HN: Brusel připravuje kvóty na výrobu elektroaut pro evropské automobilky

Ačkoliv ještě v sprnu agentura Reuters informovala, že Evropská unie nebude zavádět kvóty na výrobu elektrických aut, Hospodářské novinky přicházejí nyní s informací opačnou.

Továrna společnosti Volkswagen
foto: Volkswagen

Evropská komise má už tuto středu předložit návrh, aby automobilky musely povinně vyrábět elektrická auta do zásuvky. Údajně má jít o třetinu až čtvrtinu výroby.

Teď už je jasné, proč se Volkswagen a další evropské automobilky postupně přihlašují k tomu, že v roce 2025 budou mít až čtvrtinu aut na baterie.

Evropská komise chce navrhnout, aby navržené kvóty automobilky splnily do roku 2030. Chce tím primárně rozhýbat výrobu aut do zásuvky, na vodík a na plyn na evropském kontinentu.

Ten je sice dnes po Číně druhý v pořadí co se týká prodeje aut do zásuvky (221 000 za rok 2016), před USA, ale jednoznačnými lídry v této oblasti jsou dnes japonské, americké a čínské společnosti.

Naopak velké evropské automobilky dosud jen přihlížely a váhavě rozjížděly své vlastní projekty. Teprve po aféře dieselgate společnosti Volkswagen se ledy hnuly a věci se daly do pohybu.

Znečištění ovzduší, primárně ve velkých aglomeracích, přiom patří k největším předčasným zabijákům. Jen v Česku prach v ovzduší zabije 12 000 lidí za rok.

Nepochází samozřejmě pouze z dopravy, ale také z průmyslu, elektráren a zastaralých domácích topenišť. Doprava nicméně hraje významnou roli, zejména zastaralé dieselové motory a vozy bez filtru pevných částic.

85 Comments on “HN: Brusel připravuje kvóty na výrobu elektroaut pro evropské automobilky”

  1. dotace a kvoty tak to jo. to se nam ta eletromobilita rozjede
    dotace a kvoty tak to jo. to se nam ta eletromobilita rozjede raz dva. … neco jako zemedelstvi predotovane prekvotovane evropske. dodnes je trh tak pokriven, ze se z toho budou vymotavat jeste nase dedi, ale hura do toho. dotujme, kvotujme. vsichni vime kam vede cesta vydlazdena dobrymi umysly.

    1. primovstrokovaci benziny se vyrabi vsude na svete. To nebylo
      primovstrokovaci benziny se vyrabi vsude na svete. To nebylo na popud EU, ale pridali se k trendu. To, ze produkuji nano prach tady nemusime explicitne vyslovovat, protoze cilem tohoto webu je prosazeni elektromobility. Takze z toho principu jsou pro nas vsechny spalovaci auta nepritel. benzin i diesel.

                1. Kuku, diskutuju s Tebou, protože některé Tvé příspěvky
                  Kuku, diskutuju s Tebou, protože některé Tvé příspěvky mají hlavu a patu.
                  Tenhle mezi ně nepatří.

                2. Ó jaká to pocta veliký vezíre, z mého smyslu pro nesmysl
                  Ó jaká to pocta veliký vezíre, z mého smyslu pro nesmysl si hlavu dělat nemusíte 😀

            1. To ano, ale BEV jsou minimálně o pět délek napřed.
              To ano, ale BEV jsou minimálně o pět délek napřed. Dělám si takovou soukromou odhadovou statistiku, zatímco hybridů jsem viděl za rok asi tak dva kusy, tak EV jsem viděl podstatně více, což nakonec vedlo k diskvalifikaci aut služby emuj, nebylo to vůči jiným fér počítat je pořád dokola.

              Troleje a vodík nebo i indukce, konec konců, jsou věci, bohužel jen v přípravné fázi, pro osobní dopravu nepoužitelné. O vodíku spíš rozhodne dráha, než kdokoliv jiný a vzhledem k tomu že tam se ještě ani nedostali k CNG, tak to vidím bledě s ním. Navíc cena článků a jejich životnost…

              Problém hybridů je ten že to nikdo pořádně nepropaguje a ani nějak moc nejdou plug-in hybridy, nevím proč, jestli si moc komplikují vnitřek pohonu, fakt nevím. Přitom by mělo být jednodušší mít v autě elektrodynamický převod který umožni precizní kontrolu všech kol.

              Kolik nového se o nich ročně objeví? Nic moc oproti EV, kde to tedy táhne Teslácké PR oddělení.

