Český polygon pro testování a certifikaci vozidel s autonomním řízením by měl do roku 2022 stát u západočeského Stříbra. Připravuje ho česká investiční skupina Accolade.
foto: Accolade
Polygon bude připravený na testování technologií, které budou na silnicích dostupné v blízké i vzdálenější budoucnosti. Bude schopen ověřovat například neustálou komunikaci vozidel mezi sebou i v městském, zastavěném, prostředí, včetně komunikace s prvky městské infrastruktury.
Samozřejmě bude možné na polygonu zkvalitňovat i stávající asistenční technologie, které už jsou běžně dostupné, jako je čtení značek, adaptivní tempomat, detekce překážek v cestě a další. Cílem je přispět k vývoji zcela samostatných aut schopných provozu bez zásahu člověka.
Na polygonu bude možné testovat veškeré dopravní situace, a to i ty evropské. „Polygony, na kterých se dnes testuje, umí nasimulovat hlavně geometricky přísná města pravých úhlů typu New York. Takto ověřené systémy jsou pak na pražském Starém městě, v uličkách Lisabonu nebo v centru Říma úplně ztracené. Ale právě takové prostředí budeme umět ve Stříbře navodit,“ vysvětluje Kratina. Okruh bude vedle městských uliček umět vytvořit i prostředí dálnice, silnic první třídy, okresek nebo jízdy v tunelu.
foto: Accolade
„Česká republika dnes ve srovnání se světem poněkud zaostává s přípravou na přechod na automobily s autonomním řízením. Na západ od nás funguje několik více či méně pokročilých testovacích polygonů, opačným směrem se první už staví. To by nás už ve velmi blízké budoucnosti mohlo stát opravdu hodně – odchod talentů, odliv peněz na výzkum a vývoj a v delším důsledku i nižší investice do výroby ve prospěch těch zemí, které nabízejí lepší zázemí. Tomu chce Accolade zabránit,“ říká Milan Kratina, CEO skupiny Accolade.
„Polygon bude centrem excelentního výzkumu a vývoje. Do Stříbra přiláká ty nejlepší automobilové vývojáře z celé Evropy. V rámci přípravy oslovíme české i německé vysoké školy a zejména předpokládáme spolupráci se soukromými vývojovými centry. Samozřejmě velmi stojíme o podporu města a kraje, protože vznik polygonu bude velkým impulzem pro rozvoj Stříbra, Plzeňského kraje i celé České republiky,“ dodává Kratina
„Skupina Accolade investuje do výstavby infrastruktury pro podnikání ve střední Evropě, zejména do výstavby nájemních budov v industriálních parcích. Testovací polygon nás posouvá o notný kus dál směrem k investicím do výzkumu a vývoje,“ vysvětluje Kratina.
off
Kolik se vejde beden vod banánu do kterýho EV auta dle
off
Kolik se vejde beden vod banánu do kterýho EV auta dle Bjorna?
Cargo space in popular EVs:
https://youtu.be/elH0sCb4leI
Results:
Number of banana boxes:
BMW i3: 4 in trunk, 14 with seats folded
Hyundai Ioniq: 6 in trunk, 16 with seats folded
Nissan Leaf (2013): 5 in trunk, 18 with seats folded
Kia Soul EV: 6 in trunk, 21 with seats folded
Model X 5 seater: 1+10 in frunk+trunk, 28 with seats folded
Nissan e-NV200: About 48-50
Earlier results:
Model X 6 seater: 1+9 in frunk+trunk, 23 with seats folded
Model S pre-facelift: 2+8 in frunk+trunk, 24 with seats folded
Model S facelift: 8 in trunk, 22 with seats folded
Mercedes E-class estate: 10 in trunk, 24 with seats folded
off
Autonomní taxi bazmek Navya už se prohání Paříží a
off
Autonomní taxi bazmek Navya už se prohání Paříží a za chvíli jde do výroby. Chechtákovi rupne žilka. :))
http://navya.tech/en/press/navya-launchs-autonom-cab-in-paris/
Už vidím jak tomu taxikářská lůza prořezává gumy a mlátí do toho dlažební kostkou, protože už se nechtěj vrátit zpátky na stromy a do jeskyň :))
ilustrácia okresky s deliacou čiarou je chybná – bočné
ilustrácia okresky s deliacou čiarou je chybná – bočné čiary, vápnom natreté stromy, … to je pre orientáciu podstatné.
Google už to má hotové.
V EU je šance jen u
Google už to má hotové.
V EU je šance jen u supertěžkých vah, když by se všechny evropské automobilky spojily nalily se tam desítky miliard, a evropské vrchní orgány by je maximálně podpořili v místním monopolu místo skoro globálního monopolu amerického Googlu.
google bude svůj software nepochybně licencovat takže
google bude svůj software nepochybně licencovat takže jediné co budou tihle slavní kašpaři na testovací dráze testovat bude nejspíš právě software googlu který si koupí a budou se ho horečně a hezky podle manuálu snažit naroubovat do superba 🙂
Jen aby v roce 2022 byl okruh ještě vůbec potřeba. V té
Jen aby v roce 2022 byl okruh ještě vůbec potřeba. V té době je reálné, že už autonomní vozy budou jezdit v normálním provozu.
V roce 2022 nebudou jezdit v běžném silničním provozu
V roce 2022 nebudou jezdit v běžném silničním provozu jiná vozidla, než řízená řidičem.
Ty už máš v mozku z tý zaseklý vrtule jen fašírku. Si
Ty už máš v mozku z tý zaseklý vrtule jen fašírku. Si taky zavěštím, Chechtovi v roce 2022 upadne péro :)))