První testy autonomních a propojených vozidel na britských silnicích byly spuštěny. Automobily komunikují mezi sebou i se silniční infrastrukturou.
foto: Jaguar Land Rover
Součástí projektu UK Autodrive je také testování řady výzkumných technologií, které automobilům umožní komunikovat mezi sebou a také se silniční infrastrukturou, kam patří například semafory. Cílem studie je zjistit, do jaké míry mohou budoucí autonomní a propojená vozidla replikovat lidské chování a reakce při jízdě.
Společnost Jaguar Land Rover vyvíjí plně i poloautonomní technologie, aby zákazníkům dala na výběr mezi částečně a zcela autonomní jízdou, přičemž zachovává zážitek z jízdy a bezpečí. Cílem je zajistit, aby byl tento automobil životaschopný v co nejširším spektru reálných podmínek, na silnici i mimo ni a v jakémkoliv počasí.
„Testování autonomních vozidel na veřejných komunikacích je velmi strhující, protože nám složitost tohoto prostředí umožňuje najít spolehlivé způsoby, jak zvýšit bezpečnost silničního provozu v budoucnosti. Díky množství dat ze senzorů a hledání způsobů jejich zpracování získáváme přesný technický vhled, díky němuž dokážeme tyto technologie v rámci automobilového průmyslu využít. Podporujeme výzkum technologií, které se stanou integrální součástí infrastruktury, technologie a změnu právního prostředí potřebné pro to, aby se autonomní vozidla staly realitou v příštím desetiletí,“ dodal Nick Rogers, Executive Director – Product Engineering Jaguar Land Rover. Po zahájení zkoušek se ke Coventry připojilo k testování veřejných komunikací dalších 12 měst.
foto: Jaguar Land Rover
UK Autodrive je největší ze tří společenství, která byla založena pro podporu zavedení autonomních vozidel ve Velké Británii. Pomáhá podpořit zemi jako celosvětové centrum pro výzkum, vývoj a integraci automatizovaných a propojených vozidel.
Společenství již ověřilo funkčnost autonomních technologií v uzavřeném zkušebním prostředí. Dalším krokem je testování v reálném světě. Testy budou pokračovat do roku 2018.
Jsem na ty schopnosti robotických aut zvědav v praxi, ale
Jsem na ty schopnosti robotických aut zvědav v praxi, ale fandím tomu.
Roboticka auta nahravaji elektromobilite. Spalovaci motor s
Roboticka auta nahravaji elektromobilite. Spalovaci motor s klasickou prevodovkou asi moc dobre nejde robotizovat. Tak by byla nutna automaticka prevodovka. Ta se ani zastancum spalovaku moc nelibi. Tak spalovaky jsou v klestich ze dvou stran. Das ist gut.
Vzhledem k tomu, ze robotizovane prevodovky se dneska cpou
Vzhledem k tomu, ze robotizovane prevodovky se dneska cpou skoro vsude krom nejnizsich modelu, bych se touhle predstavou moc neopajel… Ale chapu, prani je otcem myslenky.
Bezna Octavka zadne DSG nema. Takze prave ty nejvic prodavane
Bezna Octavka zadne DSG nema. Takze prave ty nejvic prodavane modely nepujdou vubec robotizovat. A DSG stoji 100.000 Kc. Masove rozsireni robotickeho rizeni se u Octavek asi nebude konat. EV jsou na to pripravene uz od prirody. Takze robotizace v masovem meritku se muze konat jen u EV. Das ist gut. Das EV Auto :-))
Co je to „bezna“ Octavka? Nechci se hadat, ale kdyz v
Co je to „bezna“ Octavka? Nechci se hadat, ale kdyz v konfiguratoru vyberu alespon Ambition (ne nejnizsi radu Active), tak jsou v nabidce sesti a sedmistupnove automaty. A rozdil (se stejnym motorem) neni 100k, ale „jen“ 50k.
Ta co má nejvyšší počet prodejů?
Ta co má nejvyšší počet prodejů?
