Toyota otáčí, už za pár let nabídne 10 elektromobilů!

Toyota oznámila, že chce do roku 2030 prodávat každoročně více než 5,5 milionu elektrifikovaných vozidel a jeden milion bezemisních aut. Elektrifikované vozy budou kolem roku 2025 součástí každé modelové řady Toyota a Lexus.

Toyota Prius Plug-in Hybrid je zatím nejlepší auto do zásuvky, které kdy Toyota udělala. Brzy se to ale má změnit.
foto: Toyota

Strategie Toyoty se zaměřuje na zrychlení vývoje hybridů, plug-in hybridů, elektromobilů na baterie a vodíkových aut poháněných palivovými články. Toyota si určila cíl snížit celosvětový průměr emisí CO2 nových vozidel o 90 % oproti úrovním roku 2010.

Pro Toyotu jsou klíčové otázky životního prostředí jako globální oteplování, znečištění ovzduší nebo vyčerpávání přírodních a energetických zdrojů. Právě elektrifikovaná vozidla jsou nástrojem napomáhajícím řešit současné ekologické problémy.

V říjnu roku 2015 vyhlásila Toyota svůj strategický plán Toyota Environmental Challenge 2050, jehož cílem je omezit negativní dopady výroby automobilů a automobilové dopravy na životní prostředí.

Elektrifikace napříč všemi modely Toyota a Lexus

Kolem roku 2025 se navíc bude každý model napříč všemi globálními řadami značek Toyota a Lexus nabízet buď jako čistě elektrifikovaný model, nebo alespoň v elektrifikované variantě. Počet modelů vyvíjených bez elektrifikované varianty bude nakonec nula.

Toyota plánuje počátkem 20. let celosvětově nabízet přes 10 modelů elektromobilů na dobíjení. Začne v Číně, poté bude následovat Japonsko, Indie, USA a Evropa. Rozšíří také modelovou řadu vodíkových aut v kategorii osobních i užitkových vozů.

Hybridní elektromobily a plug-in hybridy

Rozšiřování se týká i nabídky hybridních elektromobilů. Toyota rovněž plánuje ve 20. letech rozšířit svoji modelovou řadu plug-in hybridů.

Klíčovou technologií elektrifikovaných vozidel jsou baterie, jejichž všeobecnému rozšíření brání omezení v podobě energetické hustoty, hmotnosti, objemu a ceny. Toyota se aktivně věnuje vývoji baterií nové generace typu ‚solid-state‘ s cílem nabídnout na trhu tuto technologii již počátkem 20. let.

Toyota také s firmou Panasonic zahájí studii proveditelnosti společného komerčního projektu prizmatických baterií pro automobilový průmysl.

Podpora recyklace baterií

Toyota podporuje infrastruktury k prosazení elektrifikovaných vozidel. Sem patří vytvoření systému opakovaného využívání a recyklaci baterií, stejně tak jako podpora dalšího rozvoje dobíjecích stanic pro plug-in hybridy nebo vodíkových čerpacích stanic. To vše prostřednictvím spolupráce s vládními orgány a partnerskými společnostmi.

Toyota si udržuje vedoucí postavení coby výrobce automobilů zohledňující dopady na životní prostředí. Důkazem je uvedení ikonického modelu Prius před 20 lety, stejně tak jako celosvětově prvního plug-in hybridního modelu Prius v roce 2012. Model Prius PHV druhé generace, uvedený v roce 2017, se pyšní ještě delším dojezdem v režimu čistého elektromobilu.

