Nový Nissan Leaf premiérově v Česku, dostupný od března 2018

Nissan dnes oficiálně v Česku premiérově odhalil nový Nissan Leaf (2018). Prozatím ale pouze v japonské verzi, evropská tu bude až začátkem příštího roku.

Nová generace Nissanu Leaf se slavnostně předvedla v Praze, prozatím jen ve statické premiéře
foto: Hybrid.cz

V Česku dnes podle podle Petra Koláře, PR manažera Nissanu pro Česko, jezdí „pár stovek“ elektromobilů Nissan Leaf. Celosvětově už však Nissan od konce roku 2010 prodal asi 300 000 elektromobilů, přestože má zatím v nabídce pouze dva – Leaf a elektrododávku Nissan e-NV200.

Kolář potvrdil, že Nissanu e-NV200 bude také vylepšena baterie na 40kWh a dojezd na 280 km. Ale zpět k novému Leafu. Naživo si všimnete některých významných podobností s původním modelem.

Jak to komentoval Petr Kolář, „proč měnit věci, které fungují“. Na minulé generaci si řada potenciálních zákazníků stěžovala na přeplácaně futuristický design a zbytečně výraznou snahu odlišit se.

Vzhled nového Leafu je proto nyní uhlazenější a mainstreamovější. Především zmizely vypouklé přední světlomety. Přední maska je zkosenější, zásuvka pro dobíjení se přesunula o něco níž a už ji nenajdeme pod znakem automobilky Nissan.

Specifikace Nissan LEAF 2017 (evropský model)

Specifikace podléhají finální homologaci
 
Exteriér (mm)
Celková délka: 4 480
Celková šířka: 1 790
Celková výška: 1 535/1 545
Rozvor: 2 700
Rozchod předních / zadních kol: 1 540/1 555
Minimální světlá výška: 150
Koeficient odporu vzduchu (Cd): 0,28
Pneumatiky: 205/55R16 nebo 215/50R17
 
Hmotnosti / kapacita (kg)
Pohotovostní hmotnost (min): 1 535
Počet sedadel: 5
Celková hmotnost: 1 765 – 1 795
 
Baterie
 
Typ: Lithium-iontová 
Kapacita: 40 kWh
 
Motor
 
Kód motoru: EM57
Maximální výkon: 110 kW (150 koní)/3283-9795 ot./min
Maximální točivý moment: 320 Nm/0-3283 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 8,2 sekundy
 
Dojezd: 378 km (NEDC)
Čas nabití (normální nabíjení): 8 hodin (6kW palubní nabíječka)
Čas nabití na 80% (rychlonabíjecí stanice): 40 minut
Maximální rychlost: 144 km/h

Auto je podle Koláře už z výroby připraveno pro služby V2G (Vehicle-to-Grid), takže dokáže sloužit třeba jako záložní zdroj energie při výpadku proudu. Standardem je nově 6,6kW palubní nabíječka. Nejen nás pak překvapil nízký strop zadních sedaček, pod který se člověk vyšší než 185 cm jen těžko nasouká.

Ohledně ceny řekl Kolář, že by se měla pohybovat překvapivě blízko cenám za předchozí generaci. Hádáme tedy startovní cenu pro základní verzi nového Leafu někde kolem 750 000 Kč vč. DPH. Auto by mělo být v Česku dostupné zhruba od března 2018.

Fotogalerie

auto elektromobil nový Nissan Leaf

Nový Leaf působí i trochu robustnějším dojmem. Petr Kolář z českého Nissanu potvrdil, že asi za rok skutečně dorazí na trh verze s ještě větší baterií, pravděpodobně se spekulovanou kapacitou 60 kWh. Ta by mohla nabídnout NEDC dojezd kolem 550 km a být reálným konkurentem pro Tesla Model 3.
foto: Hybrid.cz

