Šéf Porsche přiznal, že někteří jejich zákazníci utíkají k Tesle

Klaus Zellmer je šéf Porsche pro Severní Ameriku. Aktuálně v pořadu “Closing Bell” televizní stanice CNBC přiznal, že Porsche zatím nedokáže nabídnout to, co Tesla, čímž ztrácí zákazníky.

Klaus Zellmer, prezident a CEO Porsche Cars North America
foto: PCNA

Klaus Zellmer doslova řekl: „Chováme k Tesle obrovský respekt. A ano, jsem si jistý, že existují zákazníci Porsche, kteří s ohledem na konektivitu, digitální zařízení a baterii v autě nenašli u Porsche to, co hledali, takže šli jinam.“

Zellmer ale není první od značky Porsche, kdo má pro automobilku Tesla slova chvály. Dávno ho předběhl Matthias Müller, nový šéf koncernu Volkswagen, když ještě šéfoval Porsche. Ten řekl, že „Tesla nastavila standard, my musíme následovat“.

Zellmer v rozhovoru také komentoval zajímavý vztah mezi státem Kalifornie a značkou Porsche. „Porsche a Kalifornie vždycky měli milostné pletky,“ řekl s tím, že Kalifornie je zdrojem mnoha disruptivních technologií jako je Apple, Facebook, Google, a že místní lidé mají rádi „život na hraně“.

Jinými slovy, Porsche Mission E, přímá konkurence pro Tesla Model S, nemůže přijít na trh dost brzy. Před pěti lety bylo pozdě.

58 Comments on “Šéf Porsche přiznal, že někteří jejich zákazníci utíkají k Tesle”

  1. Už je to pár let, kdy jsem ještě v době studií byl na
    Už je to pár let, kdy jsem ještě v době studií byl na dni otevřených dveří v jedné nejmenované jihlavské firmě na výrobu čerpadel, railů, vstřiků atd. pro dieselová auta.

    A doteď si vzpomínám jak se jejich ředitel pře námi studentíky bil do prsou jak přesvědčil už i Porsche a spoustu dalších, aby šli do dieselu a taky že diesel je budoucnost dopravy atd… 🙂

    No tehdy jsem mu to hltal jako zbytek osazenstva, kromě těch co tam nejeli jenom na svačinu zdarma a vůbec neposlouchali.. 😉

    A teď jsem rád, že se škaredě spletl.. 🙂

  2. Ono to Porsche mysli s elektromobilitou nakoniec asi naozaj
    Ono to Porsche mysli s elektromobilitou nakoniec asi naozaj vážne.
    Porsche kúpilo pri Piešťanoch 20 ha pozemok a chce tam postaviť továreň na výrobu elektro-súčasti pre svoje elektroautá.

    Čerstvá správa zo včerajších novín.

    VW už robí e-Up v Bratislave.
    Tata stavia baterkáreň pri Nitre pre svoj Jaguár-Land Rover.
    PSA oznámilo, že začne v Trnave vyrábať aj elektromobily (som zvedavý ktoré )
    K tomu prichádza Greely so svojím mini EV.
    + žeby naozaj aj Porsche?

    Začína to vyzerať čoraz krajšie 🙂

  3. 2015
    Porsche boss Matthias Mueller:
    “Tesla has built an

    2015
    Porsche boss Matthias Mueller:
    “Tesla has built an exceptional car. They have a very pragmatic approach and set the standard, where we have to follow up now.”
    Porsche CEO: Tesla Has Set The Standard, We Must Follow
    http://insideevs.com/porsche-ceo-tesla-set-standard-must-follow/

    2015 Ženeva
    CEO VW Herbert Diess
    Tesla Model S’ success screwed VW’s plans for the new electric Phaeton, CEO admits
    https://electrek.co/2017/03/09/tesla-model-s-screwed-vw-phaeton/

    “We were quite far advanced with the next Phaeton but it became clear it wasn’t enough of a leap forwards. A modern large saloon has to be competitive and have an advantage over the Tesla, which is the benchmark and in many regions dominates the segment. Now, if we go back there, we have to take Tesla seriously, and of course that is what we are doing with our electric strategy.”

