BMW chce baterie pro dojezd 700 km, staví nové výzkumné centrum

Automobilka BMW včera v domovském Mnichově oznámila, že bude investovat 200 mil. eur do vybudování „kompetenčního centra“ pro vývoj nové generace elektrického pohonu.

BMW už samozřejmě laboratoř pro výzkum a vývoj baterií má. Vypadá to tam nějak takhle. Nové kompetenční centrum ale možnosti výzkumu bateriových článků znásobí.
foto: BMW

BMW chce ve svém novém ‘BMW Group Battery Cell Competence Centre’ zaměstnat 200 pracovníků. Hlavním cílem je rozpracovat novou generaci bateriových článků a přivést ji do výroby.

Přední světoví vědci a výzkumníci se budou snažit dovést k dokonalosti chemické složení a design nových bateriových článků. Cílem je zlepšit výkon, životnost, bezpečnost, rychlost nabíjení a samozřejmě i cenu.

A takhle bude vypadat nové kompeteční centrum pro vývoj a výzkum nových baterií BMW.

A takhle bude vypadat nové kompeteční centrum pro vývoj a výzkum nových baterií BMW.
foto: BMW

„Chceme se stát etalonem celého průmyslu,“ řekl Klaus Fröhlich, člen správní rady BMW zodpovědný za výzkum a vývoj. Dokončení centra se očekává v roce 2019 a první praktické výsledky by se měly objevit už v páté generaci elektrických aut BMW v roce 2021.

Tato generace elektromobilů bavorských motorových závodů už by měla nabídnout dojezd kolem 700 km na jedno nabití. BMW zároveň vyvíjí novou generaci elektromotorů, které nevyužívají vzácné kovy.

Tento krok BMW je zatím mezi automobilkami ojedinělý. Většinou totiž spoléhají na externí dodavatele bateriových článků. Jen málokterá automobilka se dnes skutečně interně zabývá vývojem vlastních článků.

Práce to nebude jednoduchá.

Práce to nebude jednoduchá.
foto: BMW

BMW nedávno oslavilo 100 000 vyrobených elektromobilů BMW i3. Navíc se slušně prodává i bohatá nabídka jeho plug-in hybridů, např. BMW 225xe Active Tourer.

Automobilka zároveň nedávno provedla důležité změny, které mají přinést více financí na rozvoj elektromobility. A k tomu všemu oznámila, že všechny své modely připraví na elektrický pohon.

Do roku 2025 chce mít BMW na trhu 12 elektromobilů. Už totiž není vyhnutí. Evropa, Čína i USA nezadržitelně směřují k elektrifikaci osobní dopravy. Konkurence přibývá, elektromobily nastupují. Baterie se mohou stát kritickým místem budoucího rozvoje, a tak je dobře, že samotné BMW se rozhodlo do jejich výzkumu a vývoje zainvestovat.

tisková zpráva

18 Comments on “BMW chce baterie pro dojezd 700 km, staví nové výzkumné centrum”

    1. Alza to je tragedie… furt jen kecy… powerwall jak budou
      Alza to je tragedie… furt jen kecy… powerwall jak budou prodavat a pak nesjou schopny ani odpovedet zajemcum o nej aby si trhnuli nohou 🙁 pak kecy jak budou prodavat Tesly levneji nez v Americe atd, proste jen zase kecy a kecy…
      shanim Powerwall 2 nebo neco podobnyho ale nikdo nic obdobneho nema… jsme tu v evrope sto let za opicema :-(((

  1. Budova je klasická škaredá krabice opásaná silnicí,
    Budova je klasická škaredá krabice opásaná silnicí, postavená na zelené louce, s pár vysazenými stromky v geometrickém plánu výsadby. Tedy nic, co bychom neviděli takřka u všech krabic nákupních center nebo průmyslových zón. Přilákat odborníky by však mohly její vnitřní prostory s patřičným vybavením a fakt, že to BMW myslí s výzkumem vážně. Myšlenka baterií s vysokou hustotou uložení energie a motorů bez vzácných kovů je lákavá. Držím place.

    1. v článku se píše o vynechání vzácných kovů u
      v článku se píše o vynechání vzácných kovů u elektromotorů, což je daleko jednoduší.
      U baterek by podstatně víc pomohlo, kdyby se vzácné kovy snadněji vynechávali u velikostně neomezených baterií pro energetiku, a né jak teď Tesla lithiovkami zaplavuje ostrovy v neustálém mořském větru, takže pro levná auta do center měst pak nezbyde.

          1. To slovo vzácné není od slova drahé, nýbrž spíše
            To slovo vzácné není od slova drahé, nýbrž spíše nedostatkové (anglicky rare). Jedná se např. o neodym v magnetech. Jde o skupinu tzv. lanthanoidů neboli prvků vzácných zemin, anglicky také pod zkratkou tzv. RE nebo REE (Rare Earth Elements), francouzsky TR (Terre Rare). Do skupiny patří celkem 17 prvků (Lanthan, Cer, Praseodym, Neodym, Promethium, Samarium, Europium, Gadolinium, Terbium, Dysprosium, Holmium, Erbium, Thulium, Ytterbium, Lutecium, Skandium a Yttrium). Lithium v baterkách na tom ale není o moc lépe.

Napsat komentář