Kia Niro je nejúspornějším hybridem v reálných podmínkách v ČR

Hybrid Kia Niro si dojel pro další rekord ve spotřebě paliva. Ekologické auto roku 2017 v ČR urazilo téměř 500 kilometrů s průměrnou spotřebou 3,89 l/100 km.

Kia Niro umí jezdit překvapivě úsporně.
foto: Kia

Hybridní městský crossover Kia Niro HEV byl oficiálně zapsán do České knihy rekordů jako Nejúspornější hybrid v reálných podmínkách v ČR s průměrnou spotřebou 3,89 l/100 km.

Stalo se tak přesně 11 měsíců poté, co se Niro zapsalo do Guinnessovy knihy rekordů® jako nejúspornější vůz s hybridním pohonem, když přejelo napříč USA s rekordní průměrnou spotřebou 3,7 l/100 km. Niro tak znovu dokazuje, že dělá čest svému titulu Ekologické auto roku 2017 v České republice.

„Zápis crossoveru Niro do Guinnessovy knihy rekordů nám všem udělal na konci minulého roku velkou radost. Přemýšleli jsme však, nakolik se bude reálná spotřeba lišit v podmínkách, které mohou řidiče potkat v České republice. Ať už jde o specifický terén či povětrnostní podmínky. Postupně v nás proto uzrávala myšlenka vyzkoušet Niro v typickém českém podzimním počasí,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti KIA MOTORS CZECH.

Pokus o vytvoření českého rekordu nakonec provedla nezávislá motoristická redakce Autoweb pod dohledem Agentury Dobrý den a jejího oficiálního komisaře rekordů pana Tomáše Hrabánka ve dnech 28. ‑ 30. října, tedy za velmi nepříznivých povětrnostních podmínek při přechodu tlakové níže Herwart přes Českou republiku.

Během své cesty za českým rekordem a titulem Nejúspornější hybrid v reálných podmínkách v ČR ujel crossover Niro za 8:01 hodiny čisté jízdy celkem 493 kilometrů. Průměrná rychlost jízdy tak činila 61,5 km/h. Během své cesty Niro spotřebovalo 19,18 l paliva a při spotřebě 3,89 l/100 km tak ustanovilo nový český rekord ve spotřebě paliva v reálných podmínkách mezi hybridními vozy.

Při ceně paliva 31,20 Kč za litr urazil vůz celou vzdálenost s celkovými náklady ve výši 598,40 Kč. Celou trasu Praha – Krušovice – Loket – Karlovy Vary – Chomutov – Most – Litoměřice – Doksy – Dubá – Mělník – Praha tak Niro dokázalo ujet s náklady, které dosahovaly pouhé 1,20 Kč za ujetý kilometr.

Vozidlo nebylo před jízdou nijak upravováno a pro cestu byl použit standardní sériový vůz se standardní výbavou. Aby bylo Niro doopravdy testováno v reálných podmínkách, tvořili posádku dva lidé a jejich zavazadla. Celková hmotnost vozu tak přesahovala normovanou provozní hmotnost přibližně o 130 kg.

Během jízdy byly využívány všechny prvky přispívající k cestovnímu komfortu posádky jako topení, klimatizace pro odmlžování skel, nabíjení mobilních zařízení, audiosystém apod. Tlak v 16“ pneumatikách nebyl nijak upravován a činil předepsaných 2,5 baru.

tisková zpráva

32 Comments on “Kia Niro je nejúspornějším hybridem v reálných podmínkách v ČR”

    1. 550 tisíc v základu a Vás se to zdá moc? Podle mě to je i
      550 tisíc v základu a Vás se to zdá moc? Podle mě to je i méně než dáte za takto vybavené auto s automatem v klasice se skoro 2x takovou spotřebou po městě a o 1/3 vyšší spotřebou po dálnici.

      Osobně to nechápu proč se prodávají tak málo, asi se té nové technologie podle mě lidi bojí

  1. Tak podla spritmonitor.de to nieje až taká hitparáda. tu
    Tak podla spritmonitor.de to nieje až taká hitparáda. tu má Niro priemernú sppotrebu 3,97 a keď do porovnania pridáme Prius tretej generácie s veĺmi podobným výkonom tak ten má priemernú 3,29 , takže tá Kia ako hybrid má vetšiu spotrebu ako 5 rokov starý Prius.

    1. NIRO je zvýšený , spíše to srovnávejte v C-HR,
      tam je

      NIRO je zvýšený , spíše to srovnávejte v C-HR,
      tam je spotřeba skoro identická.
      Věřím že i Ioniq hybrid by to dal taky za míň-je nižší

      Ale stejně je to podle mě cesta do předu. Třeba taková Škoda Karoq 1,6 disel 2 kolka, podle mě srovnatelné auto a v testu auto.cz jezdila za 7 litrů nafty a to má homolagaci na 3,9 litrů.

      Nirem jeli vlastně za normu taky má 3,9 benzínu.
      A pak že spotřeba u hybridů je fixlovaná u mojí zkušenosti se
      dá papírových hodnot doháhnout poměrně bez problému.