    2016
    Audi’s electric-mobility chief Stefan Niemand:
    “I hate to admit it, but Tesla did everything right”
    http://electrek.co/2016/03/24/audi-ev-chief-tesla/

    Porsche R&D director Michael Steiner said there is not much headroom left for the energetic optimization potential for the automobile – at least not for the conventional one. To improve the energy efficiency of the entire mobility section in the economy, electrification is the only option, he said. “The next logical step is the electrification”, he said in his keynote speech, titled “The sports car of the future”
    Audi commits to electromobility – and bows to Tesla
    http://www.automotive-eetimes.com/news/audi-commits-electromobility-and-bows-tesla?news_id=79766

  4. asi už přišla bída na pracháče a nechtějí platit
    asi už přišla bída na pracháče a nechtějí platit astronomické sumy za servis a ještě palivo a jdou raději do Tesly, Porsche má každý zbohatlík, Teslu nikoli

    jinak zase už Zetti nechápe ironii od Michelina :-))))))))), nemůžete někdo Zettimu vysvětlit co je to ironie?

  5. Z Německa by měl přijít rozkaz k disciplinární popravě
    Z Německa by měl přijít rozkaz k disciplinární popravě za poraženectví přímo na bojové frontě 🙂
    Jinak určitě nedostává svůj zbytečně obří plat, aby pronášel v médiích takové věci, takže vyrazit v každém případě a za ušetřené peníze je možno najmout v Bratislavě víc jak 100 odborných Slováků, co budou do Porsche montovat i baterie.

        1. V jednom prispevku jste kopnul do sefa od Porsche a do lidi co
          V jednom prispevku jste kopnul do sefa od Porsche a do lidi co nedostatecne obdivuji vas okridleny elektricky vuz. Jestli to nevidite a nejste schopen se tomu postavit, tak se nedivte ze si vas strizliva pulka diskuteru stavi kam si vas stavi. Spis kam stavite sam sebe.
          Beru to porad jako legraci, lidi jako vy jsou smesny a neni rozhodujici jestli mate jednoho nebo deset pochlebovacu. Ta rozumnejsi vetsina vzdycky mlci. Nestojite jim ani za utreni bot.

          1. Vaší první větě vůbec nerozumím a podle mne nedává
            Vaší první větě vůbec nerozumím a podle mne nedává smysl. Vážím si tu všech co používají registrovaný účet a nejsou tak úplně anonymní. Takže to, že na příspěvek Michelina nereaguji neznamená, že mi nestojí za to si jej přečíst a zamyslet se nad ním. Možná byste to měl také udělat a pak opravit tu první větu ve vašem příspěvku.

          2. Zato vy budete velmi oblíbený. Ta samolibost z vás přímo
            Zato vy budete velmi oblíbený. Ta samolibost z vás přímo cáká. Než zase začnete někoho moralizovat tak si opravdu přečtěte co je to ironie. Pak pochopíte, že do šéfa Porsche jsem nekopal vůbec, a pomlouvačům Tesly jsem jen humornou formou připomenul jak moc jsou mimo.
            https://cs.wikipedia.org/wiki/Ironie

            Svůj elektrický okřídlený vůz obdivuji, to je pravda, protože přes všechny jeho dětské nemoci je to nejlepší auto jaké jsem v životě řídil.
            Přesto až konečně donutí Tesla i ostatní začít nejen slibovat, ale opravdu vyrábět pořádná elektroauta, a k tomu přesvědčí pány europoslance aby jim nechali postavit za naše peníze alespoň stejnou síť nabíjecích stanic jako má ta Tesla (přece to nebudou stavět za svoje) rád si jedno z nich koupím. Už jen proto abych podpořil „domácí“ výrobce.

            1. Nepotrebuju byt oblibeny. Byt tady oblibeny je skoro jako byt
              Nepotrebuju byt oblibeny. Byt tady oblibeny je skoro jako byt postizeny. Napsal jste:

              Klaus Zellmer doslova řekl: „Chováme k Tesle obrovský respekt.“
              To je, ale hlupák jste napsal …..

              Vim kdo jste, v jake firme jste spolecnikem, ostatni zdejsi nuly mi fakt nezajimaji. Ovsem vedle Zellmera jste nulou jeste mensi

                1. citace Zettiho:
                  Vim kdo jste, v jake firme jste spolecnikem,

                  citace Zettiho:
                  Vim kdo jste, v jake firme jste spolecnikem, ostatni zdejsi nuly mi fakt nezajimaji. Ovsem vedle Zellmera jste nulou jeste mensi

                  klídek on je Zetti jen normální obyčejný zlý člověk, ale on si myslí že je dobrý člověk :-)))

                  pěkný pozdrav posílá 000

                  P.S.
                  Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí.