V tom pripade ale muzeme rict, ze „bezne“ auto neni EV a tudiz
V tom pripade ale muzeme rict, ze „bezne“ auto neni EV a tudiz se bavit o nejakych vyhodach pro ucely robotizace je k nicemu. Nebo ne? 🙂
Priznam se, netusim, jak je to s prodavanosti jednotlivych modelu Oktavky (kdyz pomineme tu nejlacinejsi kombinaci – nejnizsi model)
Musite to brat v kontextu robotizace. Az to bude aktualni, tak
Musite to brat v kontextu robotizace. Az to bude aktualni, tak spalovak bude muset mit DSG. A takove bezne auto jako Octavka s DSG se bude cenove jen malo lisit od pak bezneho EV. Proto rikam, ze nebude zadny duvod kupovat spalovaky vhodne pro robojizdu. Rozhodne souhrnna kalkulace vcetne PHM bude hrat ve prospech EV.
Tipnul bych si, ze vic jak 75% novych aut v CR nema DSG. Muzu jen hadat, 1,5 roku jezdim ciste jen EV.
Já taky nemám v Mercedesu DSG 🙂 Jinak drtivá většina
Já taky nemám v Mercedesu DSG 🙂 Jinak drtivá většina Mercedesů napříč všemi modely( v třídě A a B se ještě prodává i manuál) se prodává s automatickou převodovkou a zejména od řady C nahoru už je manuál jen na přání (pokud se nejedná vyloženě o sportovní auto).
Píšeš blbosti, automatické převodovky jsou jednoduché a
Píšeš blbosti, automatické převodovky jsou jednoduché a levné, takže taková překážka neexistuje.
Podívej se, co teď reálně nasadil Google v USA masově jako robotická auta – spalováky od Chrysleru, nejspíš si vytipoval, že tuhle automobilku by mohl nejsnáz koupit.
Chrysler v automatu asi nebude moc rozsirene auto v Evrope. Me
Chrysler v automatu asi nebude moc rozsirene auto v Evrope. Me jde hlavne o evropske modely. Podil automatu je mizivy a DSG stoji u Octavky ca. 100.000 Kc priplatek. Uz se tesim jak vsechny socky budou s usmevem vytahovat 100 tacu jen z toho duvodu, ze kupuji muzealni motor. EV ma tu vlastnost od narozeni a tak kdyz robotika u beznych aut, tak prevazne EV. A velke koraby bmw, db, audi atd. s dsg budou muset byt kvuli emisim minimalne plug-in., ne-li full EV. Tak se tesim, ze spalovaky brzy uvidime jen v muzeu :-))
Pekný vtip s tou jednoduchou automatickou prevodovkou 🙂
Pekný vtip s tou jednoduchou automatickou prevodovkou 🙂
A co e-CVT?
A co e-CVT?
Petr má pravdu
se podívejte do ceníku automobilek auto a
Petr má pravdu
se podívejte do ceníku automobilek auto a automatickou převodovkou je levnější než EV a dokoce i hybridní verze stejnýho auta (která má samozřejmě automat) je levnější než EV i u stejného výrobce. Třeba ioniq EV vs Hybrid.
Je to s podivem je tam spalovací motor, nádrž, vejfuk, DSG ,ale
i EV komponenty a stejně to je levnější než EV.
Takže na robotizaci nemá vliv jestli EV nebo spalovák
je to jen o tom jaký má mát to auto použití
male městské autíčko samo EV. Velké SUV jako zde v článku plug in hybrid – dá se s tím i na delší cesty.
Netvrdim, ze auto s automatickou prevodovkou je drahšie ako
Netvrdim, ze auto s automatickou prevodovkou je drahšie ako EV alebo hybrid. Tvrdim, že automaticka prevodovka je najzložitejšie zariadenie v spalovacom aute, pokial je použitá. A samozrejme aj drahšia ako manuál.
A prečo je hybrid lacnejší ako čisté EV? Tou prevodovkou to určite nie je.