Čína postavila elektrickou nákladní loď, bude vozit uhlí

Ve Švédsku a Norsku už jsou plně elektrické trajekty jako doma. V Číně mezitím přestavěli na elektrický pohon nákladní loď pro přepravu uhlí.

Elektrifikace dnes probíhá především v oblasti pozemní dopravy. Lodní doprava je ale také významným zdrojem znečištění, zejména díky faktu, že se pro ni používá to nejméně kvalitní palivo.
foto: China News

Noviny China News přinesly zprávu o tom, že po Perlové řece v čínské provincii Kuang-tung bude nyní vozit uhlí nová plně elektrická loď. Je dlouhá 70,5 metru, široká 13,8 metru a vysoká 4,5 metru (ponor 3,3 m).

Loď pohání dva 160kW elektromotory, které zásobuje elektřinou kombinace superkondenzátorů a li-ion baterií o celkové kapacitě 2,4 MWh. To je pro zajímavost 24x víc než nejlepší elektromobil Tesla Model S.

Díky bateriím dokáže loď urazit asi 80 km na jedno nabití. Nabíjí se při nakládce a vykládce uhlí, plné dobití trvá dvě hodiny. V současné době už se připravuje další verze lodi určená pro pasažéry i další typy nákladu.

53 Comments on “Čína postavila elektrickou nákladní loď, bude vozit uhlí”

  1. Zajímavý rituál s tou červenou trubkou, maníky v bílých
    Zajímavý rituál s tou červenou trubkou, maníky v bílých košilích, co s ní kvedlají a dvěma dráčky po stranách.
    Tedy absolutně netuším proč to. Jen jestli bychom neměli naše obyčejné mrsknutí flaškou šampusu o bok lodi trochu povznést 🙂

        1. Ano a vlastně bychom mohli místo elektřiny používat uhlí
          Ano a vlastně bychom mohli místo elektřiny používat uhlí na všechno, co?
          To je ale blbost. Celé roky se postupně všechny stroje a přístroje předělávají na elektřinu kvůli nesporným jejím výhodám a když dojde na auta, tak je to najednou špatně?

            1. Ten mixer nemá chybu 🙂
              P.S. Tomu se v literatuře říká

              Ten mixer nemá chybu 🙂
              P.S. Tomu se v literatuře říká Diesel Punk, kdyby to byla parní udělátka tak by to byl Steam Punk.

              A pak je tu ještě hromada punku, třeba Clockwork Punk (Leonardovy vynáezy), praotec všech Cyber Punk, Solar punk, Elf Punk, Telsa Punk… No je toho hromada.

                1. Anonyme… prostě si to najděte, to jsou termíny zcela
                  Anonyme… prostě si to najděte, to jsou termíny zcela běžně zavedené na západ od nás v oblasti kultury a umění, zejména literárního, kdy každý z nich je označení pro díla zasazené do určité doby a s jistými shodnými estetickými a tématickými vlastnostmi.

                  Stonepunk – moderní společnost v době kamenné, například Flintstoneovy

                  Clockpunk – cca Renesance, založeno na vizích Leonarda da Vinciho, pohonná síla mechanismů je dodávána z pružin, zvířat, vody, větru… (omlouvám se za předchozí chybu, clockwork je daná technologie – hodinové strojky a pod.)

                  Steampunk – 19. století, nejčastěji idealizovaná viktoriánská doba, může se odehrávat i jinde,většinu pohonu zajišťují parní stroje a pod. elektřina se nevyskytuje, esteticky je nápadný obrovským množstvím ozubených koleček (i naprosto zbytečných) trubek, cylindry. je zde mnoho parních vymyšleností, které ani neexistoval.

                  Dieselpunk – od asi 20. let do 50. let, ovlivněno estetikou amerických válečných sil za WWII. Hlavním zdrojem pohonu tu jsou spalovací motory.

                  Teslapunk – odehrává se asi od 1890 do 1950, technologie N. Tesly dosáhly (např. film z roku 2008 Mstitel s černou maskou)

                  Atompunk – 50./60. léta, konflikt mezi kapitalismem a komunismem, někdy též postapokalyptické zasazení (série Fallout).