                2. To ani nekomentuji. Nejsem toho hoden. 🙂
                  To ani nekomentuji. Nejsem toho hoden. 🙂

                3. Hele Micheline, …
                  Já mám na tyto situace osvědčený

                  Hele Micheline, …

                  Já mám na tyto situace osvědčený postup: Ráno, když začíná pracovní den si připravím pytlik bonbónů.(Bonpari, nebo nějaký větrovky, na značce nesejde) Když potkám agresivního jedince, který mne přesvědčuje o nějaký kravině, tak mu oznámím, že má pravdu. Pak odevzdám bonbón, pohladím ho a jdu si po svejch…
                  Dny, kdy tyto lidi nepotkám se mi zdají nějak podezřele jednoduchý.

                  Postup má jenom výhody. Agresor se tetelí blahem, že vyhrál. Stříká testosteron na všechny strany, cucá bonbón, uspokojí se a je aspoň chvíli zticha. Já mám pak čas v klidu se věnovat svým zájmům.

                  Ale zpátky k tematu: Klaus Zellmer je frajer. Dopoledne uzná kvality soupeře, ale pak po večerech pěkne maká, aby se zlepšil a časem určitě dorovná bank. Smekám….

                4. Souhlasim. Obzvlaste v Americe se nosi spise “ja/my jsme
                  Souhlasim. Obzvlaste v Americe se nosi spise “ja/my jsme nejlepsi, jedini, atd.”. Takova sebereflexe, to je neco vzacneho.
                  Tesim se, na Mission E. Ne ze bych si ho koupil, jsem spise na praktictejsi auta, ale jeho vyroba bude znamenat, ze uz to snad fakt mysli vazne.

                5. No jestli to budou dělat po kouskách garážovou výrobou
                  No jestli to budou dělat po kouskách garážovou výrobou stejně jako ostatní velkovýrobci, zatímco utratěj daleko víc na greenwashing a zelenej mediální humbuk kolem toho, tak se z tý jejich vážnosti asi smíchy rozsypu :)))
                  GM měl v Kanadě polepený dýlerství megareklamou na „Bolta auto roku“, ale když jste vlez dovnitř tak tam nebyl ani jeden Bolt a termíny dodání nikdo neznal. Totální výsměch. Opel v Německu dodává Bolty/Ampera-e až teprve teď :)))
                  Hyundai IONIQ se svejma pouhejma 6000 baterkama pro celej svět na rok je taky totál výsměch.

                6. Nezbývá než věřit, že už to myslí vážně. A pokud
                  Nezbývá než věřit, že už to myslí vážně. A pokud ne, tak že je Tesla s modelem 3 přesvědčí.

                7. Věřit se dá akorát tak v boha. Počkáme si pěkně na
                  Věřit se dá akorát tak v boha. Počkáme si pěkně na tvrdý čísla, teprvy ty nás přesvědčí. 🙂

                8. A v Chucka Norise, ten nikdy nezklame 🙂
                  A v Chucka Norise, ten nikdy nezklame 🙂

                9. V toho není potřeba věřit, ten je rovnou konstanta :))
                  V toho není potřeba věřit, ten je rovnou konstanta :))

              1. To porovnáváte neporovnatelné. Mně je vždycky milejší
                To porovnáváte neporovnatelné. Mně je vždycky milejší majitel malé firmičky, klidně rovnou OSVČ, švec prťavec, řečeno slovy pohádky, který se stará o svůj zadek a rodinu a uživí se, než najmutí žoldáci kravaťáci v čele anonymních korporací. Ale každého volba.

            2. „Svůj elektrický okřídlený vůz obdivuji, to je pravda,
              „Svůj elektrický okřídlený vůz obdivuji, to je pravda, protože přes všechny jeho dětské nemoci je to nejlepší auto jaké jsem v životě řídil.“

              Zajímalo by mě porovnání SUV typu Lexus NX, Porsche Cayene, nebo Mercedes AMG v cenách kolem 4 mil. s Tesla X, nejen v oblíbeném zrychlení, ale výbavou, pohodlím, zpracováním a jízdními vlastnostmi.

