Německo: rekordní listopadové prodeje aut do zásuvky

V listopadu 2017 přesáhl poprvé podíl aut do zásuvky na nově prodaných vozech 2 %. Celkem se prodalo rekordních 6290 elektromobilů a plug-in hybridů.

Elektromobil smart fortwo electric drive je první vlaštovkou éry, kdy značka Smart bude prodávat už jen elektromobily.
foto: Smart

Meziroční nárůst listopadových prodejů aut do zásuvky v Německu činí s aktuálně prodanými 6290 vozy velmi slušných 137 %. Elektromobilů se prodalo 3031, plug-in hybridů 3259.

Celkem za celý rok 2017 se v Německu prodalo 48 204 aut do zásuvky, včetně listopadu. Očekává se proto, že za celý letošní rok dosáhnou prodeje velmi snadno až 55 000 kusů.

Nejprodávanějším elektroautem v listopadu byl v Německu smart fortwo electric drive (621). Na druhém místě pak nový Volkswagen e-Golf (601). Třetí je BMW i3 (438 – 276 elektromobil, 162 REx). Pro zajímavost, elektromobilů Tesla Model S se prodalo 205 a Tesla Model X pouze 56.

24 Comments on “Německo: rekordní listopadové prodeje aut do zásuvky”

  1. prodeje elektrokár v Germánii jsou stále žalostná
    prodeje elektrokár v Germánii jsou stále žalostná katastrofa !! Těšte se na rok 2018 a germania expor dízlpopelnic, to teprve začne tóčo 🙂

    PS: bude krutá zima, máte už všici topení?? :)))

    youtube.com/watch?v=ryInEJaiAHw

    shop.bitmain.com/inner.htm

    finance.google.com/finance?q=btc

  2. Za posledních několik desetiletí proběhlo několik
    Za posledních několik desetiletí proběhlo několik překotných vývojů. Hlavně v elektronice a internetu. V delší minulosti třeba letectví. Jen si vemte jak málo času trvalo od Bří Writů k použitelným letadlům. Na základě těhto zkuseností se dnes předpokládá, že elektroauta vše převálcují když ne hned; tak za pět let. Bude to ale trvat déle. O tom, že energie ze slunce jako jediná udržitelná v budoucnosti zvítězí, ale žádná.

    1. hlavný rozdiel medzi tým, ako rýchlo sa presadili lietadlá
      hlavný rozdiel medzi tým, ako rýchlo sa presadili lietadlá (alebo aj prvé autá), a ako sa budú presadzovať EVčka, je v tom, že kým pri lietadlách išlo o saturovanie trhu, pri EVčkach ide o zmenu paradigmy.

      kým pri lietadlách, prvých autách, či smartfonoch/tabletoch prebiehal pohyb od „nemáme žiadne autá (alebo len nepoužiteľné pre trh)“ po „máme autá použiteľné pre trh“.

      Pri EVčkách prebieha zmena trhu v zmysle „máme autá“ po „máme iné autá“… Je logické, že trh nebude chcieť bezhlavo adoptovať volačo, čo je podstatne drahšie, a v určitých aspektoch nepohodlnejšie, než riešenie, ktoré už máš na stole.

      keby bola situácia taká, že ICE autá stále štartujeme kľukou, nie je v nich klíma, či navigácia, ani žiadna iná elektronika, a na druhej strane tu máme EVčka, v ktorých všetky tieto zázraky sú, a štartujú sa gombíkom… potom by išlo o úplne nový „živočíšny druh“ a cieľovému trhu by bolo jedno, že sú 3x drahšie a majú nižší dojazd.

      masová zmena nastane iba ak bude ekonomickejšie vlastniť EV, než ICE.
      ak bude ICE stáť 15.000 a porovnateľné EV max 20.000, pričom to EV bude mať dlhšiu životnosť (vrátane baterky) a bude lacnejšie na prevádzku + údržbu a servis, potom ľudia svičnú hneď ako budú mať vyriešené dobíjanie.

      1. Kazdy pocita jen porizovaci cenu a PHM. To je malo, nutne je
        Kazdy pocita jen porizovaci cenu a PHM. To je malo, nutne je zvazit puvod PHM. Ropa se dovazi a tim se financuji staty ktere si zijou nad pomery vsech ostatnich na svete. Elektrina se vyrabi z narodnich zdroju popripade ze slunce. Tim se presmeruji obrovske financni castky do lokalni ekonomiky. Ty penize nastartuji ekonomika a vytvori dodatecne prijmy obyvatel a nejake porizovaci vicenaklady za EV budou uplne nepodstatne. Jako bezplatny benefit bude cisty vzduch a vetsi mir. Dnesni agresori dostanou stopku. EV jsou pro nasi spolecnost vzdy prinosne. Spalovaky jsou naopak kontraproduktivni.

        1. to je síce všetko pekné, ale ako koncový užívateľ toto
          to je síce všetko pekné, ale ako koncový užívateľ toto neriešiš.

          resp. väčšina s tým, čo vravíš asi bude súhlasiť v teoretickej rovine, a v praktickej sa rozhodne úplne v rozpore s vnútorným presvedčením 🙂

          asi niečo ako že všetci súhlasíme s tým, že treba podporovať lokálny trh, kupovať viac domácich výrobkov a menej zahraničných, nedovážať lacnú pracovnú silu, ale radšej zaplatiť kvalitnú domácu silu…

          a potom prídeš do obchodu, a kúpiš si polské párky, lebo sú o 10 kaček lacnejšie, ako domáce
          (tým nechcem povedať, že sa tak rozhoduješ ZROVNA ty, ale veľká časť trh ano).

          preto – bez ohľadu na to, čo si ľudia myslia o globalnej politike, a makroekonomike (väčšina si nemyslí nič relevantné), pri nákupe sa budú spotrebitelia rozhodovať čisto LEN podľa toho, aké benefity konkrétne rozhodnutie prinesie práve tomu kupujúcemu.

          opäť – nevravím, že sa tak rozhodujú všetci. Ale dobrá polovica spotrebiteľov sa presne takto rozhoduje aj pri tých párkoch, nehovoriac ešte o autách, ktoré sú pre mnohých de-fakto celoživotným rozhodnutím.

            1. Věděl to i jistý Uljanov, řečený Lenin. Nejhorší pro
              Věděl to i jistý Uljanov, řečený Lenin. Nejhorší pro revoluci bylo, že ji musel dělat s těmi lidmi tehdy. Což ještě šlo, ale to budování potom už tolik nešlo. Na to se musely nakoupit mozky a licence odjinud. Nebo znárodnit nebo ukrást. Což je totéž.

  3. offf
    Toyota už to nevydržela a oznámila 10 baterkáčů na

    offf

    Toyota už to nevydržela a oznámila 10 baterkáčů na rok 2020 a pak i spoustu dalších keců o tom jak ovládnou baterkovej trh. Ostatně stejný imperiální cancy maj furt i ostatní dinosauři. He he he. :))))
    https://electrek.co/2017/12/18/toyota-electric-car-plans/

    Do poslední chvílej se tvářej jak pro ně baterkáče nejsou důležitý, jak v nich neviděj budoucnout, ale mezitím už ti asijští pokrytci na nich dávno makaj. A já se tak těšil na to jak budou rozšiřovat svou vodíkovou síť v který je ta jejich budoucnost :))))

Napsat komentář