Tesla představila elektrický kamion a k tomu i nový supersport!

Dnes brzy ráno Elon Musk, šéf společnosti Tesla, představil slibovaný elektrický tahač Tesla Semi. Kromě toho ale přišla řada i na novou generaci Tesla Roadster!

Elektrický truck Tesla Semi nabídne exkluzivní výkon a dojezd až 800 km s plným nákladem!
foto: Tesla

Dokáže zrychlit O-100 km/h během zhruba pěti sekund. S maximálním užitečným zatížením 36 tun to bude umět za 20 sekund! Na jedno nabití s max. zatížením ujede až 800 km při dálničních rychlostech (asi 96 km/h).

Tesla Semi je podle Elona Muska navržen jako „kulka“ – aby měl co nejlepší aerodynamiku (cd 0.36 vs. běžný dieselový truck 0.65-0.70). Pro srovnání, Bugatti Chiron má aerodynamický koeficient 0.38.

K vynikající aerodynamice přispívá nejen tvar, ale také zadní klapky, které uzavřou mezeru mezi přívěsem a autem, a také zcela plochý podvozek.

Jak se řídí? Super-jednoduše, podobně jako elektromobily Tesla Model S nebo Tesla Model 3. Není nutné řadit. Chybí zpětná zrcátka, ty nahrazují dva obří dotykové displeje v kabině. V interiéru se můžete postavit.

Elektrický truck Tesla Semi nabídne exkluzivní výkon a dojezd až 800 km s plným nákladem!

foto: Tesla

Sedadlo řidiče je umístěno uprostřed. Tesla Semi je poháněn 4 nezávislými motory, každý pro jedno zadní kolo. Musk dokonce ukázal koncept pick-upu vycházejícího z Tesla Semi.

Velkou otázkou bylo před odhalením elektrického trucku Tesla Semi dobíjení. To je nyní zodpovězeno. Hlavní výhodou má být možnost dobíjet při vykládání nákladu.

Dobít bude možné dojezd 640 km během 30 minut, a to díky celosvětové síti stanic zvaných „Megacharger“. Půjde o obdobu sítě Tesla Supercharger.

Elektrický truck Tesla Semi nabídne exkluzivní výkon a dojezd až 800 km s plným nákladem!

foto: Tesla

„Na nabíjení svého trucku nebudete čekat,“ shrnul problematiku dobíjení Tesla Semi Elon Musk. Megachargery mají získávat elektřinu pomocí solární elektrárny a ukládat do Powerpacků. „Váš truck teď jezdí na slunce!“ dodal Musk.

Každý truck bude vybaven „pokročilým Autopilotem“ (Enhanced Autopilot) – bude umět automaticky brzdit a držet se ve svém pruhu. Dokáže dokonce sám zavolat ambulaci pokud by se řidi něco stalo.

Elektrický truck Tesla Semi nabídne exkluzivní výkon a dojezd až 800 km s plným nákladem!

foto: Tesla

Baterie jsou umístěny v podvozku. Tesla garantuje, že Tesla Semi neselže během 1,6 milionu kilometrů. Nemá žádné složité systémy – řazení, diferenciál, výfukový systém, apod. I když selžou dva ze čtyř elektromotorů, Tesla Semi stále pojede dál.

Brzdění zajišťují právě elektromotory, díky čemuž se brzdové destičky opotřebovávají minimálně. Brzy doplňují elektřinu do baterií!

Elon Musk se také nezapomněl pochlubit sklem, které údajně přežije termonukleární reakci. Proč je důležité? Přední sklo u trucků údajně praská jednou ročně. Znamená to výpadek provozu, zdržení, zklamání zákazníků.

Sklo, které vydrží, nebude znamenat výpadky. K tomu je samozřejmě Tesla Semi vybaven všemi nezbytnostmi elektromobilů Tesla – prediktivní údržba, vzdálená diagnostik, Tesla Mobile Service a komunikace s dispečinkem.

