Volkswagen investuje v číně 10 mld. eur na rozvoj elektromobility

V průběhu následujících sedmi let chce Volkswagen investovat v Číně přes 10 mld. eur na rozvoj elektromobility. Bude to mimo jiné znamenat 40 nových modelů elektromobilů.

Výroba elektromobilů značky Volkswagen se už od příštího roku rozjede v Číně
foto: Volkswagen

Od aféry dieselgate otočil koncern Volkwagen o 180 ° a hodlá se stát jedním z největších světových výrobců elektrických aut do zásuvky. Zatím tedy alespoň na papíře.

Brzy už ale možná doopravdy. Šéf VW China Jochem Heizmann, že první elektromobily vyráběné ve společném německo-čínském podniku půjdou do výroby v první polovině příštího roku. Na trhu pak budou brzy poté.

Do roku 2025 by tak chtěl Volkswagen v Číně nabízet 40 aut do zásuvky. Globálně chce mít koncern do roku 2030 v nabídce dokonce až 300 aut do zásuvky!

A už za osm let mají tvořit pětinu až čtvrtinu jeho celkových prodejů. Je nasnadě, že většinu tohoto počtu se Volkswagen chystá prodat právě v Číně (1,5 milionu ročně v roce 2025).

Čína je už dnes pro koncern VW nejdůležitějším trhem, Evropa je druhá. Právě Čína zavedla kvóty na výrobu elektrických aut do zásuvky. V roce 2019 tak každá automobilka musí vyrábět desetinu aut s nulovými emisemi.

25 Comments on “Volkswagen investuje v číně 10 mld. eur na rozvoj elektromobility”

  1. off
    Vejletní megalodě za sebou nechávaj ohromný množství

    off

    Vejletní megalodě za sebou nechávaj ohromný množství exhalací a odpadu.
    https://www.theguardian.com/environment/2016/may/21/the-worlds-largest-cruise-ship-and-its-supersized-pollution-problem
    Všechny tydle vejletní megakonzervy prej vychrchlaj do atmosféry tolik síry co 365 milionů aut… :O!!!!!

    A jak je na tom teď těch příslovečnejch 15 megalodí co zamoří celou planetu víc než všechna auta?
    https://www.quora.com/Is-it-true-that-the-15-biggest-ships-in-the-world-produce-more-pollution-than-all-the-cars

    1. Aspoň ozeleňují moře 🙂
      Síra není tak moc nebezpečná,

      Aspoň ozeleňují moře 🙂

      Síra není tak moc nebezpečná, dnes globálně ničí pouze stříbrné šperky, třeba v Česku už modernější uhelné elektrárny s nižší koncentrací síry dávno neničí lesy, ale naopak podporují v růstu třeba řepku a další zemědělské plodiny, které by jinak potřebovali k intenzivnějšímu růstu dodávat síru práškováním.

          1. Elektropohon je to nejjednoduší na světě, baterie si v
            Elektropohon je to nejjednoduší na světě, baterie si v reálu nezvládá vyrábět ani Tesla, a musí se nakupovat u Japonců, Korejců či Číny, takže hlavní je umění masové sériové výroby, a dělat více druhů automobilů na jednom podvozku, a v tom je VW nejlepší.

            1. Jsou na to dobří, o tom žádná, jen se jim často
              Jsou na to dobří, o tom žádná, jen se jim často zvrhává. Nedávno dokázali rychle vyrábět tanky, letadla, ponorky, cyklon B, vyhlazovací tábory, výkonné kremační pece, hromadné nesprchování, prostě jde jim to. Abych ale uvedl i pozitivní věci, tak třeba VW Brouk v milionových počtech, systém figurek Playmobil, hračky Bruder……. .
              To všechno chce kázeň, pořádek, železnou disciplínu a ne dodavatelské řetězce, ale řetězy a okovy, jak Vám řekne každý, kdo pro německé koncerny dodává. Jedno zda automotiv nebo třeba Siemens.
              Ovšem na to umění platforem vidíme stále jen eGolf a eUp.

  2. kedy sa zástupcovia auto a pridruženého priemyslu
    kedy sa zástupcovia auto a pridruženého priemyslu stretli s mamamerkel? vysvetlilijej, že ŽIADNA ZMENA sa KONAŤ NEBUDE. ale reklama, ako ste si mojhli všimnúť je o tom, že matka sa teší tomu zašpinenému oblečeniu – môže vyskúšať nový prášok.
    môžete si kúpiť akýkoľvek BEV s podmienkou, že bude mať elektromotor S VNÚTORNÝM SPAĽOVANÍM ropných derivátov!

    1. Naopak VW chce dělat hybridů daleko méně než třeba
      Naopak VW chce dělat hybridů daleko méně než třeba Toyota, podle něj se dva druhy motorů výrobně nevyplácejí, a tak upřednostňuje pro města čistě elektrická řešení či plyn, pro vesnice malé benzíny a pro dálnice dízly už skutečně plnící na tratích normy.

      1. Bodejť by chtěl, když je jejich slavnej GTE Passat asi o
        Bodejť by chtěl, když je jejich slavnej GTE Passat asi o 120 kg tězší než čistá ICE verze a spotřebu o moc nevylepšili a agretáty jenom přidávali místo aby je slučovali a ubírali jak to udělala Toyota. Žádný řešení vod podlahy, ale jen honem honem slepenec, aby se neřeklo.

Napsat komentář