auto elektromobil nový Nissan Leaf

foto: Hybrid.cz

auto elektromobil nový Nissan Leaf

foto: Hybrid.cz

auto elektromobil nový Nissan Leaf

foto: Hybrid.cz

auto elektromobil nový Nissan Leaf

foto: Hybrid.cz

auto elektromobil nový Nissan Leaf

foto: Hybrid.cz

auto elektromobil nový Nissan Leaf

foto: Hybrid.cz

auto elektromobil nový Nissan Leaf

foto: Hybrid.cz

auto elektromobil nový Nissan Leaf

foto: Hybrid.cz

auto elektromobil nový Nissan Leaf

foto: Hybrid.cz
vlastní

112 Comments on “Nový Nissan Leaf premiérově v Česku, dostupný od března 2018”

    1. Protože Nissan je zakládajícím členem konsorcia CHAdeMO.
      Protože Nissan je zakládajícím členem konsorcia CHAdeMO. A jelikož Mitsubishi jako druhá významná automobilka v konsorciu (Toyotu nepočítám páč nevyrábí BEV) po velkém nástupu na pole elektromobility ihned provedlo velký ústup. Tak Nissan zůstává jediným tahounem CHAdeMO ve světě. A logicky se ho nebude chtít pustit bez boje.

      Tady v tom ohledu by si mohla vylepšit pověst EU, kdy po té co již schválila jednotný nabíjecí standard pro EU v podobě CCS, by měla učinit ještě nezbytný krok číslo dvě a to zakázat prodávat v EU vozidla, která nemají CCS zásuvku pro DC dobíjení (klidně ale ať si k ní mají i CHAdeMO). Čím dříve to prosadí, tím pro všechny lépe.

      Stavět do nekonečna dvoustandardové dobíjecí stanice je naprostá pakárna a nakonec i z hlediska ekologie, kdy dnes počítáme každý gram CO2 vyrábět a osazovat dva různé typy kabelů je zvěrstvo.

      1. A taky proto, že CHAdeMO – bez dotací – bylo a je
        A taky proto, že CHAdeMO – bez dotací – bylo a je nejrozšířenější rychlonabíjecí sítí v EU. prostě se o své zákazníky stará podobně, jako Tesla svými SC.
        Ano, časem ho EU dotovanými CCS přečíslí. Ale kdy se tak stane, když pořád posloucháme jen kecy o budoucnosti a přidělení dotací, to je otázkou.
        Současně si prakticky žádná nová síť nedovolí ignorovat CHAdeMO na svých stojanech, protože těch aut s ním jezdí jaksi mnoho. Výrazně více než s CCS. I Tesly mají redukci na CHAdeMO, o CCS redukci nevím.

        1. Každý soudný provozovatel DC dobíjecích stanic již dva
          Každý soudný provozovatel DC dobíjecích stanic již dva roky zpět osazuje výhradně multistandard právě proto, že si nemůže ani jeden standard dovolit ingnorovat. Takže ano, CHAdeMO na začátku podpořilo vznik pár stanic, ale dnes již hodně přes polovinu z celkového počtu stanic tvoří multistandard a co se bude dít do budoucna teď záleží výhradně na rozhodnutí EU. Pokud EU brzy rozhodne pouze o jednom standardu(dnes uznává oba), tak se po nějakém doběhu mohou začít osazovat už jen CCS stanice. Čím déle se to bude odkládat tím hůře, už jen že jendostandardové stanice budou logicky o něco levnější než multistandard a tak budou dále stimulovat rozvoj sítě.

          Počet aut s CHAdeMO vyrobených k dnešnímu datu a i do roku 2020 je v celkovém měřítku vozidel naprosto zanedbatelný. Tudíž to klidně může řešit právě Nissan distribucí svých CCS-CHAdeMO redukcí jako má Tesla.

    1. Né. Jen z toho vyplývá, že nemá cenu si suroviny
      Né. Jen z toho vyplývá, že nemá cenu si suroviny příliš šetřit. A pokud se zde narazí na ložisko, tak ekonomicky těžbu plánovat pro nejvyšší zisk, aby se levněji dostupné zásoby vytěžili do 20ti let a zbytečně se to neprodlužovalo.
      Ale samozřejmě zákon na průběžné placení ze zisku na zahlazování škod a na konci zrekreování krajiny státu, který to pak firmě bude vracet, když bude efektivněji zahlazovat sama, nebo to při krachu z těch peněz udělá za ni, aby se neopakovala prasácká zlodějina jak s OKD pod havlistickým miliardářem Bakalou uprchlým do Londýna ke svým skutečným páníčkům.