                  Cyberpunk – většinou 80. léta, konflikt mezi technologií a lidmi, zneužití technologie, podsvětí, sociální konflikty… Dost dobrým příkladem je Gibsonův Neuromancer.

                  Biopunk – využívání biotechnologií.

                  nanopunk – využívání nanotechnologií.

                  Solarpunk – budoucnost se zaměřením na OZE, esteticky inspirace v secesi, nejnovější záležitost, takže žánr není ustáleny

                  Tímto beru debatu o something-puncích s jakýmkoliv Anonymem za uzavřenou.

                  Podepsaným samozřejmě odpovím 🙂

                2. Kruger… si to zabil 🙂 dik ! +1
                  Kruger… si to zabil 🙂 dik ! +1

              1. Steam punk je největší kravina co znám, není to punk a
                Steam punk je největší kravina co znám, není to punk a steam už vůbec ne. Je to jenom retro kýč nevkusnejch lidí, který si zasloužej akorát zapálit.

                Jediný pankáči, který měli něco společnýho s párou, byli indiání v předminulým století, kteří si nesmírně oblíbili mašinfírovské brýle s drátěným výpletem proti jiskrám a hrdě je nosili. Taky si hodně oblíbili i sluneční brýle.

                Zde například Sedící býk
                http://imgdex.com/i/4fcbb665327c4.jpg

                1. Kýč to je, to nepopírám. 🙂 Stejně jako některé další
                  Kýč to je, to nepopírám. 🙂 Stejně jako některé další z mnou zmíněný. Ale máte pravdu, tady ten je ujetý extra.

                  Mě ta fotka přijde jako photoshop.

                2. No řekněme že ten náčelník nevypadal dost
                  No řekněme že ten náčelník nevypadal dost přesvědčivě 🙂
                  Nějaké takové obrázky mám i v hodně starých knížkách po předcích.

                3. Na těchto už to je vidět dost pěkně že je to skutečné.
                  Na těchto už to je vidět dost pěkně že je to skutečné. Díky.

                4. Mam jich ještě víc z native FB skupin, ale můj archiv je
                  Mam jich ještě víc z native FB skupin, ale můj archiv je přiliš obsáhlý a nepřehledný.

            2. Naprostá většina populace spotřebovává
              Naprostá většina populace spotřebovává několikanásobné množství energie, než potřebují při zachování stejné kvality života.
              A pak existuje malé procento lidí, které se kumuluje na tomto serveru, které si myslí, že elektřina je spása všeho, že se dá použít v jakémkoli odvětví a je to výhodné a šetrné k životnímu prostředí (úmyslně nepíšu ekologické. Ekologie přírodě a životnímu prostředí ve většině případů škodí). Ale především si všichni myslí, že elektřina vzniká sama od sebe bez jakéhokoli negativního vlivu.
              Smutné je, že část lidí patří do obou skupin.
              Z hybridu postupně vzniká sekta.

              1. Další kapitán Obvious, kterej si včera vzpoměl z čeho se
                Další kapitán Obvious, kterej si včera vzpoměl z čeho se vlastně vyrábí elektřina a hodlá to teď celýmu světu cpát furt dokola :)) Ještě nezapomeň těm nebohejm lidem připomenout, že když přestane svítit a foukat tak OZE nic nevyrábí . To taky ještě nikdo neví. :)))))

              2. Zvlastni je jak lide, kteri nemaji ke zdejsim tematum jiny nez
                Zvlastni je jak lide, kteri nemaji ke zdejsim tematum jiny nez negativni vztah sem vzdy prijdou a zacnou provokovat svimi prispevky az vyprovokuji diskuzi na konci ktere mohou oznacit zdejsi diskutujici za ekoteroristy nebo sektu.
                Proc si nezalezete nekam kde se vyznava ropa, takovych serveru je mnohem vice a muzete si tam brebentit o tom jak je to lepsi nez ta blba elektrina.
                Jo aha, vy by jste tam zapadl jako tuctovka, ktera nikoho nezajima, zatimco tady jste stredem diskuzi…

