Nejrychlejší crossover na světě je Toyota C-HR. Alespoň ve verzi R-Tuned, která při testování porazila i McLaren 650S Spyder, 911 GT3 RS a Nissan GT-R Nismo.
foto: Toyota
Verze R-Tuned je upravený čtyřválec 2AZ-FE o objemu 2,4 litrů se speciálně pro něj určeným systémem turbo DG-Spec Garrett, který pohání přední nápravu. Po tuningu získal motor výkon více než 600 koní a točivý moment 745 Nm. Sériovou převodovku CVT nahradila sportovní manuální skříň Toyota E-Series. Hmotnost vozu činí 1342,6 kg.
NEPŘEHLÉDNĚTE TEST: Toyota C-HR – hybridní ufon na čtyřech kolech
Podvozek crossoveru od Toyoty rovněž prošel zásadními změnami. Automobil dostal závodní brzdy Brembo, radiální pneumatiky Toyo Proxes RR 275/35R-18, nastavitelné zavěšení DG-Spec Motion Control Suspension a sportovní tlumič.
Aerodynamický balíček speciálně pro tento model tvoří mimo jiné zadní křídlo, boční spojlery a přední splitter, který obstarává přítlak 136 kg. Maska byla vyměněna za novou, z uhlíkového vlákna a s otvory pro přívod vzduchu. Interiér je vybaven bezpečnostním rámem a šesti bodovými bezpečnostními pásy G-Force Pro Series.
foto: Toyota
Akcelerace z nuly na sto dosáhne Toyota C-HR R-Tuned za 2,9 sekundy. Na slavném dvouapůlkilometrovém okruhu Willow Springs International Raceway dosáhla času 1:25.22, což ji posunulo na páté místo nejrychleji zajetých kol na této dráze. Za sebou nechala dokonce McLaren 620S, Nissan GT-R nebo Porsche 911 GT3.
Toyota Camry ukázala několik podob
Další atrakcí stánku Toyoty byly závodní vozy Camry, které představili nejlepší jezdci NASCAR. Bílá Camry Dennyho Hamlina je výjimečná svými červeně pomalovanými disky 20″, deset palců širokých kol, které pro ni byly vyrobeny na objednávku. Speciálně pro nový model Camry vznikly i širší blatníky. Vůz dostal sací kit a výfukový systém AEM, zavěšení Tein a silné brzdy StopTech.
Daniel Suarez, držitel titulu Rookie of the Year 2015, společně s Motorsports Technical Center vyvinul vůz připravený k jízdě na dráze i veřejných komunikacích.
Auto je vybaveno zavěšením Tein, výfukovým systémem Toyota Racing Development a sacím kitem AEM, má 20″ kovaná kola Rotiform a pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, 255/35R20. Aerodynamický balíček vozu tvoří difuzér, zadní spojler a přední splitter z uhlíkového vlákna. Lak automobilu v odstínu perleťově bílá kontrastuje s černou střechou.
Na veletrhu SEMA Toyota předvedla i C-HR Beat Box s unikátním audiosystémem, a dále výstavu osmi generací Camry, reprezentující více než tři desetiletí tohoto modelu v USA, počínaje zástupcem první generace z roku 1983 a nejnovějším modelem pro rok 2018 konče.
Zdravím redakci a ptám se, proč byl tento článek uveden
Zdravím redakci a ptám se, proč byl tento článek uveden na serveru hybrid.cz, když tento automobil není ani hybrid, ani na elektrický pohon. Relevantnost tohoto příspěvku je přinejmenším pochybná.
Vysvětlení bude jediné, redakce jsou prodejný … a za
Vysvětlení bude jediné, redakce jsou prodejný … a za bakšiš otisknou cokoliv :)))
off
Drtič mýtů o elektromobilitě
hezký německý pdf
off
Drtič mýtů o elektromobilitě
hezký německý pdf pamflet
http://homepage.hispeed.ch/martin_rotta/Mythbuster-Elektroauto-Rotta.pdf
vsechny argumenty pekne pohromade. To se petrolheadum nebude
vsechny argumenty pekne pohromade. To se petrolheadum nebude libit.
Kdy toto zveřejnili na autoforu, tak přijdou o většinu
Kdy toto zveřejnili na autoforu, tak přijdou o většinu fanoušků. 🙂
zajímavé srovnání ve Švýcarském prostředí.
Krása. Přeložíme a použijeme.
Krása. Přeložíme a použijeme.
Radovane mohu poprosit o zveřejnění toho překladu? Nebo
Radovane mohu poprosit o zveřejnění toho překladu? Nebo jestli to nepůjde zveřejnit tak jinak?
Díky. Já s jazyky vůbec nekamarádím a Google translator není nic moc.
je to docela dost dlouhý na překlad, takže
je to docela dost dlouhý na překlad, takže nepředpokládám že by to Radovan přeložil v brzké době, ale je to jinak hezké čtení,avšak vše to zabijí cena nových EV, takže pro mně hezké počtení i s obrázkama ale to je vše, nicméně nejzajímavější poznatek jsem si odnesl že na průměrný roční nájezd v švýcarsku 13500km stačí plocha cca velikosti garáže 20m2 osazená FVE panelama
To je jenom matematika – moje elektrárna udělá s 15 panely
To je jenom matematika – moje elektrárna udělá s 15 panely ročně kolem něco 4.500 kWh. Kdyby se vše využilo pro auto (ale to bude muselo přes den nabíjet a v noci jezdit, přičemž ráno mít vždy nulu), tak se spotřebou 12 kWh / 100 km mám elektřinu na 37.500 km.
A to je zase fyzika typu kam s ní?
Prostě baterie – idálně
A to je zase fyzika typu kam s ní?
Prostě baterie – idálně další Pg.ion, místa u domu jest dost.
Jeden jezdí druhý se nabíjí, zítra naopak. A cenově to je podobné jako robit aku-box…
To máte úplnou pravdu. když porovnávám ceny
To máte úplnou pravdu. když porovnávám ceny stacionárních baterií s koupí nejstaršího Leafu s 24 kWh baterkou, po úbytku kapacity klidně je s 20 kW, tak se pomalu vyplatí zaparkovat ho k domu a nechat přes CHAdeMO zásuvku nabíjet/vybíjet. Umí to.
Úplně s přehledem bych tu baterku vykuchal a postavil si
Úplně s přehledem bych tu baterku vykuchal a postavil si baterkový úložiště 🙂
Projedeme Googlem, posoudíme řádek po řádku z
Projedeme Googlem, posoudíme řádek po řádku z elektromobilního hlediska (odbornost) a nakonec necháme posoudit bratranci, úřednímu překladateli, zda tam nejsou jazykové bludy. 44 stran je fakt hodně.