Walmart a další společnosti už si rezervují elektrický truck Tesla Semi

Velkolepé odhalení elektrického tahače Tesla Semi nese první ovoce. Americký obchodní řetězec Walmart oznámil, že podal rezervaci na 15 kusů. A další se přidávají.

Elon Musk a jeho Tesla předčili s elektrickým tahačem Tesla Semi veškerá očekávání. S plným nákladem 36 tun má dokázat ujet až 800 km a zrychlit 0-100 km/h během asi 20 sekund.
foto: Tesla

Walmart je největší americký maloobchodní řetězec. Jako ostatní americké korporace, i Walmart se snaží prezentovat ekologicky a šetrně k životnímu prostředí.

Už před odhalením Tesla Semi se spekulovalo, že právě pro řetězce typu Walmart by šlo o ideální řešení. Walmart si to zjevně uvědomuje a objednávkou prvních 15 kusů chce zjistit, jak dobře bude elektrické nákladní auto v jeho flotile fungovat.

Tesla Semi: specifikace

Dojezd: 800 km nebo 480 km
Zrychlení 0-100 km/h: asi 5 sekund
Počet elektromotorů: 4
Dobíjení: 640 km během 30 minut

Walmart se o ekologizaci své flotily nákladních aut snaží dlouhodobě. Už před lety například představil hybridní a aerodynamické tahače.

Pět rezervovaných Tesla Semi chce využít v USA, 10 v Kanadě. Právě z Kanady pochází 25 dalších rezervací Tesla Semi, a to od zelinářského gigantu Loblaws. Dalšími zájemci jsou Meijer, zelináři z Chicaga (4 kusy), J.B. Hunt Transport Services a fleetová společnost Ryder Systems.

Z velké části jde samozřejmě o marketingový tah. Firmy se chtějí svézt na popularitě značky Tesla a spojit své jméno se značkou Elona Muska. Vůbec navíc zatím není jisté, zda podaří Tesle výrobu trucků v roce 2019 skutečně rozjet – vzhledem k současným problémům s výrobou Tesla Model 3.

InsideEVs, Electrek.co

21 Comments on “Walmart a další společnosti už si rezervují elektrický truck Tesla Semi”

  1. Anonym keca…
    Nevim co to je za firmu jak tvrdite, ale znam

    Anonym keca…
    Nevim co to je za firmu jak tvrdite, ale znam co obnasi jesterka na naftu a uz bych to nechtel, to samy jesterka na plyn.
    Sou firmy , kde mate v elektrice Labute a Goliase a neni s tim problem, vydrzi to ve 2 smenym provozu, tedy 16hodin v akci a tech kilometru co to najezdi po hale. To samy rucne vedeny elepumpiky a pumpiky rizeny ve stoje a rucni vysokozdvih…kolik Tun to odvozi a uzvedne do regalu.
    Jenom pripomenu, kdyz k takove hale nacouva kamion s navesem a zacadi tou naftou halu, hned vi celej sklad vod kud to vane.
    Tyhle hejty nemaj cenu Anonyme, tohle funguje a bude to fungovat i s nakladakama.
    Tesla prijela s funkcnim prototypem a to se pocita, a ne jako jiny co vystavujou neco na co nemaj ani zaklad, Tesla ma, ma motor.
    BYD taky stavi nakladaky, BUSy, a dalsi a funguje, akorat se to nechce priznat.protoze to je Asiat.

  2. Pravdu má Radovan, že to jde. Dělám v automotive fabrice,
    Pravdu má Radovan, že to jde. Dělám v automotive fabrice, přes 1000lidí, všechny VZV a dva čistící stroje, cca polovina Stihl,většina NiCd, pár starších asi i Pb. Po kraji skladu u stěny řada nabíječek a na nich trvale baterky, vedle barel s úpravnou demi vody. Jezdí v hale, ve skladu i po dvoře, nepřetržitý provoz. Nikde nevidím problém. A určitě by tam nejezdily, kdyby provoz spalováků na propan byl levnější… a ani v Hyundai, Brose, Continentalu, Varrocu, Donghee, Plakoru, atd. jsem spalováka na hale neviděl.