                1. Normální drama queen, tady si kompenzuje mindráky když ho
                  Normální drama queen, tady si kompenzuje mindráky když ho doma stará seřve :)))

                2. Kdyz ono to nekdy cloveku neda, treba kdyz nekdo napise ze
                  Kdyz ono to nekdy cloveku neda, treba kdyz nekdo napise ze budou mit motory ucinnost 200, 250%, jiny chce nabijet auto centralou z motorove pily. Jinde neni tolik zabavy jako tady. Nehlede na to ze redakce musi z neceho zit. Kdyz sem nebudou chodit lidi, nebudou prijmy z reklamy

                3. A tys těch 200 % bral fakt vážně??? No ty máš teda dost
                  A tys těch 200 % bral fakt vážně??? No ty máš teda dost :))

                4. už zase meleš páté přes deváté, milionářu blbé 🙂
                  už zase meleš páté přes deváté, milionářu blbé 🙂

                5. Fakt je, ze obcas tu nejaka blbost zazni. Pokud je to reakce
                  Fakt je, ze obcas tu nejaka blbost zazni. Pokud je to reakce na ni tak to beru, ale pokud nekdo napise tu blbost z opacneho tabora jen proto aby tu provokoval… A obavam se, ze vetsina z techto lidi to nedela aby podporila tento server.
                  Me osobne to treba od prispivani sem spise odrazuje. Clovek by se treba rad podelil o zkusenosti (nekomu kdo se zrovna rozhoduje o koupi to pomuze, stejne jako jsem byl i ja vdecny za kazdou informaci, nez jsem to objendal) a klidne i ty negativni, jenze to tady fakt nejde.
                  O negativnich zkusenostech se uz radeji vubec nezminuji, protoze to zarucene nekdo rozmazne do absurdna.
                  A pokud se rozepisu o zkusenostech pozitivnich, pak se tu do me nekdo pusti, ze jsem Tesla fanatik, pripadne me obvini, ze lzu.

                6. Se divim, že se vůbec necháš rozhodit takovejma
                  Se divim, že se vůbec necháš rozhodit takovejma zamindrákovanejma joudama. Nebuď taková citlivka a pěkně jim vytři zrak tím, že se nenencháš jejich debilníma kecama rozhodit. Takovejch zoufalců ještě bude, stejně se jen furt vopakujou 😉 Se podívej na rs-ka má rádoby chytrý kecy, pak začně fňukat že je to pro lidstvo příliš drahý a končí to tím že chce vlastně posílat peníze na chudou Afriku, ale samozřejmě ne ty svoje. Normální pseudointelektuální jouda :))))
                  Věnuj svoji energii raději na diskuzi s normálníma lidma.

                7. Rozhodit me to opravdu nemuze. Jen je to otravne a stale
                  Rozhodit me to opravdu nemuze. Jen je to otravne a stale dokola stejne. Pak si clovek rekne, ze ten cas radeji investuje do neceho smysluplnejsiho.

                8. nejlepší obrana mysli je selektivní ignore list
                  a když už

                  nejlepší obrana mysli je selektivní ignore list
                  a když už něco propadne tak si rychle uvědomit jestli tím ztrácet čas a kazit si náladu

                9. Selektivne ignoruji uplne pitome urazky. Pokud to ma alespon
                  Selektivne ignoruji uplne pitome urazky. Pokud to ma alespon trochu hlavu a patu tak mam snahu jim to vysvetlit. Ani uz ne kvuli nim samotnym, ale kvuli ostatnim normalnim lidem co to treba take prectou.

                10. Az narazite na nejakou uplne pitomou urazku ode mne, tak mi na
                  Az narazite na nejakou uplne pitomou urazku ode mne, tak mi na to upozornete, ja se klidne omluvim. Ja si myslim, kdybych si dal praci, tak uplne pitome urazky na mou osobu jen na tyhle strance tu budou nasobne prevazovat. Nemuzete se divit, ze strkame vsechny posedle EVmaniaky do jednoho pytliku. Ti ortodoxni jsou povetsinou hulvati navic s omezenou znalosti fyziky.

