BMW i8 Roadster a Coupé: plug-in hybridy s dojezdem až 55 km

Bavorská automobilka BMW představila aktuálně na autosalonu v Los Angeles novou verzi úspěšného sportovního plug-in hybridu BMW i8.

Po světové premiéře, kterou si BMW i8 Roadster odbylo na letošním autosalonu v Los Angeles, prodeje odstartují v květnu roku 2018. Roadster na prodejní plochu doprovodí nová verze BMW i8 Coupé.
foto: BMW

Sporťák BMW i8 je tak trochu kontroverzní záležitost. Mnozí příznivci elektromobility si myslí, že BMW by udělalo lépe, kdyby hybridní pohon eDrive vyměnilo za plně elektrický pohon. Přinesl by podle nich lepší výkon při zhruba stejném dojezdu.

BMW se ale raději drží svého kopyta a plug-in hybridní pohon BMW i8 v nové verzi raději jen mírně upravuje. Hlavní novinkou je zvětšení kapacity baterie ze 7 kWh na 11,6 kWh (355 V, 34 článků). Vysokonapěťový akumulátor je umístěn uprostřed vozu a náboj jeho článků vzrostl z 20 na 34 Ah.

Díky tomu získává nové BMW i8 Roadster dojezd čistě na elektřinu až 53 km, verze Coupé dokonce až 55 km (NEDC). Pohon přední nápravy zajišťuje 105kW (143 koní) elektromotor, pohon zadní nápravy stále tříválec TwinPower Turbo. Celkový výkon pohonného systému je 275 kW (374 koní).

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

Max. rychlost BMW i8 Roadster i BMW i8 Coupé je 250 km/h. U obou se ale mírně liší zrychlení: první nabízí 0-100 km/h za 4,6 sekundy, druhá verze za 4,4 sekundy.

Oba modely jsou postaveny na základech architektury LifeDrive, která byla speciálně navržena pro vozy BMW i. Hliníkový modul Drive sdružuje pohonný systém, vysokonapěťový akumulátor, zavěšení kol, bezpečnostní deformační zóny a strukturální nosné funkce, zatímco modul Life na sebe bere podobu kabiny pro cestující, která byla vytvarována z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (, nebo též uhlíkový kompozit).

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

Design auta se prakticky nezměnil. Novinkou je samozřejmě Coupe, které má měkkou, elektricky stahovatelnou střechu do rychlosti 50 km/h (trvá to asi 15 sekund). Hliníkové prvky, spojující mechanismus střechy s karoserií nového BMW i8 Roadster, jsou vyrobeny novou technologií 3D tisku.

U amerických dealerů by auto mělo být v květnu 2018. Ceny zatím nebyly oznámeny, původní verze v USA začínala na $135 000.

Specifikace BMW i8 Roadster:

Délka / šířka / výška (mm): 4689 / 1942 / 1291
Rozvor (mm): 2800
Světlá výška (mm): 117
Hmotnost (kg): 1595
Max. zatížení (kg): 370
Aerodynamický odpor (Cd): 0.28
Objem spalovacího motoru (l): 1,5
Převodovka: šestistupňová (spalovací), dvoustupňová (elektromotor)
Spotřeba kombinovaná (l/100 km): 2,1

Fotogalerie

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW

auto plug-in hybrid nový BMW i8 Roadster a Coupe

foto: BMW
tisková zpráva

12 Comments on “BMW i8 Roadster a Coupé: plug-in hybridy s dojezdem až 55 km”

                1. Nevím no, já měl doteď za to že sporťák má mít
                  Nevím no, já měl doteď za to že sporťák má mít především sportovní jízdní vlastnosti, velké limuzíny mívají běžné lepší akceleraci než sportovní auta, ale to z nich nedělá sporťáky ne?

Napsat komentář