Elektrický truck Tesla Semi nabídne exkluzivní výkon a dojezd až 800 km s plným nákladem!

foto: Tesla

Co se týká nákladovosti, Elon Musk tvrdí, že dieselový truck je na jeden ujetý kilometr o pětinu nákladnější. A to je ten nejhorší případ – Tesla Semi může být už jen výhodnější.

Kamion Tesla Semi se budou umět sdružovat do konvojů neboli silničních vlaků. V konvoji je Tesla Semi údajně výhodnější než železniční nákladní doprava.

Výroba Tesla Semi začne v roce 2019. Už teď je možné objednávat za rezervační poplatek $5000. Přesnou kapacitu baterií Musk nesdělil, nejspíš bude modulární. Cena by se měla pohybovat mezi $200 000 až $500 000, tedy v přepočtu od 4 mil. Kč do 10 mil. Kč.

TIP: Informace o nové generaci Tesla Roadster najdete v samostatném článku.

Kompletní video z představení:

Tesla

58 Comments on “Tesla představila elektrický kamion a k tomu i nový supersport!”

  1. Celá Tesla je podvod. Vyrobit funkční EV s dojezdem 400km
    Celá Tesla je podvod. Vyrobit funkční EV s dojezdem 400km za 4 miliony není tak velký problém. TM3 už je pouze pokus vytáhnout prachy z investorů a kupců. Tohle je úplný nesmysl.
    Snad nikdo nevěří tomu, že tohle bude fungovat s tímhle dojezdem, hmotností a cenou?

    1. Tak to si neodpustím jednu citaci v nenáviděné Ruštině z
      Tak to si neodpustím jednu citaci v nenáviděné Ruštině z Mistra a Markétky: Драгоценный мой! Брынза не бывает зеленого цвета, это вас кто-то обманул. Ей полагается быть белой.

    2. Já si taky myslím, že TM3 je auto „jaké svět neviděl“.
      Já si taky myslím, že TM3 je auto „jaké svět neviděl“. Jestli někdy opravdu přijde reálný kus do prodeje, bude se lišit od zidealizované představy nadržených kupců.
      Truck pěkný, ovšem jeho cena je hodně mimo realitu. Ostatně u Dojčepostskůtra taky původně lákali na čtvrtinovou cenu, než je skutečná.

    3. No bodejť, narvat do auta hromadu tužkovek není vůbec
      No bodejť, narvat do auta hromadu tužkovek není vůbec žádnej problém, to zvládne každej jouda. Akorát porád nechápu proč to nedokázal i VW a vývoj baterkovýho Phaetona v půlce zaříz a jeho baterkový Audi R nikdo nechtěl kupovat a tak radši zrušil výrobu? :)))))

      Solidní usvědčení podvodníci se zatím vyklubali akorát z VW, Audi a potažmo i ze Škodofky, Porsche a Seatu díky Dízlgejtu :)))
      VW ze státních dotací na ekomotory akorát vyvinul podvodnej softwér na svoje dízly.
      Pak taky z Mercedesu, BMW a VW s jejich největším kartelem v dějinách Německa :))))
      No a ještě u všech evropskejch výrobců tahačů co měli kartel jako kráva, aby zbrždovali omezování emisí. Ano a opět tam figuroval starej podvodník VW.

      Dalším megapodvodníkem je Mitsubishi, které dlouhodobě vehementně falšovalo spotřebu svých aut a skončilo to tím, že je schramstnul Ghosn se svým Renault-Nissan koncernem :))))

      O podvodech, korupci a dlohodobého falšování výsledků německého ADACu ani netřeba mluvit.
      Tak tu máme pěknou bandu vykutálených německých a japonských podvodníku. :))))

      1. …ani bych neřekl. Je sice hezké, že bude bezemisní
        …ani bych neřekl. Je sice hezké, že bude bezemisní doprava, ale když na nás bude z nebe padat svinstvo plné hliníku, tak je to k ničemu.

        secure.avaaz.org/en/petition/A_world_wide_ban_on_illegal_Chemtrail_spraying/

        Kdo má aspoň trochu ekologické smýšlení, ať podepíše.

