TEST: Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid – do třetice všeho dobrého?

Po elektromobilu Hyundai Ioniq Electric a hybridu Hyundai Ioniq Hybrid jsme se konečně dočkali i plug-in hybridu. Zjišťovali jsme jak jezdí i jak si stojí v konkurenci vynikající Toyoty Prius Plug-in Hybrid.

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
foto: Hybrid.cz

Plně elektrickou verzi Hyundai Ioniq považujeme za jeden z nejlepších elektromobilů, který dnes můžete koupit. Škoda jen, že Hyundai značně podcenil zájem, a tak ho koupit u nás ani jinde ve světě, snad vyjma domovské Jižní Koreje, spíš nejde.

Týdenní test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid nicméně, podobně jako u elektrické verze, ukázal, že kdyby Hyundai chtěl, mohl by tahle auta prodávat příslušné cílové jako na běžícím pásu. Ani tentokrát totiž jihokorejští inženýři nezklamali.

auto test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
foto: Hybrid.cz

Je až s podivem, jak zčistajasna se trojice modelů Ioniq objevila a předvším jakou kvalitu s sebou přinesla. Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid, kombinuje benzínový čtyřválec 1.6 GDI o výkonu 77 kW a elektromotor o výkonu 45 kW. Celkový výsledný výkon činí 104 kW (141 k)/256 Nm.

Lithium-polymerová baterie o kapacitě 8,9 kWh, kde si 15 % jako rezervu ukrojí hybridní pohon, dává Ioniqu do zásuvky papírový dojezd 62-63 km. Mnohem reálnější je ale podle našich praktických zkušeností hodnota mezi 40 km až 50 km, výjimečně až kolem 55 km při pohybu po městě.

auto test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
foto: Hybrid.cz

Design všech tří modelů Ioniq je de-facto totožný, ale dojmologicky má plug-in hybrid přeci jen blíž k verzi Electric než Hybrid. Může se pochlubit i stejně kvalitním zpracováním a pohodlným podvozkem, který vás proveze všemi nesnázemi české silniční sítě.

Max. rychlost plug-in verze je omezena 178 km/h, a je tedy v tomto ohledu o něco pomalejší než verze Hybrid (185 km/h). Zato má zas o kousek lepší zrychlení 0-100 km/h (10,6 s vs 10,8 s). Ve výsledku je to ale stejně jedno, tohle je úplně normální rodinné auto pro běžný provoz, ne na závodění.

auto test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Trafo pro nabíjení z běžné zásuvky není těžká neforemná objemná cihla, ale designově docela pěkný nevelký kvádřík.
foto: Hybrid.cz

auto test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
foto: Hybrid.cz

A tuhle práci zvládá víc než dobře. I díky dvouspojkové automatické převodovce, která funguje překvapivě hladce a jen skutečně výjimečně jsme cítili nepatrné cuknutí. Potěšil nás i nízký počet jízdních módů – standardní, eco a sport.

Spotřebou jsme se po ujetí 1125 km dostali na 3,5 l/100 km při relativně pravidelném dobíjení. Jakmile v něm polevíte, vylétne spotřeba někam mezi 4,5 l/100 km až 5,0 l/100 km v závislosti na stylu jízdy. Dostat se přes 6 l/100 km je v Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid velmi výjimečné.

auto test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
foto: Hybrid.cz

auto test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
foto: Hybrid.cz

Spotřebu pomáhá optimalizovat chytrá navigace. Ta umí předvídat trajektorii a podle toho se rozhoduje, který z pohonů využije tak, aby výsledná spotřeba byla co nejnižší. Dojezd na jedno nabití a jedno naplnění nádrže se pohybuje kolem 1000 km. Dobíjení z běžné zásuvky trvá výkonem 2,3 kW přibližně 4,5 hodiny.

Nádrž plug-in hybridu je o dva litry menší než u verze Hybrid (43 vs 45 litrů). Stejně tak je menší i objem zavazadlového prostoru, kupodivu dokonce i než u verze Electric. Zatímco Hybrid nabízí 443/1505 l a Electric 350/1410 l, komponenty napěchovaný plug-in hybrid si musí vystačit s 341/1401 litry. Váko relativně malého kufru s sebou nese ještě jednu nepříjemnost, a to horší výhled dozadu.

auto test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
foto: Hybrid.cz

auto test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
foto: Hybrid.cz

Cena Hyundai Ioniq Plug-in Hybrids je na chlup stejná, jako cena Ioniq Electric, tedy od 879 990 Kč. Už za ni dostanete výbavu, za kterou se u konkurence běžně připlácí: např. vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, adaptivní tempomat, parkovací senzory, LED denní svícení, automatická klimatizace, couvací kamera.

