Tesla Model 3: rapidní nárůst výroby, naznačují dodavatelé

Tesla původně slibovala, že dokáže do konce letošního roku dosáhnout výroby 5000 kusů elektromobilu Model 3 týdně. To se nepodařilo, ale kusé informace od dodavatelů naznačují, že možná není daleko od cíle.

Výroba elektromobilu Tesla Model 3 v továrně ve Fremontu jde stále lépe
foto: Tesla

Kolem výroby elektromobilu Tesla Model 3 panuje řada nejasností. Úplně jisté je zatím snad jen to, že se auto začalo vyrábět. V jakém objemu dnes ale výroba jede, to je předmětem spekulací.

Nedávné otevření konfigurace Modelu 3 běžným zájemcům a spekulace o brzkém zahájení dodávek i pro běžné smrtelníky dává tušit, že výrobní peklo se pomalu, ale jistě zmírňuje.

Podle magazínu Electrek.co už „řada“ dodavatelů hlásí, že objem nárůstu výroby Tesla Model 3 je rapidní. Přitom Tesla minulý měsíc musela změnit svůj cíl – metu 5000 vyrobených aut týdně si vytyčila splnit až ke konci 1. čtvrtletí 2018.

Teď se ale zdá, že zejména v posledních týdnech se Tesle daří výrobu navyšovat. Taiwanský výrobce komponent Hota Industrial například ohlásil, že Tesla k prosinci 2017 změnila objednávky opět na 5000 kusů týdně.

Zdá se tedy, že Tesle by se mohlo podařit dostat na vysněných 5000 kusů Tesla Model 3 týdně už někdy koncem ledna 2018.

55 Comments on “Tesla Model 3: rapidní nárůst výroby, naznačují dodavatelé”

          1. taky by me zajimalo. Vcera jsem to studoval u tesly a zda se,
            taky by me zajimalo. Vcera jsem to studoval u tesly a zda se, ze kdyz se jim libi lokace, tak to daji zdarma. Dokonce dve pokud chcete. Lepsi lokace udajne dostanou zdarma i vice, ale to je jen jedna pani povidala a u superlokaci prispevek na vybudovani.

            jinak hadam, ze u nas papirovani jak hrom. Jiz jsem sondoval u E.ONu a tam musim mit pro dobijeni EV extra hodiny. ;o) Fakt magori.

      1. Tak to můžu poradit s nákupem modelu s od 35 tis. €. Sice
        Tak to můžu poradit s nákupem modelu s od 35 tis. €. Sice jeté ale pro letiště, kde měly perfektní údržbu a omezení výkonu a maximálky, takže nejsou nijak zhuntované.

        allcarscompany.nl/aanbod/?vehicle=premium&brand=tesla&model&price_min&price_max&kilometer_min&kilometer_max&transmission&manufacture_year_min&manufacture_year_max&fuel#resultaten

        1. Celá historie Tesly je útěk před krachem. Nic nového.
          Celá historie Tesly je útěk před krachem. Nic nového. Buď vybudují úplně novou automobilku v čase, které jim poskytly standarní automobilky ignorováním nových elektrotechnologií, nebo skončí. Firma v rozjezdu, která dělá něco, co ostatní nedokáží a veškerý výdělek a peníze z burzy investuje do svého rozvoje, je vždy extrémně závislá na náladě investorů. Ale investoři chápou, že rozjezd výroby je vždy problematická věc. A to i u automobilek, které dělají naprosto konvenční modely. Nějaké 3 měsíce zpoždění není nic, co by mohlo vzrušit běžné investory. Jak je vidět, více to vzrušuje jen nepřátele Tesly.

          1. Nepředpokládám, ze to Tesla hospodářsky zvladne.
            Nepředpokládám, ze to Tesla hospodářsky zvladne. Nicméně bych se neoznacil za nepritele Tesly..
            Zajímavá radikalizace jejich fanoušků je rozhodně faktor který přispěje k jejímu konci…

            P.S. jo obcas se stava ze nekdo spekuluje na pokles akcii, ale nebudeme malovat diselčerta na zeď, že..

            1. tých možností, ako to Tesla môže „hospodársky“
              tých možností, ako to Tesla môže „hospodársky“ zvládnuť, je niekoľko:
              1/ buď vydrží dôvera akcionárov až kým sa konečne nedostanú do plusu (raz to hádam príde, ak nie pri 500.000 kusoch, tak pri 5 milionoch, alebo whatever)
              2/ do Tesly ešte stále môže vstúpiť veľký strategický investor (Apple, Google), ktorému pár miliard chýbať nebude
              3/ v najhoršom môže Musk predať 50% vlastných akcií (čo je v súčasnosti cca 5,7 miliardy USD), a potrebnú likviditu vykryť z vlastných zdrojov. Všetci vieme, že je toho schopný.

              V najhoršom prípade sa proste zbavia výroby, a nechajú si sieť superchargerov, inštalácie úložísk, powerwall, baterky, a x ďalších serepetičiek, ktorým sa venujú.

              Je to vo hviezdach.