              1. moje statistika je opacna. vic potkavam hybridy. tolik asi k
                moje statistika je opacna. vic potkavam hybridy. tolik asi k prvnimu odstavci. ale s tim pr oddelenim tesly mate svatou pravdu. je tak kvalitni, ze zblblo strasnou hromadu lidi dokonce i novinaru. kazdopadne realita je nekde uplne jinde. verte, ze domenou nejblizsi budoucnosti jsou hybridy a vozy na alternativni pohon, ciste elektromobily dlouho zustanou minoritni zalezitosti. a tenhle server na kterem diskutujeme rozhodne neni o propagaci ciste elektromobility. uz davno by zmenil jmeno.

                1. Zkus vymyslet jméno pro web propagující elektromobilitu.
                  Zkus vymyslet jméno pro web propagující elektromobilitu. Bude to fuška, protože ta nejlepší už jsou dávno obsazena.

                  CDR.cz se taky nepřejmenovalo jen proto, že přišly DVD+R.

                2. to ze jsou obsazene neznamena, ze nejdou koupit. ale treba
                  to ze jsou obsazene neznamena, ze nejdou koupit. ale treba evnews.cz je volna. a to jsem ani moc nepremyslel. prirovnani k cdr.cz nesedi. protoze dvd nahradilo cd a je ve vsech parametrech lepsi. cd zustalo jakesi retro, ktere casem muze mit hodnotu, popripade nabyt jiny vyznam. hybrid a elektromobilita jsou diametralne odlisne pojmy. dnes rozhodne neplati, ze elektromobil nahradil hybridni automobil a je otazne jestli a kdy to bude platit.

                3. Ty stejně chytrej jouda jako ten jantar chechta, ten taky
                  Ty stejně chytrej jouda jako ten jantar chechta, ten taky přesně ví co bude a co nebude :))))))
                  Podejte si ruce, choďte spolu světem a žehnejte lidem. Sám Aštar Šaran vás přiletí spasit. Ámen :)))))
                  http://www.vesmirni-lide.cz/default_cz.htm

              2. Po alternativnim pohonu se shaneji podle meho nazoru lide,
                Po alternativnim pohonu se shaneji podle meho nazoru lide, kteri jiz maji plne zuby toho stavajiciho, napriklad kvuli jeho nizke zivotnosti a poruchovosti. A jaky ma smysl koupit si auto, ktere obsahuje ten stavajici pohon a navic jeste ten alternativni, tedy hrozi klasicke poruchy stareho pohonu a k tomu jako bonus poruchy toho pohonu alternativniho v podobe detskych nemoci.

                Ale treba v takovem Amsterdamu, tam potkate Priuse, na kazdem rohu, zatimco Teslu jen na kazdem druhem.

                1. a úrovni zdejších zkoušečů (paninko, zkusíme vyměnit
                  a úrovni zdejších zkoušečů (paninko, zkusíme vyměnit ….) koncentrovaných v servisech místo servisních techniků. Když jsem přijel do servisu s tím, že mám s sebou židli a chci vidět co a jak tam netáhlo tropí, zachraňovat různé nepotřebné ucpávky….. tak se na mne koukali jak na toho zeleného z Alzy. Když jsem byl na prezentaci termokamer a divil se na co kloud, že já chci mít data ve firmě, tak mi bylo sděleno, že potom nebudu moci u lovení ryb radit přes mobil podřízeným v práci. Na mou poznámku o samostatnosti a plné zastupitelnosti mi bylo sděleno, že na to zaplatit tolik odborníků nebudu mít peníze. Nechápal jsem ale všude kolem sebe to vidím denně. Asi na tom něco bude.

                2. I z těch ryb by jste se bez problémů mohl připojovat do
                  I z těch ryb by jste se bez problémů mohl připojovat do firmy a radit na dálku, ale to by si vydělali jen jednou, při instalaci a konfiguraci, zatímco s tím cloudem z vás můžou tahat peníze každej měsíc.
                  Neříkám, že cloud nemá v určitých případech své výhody, ale někteří si z toho udělali spíše dobrý byznys.

          1. Teda dost nešikovně česky 🙂
            To řikam už dávno, Čina

            Teda dost nešikovně česky 🙂

            To řikam už dávno, Čina zahltí svět levnjema elektropekáčema na který budou lepit samolepky se skoupenejma věhlasnejma autojménama :)))
            Už se nemusej babrat s vývojem, laděním a homologacemi spalovacích agregátů a veškerýho haraburdí okolo a zbejvá jim jen dořešit aby prošli s vodřenejma zádama skrze západní bezpečnostní a deformační testy a trh bude jejich. Baterky už maj, elektromotory jsou jednoduchý a cingrlátka v podobě autopilotů a jinech serepetiček ke štestí nepotřebujou. Levný jednoduchý elektroplechofky se budou prodávat jak housky na krámě a dost se to zakousne do prodejů dražších novejch, ale hlavně bazarovejch spalováků. Dinosauři nakonec taky budou muset sekat svoje elektroplechovky v Číně.