    1. Nevim jak to je presne zabezpecene, ale u Leafa to asi nebude
      Nevim jak to je presne zabezpecene, ale u Leafa to asi nebude fungovat. Kdyz se oddalim od auta s klickem, tak se elektronika nejak blokuje. Tezko rict co se teda stane, kdyz auto nastartuji a ten manik co chyta signal od klice odejde z dosahu klice. Vypne se motor, nebo vse pobezi dal? Asi to zitra vyzkousim a dam vedet. Kdyby to fakt bezelo dal, tak je to pekny bug. Stacilo by to naprogramovat trochu chytreji. No zitra uvidime.

        1. Tohle je léta známá věc, nenechávat klíče u vchodových
          Tohle je léta známá věc, nenechávat klíče u vchodových dveří snad má naučený každý, už u běžné vloupačky přijde majitel jako první o auto. Tohle ovšem dělají i v podzemkách, kde se přiblíží k majiteli autu u čekání na výtah a druhý zloděj odemkne auto a nastaruje. Dnešní auta jsou pořád tak hloupá, že bez dosahu klíčku nevypnou motor či nezastaví a klidně jedou stovky km a pak vznikají kuriozní situce, že si manželé na benzínce prohodí rychle auto, ale klíče si nechají původní 🙂

          1. Se nám to taky stalo u Kie ,manželka měla klíče v kabelce
            Se nám to taky stalo u Kie ,manželka měla klíče v kabelce já jsem řídil, pak vystoupila a já protože nebylo místo na parkování tak jsem objel blok zastavil a vypnul auto a pak jsem ho bez klíče ani nemohl zamknout a tak jsem sem musel hledat manželku a dojít si pro klíče.

            Na druhou stranu to při ztrátě kontaktu s klíčem houkne a napíše nápis na displeji,ale toho jsem si nevšilm.

            Kdyby to vyplo motor při ztrátě signálu, to by asi nebylo dobrý třeba při poruše klíče třeba v tunelu …

      1. na 100% to pojede i bez klíče.
        Stačí nachat aktivovaný

        na 100% to pojede i bez klíče.

        Stačí nachat aktivovaný auto, jít se klíčem v kapse do příkopu vyčůrat a když do toho někdo skočí, klidně s tím autem odjede.

        A v případě hybridu to auto normálně i vypíná a zapíná spalovací motor dle potřeby a funguje dokud se tlačítkem nevypne bez omezení doby běhu ,dokud nedojde palivo.

        Musí se na to zvyknout kolega mi normálně u firmy přeparkovával auto a byli mi divný že ho pak přes okno nemůžu zamknout dálkou a on neznalej ho nechal normálně celou dobu aktivovaný

        zlatej klíček nejde vytáhnot když nedám P

      2. Zkuste na to jít logicky: jste v aktivovaném EV, jedete, v
        Zkuste na to jít logicky: jste v aktivovaném EV, jedete, v klíčku se vybije baterka nebo elektronika v klíčku prostě přestane fungovat. EV se nezablokuje, to by jste se asi vyboural. Je to bezpečtnostní funkce. Takže stačí prodlužovač signálu od klíčku a velmi lehko se dá ukradnout Leaf, Tesla, i3 a další auta s keyless funkcí.
        Jste třeba v obchodě a někdo se k vám připlete právě s tímto zařízením.

        Toto jsem konzultoval s několika prodejci aut. Nebyl jsem vůbec překvapen, že tito tajtrdlíci to absolutně nechápali. A samozřejmě jako zaseknutá gramofonová deska trvdili, že takto vůz nelze ukrást.

        Si říkám, že by se měl udělat zákon, že blbý lidi a ty ulhaný by měly zavírat do lochu :-).

        1. Zkusil jsem to dnes a fakt to jede dal. Klic jsem ale mel asi
          Zkusil jsem to dnes a fakt to jede dal. Klic jsem ale mel asi jen 5m od auta.
          Nejakou pojistku by meli udelat, treba ze se objevi varovani, ze auto po ujeti 5 km zacne postupne zpomalovat az se zastavi, nebo pojede jen 20km/h nebo podobne omezeni.
          Na webu jsem nasel zabezpeceni, jmenuje se to SecuKey 3.0 a stoji 250 €.
          https://www.conrad.de/de/diebstahlschutz-keyless-blogger-secukey-30-secukey-12-v-1562832.html
          Funguje to tak, ze pristroj odpoji centralni zamykani od 12V napeti pri oddaleni od auta o vic nez 5m a pri priblizeni se to zase samo zapne. Pouziva to jiny priblizovaci vysilac, ktery ale nelze preposilat jako KeylessGo. Hlida si to prodlevu mezi vysilanim a prijimanim signalu a vse pres 5m je blokovane.