To je příjemná nabídka zejména v porovnání s už v základu dražší Toyotou Prius Plug-in Hybrid, která začíná až na 990 900 Kč, tedy o 110 000 Kč výš! I za Ioniq Plug-in Hybrid si ale můžete zhruba tuto sumu připlatit. Stupeň výbavy Ultimate pak přidá přední LED světlomety, zadní kombinované LED světlomety, hlídání mrtvého úhlu, kožená, ventilovaná, elektricky ovládaná sedadla řidiče a spolujezdce s pamětí.

auto test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
foto: Hybrid.cz

auto test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
foto: Hybrid.cz

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid je vynikající auto, které znovu dokazuje, jakými jsou Jihokorejci přeborníky v dohánění (a předhánění) konkurence. Pokud máte zájem o soudobý, skutečně šetrný a dobře vybavený plug-in hybridní rodinný vůz, pak můžeme Ioniq do zásuvky jen doporučit.

Specifikace:

Délka/šířka/výška: 4470 mm/1820 mm/1460 mm
Rozvor náprav: 2700 mm
Výkon benzinového motoru (kW/ot.): 77/5700
Točivý moment (Nm/ot.): 147/4000
Výkon elektromotoru: 45 kW
Točivý moment elektromotoru: 170 Nm
Kapacita baterie: 8,9 kWh
Max. výkon: 104 kW
Max. toč. moment: 256 Nm
Max. rychlost: 178 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 10,6 s
Kombinovaná spotřeba: 1,1 l/100 km
Objem zavazadlového prostoru: 341 l
Objem palivovej nádrže: 43 l
Pohotovostní hmotnost: 1495-1550 kg
Užitečná hmotnost: 475 kg

auto test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
foto: Hybrid.cz

auto test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
foto: Hybrid.cz

auto test Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
foto: Hybrid.cz
vlastní

33 Comments on “TEST: Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid – do třetice všeho dobrého?”

  1. tak konecne mi dodali Plug-in hybrid verziu a velka
    tak konecne mi dodali Plug-in hybrid verziu a velka spokojnost- dochadzanie do BA z okolia (okolo 50 km denne) bezne zvlada – papierovy dojazd 60 km sa da dosiahnut bez vacsieho obmedzovania sa (cez leto bez pustenej klimy). doplnkova vybava je super, skoda ze nedodali s head-up displejom. Sila elektromotora na beznu prevadzku staci, bez problemov 110 km/h po dialnici zvlada, asi by zvladol aj viac, ale uz by to bolo neekonomicke z pohladu spotreby elektriny. zatial cca 500 km odjazdenych – caste dobijanie, spotreba 1.3 l/ 100 km.

    1. ano. na jedne strane. na druhe hybrid synergy drive a jemu
      ano. na jedne strane. na druhe hybrid synergy drive a jemu podobne systemy (planetova prevodovka, dva elektromotory, chevrolet, toyota, ford a jini). ale zalezi od ucelu. kazdopadne usporadani spalovaci motor,spojka(nebo dve) klasicka prevodovka(nebo automaticka) a elektromotor je mene promyslene reseni a ve finale nejkomplikovanejsi .

    1. no, nebuchol „plynovod“, išlo o „prepojovacie“, stačilo
      no, nebuchol „plynovod“, išlo o „prepojovacie“, stačilo urobiť kontrolu a nastaviť obchádzku.
      zložitejšie bolo, keď na slovensku robili „reverzný chod“ – bolo treba „otočiť“, opačne zapojiť kompresory. a plyn neprichádzal z ale do ukrajiny.