                1. Jasne, sformuloval som to blbo.
                  Musk ma cca 20% akcii, ktore

                  Jasne, sformuloval som to blbo.
                  Musk ma cca 20% akcii, ktore maju momentalnu trhovu hodnotu cca 11 mld.
                  No a 50% z toho jeho podielu je tych spominanych cca 5,7 mld

    1. Ještě byste měl doplnit, že už brzo krachne také
      Ještě byste měl doplnit, že už brzo krachne také Německo i s celou Energiewende. To už také čtu asi 10 let a zřejmě ještě asi tak 10 číst budu. 🙂

      Trochu mi to připomíná jednu historku. Ptali se Oscara Wilda, co na to říkají doktoři, že je vegetrián.
      – Když jsm byl mladší, tak říkali, že když s tím nepřestanu, tak brzo umřu.
      – A co říkají teď?
      – Teď už nic. Všichni už umřeli.

          1. jj. Dnes jsem se musel 3x podivat na tu fotku centraly BMW
            jj. Dnes jsem se musel 3x podivat na tu fotku centraly BMW jestli me zrak neklame. ;o) Ty tri baterky jsou fakt u BMW vtipem dne. To jako …. ano, my na to EV fakt myslime a mluvime o nem a ted si i svitime na barak, aby to vypadalo, ze pro to EV neco delame. ;o)

  1. fingers crossed 🙂
    ale ak to nebude do ledna, dokonca ani do

    fingers crossed 🙂

    ale ak to nebude do ledna, dokonca ani do března, tak sa nič zas tak strašné nestane.
    V mainstreamových médiách bude zase pár článkov, ako Tesla nestihla ANI TENTO termín, pár „znalcov“ si zgustne a Musk bude mať zase reklamu zadarmo.

    vôbec by som sa nečudoval, keby tieto komplikácie s dodávkami, boli súčasťou stratégie, ako sa vôbec udržať v hre.

    Predsa len – navýšiť výrobu skokovo (drahé riešenie), a včase, keď sú baterky ešte stále drahé, keď navyše Tesla generuje vysoké straty (a teda sa „zahráva“ s nervami akcionárov), dáva oveľa menší zmysel, než roztiahnuť navyšovanie produkcie na 3-4 roky.

    Jednak samotná „implementácia“ vyjde lacnejšie, a druhak každý rok vraj klesá cena bateriek o cca 7%.

      1. 120 usd..kupim od vas 10 kWh a mozete si prihodit aj 30% zisk
        120 usd..kupim od vas 10 kWh a mozete si prihodit aj 30% zisk a 20% DPH…tak kde sa daju za tu cenu kupit? Nikde však?..to asi preto ze sa to len pise v roznych clankoch a diskusiach…realne sa daju kupit baterie co su v bmw i3 za cenu okolo 500 za kWh. A bla..bla bla o tom ze velkoobchodna cena je zazracne 120…su rozpravky…

              1. Pneumatika 16 palcov stoji cca 50 eur. Mate pocit ze
                Pneumatika 16 palcov stoji cca 50 eur. Mate pocit ze automobilka ich dostava po 10 eur?? Asi nie..preco potom mate pocit ze bateriu co stoji 500 ma automobilka za 100? Myslite ze velkoobchodna cena je 20% z konecnej?..;-)..o 1kWh za 120Usd moze automobilka len snivat..najlacnejsie to ide Tesle..odhadujem ze su na 150-160..ostatny su dakde pri 200USD..najlacnejsie to vychadza vo formate 18650.20700..21700 vsetko ostatne je drahsie.

                1. Baterka nebo i s obalem….? S nárůstem výroby půjde
                  Baterka nebo i s obalem….? S nárůstem výroby půjde výrobní cena dolů,ale poptávka je tak velká že může prodejní cena i mezi firmami stagnova ještě dlouho.

                2. Cena na urovni clanku…nespochybnujem ze cena s velkovyrobou
                  Cena na urovni clanku…nespochybnujem ze cena s velkovyrobou klesa…preto tvrdim ze tesla ma najlepsiu cenu…ale 120 USD nedisiahli este ani oni…ostatny…napr clanky pre bmw i3 od su dakde pri 200 USD

                3. Audi má kontrakt na nákup baterek za 100 Euro z kWh za Cell
                  Audi má kontrakt na nákup baterek za 100 Euro z kWh za Cell (dá se to vygooglit). A to je nevyrábí, ale nakupují od výrobce, který na tom má taky svoji marži.

                4. Asi by jste se divil, za kolik peněz nakupují automobilky
                  Asi by jste se divil, za kolik peněz nakupují automobilky komponenty. S těmi pneumatikami možná nebudete daleko od pravdy. Alespoň když porovnám se součástkami, které jim prodáváme my. Tam je poměr kolik platí automobilka versus vy/já za náhradní díl ještě vyšší, než jste uvedl u těch pneumatik.

                1. Každý má u mne druhou šanci. A časem odpouštím skoro
                  Každý má u mne druhou šanci. A časem odpouštím skoro všem. Asi už bychom tohle off topic plkání měli ukončit.

                  Doufám, že tu bude nějaké PFko nebo tak aby se člověk mohl ještě vykecat. 🙂

                2. Ano pokud chceme posuzovat druhé měli bychom býti
                  Ano pokud chceme posuzovat druhé měli bychom býti shovívaví.

                  Ovšem tím odpouštením a hlavně zapomínáním si dláždíme cestu do pekla, v politice, ve vztazích všude. Nemám probkém pokud lidé pak na sobě zapracují a změní se, ovšem pokud jsou to furt stejný parchanti a jen čekaj až se zapomene tak to maj smůlu.

                3. To byla myšlenka dne, co má hlubokou pointu.
                  To byla myšlenka dne, co má hlubokou pointu.

Napsat komentář