      1. tiež som presvedčený že je to cesta dopredu, sam vlastním
        tiež som presvedčený že je to cesta dopredu, sam vlastním Prius III generácie. Priateľka ma Fabiu 1,4 16V 55kw , Ked jazdim tu istu kratku trasu po meste tak Fabia 8-8,5 lna100km predtým som mal Focus 2.0 tdci 100kw tie iste trasy 9-10 lna100km na Priuse presne to iste davam bežne za 5,5-6 lna100km , a to treba mat na mysli že Prius je vetší a hlavne automat. Takže za seba môžem povedať že Hybrid určite funguje. (tie trasy su do 2km stále na studený motor)

        1. Teď co klesla teplota k nule to má trochu troblém na ty
          Teď co klesla teplota k nule to má trochu troblém na ty trasy po městě s udržením teploty. Abych jezdil kolem 5,5 litru po městě když to neustále chladne, tak musím opravdu úsporně topit cca 20 st. a driver only. Jinak neustále běží motor a neustále přebytkem mechanické práce dobíjí baterku ta je skoro na 100% a občas ji systém jízdou třeba i dopce na trase 3 km nechá vybít.
          (mezi tím spalovák zase vychladne)

          Holt prostě moc účinný pohon a málo tepla, nebo tepelný čerpadlo což bohužel nemá a to ani za příplatek.Nebo montáž bufíka,ale to kfůli komfortu trochu prznění auta.

          Jinak při studeným startu to topí hned,protože to topí elektřinou z baterky, kerá je okamžitě dobíjena generátorem,
          takže jsme zase u té spotřeby stále dokola …

          Ale jak se jede dál tak s tím není problém a spotřeba je jen mírně vyšší než v létě.

          1. Nepochopil ste pointu , ide o to že s Priusom (hybridom) sa
            Nepochopil ste pointu , ide o to že s Priusom (hybridom) sa dá jazdit podstatne úspornejšie aj keď sa človek nesnaží. Áno možno veľmi defenzívnym spôsobom jazdy by som sa dostal na tú spotrebu aj u Fábie , ale keby som takýmto istým spôsobom jazdil priusom tak tá trasa je za 3,5 lna100km. Už chápete pointu môjho príspevku?

    1. Jak by jste chtěl už dál snižovat spotřebu, než pomocí
      Jak by jste chtěl už dál snižovat spotřebu, než pomocí baterií a elektromotoru, máte alespoň rámcovou představu proč to tam je?
      Zajimavé, že na bateriové úložište stabilizace sítě jsou vesměs pozitivní reakce,ale v autě to je jako špatně?

      Jinak souhlasím že ekologické to není ,ale to není žádné auto,ale pokud čtu články na tomto webu, tak asi auta beru a nutnost dnešní doby a více méně s nima žiju rád.

    1. Co se týče hybridů, tak to netuším, ale každý rok se
      Co se týče hybridů, tak to netuším, ale každý rok se jezdí Škoda Economy Run (cca 330km myslím) a to třeba letošní ročník vyhrála Octavia 1.6 TDi s 3,1 l/100km. V síni slávy je třeba Octavia Scout 2.0 TDi s 2,2 l/100km, nebo benzinová 1.8 TSi s 3,5 l/100km.

        1. Vždyť podmínky jsou prakticky stejné. Eco Rally má
          Vždyť podmínky jsou prakticky stejné. Eco Rally má dokonce větší překonané stoupání. Největší rozdíl vidím v tom, že škodováckého „závodu“ se může účastnit prakticky kdokoli a podmínky závodu jsou veřejné, zatímco toto byla propagační akce KIA motors a nevím o jízdě prakticky nic. Osobně bych třeba chtěl vědět, proč jízda trvala 2 dny.

          Nic to samozřejmě nemění na tom, že dosažená spotřeba je velmi pěkná, ale stále zůstanu příznivcem LPG/CNG 🙂

      1. Pozor i když se Vám asi zdá vzhledem ke spotřebě, že to
        Pozor i když se Vám asi zdá vzhledem ke spotřebě, že to je diesel, tak ta Kia jezdí na benzín.

        Nejlepší benzínová Octavia
        jela tu eko jízdu letos za 4,5l a to zdaleka není co do hmotnosti a velikosti auto jako NIRO. By tam musel jet Karoq, ale ten nejel.
        Takže na třídu auta je ta spotřeba slušná,ale je jasný že se dá jet za míň i klasikou.
        Ale oni tu eko jízdu jedou na hraně, viděl jsem to
        -vypínají motor za jízdy a kdykoliv když stojí i když se jim mlží okna
        -kruháky projíždějí „rovně“ bez zpomalení po kostách pro kamiony
        -nesvítí ani při dešti
        -nezastavují chodcům na přechodu a na stopkách
        -objíždí autobus na zastávce tam kde se to nesmí,aby nemuseli zastavit atd.

        Takže údaje z eko jízdy jsou mimo realitu a navíc jsou to zkušení eko jezdci.

        Kdežto v hybridu si eko jízdu užíváte, topí to a klimatizuje z baterky i když stojí a navíc automat.

        1. No tak na tohle se dá odpovědět akorát „LOL“.
          Ještě v

          No tak na tohle se dá odpovědět akorát „LOL“.

          Ještě v práci jsem si myslel že až přijdu domů, tak si dám tu práci, rozepíšu se a pokusím se tu pár věcí uvést na pravou míru, ale teď, když jsem doma, už vážně nemám náladu se tu dohadovat s PR oddělením KIA motors.

          HOWGH

Napsat komentář