
Zajimava technologie, je to znamy uz delsi dobu jak sem se docetl, proc to jeste nikdo nevyrabi pro domaci pouziti..? 40kwh do rodinneho domku napr… na co by vysla vyroba 1kwh? Prosim nekoho technicky erudovaneho (ne chytrolina) o nazor. :))
Zde je jedna domácí z Austrálie.
Zde je jedna domácí z Austrálie. Redflow
https://www.greentechmedia.com/articles/read/can-redflows-home-flow-battery-really-beat-lithium-ion#gs.WrsEglQ
https://www.youtube.com/watch?v=4OHstY_kKUY
Redflow super,ale jako kazda podobna debilni firma a tech je
Redflow super,ale jako kazda podobna debilni firma a tech je vetsina bohuzel i u nas, nemuze napsat kolik chteji treba za ZCELL 10kwh ale motaji, ze bude cena kalkulovana atd… me osobne tohle vadi…to je takovej problem napsat: cena je XY? asi si to vyrobim sam 🙂
nabizi u nas vubec nekdo bat-uloziste? marne hledam, Tesla PW2
nabizi u nas vubec nekdo bat-uloziste? marne hledam, Tesla PW2 se taky neda koupit, Alza je slibovala uz pred rokem a stale prd… Stale jak za komancu, co si clovek neudela sam….
Jo nabízí, asi neumíš hledat. 😉 Je tu jedna česká firma
Jo nabízí, asi neumíš hledat. 😉 Je tu jedna česká firma z Plzně s vlastním úložištem, byl tu o tom článek. Stačí projít vystavovatele na oborových veletrzích. ČEZ nabízí k instalaci FVE německé Sonnen baterky kde má 40 % podílů.
https://www.cez.cz/cs/sluzby-pro-zakazniky/sonnenbatterie.html
Pokud půjdeš na FB skupinu DIY Powerwalls najdeš tam jeden projekt za druhým. Anebo jejich webový forum.
http://diypowerwalls.com/
Na českém mypower.cz foru se taky prodávají různé bazarové pytlíkové články.
Další možností je sestavit si baterku sám ze článků z rozebraný baterie elektroauta (Leaf, Tesla…) nebo od různejch typů článků prodávanejch dodavateli solárních sytémů.
Stale nic Kukyno 🙂 ta nabidka CEZ je pouze s montazi a nic
Stale nic Kukyno 🙂 ta nabidka CEZ je pouze s montazi a nic jineho sem nenasel…
Proste v CR nikdo nic komercne nenabizi… pokud ano, dej mi pls na ne odkaz 😉
Co tohle?
http://www.prosolar.net/akumulace.php
Co tohle?
http://www.prosolar.net/akumulace.php
Jojo pekny dik, jen tam vidim kompletni dodavku a ne cenu za
Jojo pekny dik, jen tam vidim kompletni dodavku a ne cenu za uloziste, ale mozna sem slepej, koulam na to jen pres mobil 🙂 ale dik
nabídka od Helmutů, ale určitě dodávají do celé
nabídka od Helmutů, ale určitě dodávají do celé EU
photovoltaik-shop.com/speichersysteme.html
co sem našel po pár minutách na
co sem našel po pár minutách na gůglu
http://www.kumer.cz/rubrika/2446/b-a-t-e-r-i-o-v-a-u-l-o-z-i-s-t-e/
http://www.b64.cz/bateriove-uloziste-e-kwbe-gcl/
ceník
http://www.b64.cz/www/files/gcl-e-kwbe-baterie-pro-domacnosti-cenik.pdf
Proklepni Krannich z Brna, nabízí 7 značek a měl by snad nabízet příští rok i baterku od Mercedesu
BMZ, LG Chem, Hoppecke, SMA, KACO, Solax, Kostal
https://cz.krannich-solar.com/cz/produkty/ulozna-zarizeni/bmz.html
Rakouští bratří
Kreisler Mavero
http://www.kreiselenergy.com/en/
e-on má Solarwatt
https://www.solarwatt.com/components/storage-system-myreserve-500
Send us your contact information to be referred to a competent SOLARWATT partner in your area:
czeckrepublic@solarwatt.net
Nissan Xstorage
https://www.nissan.co.uk/experience-nissan/electric-vehicle-leadership/xstorage-by-nissan.html
Renaulti taky něco maj
Renault Powervault
https://media.group.renault.com/global/en-gb/groupe-renault/media/pressreleases/92203/renault-et-powervault-donnent-une-seconde-vie-aux-batteries-des-vehicules-electriques1
Panasonic LJ-SK56A, ale zatím asi ne v Evropě
https://www.panasonic.com/au/consumer/energy-solutions/residential-storage-battery-system/lj-sk56a.html
10 konkurentů powerwallu
https://goo.gl/jyvQaK
Danke 🙂
Danke 🙂
Jo a ještě místní sympaťák eLuky se zabývá instalací
Jo a ještě místní sympaťák eLuky se zabývá instalací FV a baterek 😉
Pardon, na Eskutr.cz uz nabizeji… sice cena trochu moc za
Pardon, na Eskutr.cz uz nabizeji… sice cena trochu moc za kwh ale je to bez prace 🙂
Průtokové akumulátory, neboli baterie využívají k
Průtokové akumulátory, neboli baterie využívají k akumulaci energie vratné elektrochemické reakce odehrávající se mezi dvěma solnými roztoky (elektrolyty). Podstatou této redukčně-oxidační reakce je schopnost některých prvků existovat ve více valenčních uspořádáních. Konstrukce mohou využívat elektrolyty s obsahem vanadu, zinku nebo sodíku.