              1. Zrovna vy, ktery jezdite na elektrinu by jste mohl vedet, ze
                Zrovna vy, ktery jezdite na elektrinu by jste mohl vedet, ze to neni o tom jak moc se mi zabori zadek do sedacky, ale o uplne necem jinem.
                Budou ty vase pekace zatahovat brutalne od nulove rychlosti bez obtezujiciho kravalu? Budou reagovat na plyn za vsech okolnosti a ve vsech situacich okamzite bez jakekoli prodlevy kvuli podrazovani? Budou jezdit za 50h na kilometr? Bude me u nich stat dobrovolna garancka jen 365e? Nebudu uz muset nikdy brat do ruky tu smradlavou pistoli u pumpy a vubec tam vystupovat na tu casto mastnou zem? Nebudu uz mit nikdy v garazi smrad? A tak dale a tak dale.

                Nevymenil bych ji ani za jedno z vyse jmenovanych aut, i kdyby stali polovinu!
                Az nektera z tech znacek vyrobi auto ciste na elektrinu se stejnym dojezdem jako ma moje Tesla (ani nemusi mit takovy vykon), a bude existovat stejne husta sit stejne rychlych nabijecek jako ma Tesla pak si je mile rad koupim a reknu si uf, tady nic ani nevrzne, a ty pohodlne sedacky, to je parada, kam se hrabe Tesla… Zatim za me plati „kam se hrabou vsichni ostatni“.

                1. Já se jen ptám na vaše pocity. Já jsem s TMX jezdil a mám
                  Já se jen ptám na vaše pocity. Já jsem s TMX jezdil a mám na to svůj názor. Zajímal mě názor člověka, který sedí celé dny v TMX a tráví v něm čtvrtinu života. Výkon aut mě už dávno nezajímá. Tesla určitě nejezdí za 50hal na 1 km, ale to je člověk schopen vyhodnotit, až po více letech, kdy auto je mimo záruku a objeví se i nějaké opravy. Při spotřebě na dálnicích 24 kWh a ceně 5 Kč/kWh to vychází dost jinak (pokud nemá majitel Tesly energii zdarma). Rovněž díly jsou pekelně drahé (mám namysli klasické díly na podvozku, které mají podobnou životnost, jako na každém jiném autě). Výhody a nevýhody EV auta obecně jsou jasné, to není potřeba řešit.

                2. Já myslím, že jsem to už vyjádřil, ale ještě to tedy
                  Já myslím, že jsem to už vyjádřil, ale ještě to tedy shrnu.
                  Zase mě baví řízení jako za mlada. Těším se na každou jízdu byť jen krátkou. Postupně se vychytali všechny problémy, jako různé vrzání, nedoléhající dveře a podobně, takže momentálně bych jí neměnil ani za novou.

                  Podle OBD úbytek kapacity baterie po více než půl roce a asi 40tis.km (kdy jsme to naposledy načítali) byl 1%.

                  Cenu kilometru jsem střelil od boku, ale můžu teda trochu počítat.
                  Celkem najeto 47478km, se spotřebou 27,9kWh/km, tedy spotřebováno celkem 13238kWh
                  podle údajů z OBD dvě třetiny jsem nabil přes AC a třetinu na DC.
                  DC jsou v drtivé většině zdarma SC, nebo za paušál ČEZ.
                  AC nabíjím doma za 2,3Kč včetně DPH a všech poplatků, občas nabiju ACčkem na TYP2 u ČEZu za paušál, nebo jinde úplně zdarma. Naproti tomu jsem párkrát nabíjel i na DC za peníze, například EVmapa, takže bych to neřešil.
                  Když tedy vezmu 8825kWh x 2,3Kč = 20297Kč + 4000Kč za paušál u ČEZu = 24297/47478=0,51Kč, tedy jsem se seknul o jeden haléř.

                  Cena oprav po 4 letech záruky nebude jiná než u vámi výše uvedených aut. Jeden příklad pekelně drahých dílů bych už měl. Měnili mi poškozený plast na vnitřním oplastování pátých dveří, a za celý díl i s výměnou mi naúčtovali 35eur! Jestli vám na některém z uvedených aut vymění totéž za stejnou nebo nižší cenu tak ten starý plast sním. 🙂

                3. SC již běžně zdarma údajně nejsou a cena je 5 Kč/kWh,
                  SC již běžně zdarma údajně nejsou a cena je 5 Kč/kWh, nebo to není pravda? Někdy vám přinesu plast z Mercedesu S, který mi vyměnili zdarma, dobrou chuť 🙂

                4. A sakra. Muzu si ho alespon namazat kecupem? 🙂
                  Dnes

                  A sakra. Muzu si ho alespon namazat kecupem? 🙂

                  Dnes objednana auta uz to budou mit za 5Kc, ti co objednali letos maji nabijeni zdarma dokud auto neprodaji, dalsi majitel uz bude platit a ti co objednali loni ma jejich auto dozivotni nabijeni zdarma bez ohledu na zmenu majitele.
                  Jeste je varianta koupit novou skladovku, dokud nejake jsou.