          1. No tak ono by stačilo zabezpečit normální zamykání auta,
            No tak ono by stačilo zabezpečit normální zamykání auta, aby přeposílání signálu nebylo možné. Stačí tam zamontovat algoritmus synchronizace času auta a klíče a pak výpočet fázového posunu signálu. Podle toho se dá snadno zjistit, kde se ten klíč vlastně nachází a jestli není signál přeposílán.

            1. To by samozrejme musely udelat automobilky a oni jsou ke
              To by samozrejme musely udelat automobilky a oni jsou ke zlepseni zabezpeceni jaksi netecny. Ten SecuKey funguje uplne jednoduse. Vytahne se pojistka od centralniho zamykani a misto ni se tam strci jejich adapter a do neho se vlozi ta sama pojistka. SecuKey je nainstalovany za par minut bez zasahu do elektroniky. Akorat je nutne nosit na klicence jeste jejich transponder ktery zapne napeti a ten originalni otevre auto jako vzdy. Akorat ta cena 250 € je trochu moc.

                1. Mlada Boleslav ma uz rychlonabijecku CEZ a 35 km vzdaleny
                  Mlada Boleslav ma uz rychlonabijecku CEZ a 35 km vzdaleny Jicin dostane dalsi. Kdyby byla sit nabijecek takhle husta vsude, to by se jezdilo. Bohuzel jsou regiony, kde neni zadna. Ktery chytrak to umisteni asi planuje…

                2. No já si myslím, že to není ani tak o plánování, jako
                  No já si myslím, že to není ani tak o plánování, jako spíš o součinnosti. Jičín součinnost má, takže bude mít nabíječku. Navíc je na spojnici důležitých jedniček a „jednou“ tudy povede D35.

                3. Novy Bor mel smlouvu podepsanou uz pred lety a kde nic tu nic.
                  Novy Bor mel smlouvu podepsanou uz pred lety a kde nic tu nic. Take je tam dulezita trasa, silnice Ceska Lipa-Liberec-Nemecko. A moje malickost jezdi tam tudy …

                4. No jo, zřejmě tam je nějaký jiný problém. Teď ovšem
                  No jo, zřejmě tam je nějaký jiný problém. Teď ovšem ČEZ dostal dotace a někdy ty stanice musí postavit, takže očekávám, že se začnou rojit jako houby po dešti.

  1. Zrychlení se zlepšilo o 2,4 s
    Odpor vzduchu se zlepšil o

    Zrychlení se zlepšilo o 2,4 s
    Odpor vzduchu se zlepšil o setinku

    Kolik zaplatíte za 1 kWh baterky
    Leaf 2 holobyt…….. 18 750 Kč
    edice 2.ZERO dáte už 24 750 Kč
    Leaf 1 / 30 kWh…. 27 700 Kč
    Leaf 1 / 24 kWh…. 29 800 Kč
    u Ampery-e (Bolta) to bylo před zdražením 15 000 Kč po zdražení 19 460 Kč
    U Modelu 3 Longrange 44 000 $/ 74 kWh, to bude velmi hrubým odhadem (1$=1€) kolem 15 000 Kč

          1. 40kWh je super, víc většina lidí nepotřebuje.
            Jen to

            40kWh je super, víc většina lidí nepotřebuje.
            Jen to vyzkoušet.
            A samozřejmě by to chtělo přijatelnější ceny.
            Je to jako smartphony před pár lety. První iPhony byly drahé (TESLA) ale použitelné pro všechny.
            Po pár letech přišel Samsung (snad brzy AUDI, BMW, Mercedes) a dotáhl to technologicky na srovnatelnou úroveň.
            A o pár let dál si to bude moci koupit většina a zjistí, že vůbec nepotřebují top model, že jim stačí střední třída ( NISSAN 40kWh apod)

            1. Myslíte, že i v té základní verzi za 750 tis. bude 40 Kwh
              Myslíte, že i v té základní verzi za 750 tis. bude 40 Kwh baterie? Nebo tam dají 30 tku.
              Pokud 40 tku, tak ta cena je podle mě hodně dobrá , kdo nabízí na současném trhu podobný poměr?