V roce 2014 Toyota představila svůj sedan Mirai, celosvětově první sériově vyráběný vůz poháněný palivovými články, který se u zákazníků v Japonsku, USA a Evropě setkává s příznivou odezvou. Díky uvedeným aktivitám se celosvětové prodeje elektrifikovaných vozidel od Toyoty prozatím vyšplhaly na více než 11 milionů automobilů.

tisková zpráva

23 Comments on “Toyota otáčí, už za pár let nabídne 10 elektromobilů!”

  1. Nicht ist ynméééglich Tojóótááááá – byla jejich
    Nicht ist ynméééglich Tojóótááááá – byla jejich oblíbená reklama před pár lety. Nic není nemožné, Toyota. Takže časem můžeme čekat i parní pohon anebo šlapací tříkolku. Jako hybridy dobrý, ale mají v podstatě pořádný stále jen jeden. Prius. A tam se tak nějak zadrhli a začali laškovat po vodíkovsku.

    ještě že to, co vyvádějí s auty, nedělá pan Toyoda s jejich špičkovými domácími šicími stroji. To by ho ženské umlátily cívkami od nití.

        1. Jo, asi jako lidem, co nadávají odpůrcům elektrických aut
          Jo, asi jako lidem, co nadávají odpůrcům elektrických aut do zpátečníků a zároveň jedou úplně stejný hysterický zpátečnický bláboly o vodíku. Načež si napíšou do podpisu, že každej nahrazenej spalovák se prej počítá. 😀
          Učebnice pokrytectví.

                1. Kolik myslíte, že je ten vývoj Mirai asi stál, když je to
                  Kolik myslíte, že je ten vývoj Mirai asi stál, když je to vlastně klasický a 20 let prodávaný hybridní pohon Toyoty, známý z Priusu, Yarisu, Aurisu atd. Jenom má místo spalovacího motoru palivový článek. Navíc Mirai jako by z oka vypadl Priusu, takže jaké velké zbytečné náklady? Holt když je někdo 20 let napřed, tak se jeho novinky zdají pro zaostalce nepochopitelné.

                2. Určitě je to nic moc nestálo. Ten palivový článek se
                  Určitě je to nic moc nestálo. Ten palivový článek se vyrobil sám, odborníku.
                  A hlavně, Toyota je 20 let napřed jedine před ropákama, co jsou 30 let pozadu…

                3. No já vám nevím, ale mě Mirai připadá jako dost
                  No já vám nevím, ale mě Mirai připadá jako dost složitej stroj a určitě to nebyla sranda to vyvinout a dát do kupy, aby to nějak smysluplně fungovalo, tvářilo se to aspoň trochu jako auto a mohlo se to prodávat lidem. Vodbejt to tím, že je to jen 20 let starej převlečenej hybrid je opováživost.

              1. Proč asi, přece protože lidi si kupují věci, které pro
                Proč asi, přece protože lidi si kupují věci, které pro ně mají smysl, tedy pokud na ně mají.
                Koukám že ty nerozumíš víc věcem. :)))

                Ale jedno je jasný jsi jen nebohý spotřební človíček, který když uvidí nápis že „Každej nahrazenej spalovák se počítá“ tak si hned vytváří divoký představy a má neodbytný pocit, že ho nespecifikovaná společenská objednávka žene do kouta a chce mu vzít jeho vypulírovaný rakovinomet ke kterému se sotva dopracoval a místo toho ho nutí si koupit šíleně drahou Tezlu a že ten kdo to tvrdí je určitě ekošílenec a ekofanatik a určitě už ten elektropekáč má a co si vůbec myslí a vůbec je to celý nepřátelský a podezřelý, tak to teda né a to by tak hrálo takle hrrr když my na to nemáme a voni jó… :)))))
                Chápu, tímhle vnitřním stresem už si prošel Erych a jiní. Srážka maloměsťácké představivosti s realitou bejvá krutá :)))

    1. Doba kamenná skončila díky hrubým genocidním attakům
      Doba kamenná skončila díky hrubým genocidním attakům konkurenčních vojáků a kovářů.
      Velmi rychlá a masivní změna třeba nastala, když Španělé dorazili do Mexika, protože tamní velká Aztécká civilizace byla ještě v době kamenné i roku 1500.

      Ale samozřejmě je třeba mít zajištené vlastní surovinové doly. Když to nemáte tak se spíš dopadnete jako Papuánští chudí lidožrouti, co dlouhá staletí jen nakupovali extrapředražené železné sekyrky a nože od Anglosasů.

Napsat komentář