    1. Kodak a Nikon se polozily kvuli odmitani vyrabet smartphony a
      Kodak a Nikon se polozily kvuli odmitani vyrabet smartphony a digitalni fotaky. Zaspaly dobu. To presne stejne se ted deje u evropskych automobilek. Kdyz nezacnou dotahovat zpozdeni oproti cinskym automobilkam, usnou uplne stejne jako ty dve nahore uvedene firmy. Kvoty je donuti (doufejme) k zrychleni vyvoje a vyrobe EV. Jen tak si evropske automobilky udrzi postaveni na trhu. Svet mimo Evropu je mnohem dynamictejsi a zmena muze prijit drive, nez si nekdo preje. Mnoho statu bez vlastniho automobiloveho prumyslu se muzou rozhodnout ze dne na den. EK mysli nekolik let dopredu a ne jako vy na konec mesice.

      1. Zase lzes,m protoze hovno znas.
        Kodak pro tvou informaci byl

        Zase lzes,m protoze hovno znas.

        Kodak pro tvou informaci byl jeden z prvnich co vyvijel digitalni fotaky, takze zase co kdybys psala o necem o cem neco vis, a ne o cem vis doslovay hovno?

        Opakovane kdyz ctu tvoje prispevky tak se divim, jak nulove znalosti mas, ale kecas do vseho, asi plzenska vysoka nebo jenom humanitni?

          1. Jasne stejne jako nokia, prostze to nezvladli, ALE faktem
            Jasne stejne jako nokia, prostze to nezvladli, ALE faktem zustava, ze kodak byl ze zacatku lidr digifotaku nez to vedeni posralo, takze co jsi napsal/a byla lez a doplnovanim informaci jenom dokazujes naposledni chvilu, ze maws vzdy a vsude pravdu, protoze kazdej musi vedet co jsi si myslel/a místo toho, aby to bylo napsany.
            Takze zvasty, zvasty a zase zvasty co pises…

            Rozdil mezi kodakem a VW je , ze nemci jsou nacionalilsti, coz ukazuji prodeje, kd ykupuji az na vyjimku jenom nemecke elektromobily a nekupovali a cekali dokud nemci nebudou vyrabet… Takze zase strela vedle, neexistuje korelace…

      2. Sorry ale pěkný nesmysl, evropské automobilky by dokázaly
        Sorry ale pěkný nesmysl, evropské automobilky by dokázaly z fleku udělat EM lepší než dělají číňani nebo Tesla(mechanická kvalita fakt nic moc, SW je Tesla jinde), ale problém je v tom, že se jim to teď nevyplatí. To by ještě musela EK přihodit dotace jako mají v USA, Norsku nebo Číně. Až bude elktromobil cenově dostupný, tak nepochybuju o tom, že evropské automobilky budou mít připravený adekvátní vůz.

        1. EK zacina o tom diskutovat a zatim je uvaha o roku 2030. takze
          EK zacina o tom diskutovat a zatim je uvaha o roku 2030. takze bud do te doby automobilky tak jako tak budou dodavat adekvatni EV, nebo uz budou muset. Tech 12 let neni zitra, tak nedelejte z toho prekotne rozhodnuti. Spise by to meli popostrcit o par let drive.

          1. Ty současné dělají jen kvůli snižování flotilových
            Ty současné dělají jen kvůli snižování flotilových emisí a sbírání zkušeností. Oni by tam samozřejmě dokázali narvat větší baterku, ale to není Tesla, aby si mohli dovolit prodělávat na každém autě kotel a nedostávájí subvence od vlády jako v Číně.

                1. Tak znovu a podrobněji.
                  Na každém autě mají cca 25%

                  Tak znovu a podrobněji.
                  Na každém autě mají cca 25% rabat, ten následně vezmou plus si ještě něco půjčí a investují do například výstavby superchargerů, nových servisních a prodejních center, výstavby gigatovárny, atd. Tedy na konci jim vyjde ztráta.

                  Ta ztráta, ale nevzniká tím, že by vyráběli auta, na kterých prodělávají, protože nějaká chytrá hlava špatně spočítala kolik je bude stát to auto vyrobit a nastavila prodejní cenu níže než je ta výrobní (jako to podle vlastního prohlášení udělal někdo u GM s Boltem). A to je velký rozdíl, protože když by například teď na rok zastavili všechny investice (které se jim v budoucnu bohatě vrátí) tak budou okamžitě v zisku tak jak by si přála každá takto mladá firma.