              Podle mě taky na běžný ježdění bohatě stačí, ale jako hlavní auto by to něšlo ani s 60 tkou

                1. neslyšel jste, zda bude mít nový Leaf homologaci pro
                  neslyšel jste, zda bude mít nový Leaf homologaci pro tažné zařízení?

                2. Přímo od Petra Koláře z českého Nissanu: „Tažné
                  Přímo od Petra Koláře z českého Nissanu: „Tažné zařízení u nového LEAFu s největší pravděpodobností nebude.“

                3. Aneb mohli jsme Vám dát Leaf s 60 kWh baterkou, ale když se
                  Aneb mohli jsme Vám dát Leaf s 60 kWh baterkou, ale když se tu nevozí ten Bolt, tak nic nebude. Jo, a tažné má jen ta nejdražší Tesla model X, takže opět žádná konkurence, není důvod si honit tričko 🙁

                4. Ale i přesto děláme co můžem a myslíme na budoucnost.
                  Ale i přesto děláme co můžem a myslíme na budoucnost. :))))

                1. No logicky hlavní auto je to, které umožní více než 50 %
                  No logicky hlavní auto je to, které umožní více než 50 % cest. Tzn., že jezdí převážně cesty >400 km.

                2. Jen připomenu statistiku, že 75% lidí jezdí denně méně
                  Jen připomenu statistiku, že 75% lidí jezdí denně méně než 55km. Já jezdím 90% cest kratších než 100km.

                3. No jo, ale brat si na 10% cest auto z pujcovny, nebo si
                  No jo, ale brat si na 10% cest auto z pujcovny, nebo si porizovat na 10% cest specialne druhe auto se prave dost prodrazi 🙁

                4. 99% cest je do 200km, což Kia na mých cestách v pohodě
                  99% cest je do 200km, což Kia na mých cestách v pohodě zvládne s jednou 20-30 min. přestávkou. Jinak mám k dispozici aut více, takže na nějaké vzdálené cesty nemusím používat EV.

                5. Tak vždycky je tu pro vás varianta, že si holt na těch 10
                  Tak vždycky je tu pro vás varianta, že si holt na těch 10 % cest dáte hodinovou pauzičku co 250 km.

                6. No v roce 2030 mozna, ale dnes? To si jeste mesic pred cestou
                  No v roce 2030 mozna, ale dnes? To si jeste mesic pred cestou musite zacit delat pruzkum kde vlastne je mozne dobit, a co si pro to musite zaridit…

                7. Je vidět, že nemáte EV a ještě jste nepochopil.
                  Pujčte

                  Je vidět, že nemáte EV a ještě jste nepochopil.
                  Pujčte si ho na měsíc a uvidíte, že to dnes není problém.

                8. Fakt to není taková hrůza. Málokdy jezdíte někam, kde to
                  Fakt to není taková hrůza. Málokdy jezdíte někam, kde to neznáte, takže tohle máte všechno dávno s EV zmapované a moc dobře víte, co můžete a co nemůžete. Já se třeba už nebojím jezdit se svým autem do nuly. Prostě jedu tak, abych dojel, ale klidně na krev.

                9. Josefe vy máte jen tu elektrickou Kiu?
                  Já bych na to neměl

                  Josefe vy máte jen tu elektrickou Kiu?

                  Já bych na to neměl koule na rovinu to přiznám i když bych rád měl jen EV.

                  S určitým ústupkem bych šel do Tesly X ,ale to je na moje finanční poměry utopie.

                10. Tak to ja s mou KIA Soulikem jezdim denne 160 km a zadnej
                  Tak to ja s mou KIA Soulikem jezdim denne 160 km a zadnej problem.Jezdim kazdy den po dalnici z Pribrami do Prahy a zpet rychlosti 115-120 km/hod (tacho.)Baterka zatim staci a to si normalne topim,hraju a svitim + dobijim mobil.Je pravda ze v lete mi zbyvalo vic dojezdu,ale to je jedno,hlavne ze dojedu…

                11. Praha – Příbram je na pohodu, do Prahy to v tomhle počasí
                  Praha – Příbram je na pohodu, do Prahy to v tomhle počasí bere tak 15 kWh/100km a 20 kWh/100km zpět?