                5. 🙂
                  Je vidět, že čím větší nájezd, tím vychází

                  🙂

                  Je vidět, že čím větší nájezd, tím vychází nabíjení cenově paradoxně lépe díky paušálu.

                  Díky za info, já bral podobné články jako definitivní informaci.

                  Tesla ohlásila, že od 1. ledna 2017 už nové elektromobily této značky nebudou mít přístup zdarma k síti rychlonabíjecích stanic Tesla Supercharger. Místo toho získají 400 kWh volných „kreditů“ a po jejich vyčerpání budou muset platit „malý poplatek“.

                  http://www.hybrid.cz/tesla-oznamila-konec-nabijeni-zdarma-prichazeji-kredity

                6. To jsou špatné překlady. Ve skutečnosti to platilo pro
                  To jsou špatné překlady. Ve skutečnosti to platilo pro auta objednaná po 1.1.2017. Ty objednané dříve mají doživotní nabíjení zdarma vázané na auto.
                  Později pak Tesla (patrně aby dodrželi další z Muskových slibů, a totiž že vyrobí a prodají letos 100tis. modelů S a X) vyhlásila referral program, díky kterému bylo možné získat pro objednaná auta nabíjení zdarma. Už ovšem vázané na prvního majitele. A tento refferal program nedávno už také vypršel.

                7. Upresnim: Refferal na nabijanie pre piatich novych majitelov
                  Upresnim: Refferal na nabijanie pre piatich novych majitelov TMS a TMX zadarmo este stale plati, no len pre tych co TMS/X objednali pred 1.10.2017. Takze TMS/X objednane pred 1.10 a este nedodane, mozu mat de facto nabijanie este stale zadarmo, lebo volnych kodov je vela a ponukaju ich aj na internete.

                8. Každopádně je jasné, že poskytováné výhody EV budou
                  Každopádně je jasné, že poskytováné výhody EV budou zase pomalu mizet, hlavně s přibývajícím počtem (třeba parkování zdarma ve vyhrazených zonách apod.) a pomalu začne růst cena nabíjení na veřejných nabíječkách. Pokud někdo najezdí 4 tis. km měsíčně a nabíjí za paušál ČEZ 450,-Kč/měsíc nebo zdarma u SC tak to je výhodné, jakmile by měl nabíjet za 5-8 Kč/kWh (nemá vlastní zásuvku) už to je úplně jinde. Co by se mohlo časem měnit je cena EV aut, ale zatím to spíše roste, tak uvidíme za 3 roky.

                9. Psal jsem ob jeden můj příspěvek výše, že pro „dnes
                  Psal jsem ob jeden můj příspěvek výše, že pro „dnes objednaná“ auta už to neplatí.

                10. Nabíjanie zadarmo pre autá objednané po 31.10. stále
                  Nabíjanie zadarmo pre autá objednané po 31.10. stále platí, iba už nie je ten 1000€ kredit, ktorý bol len do 31.10.
                  Aspon tak nejak mi to píšu v aplikácii.

                11. Koukám na to, máte pravdu.
                  Nový referral program, který

                  Koukám na to, máte pravdu.
                  Nový referral program, který běží od 1.11.2017 do 31.1.2018 opět nabízí nabíjení zdarma pro pět přátel, ale už bez slevy 1000e na pořízení auta.

                12. uz funguje pokuta za neuvolnenie SC do 5 minut od ukoncenia
                  uz funguje pokuta za neuvolnenie SC do 5 minut od ukoncenia nabijania

      1. A proc na to reagujes Pheve? Rejpnul si jen do tech co furt
        A proc na to reagujes Pheve? Rejpnul si jen do tech co furt kritizujou no a? A kritizovat by meli pouze ti co to auto maji, nebo ti co s nim najezdili alespon 20 tisic km, je to stejny jako Samsungaci co nikdy nemeli Iphon ho kritizujou nebo ti co v zivote nejezdili s automatem tak ho bytostne nesnasi… pamatuju kdyz se Muskovi pred cca 10 lety vsichni smali ze je magor ze zkrachuje atd a ted? Svet patri lidem o koukaji dopredu, zpatky ni krok 🙂

Napsat komentář