  3. Osobne se docela divim, ze ještě nejsou ve vetsim v provozu
    Osobne se docela divim, ze ještě nejsou ve vetsim v provozu tezke elektronakladaky na kratsi trasy – obzvláště v automotive je takovzch hromada, co cely den jen jezdi kolecka od subdodavatele do automobilky, často jen par desitek km… Takovému by stacila i relativne mala baterka, dobijeni by mohlo byt primo na nakladaci rampe, fabrika ma pripojku dostatecne dimenzovanou…

    1. Protože a) elektromobilitě nevěří z principu, b) jsou to
      Protože a) elektromobilitě nevěří z principu, b) jsou to celoživotní spalováci a přece nebudou ukazovat, že součástky na výrobu spalováků mohou levně, rychle, čistě a ekonomicky vozit elektriky. Nebudou si řezat pod sebou vlastní větev. Tolik konspirační teorie.
      Praxe – vůbec je nic takového nenapadlo. I vysokozdvižné vozíky uznávají jen plynové se spalovacím motorem. Ne elektrické. To viděli naposledy v mládí na nádraží jako rikšu, od té doby jezdí spalovacími vozy. Bohužel.

      1. Hmm, za 15 let jsem dělal ve třech storjírenských firmách
        Hmm, za 15 let jsem dělal ve třech storjírenských firmách a všude měli elektrocký „forklift“, ALE jeden a odstavený, že potřebovali nájezd a jaksi neměli čas čekat na nabíjení a reálná zkušenost proi jejich potřeby se ukázala pro ně hlavní narozdíl od fanatismu radovana…

        Hele, teď dělám ve firmě s pracovním oblečením a nájezd denní je právě to co brzdí, že to koupí… Takže už prosím nech těch keců jak si chytrej a přitom zde plácáš samé fanatické žvásty…

        Ještě jsi ztapomněl napsat, jak nekdo kdo bydlí v paneláku je blbej že nemá na ježdění po městě elektromobil, pak by jsi to završil dokonala…

        1. Tak proč si to kupovali?! Snad si k tomu koupím 2 sady
          Tak proč si to kupovali?! Snad si k tomu koupím 2 sady baterek, jedna jezdí a druhá se nabíjí, ne, když už dělám na 3 směny 7 dní v týdnu?! A kdo je tady fanatik Anonyme, že? Bože Ty to vidíš a necháváš to žít…..

          Když máte denní nájezd vyšší než je stávající možnost elektromobilů mimo Tesly, tak máte holt smůlu. když někdo jezdí denně mezi body A-B a v obou může nabíjet při nakládce, tak to pro něj může dávat smysl. Pochopil Anonyme?

          A můžeš mi vysvětlit Anonyme, jak panelák souvisí s fabrikou a nákladními elektromobily?

          1. Panebože, kolik vy jste těch baterií v ještěrkách
            Panebože, kolik vy jste těch baterií v ještěrkách vyměnil? Prej „2 sady baterek, jedna jezdí a druhá se nabíjí“? Nemáte ani páru, co k tomu potřebujete a jak to celé funguje, protože jinak byste se nedivil, že cenově i prakticky to nakonec vychází líp mít 2 ještěrky z nichž jedna stojí, jakkoli je to absurdní.
            Toto je reálná zkušenost z reálného provozu, jak tak rádi tady všichni zdůrazňují, pokud chci za každou cenu jezdit na elektřinu.

            1. Radovan má pravdu, když se chce, tak to jde. Zrovna ted´
              Radovan má pravdu, když se chce, tak to jde. Zrovna ted´ vyšel v listopadovém čísle Techmagazínu článek o plzeňské automotive firmě, která jede na 3 směny. Myslím, že vyrábějí koberce do aut. Koupili 88 elektrických vysokozdvyžných vozíků a používají rotační dobíjení, které má svůj system. Takže: 1.Když se chce, tak to jde 2.Jsou už i firmy, které vyrábějí pro ropáky, ale využívaji elektro.

    2. Ono to bude dané i tím, že auta se v přepravních firmách
      Ono to bude dané i tím, že auta se v přepravních firmách nepořizují na jednu věc, je často potřeba, aby šlo o univerzální věci. Nikdy nevíte, kdy bude potřeba, aby ten náklaďák jel místo 50km trasy najednou 5000km trasu.

          1. Dokud jsem ještě měl čip ČEZu a využíval občas 2
            Dokud jsem ještě měl čip ČEZu a využíval občas 2 rychlonabíječek v Ostravě, tak jsem i s Peugeotem Ion 16 kWh baterka najezdil 300 a více km po okolí denně s přehledem. Ráno s plnou baterkou výjezd, kolem svačinky rychlonabíjení 15-20 minut, pak třeba běžná zásuvka při obědě (z 0 do plna 4,5 hodiny, ale prázdný jsem nikdy nedojížděl), pak zase cestou kolem rychlonabíječka, někdy v rámci jednání i zásuvka u partnera (čistě proto, aby viděl, že to jde, nvíc každých 20 minut je 10 km dojezdu navrch). Prostě i s malým BEV to jde.

Napsat komentář