                12. Tak nějak to bude, někdy když tomu trošku šlapu tak i
                  Tak nějak to bude, někdy když tomu trošku šlapu tak i 20… 😉

                13. To bude asi tak odpovídat přece jenom z Prahy do Příbrami
                  To bude asi tak odpovídat přece jenom z Prahy do Příbrami je to z kopce a obráceně do kopce.

                14. pokud jezdíte 50% cest víc jak 400km, což je minimálně
                  pokud jezdíte 50% cest víc jak 400km, což je minimálně cca 7-8h v autě, potom pro Vás opravdu zatím EV bohužel není, ale určitě nejste příkladem průměrného evropského řidiče.

                15. Hlavní nebo vedlejší na tom nezáleží ani nezáleží na
                  Hlavní nebo vedlejší na tom nezáleží ani nezáleží na tom že Ev čkem jezdím 2-3x tolik co tím „hlavním“

                  Ono je dneska problém obyčejná cesta Liberec-Praha a zpět v zimě, když nechci řešit předražený nabíjení někde v Praze a ješte tam 20 minut čekat. žádný Chorvatsko, a o tahání karavanu ani nemluvě.

  2. Předpotopní NEDC tu s námi bude do konce věků. Dinosauři
    Předpotopní NEDC tu s námi bude do konce věků. Dinosauři se ho drží jak h***o košile protože se stydí za reálný dojezd :(((
    378 km nebude mít ani 60 kWh verze Leafa, spíš tak 360 km. Teprve to bude skoro pořádnej elektromobil.
    Zajímavý je že už před rokem na prezentaci Zoe s novou větší baterkou, byl Renault ochoten a schopen v pohodě uvádět opravdový dojezd a to jak v létě tak i v zimě. NEDC je naprostej zavádějíci výsměch. Tydle jejich „alternativní fakta“ si můžou nabouchat do zadele, to je na úrovni šmejdů s hrncema.
    cca od 1:50
    https://youtu.be/LEIzORzvbdQ

    1. Tesla má na svých stránkách pěkný simulátor autíčka
      Tesla má na svých stránkách pěkný simulátor autíčka Modelu S, kde si nastavíte teplotu a rychlost a vypadne vám dojezd.
      U každého EV by měl být dostupný tento graf:
      Na osu Y rychlost a na ose X by byl výsledný dojezd, s tím, že další parametr by byla teplota. Tedy několik křivek pro různé teploty.
      Tyhle grafy stejně výrobci EV mají. Jen je donutit to zveřejnit.
      Jde sice o ustálené rychlosti, ale tohle už se dá pak považovat za nějaké reálné informativní hodnoty. Minimálně pro dálniční cestování by byla spotřeba defacto ihned zjistitelná.

                1. Taky mne to zklamalo. Baterka jak nejlevnější Tesla a
                  Taky mne to zklamalo. Baterka jak nejlevnější Tesla a dojezd pomalu jak můj Ion.

                2. Bohužel Tesla, Hyundai-Kia, Nissan a Evropa jsou trochu
                  Bohužel Tesla, Hyundai-Kia, Nissan a Evropa jsou trochu někde technologicky jinde než Čína. Někde jsem četl, že ve městě s průměrnou rychlostí 25 km/h to bralo kolem 30kWh/100km, takže i cena za elektřinu se vyrovná malému benzínovému motoru.

    1. no asi jo no. tak tahá sebou už čtvrt tuny baterek co bys
      no asi jo no. tak tahá sebou už čtvrt tuny baterek co bys taky čekal že 😉 Ale dobrý postřeh jo, víte někdo jak se jede s LEAFem při zátěži:
      + 4x lidi po 100 kile každý
      + 100 kilo do kufru
      + 50 do rakve na střešní haguzi ??