Základem systému jsou dva navzájem oddělené zásobníky s elektrolytem, regenerátor (slouží k nabíjení) a bateriový článek s iontovou membránou (zde se uvolňují elektrony). Účinnost těchto systémů je na úrovni 75% při velkých a 65% při malých zařízeních. Akumulátorům se nemění ani účinnost ani kapacita i po vice než 12000 nabíjecích cyklů. Očekávaná životnost těchto zařízení je vice než 10 let, ale po výměně opotřebovaných membrán v palivovém
článku se životnost snadno prodlužuje.
Funkce vanadového redukčně-oxidačního článku (VRB) a funkce vodíkových palivových článků je podobná. Výhodou článků VRB oproti palivovému článku je jejich reverzibilita, protože v tomtéž elektrochemickém měniči může probíhat nabíjení i vybíjení podobně jako u klasických akumulátorů, jejich elektrické parametry jsou taktéž podobné s elektrickými parametry akumulátorových nebo palivových článků. Kapacita závisí jenom od množství elektrolytu v zásobnicíh. V případě dodávky větších výkonů po dobu vice než 8 hodin, jsou náklady na 1kWh výhodnější než u klasických olověných akumulátorů.
Největší výhodou VRB baterií je však v jejich stupňovatelnosti a modulace. To znamená, že výkon i kapacitu uskladnění lze zvýšiť nebo snížiť nezávisle. Jmenovitý výkon totiž určuje počet článků v baterii, čili přidáním dodatečných článků můžeme zvýšit jejich výkon. Kapacitu určuje množství elektrolytu v zásobníku, tedy když vyměníme menší nádobu za větší, nebo přidáme dodatečné nádrže, zvýšime tím kapacitu.
Asi před pěti lety jsem se zajímal o bateriové úložiště k mé střešní FVE 22,5 kWp s max. denní výrobou v létě 160 kWh. Vyhovoval by mi výrobek fy Cellstrom GmbH, typ Cellcube FB 10-100 s kapacitou 100 kWh při výkonu 10 kW (špičkově 15 kW), kontejner rozměrů 4,5m * 2,2m * 2,4m, hmotnost suchá 3,5t, naplněná 10,3t. Cena vycházela na cca 3 mil.Kč. Z toho je zřejmé, že řešení na základě modulů Tesla Powerwall 2 je zřejmě výhodnější.
Z toho je především zřejmé, že investice do tohohle ani
Z toho je především zřejmé, že investice do tohohle ani do Tesla Powerwall se nikdy nevrátí
Ono je to o tom, že tohle VRB úložiště bude mít delší
Ono je to o tom, že tohle VRB úložiště bude mít delší životnost. Prostě kalkulují s dlouhým časovým horizontem a je to účinnější než přečerpávačka.
Hlavní nevýhodou pro domácí použití VRB oproti Powerwall
Hlavní nevýhodou pro domácí použití VRB oproti Powerwall 2 jsou rozměry. Hyzdit si zahradu VRB kostkou 23 m3 (pro kapacitu 100 kWh) je něco jiného, než někam šoupnout kaskádu Powerwall stejné kapacity 10x menšího objemu.
Vycerpavjici odpoved, dekuji… a co si to postavit sami doma
Vycerpavjici odpoved, dekuji… a co si to postavit sami doma v garazi? NEvapyda to uplne slozite 🙂
Velmi vyčerpávající odpověď, ale díky za ni. Pokud
Velmi vyčerpávající odpověď, ale díky za ni. Pokud budeme počítat s denním cyklem, tedy podobně jako PVE, tak nám z toho vychází životnost 40 let, to je pěkné a zhruba stejné jako doba po které je třeba se vrhnout na výměnu oběžného kola v přečerpávačce.
V té jednoduché škálovatelnosti je právě myslím obrovská síla a výhodnost těchto baterií. Jenom je škoda ta cena, pokud by byla nižší… ale zase je otázka kolik z toho tvořil elektrolyt a kolik toho bylo na článek atd.Velmi pěkné bude až se podaří dělat takováto zařízení v jednotkách až desítkách GWh, pak bue hodně problému OZEnergetiky vyřešeno.