  2. Jen drobná připomínka. Ta krabička na kabelu není trafo,
    Jen drobná připomínka. Ta krabička na kabelu není trafo, auto není notebook.
    Jsou tam řídící obvody a stykač, který zajistí, že napětí se na konektoru Typ 2 objeví až po zasunutí do zásuvky v autě. Zároveň tam bývají obvody, které při přehřátí vidlice v zásuvce na domě nabíjení vypnou, aby zásuvka nevyhořela.
    V angličtině je to In-cable control box (ICCB).
    Jinak po týdením testu, ba jste se s námi mohl podělit o více zážitků. například plynulost jízdy a hlučnost ve všech režimech, máte srovnání s ostatními verzemi i Priusem, které mi nemáme.
    U plug-in hybridů mě mrzí absence topení nezávislého na spalovacím motoru, protože to prakticky vylučuje čistě lektrický provoz v zimě. přitom i běžné spalovací škodovky mají eletkrický příhřev (tuším jen 900W), aby rychleji topili a odmlžili okno. takže dát tam třeba 3kW el. topení by tolik nestálo a umožnilo by to nestartovat v zimě motor.

    1. Díky za doplnění. Co se týká dalších podrobností,
      Díky za doplnění. Co se týká dalších podrobností, určitě stojí za to doplnit, že narozdíl třeba od Priusu Plug-in Hybrid běží spalovací motor u tohoto Ioniqu výrazně častěji. Což pak ovlivňuje i hlučnost, vibrace a celkový dojem. Toyota dosáhla u 2. generace Priusu do zásuvky skutečně výjimečného technického posunu.

    2. K tomu kureniu – skusenost s plugin prius, ktory ma tepelne
      K tomu kureniu – skusenost s plugin prius, ktory ma tepelne cerpadlo: Aj teraz v zime v poho cisto na elektrinu, ale energia potrebna na vyhriatie vozidla (eko), zohrievanie baterky atd. tvori cca. 30-35% celkovej energie odobranej z baterie (pri teplotach do -5st C). Co je narast z cca. 10-15% koncom leta. Realny elektricky dojazd v zime po meste znizeny z 50km na cca. 35-40km.

    3. Má to elektrické topení,ale jen PTC tedy obyčejná topná
      Má to elektrické topení,ale jen PTC tedy obyčejná topná spirála
      ale oproti tepelnému čerpadu to je jen slabej odvar.

      Hodí se to na rychlé rozmrazení okna po nastartování,nebo mírné přitopení v elektrickém režimu.

      Výkon nevím, ale koukám do návodu a podle pojistek 2×50 A
      by to asi odpovídalo 1 Kw jak píšete

      Podle mě by to vyřešilo nezávislé topení,současně by se EV módu i nahřál spalovák když by bylo třeba někoho náhle předjet,tak aby se neničil. Nechápu proč to tam nedávají na topení přece emise pro auta ,ani limity Co2 neplatí.

    4. Plug in hybrid BMW 330e má nezávislé el.topení. Umí
      Plug in hybrid BMW 330e má nezávislé el.topení. Umí interiér auta vytopit ještě před odjezdem. Lze to nastavit časově přímo v autě, nebo na dálku přes aplikaci v telefonu, nebo pomocí internetu. Říká se tomu bmw connecteddrive. Čistě elektrický provoz v zimě plug in hybrid od BMW umožňuje.

  3. Zaujimave, ze by ioniq pouzival Lithium polymerove baterie ?
    Zaujimave, ze by ioniq pouzival Lithium polymerove baterie ? To su tie co sa pouzivaju v RC modeloch a pri nespravnom nabijani alebo vybijani mozu explodovat.

    Aj na wikipedii, aj na stranke predajcu som nasiel ze pouzivaju LiPO baterie…

    Doteraz som si myslel, ze ioniq pouziva LiFePO4. Alebo lithium polymerove vyrobca mysli LiFePO4 ? Neviete o tom niekto nieco ?
    Dakujem

    1. Máte v tom velký hokej. Baterií existuje obrovské
      Máte v tom velký hokej. Baterií existuje obrovské množství typů, které se následně generalizují do laických označení. Lifepo v ioniqu nejsou, to by to auto vážilo o 500 kg navíc. Jsou tam baterie se specializovanou chemií do aut, které mají vlastnosti podle datasheetu. Rozhodně nejsou shodné s těmi do RC modelů.