                11. to je kouzelné jak se domníváte že ortodoxní EV maniaci
                  to je kouzelné jak se domníváte že ortodoxní EV maniaci jsou hulváti a ještě s omezenou znalostí fyziky:-))), problém spíš bude v tom jak si z vás dělají srandu(podle vás hulvátství) a vy ani nejste schopen rozlišit kdy je to ironie a kdy nikoli:-)) a pak se jim za pomoci fyziky snažíte tu ironii vyvrátit a dokázat jim jaký jsou vlastně omezenci:-)) a oni se vesele baví na váš účet, ale nic si z toho nedělejte nejste v tom sám

                  P.S. ještě se mi nestalo že by u dveří zazvonil nějaký vlezlý EV maniak a nutil mě že musím jezdit EV autem :-))

                12. Oni maj pocit, že strašidlo elektromobility obchází plnetu
                  Oni maj pocit, že strašidlo elektromobility obchází plnetu :))))

                13. Psal jsem, ze na ty uplne pitome nereaguji.
                  Psal jsem, ze na ty uplne pitome nereaguji.

                14. Přesně tohle jsem chtěl napsat. Ani v této, ani v jiné
                  Přesně tohle jsem chtěl napsat. Ani v této, ani v jiné diskusi rozhodně jsou jednoznačně převažující urážky od příznivců elektrovšeho. Nepovažuji se za odpůrce elektřiny. Jakmile napíšu věcný názor, vyhoří se žumpa urážek bez jakýchkoli argumentů.
                  Největší verbální průjem tu předvádí právě nekritičtí zastánci ev.

                15. Zatímco ty a tvé alterego Cipísek jste ztělesněný
                  Zatímco ty a tvé alterego Cipísek jste ztělesněný intelekt.

                16. Obcas? Kouknete se nad timhle vasim prispevkem a pod nim.
                  Obcas? Kouknete se nad timhle vasim prispevkem a pod nim. Myslim ze slovo obcas je dost podhodnocene. Tenhle server a kazdy, ktery je ziv z reklam podpori kazdy tim ze sem prijde a nasobne kdyz do komentu napise smysl nebo i nesmysl. Na tom vubec nezalezi. Naopak nenavistne a stvave prispevky spise odradi nejen od navstevnosti, ale i od prispivani. Tedy EV nadsenci delaji serveru spis medvedi sluzbu. I pres primitivni zdrojak plny chyb ma hybrid.cz solidni SEO a tim prispivaji prave diskuteri.

                17. Ja se, ale zas tak moc nedivim. Kdyz stale dokola vyvracite
                  Ja se, ale zas tak moc nedivim. Kdyz stale dokola vyvracite stale stejne argumenty (a ne jen tady), to pak vam zacne dochazet trpelivost a svadi to odpovidat podrazdene a rypave.

                18. my vidláci zásadně nabijíme auta motorovou pilou
                  my vidláci zásadně nabijíme auta motorovou pilou :-))
                  youtube.com/watch?v=6vroaQjGCkc

                1. pozor – přijde reakce na výrobu a následně odpad z
                  pozor – přijde reakce na výrobu a následně odpad z technologie FVE

      1. No kdyby jezdila na koks, či antracit, a byla turbínová,
        No kdyby jezdila na koks, či antracit, a byla turbínová, tak možná trumfne spalovací motor co do emisí některých nepříjemných věcí. U dopravních prostředků se navíc rozhoduje dost těžko, každý z nich má něco do sebe.

        Jsem schopný vám třeba dát odkaz na dokument ukazující parní lokomotivy moderní konstrukce jako provozně levnější než lokomotivy dieselové. Na rozdíl od elektráren záleží na tolika věcech, účelu, technologické náročnosti, palivu, infrastruktuře… Že se nedá pořádně říct co je lepší a co horší.

        Co je třeba z hlukového hlediska horší? Dva diesely 1.6MW dohromady v plném výkonu, nebo 1.3MW parní mašina s regulátore naplno? Při rozjezdu udělají stejnou práci, jenom pár trochu pomaleji. Nebo ve stanici, motory ve volnoběhu, nebo mašina na které akorát jede mazací lis a dynamo? Mě ty motory přijdou otravnější.