Taky se mi to moc líbí a byl jsem ochoten obětovat tomu
Taky se mi to moc líbí a byl jsem ochoten obětovat tomu část garáže a vyzkoušet provoz reálně v rodinném domku v běžném provozu. Bohužel od doby předávání oněch cen se přes pár emailů a jedno osobní setkání nic nestalo 🙁
Dlouhé Stráně 650 MW 3600 MWh
Dlouhé Stráně 650 MW 3600 MWh
Ne a ne najít v blízkosti Ta-lienu nějaký vhodný kopeček
Ne a ne najít v blízkosti Ta-lienu nějaký vhodný kopeček …
Jaká je těchto typů baterií účinnost?
Jaká je těchto typů baterií účinnost?
Podle wiki mezi 75 % až 80 %.
Podle wiki mezi 75 % až 80 %.
To je docela slabé. Holt se to tu vynahrazuje levnou
To je docela slabé. Holt se to tu vynahrazuje levnou elektřinou.
Poznáte spôsob skladovania el. energie s vyššou
Poznáte spôsob skladovania el. energie s vyššou efektivitou?
PVE má max. 75%
Li-ion 80% (drahé)
SMES 95% (extremne drahé)
vodík 20-25% (ekonomický nezmysel)
Li-ion nemá 80 %. Samotná baterie má účinnost kolem 95 a
Li-ion nemá 80 %. Samotná baterie má účinnost kolem 95 a více procent.
Účinnost nabíjania, účinnosť vybíjania, zmena z
Účinnost nabíjania, účinnosť vybíjania, zmena z jednosmerného na striedavý… to taktne zamlčíme aby sme sa nedostali náhodou na 80%, že? 🙂
Já myslím že se zde pletou dvě věci dohromady. Články
Já myslím že se zde pletou dvě věci dohromady. Články Li-Ion mají opravdu v průměru účinnost nad 90%. Jenže to je v praxi nedosažitelné, kvůli nutnosti použití měničů a vlastní režie jak ostatně píšete, kde se pak dostaneme na těch cca 80% pro kompletní jednotku bateriového úložiště.
Ked sa ráta účinnosť úložiska, tak sa tam predsa musí
Ked sa ráta účinnosť úložiska, tak sa tam predsa musí zarátať všetko čo k tomu neoddeliteľne patrí. Li-ionky majú skutočne účinnosť 95% pri nabíjaní, ale aj pri vybíjaní a bez meniča to celé fungovať nebude.
Každopádne je to vždy lepšie ako vodík a zaberie to menej miesta, ako PVE, ktorá sa tiež nedá vybudovať všade.
Bolo by dobré vedieť ako sú na tom zriaďovacie a prevádzkové náklady oproti PVE.
Jenže bez měniče nebude fungovat ani ta vanadová redoxní
Jenže bez měniče nebude fungovat ani ta vanadová redoxní baterka. Proto jsem to neuváděl.
A vieme akú má účinnosť samotná VRB ?
A vieme akú má účinnosť samotná VRB ?
Je to v tom odkazu pana Horčíka,
Je to v tom odkazu pana Horčíka,
Na exkurzi v Dlouhých Stráních nám říkali že běžně
Na exkurzi v Dlouhých Stráních nám říkali že běžně dosahují 80%
Zajímala by mě rozloha té továrny, nebylo by lepší
Zajímala by mě rozloha té továrny, nebylo by lepší dávat nějaké udávání rozlohy ve fotbalových hřištích do závorky, když už? 🙂
V clanku se pise 20 fotbalovych hrist. Mozna to bylo pridano
V clanku se pise 20 fotbalovych hrist. Mozna to bylo pridano az pozdeji. tezko posoudit.
Edit: 20 fotb. hrist je plocha fabriky, ne bateriove haly. Sorry.
Ale jsou tam videt auta a kazde ma delku ca. 4,5m. Vypada to na budovu 100 x 100 m = 1 hektar. Podle wiki je velikost fotbaloveho hriste mezi 90-120 x 45-90 m znacne nejednotna, je tezke udavat plochu v poctu fotb. hrist.
Jen chci říct, že pokud píšu článek na web,který není
Jen chci říct, že pokud píšu článek na web,který není úplně bulvární, klidně bych napsal skutečné rozměry a pokud bych vážně trval na nějakém porovnání s fotbal. hřišti, dal bych to do závorky. 20 fotbalových hřišť mi vůbec nic neříká.
20 krat 50 a vite kolik je to metru…
je to takove zabehle
20 krat 50 a vite kolik je to metru…
je to takove zabehle prirovnani to stemi hristi, s fotbalem to taky nema nic spolecneho a bulvar to taky neni 🙂
Fotbalové hřiště se dnes dává v bulváru místo
Fotbalové hřiště se dnes dává v bulváru místo hektaru.
Zhruba je to stejně.