    1. Tak tak, to mne také zarazilo. Asi když se snží být jako
      Tak tak, to mne také zarazilo. Asi když se snží být jako Škodovka, tak přebírají i jejich vychloubání a keci o tom, že Fábie je rodinné auto :-)))
      Do tohodle kufru by rodina nedala ani kočárek, nebo dala rozložený na součástky, bez kol. vozil jsem ho takhle ve Fabii, nic moc pohodlné to nebylo. Pak když člověk přesedne do normálního „rodinného“ auta, tak je to nebe a dudy. Tam se kočárek vejde celý a nemusí se někdy ani skládat.

    1. Aj v Presove je jeden Ioniq Electric k priamemu odberu
      Aj v Presove je jeden Ioniq Electric k priamemu odberu (biely). Teda pred mesiacom, ked som prezuval kolesa za zimne, ho este mali.

      Na zaciatku roka im totiz „sktrli“ objednanu predvadzacku. A v Otobri sa im zrazu znovu objavila v zozname a aj im ju medzitym dodali.
      Tak ju zatial maju ako nove skladove auto…

      Predpokladam, ze v Butoviciach (pripadne aj inde) to bude podobny pripad.

      1. Dá se to na kabelu předtopit, nebo vyklimatizovat pomocí
        Dá se to na kabelu předtopit, nebo vyklimatizovat pomocí nějakého ovladače?

        Myslíte že to na 100% nemá el. topení tedy spirály?
        Kia NIRO v obyč hybridní verzi topí i elektrikou, když je baterka dost nabitá , nebo i při studeném motoru si to přitápí topí to okamžitě po nastartování.

        Samozřejmě že primárně je lepší topit odpadním teplem motoru
        než drahocenou elektrikou z baterie kterou je lepší použít na pohon. Je to tam spíše kvůli komfortu.

          1. A dá se to vytopit, když to je na kebelu jako EV?
            Ještě mi

            A dá se to vytopit, když to je na kebelu jako EV?

            Ještě mi prosím řekněte jestli se to dá používat na krátkou vzdálenost jako EV . Řekněme alespoň mimo zimu, do práce po měste, nebo na okresky?

            Podle malého výkonu elektromotoru bych řekl, že v trochu prudším kopci to asi zapíná spalovák.

            Podařilo se Vám jezdit při opravdu pravidelném dobíjení třeba pár dni bez zapnutí spalováku?

        1. Jaka verze KIA NIRO si pritapi elektrinou (rocnik)… ?
          Jaka verze KIA NIRO si pritapi elektrinou (rocnik)… ? protoze jsem testoval nekolik a zadna netopi baterkou, dokonce ten spalovak ted v zime bezi dost dlouho nez se zahreje a prakticky se porad i v nizkych rychlostech vyuziva spolu s elektro motorem…

          1. Podle mě všechny mám MY2017
            Spalovák běží v zimě

            Podle mě všechny mám MY2017

            Spalovák běží v zimě často, máte pravdu dokud se neohřeje na 60-70 stupňů, ale neběží na prázdno,ale přes generátor nabíjí baterku aby se rychlehji ohřál.

            Pokud jedete sám dáte topení na Driver Only a nastavíte 17 stupnů (jestli máte Ev tak jste zvyklej) a pak to vypíná motor mnohem častěji.

            Zima je u EV a hybridů obecně problém. 1/3 až 1/2 energie padne na vytápění. Bavím se o horách c ČR.

            návod:
            carmanuals2.com/get/kia-niro-2018-navod-k-obsluze-110313

            na straně 9-67

            „řídicí jednotka klimatizace, ionizátor, svorkovnice motorového prostoru (relé vyhřívání
            PTC č. 2, relé vyhřívání PTC č. 1, relé ventilátoru), kompresor elektronického systému
            klimatizace“

    1. Doplňujeme informace k vytápění přímo z Hyundai: „IONIQ
      Doplňujeme informace k vytápění přímo z Hyundai: „IONIQ Plug-In Hybrid topí klasicky – prostřednictvím ohřevu chladicí kapaliny spalovacího motoru – a navíc má přídavné elektrické topení typu PTC (pozitivní teplotní koeficient). Verze IONIQ HEV využívá pro rychlejší ohřev chladicí kapaliny navíc i odpadní teplo z výfukového potrubí, tato funkce však u verze Plug-In Hybrid není dostupná. „

Napsat komentář