  3. Kontrolní otázka soudruzi : kolik LEAF 2 že Sundrlendu
    Kontrolní otázka soudruzi : kolik LEAF 2 že Sundrlendu přepere jediný tank na ukrajinský hranici? :))

    tyden.cz/rubriky/zahranici/rusko-a-okoli/ruske-sily-v-donbasu-maji-vice-tanku-nez-britska-armada_456615.html

    Oba zmíněné sbory mají „35 500 vojáků, 478 tanků, 848 obrněných vozidel, až 750 děl a minometů, 208 raketometů, 363 protitankových prostředků a 419 prostředků protiletecké obrany“, řekl Avakov s tím že V podstatě na svých hranicích zadržujeme vzteklého psa a nepouštíme ho do Evropy,“ ….zatím ;)))

  4. že „Standardem je nově 6,6kW palubní nabíječka“ ?? To si
    že „Standardem je nově 6,6kW palubní nabíječka“ ?? To si ti Japonci snad dělají legraci, ne cihly budem prodávať žádnů cihelňu kůů.. šikmovoké :))) možná tak od roku 2010 !! dnes 2017 je to mermomocí snaha NISSANu lidi donutit nabíjet na CHADEMO za prachy 😉 A přitom by stačila obyč zásuvka 3F22kW zázrak z roku 2012 RENAULT ZOE

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2012-renault-zoe/

    alza.cz/renault-zoe-d5097112.htm

    1. No vida jak se dinosaurům vyplácí vždy začínat s
      No vida jak se dinosaurům vyplácí vždy začínat s naprosto minimální baterkou a držet zákazníky u huby už začátku. Pak je i takovej nekompromisní Vondrák štasnej za každej kilowatíček navíc :))) To by tak hrálo dávat lidem zbytečně velkou baterku jako má ta bláhová Tesla či GM :)))
      Dva kroky dopředu, jeden zpátky aneb jak z Leafa 2.0 udělat Leafa 1.5 :)))

      1. Tiez mam podobny nazor. Stale je to EV hracka s realnym
        Tiez mam podobny nazor. Stale je to EV hracka s realnym dojazdom tak 250km. Je to uz sice lepsie ako doby ked presiel tak 100km dialnicou ale stale nie dost. 60kWh baterka by mu dost vyznamne pomohla. Takze treba este cakat a tym donutit vyrobcov robit poriadne EV s poriadnym dojazdom a rychlym nabijanim. Napr. implementaciou noveho standardu s 350kW dobijanim a baterkou nad 50kWh. Potom uz spalovaky nebudu mat ziadnu sancu.

        1. Též mám podobný nazor. Už to není EV hracka s realnym
          Též mám podobný nazor. Už to není EV hracka s realnym dojazdom tak 280km a za cenu 750.000 CZK vč DPH jako nová kára je to dobrý tudíž za 3 😉 60kWh baterka bude příště 😉 Takze soustřeďme se na BAZAR…

          sauto.cz/inzerce/osobni/nissan/leaf

          …kde na-bíd(k)a EV hraček s dojezdem 150km bude už slušná (jen co spadnou ceny pod 300 šprdlíků 😉

          kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-leaf/

          Pro odvážnější doporučuju vysávat Germánii :)))

          mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/nissan-leaf/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:18700_53_,dmg:false,vcg:

          1. Ano ale ta retaz od budy je uz dost dlha aby dosiahla k branke
            Ano ale ta retaz od budy je uz dost dlha aby dosiahla k branke a teda nedrzala psa pri bude s tym, ze moze iba stekat ale uz moze urobit viac. Dojazd 300km (bezpecnych, v kazdej situacii) by mal stacit uz viac nez 90% ludom a preto dalsie zvacsovanie dojazdu je uz iba ceresnicka na torte aj ked prijemna. Zatial to bohuzial splna iba Bolt a TM3. Ostatny iba v powerpointe, animaciach a vyhlaseniach.

              1. Model 3 má smíšený dojezd podle EPA 310 mil, tzn. 500 km.
                Model 3 má smíšený dojezd podle EPA 310 mil, tzn. 500 km. A to je realistický dojezd normálním stylem jízdy. Když si vezmu, že podle stejné metodiky má moje i3 dojezd 130 km a v zimě je realisticky normální jízdou možné ujet 100 km, tak z 500 km se přímou úměrou stane 385 km. A jsem si jist, že to bude spíš něco přes 400 km, protože větší baterie je značně efektivnější při vybíjení, není tak zatěžovaná.

                1. Počkej, tady je řeč o Leafu 2 a ne o M3.
                  Počkej, tady je řeč o Leafu 2 a ne o M3.

Napsat komentář