        A co je (subjektivně) horší z pohledu zápachu? Zase parní mašina, nebo moderní autobus s dieselovým motorem a přídavky proti NOx?? Zejména třeba v létě?

        Ano pára smrdí sírou, olejem a pod. ale jde to snést a za chvíli se to rozplyne, bus smrdí jakýmsi kyselým jedovatým zápachem, který okamžitě zalarmuje podvědomí že je to něco jedovatého a ze kterého máte pocit že vám leptá sliznici v nose.

        Z pohledu emisí CO2 jasně vyhraje diesel, u ostatních si nejsem tak jistý. Spalovací motor jede s obrovskými tlaky a teplotami, které vedou na vznik NOx a podobných chuťovek, uhlí hoří s přebytkem kyslíku a za normálního tlaku, motor má mikročástice, pára makročástice a ještě navíc za jízdy smíšené s vodou. Tak kdoví jak to je. U dopravy bych uhlí hned do koše neházel. Třeba nás ještě překvapí. (spíš ne, ale co kdyby)

        1. Ale parní mašina a parní turbína sou dva odlišné pohony
          Ale parní mašina a parní turbína sou dva odlišné pohony u kterých se jinak projevuje spalování, a srovnání s dieselem je tak trochu mimo.
          Vůbec neberete v potaz základy mechaniky, tedy proces spalovaní na začátku a výfuk na konci.
          Eště napíšete , že pára smrdí sírou? Ups, tak to sem z toho jelen.
          Poslední odstavec to zabil…
          Vaše Hoaxy sou úsměvné jako WIKIpedie, no potěš jestli tohle někdo po vás převezme 🙂

          Nakonec budete chodit pěšky a budoucnost neuvidíte, proč asi…

          1. Aha, takže vysvětlení.
            1. odstavec čistě k lodi, pokud

            Aha, takže vysvětlení.
            1. odstavec čistě k lodi, pokud vezmu že tam budu mít turbínu, třeba s převodovkou a že tam bude baterie nebo spalovací motor, tak by se to mohlo stát, záleží na tom jak je to oboje udělané
            2.-n. odstavec čistě o dopravě spojené s uhlím.

            Poč by mělo být srovnání těch pohonů mimo? Můžete je srovnat dle X parametrů, emisí, ceny, složitosti, náročnosti na obsluhu… Srovnávám tu emise, což lze. Nebo myslíte že

            Pára = parní lokomotiva, zkracuje se to, asi jsem zapomenul že to není zcela běžné. A z toho uhlí síra cítit je, musí, protože odsířit to fakt nezvládnete.

            Co se týče infrastruktury a pod. tak to vážně dost ovlivňuje do jaké technologie budete investovat a jaké využívat, musel jste si toho všimnout u vodíku.

            A kterou budoucnost myslíte? Tu jak nás Donie a Kim pošlou do pravěku, nebo tu jak roztají ledovce, nebo tu kde hrozí zhroucení lidské společnosti, nebo kterou?

            Spalování se týká až poslední odstavec, kde co do účinnosti a paliva si jsem jistý jenom u CO2. Srovnávání spalovacích motorů mezi sebou je dost, srovnání s jinými už ale ne, viděl jsem jedno a tomu zase jestli věřit, to je otázka. Tak a když už jsme u toho, čím to zabil?

            A pokud jsou někde otázky, tak ať si je zodpoví každý.

    1. Logika pro pokročilejší.
      Nevím o tom reálně vůbec nic,

      Logika pro pokročilejší.

      Nevím o tom reálně vůbec nic, ale nejlogištějším nasazením je, že loď jede na elektriku úplně prázdná proti proudu k blízkosti dolů, a pak po proudu dolů těžce naložená už jen trochu manévruje a zabrzdí v blízkosti nějaké velké průmyslové oblasti.

      Proto stačí na ty obří převozy uhlí na tu hmotnost poměrně slabé elktrické motory a baterie, a vyplatí se to nasadit už teď okamžitě.

Napsat komentář