        1. já myslím že to vzhledem k režákům a bubákům nebude
          já myslím že to vzhledem k režákům a bubákům nebude stačit 😉

          zpravy.idnes.cz/amisove-geny-vedci-mladi-usa-d1n-/zahranicni.aspx?c=A171116_120814_zahranicni_kha

          novinky.cz/zahranicni/454971-civilizace-musi-zasadne-zmenit-sve-chovani-niceni-planety-zesiluje-burcuji-vedci.html

        1. Musk je pořád stejný. Pořád stejně zadrhává a je
          Musk je pořád stejný. Pořád stejně zadrhává a je dojatý a plný emocí, když představuje to na čem usilovně pracoval a o čem snil. Co by jste čekali od nerda, hodinovou perfektní flambojantní prezentaci plnou žvástů o báječné budoucnosti, konceptech, které nikdy nepůjdou do výroby s nic neřikajícíma imidž videama? To vám dodaj všichni ostatní dinosauři měrou vrchovatou. U třetiho fantasmagorickýho konceptu vás todle opíjení rohlíkem a cukrovou vatou přestane bavit.

    1. já bych se vůbec nezlobil kdyby místo M3 začali
      já bych se vůbec nezlobil kdyby místo M3 začali přednostně vyrábět náklaďáky, navíc si myslím že spoustě akcionářů je v podstatě jedno kdy uvidí první zisk když vidí jak Elon mění svět k lepšímu, spousta ekologicky smýšlejících akcionářů mu musí ty peníze možná přímo vnucovat:-))

      1. „Ti z vás kteří touží po bez emisním životě
        „Ti z vás kteří touží po bez emisním životě osvobození od zlé špinavé ropy mohou navštívit korejský poloostrov v jehož severní části …“ ?? Hele zprvu bude stačit americký středověk….

        zpravy.idnes.cz/amisove-geny-vedci-mladi-usa-d1n-/zahranicni.aspx?c=A171116_120814_zahranicni_kha

        … ale každopádně auto chci elektrický a pohoda. písty vačky ropný sračky mysli už pokrokově ekonomicky jasánek :))

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/

  2. Brzdění zajišťují právě elektromotory, díky čemuž se
    Brzdění zajišťují právě elektromotory, díky čemuž se brzdové destičky opotřebovávají minimálně. Brzy doplňují elektřinu do baterií! – WOW, to je u elektromobilů opravdu novinka. Možná to nechtělo jenom zatučnit, ale ještě podtrhnout! 🙂

    1. Myslím, že hodně lidí to pořád ještě neví a tak je
      Myslím, že hodně lidí to pořád ještě neví a tak je potřeba to říkat stále dokola.
      Vím to z různých akcí, které pořádám nebo se jen zúčastňuji, takže je to na místě.
      Pro ty co to ví, se nad tím ani nepozastavují, natož aby reagovali.

    2. A ještě přidat vykřičník! Ono rekuperace běžného EV s
      A ještě přidat vykřičník! Ono rekuperace běžného EV s jedním motorem v zadní nápravě a diferenciálem je něco úplně jiného. Tady to má obrovský význam. Každému kolu je možné samostatně dávkovat brzdný moment, jako u ABS, a tím je to plnohodnotná brzda. Ale hlavně, brzdná energie se odvádí pryč a elmotory se ohřívají jen ztrátami. A když se má udrzdit plně naložený kamion z pořádného kopce, to je pořádná dávka tepla co musí brzdy odvést. A tady se to odvede do baterky s minimálním oteplením, a ještě se ta energie využije.

Napsat komentář