                2. Neustále sklízíme výsledky našeho tristního základního
                  Neustále sklízíme výsledky našeho tristního základního školství, které nenaučí lidi hospodařit. Už ani děvčata nemají vedení domácnosti. Takže pak skoro všichni zaměňují marže, tržby, zisky, prostě radost číst jejich reakce 🙁

                3. To už je pro lidi s mozkem měňavky a ekonomickým
                  To už je pro lidi s mozkem měňavky a ekonomickým vzděláním z tv Nova a blesku.cz moc složitý :)))

                4. Hlavne ze maj vsichni ucet na fejsu a umi googlit. Meli by si
                  Hlavne ze maj vsichni ucet na fejsu a umi googlit. Meli by si vygooglit trochu toho selskeho rozumu.

        2. Třeba VW se to zfleku nepodařilo a zrušili vývoj zabijáku
          Třeba VW se to zfleku nepodařilo a zrušili vývoj zabijáku Modelu S uprostřed vývoje :)))

          CEO VW Herbert Diess v Ženevě přiznal, že Tesla S nastavila laťku tak vysoko, že se jim zhroutili plány na elektrický Phaeton, který měl přijít 2020 a měl nahradit jejich ukončenou spalovací verzi.
          https://electrek.co/2017/03/09/tesla-model-s-screwed-vw-phaeton/

          “We were quite far advanced with the next Phaeton but it became clear it wasn’t enough of a leap forwards. A modern large saloon has to be competitive and have an advantage over the Tesla, which is the benchmark and in many regions dominates the segment. Now, if we go back there, we have to take Tesla seriously, and of course that is what we are doing with our electric strategy.”

          Dinosauři taky „zfleku“ nemaj kde brát baterky a o nějakejch aspoň pidi giga továrnách na baterky teprve uvažujou. Zfleku vám možná dodaj pár kusů velkobaterkáčů, ale navíc nemaj. Viz IONIQ a jeho 7000 kusů pro celej svět v první várce, nebo Bolt s 35 000 objednanejma baterkama pro 30 000 aut v první várce.

          Takže jedinej kdo z dinosaurů jakž takž zásobuje trh ve větším a má auta k dodaní je akorát Nissan-Renault, ale ty se s navyšovánim kapacity baterek či jejich vylepšením taky nijak nepřetrhnou. Viz maximálně 40 kWh pro novej Leaf 1,5. Navíc vlastní baterkárnu prodali Číňanům 😉

          p.s. Pokud sis nevšimnul tak VW poprvé v historii přesouvá část vedení do Číny a budou činit strategická rozhodnutí rovnou otamtuď aniž by museli čekat na svolení Vlkohradu 😉
          Většina světovejch firem z autoprůmyslu rozbila tábor v Číně a taky se tam stěhují a již několik pracují světový odborníci z oboru. Představa neinvenčních čínskejch firem slepě kopírujících všechny a všechno na posledním Šanghajském autosalonu už vzala hodně za své. Slepá západní média si toho povšimla jen tak asi z 1 %. :)))

          Btw. autodinosauři už nacpali miliardy do produktů, továren, poboček a technologií, které se jim rovnou nevyplatí jako třeba značka Buggati od VW, nebo nevyplácí jako Seat taky od VW, nebo věčně dotovaný Opel od GM. GM už konečně jednoduše pozavíralo nebo prodalo skoro všechny zahraniční nevýdělečený továrny. V Indii rovnou 3. Už je štvalo vzít miliardu zisku jedný továrně a narvat to do jiný nevýdělečný.

          1. Hmm s tím Phaetonem hezký, ale myslím si, že si to
            Hmm s tím Phaetonem hezký, ale myslím si, že si to electrek trochu přibarvil. Co jsem o tom četl jinde, tak nemělo jít o elektromobil. Ono i když se na to podíváte, kdy pravděpodobně začal vznikat tak v té době nebyl kolem elektromobility takový hype jako je dnes. Podle mě mluvil Diess spíše o digitalizaci(konektivita,autonomní řízení atd.), kde já vidím hlavní výhodu Tesly, což jsem psal již předtím. Narvat do čistě připravovaného elektromobilu velkou baterku by určitě zvládli(mě by se třeba líbil elektrický Arteon) a auto by bylo určitě mechanicky kvalitnější než Tesla, ale proč by to dělali. Oni chtějí vyrábět auta minimálně po statisících a ne po desítkách jako Tesla. To auto by pak muselo být zatraceně drahý nebo by musela být jiná forma dotací. Ona i ta Tesla vydělává hlavně na prodeji emisních certifikátů. Na to prostě nyní není trh.

            On je proto nějaký důvod proč ty automobilky nabízejí omezený počet kusů a to proto, aby v tom netopily zbytečně prachy, někde tady byl i článek kolik se prodělává na jednom Boltu.

            Ano Čína udělala velký kvalitativní skok, ale na Evropu jim ještě kousek chybí. Automobilky se tam stěhují, protože to je největší automobilový trh, ale nějak nevidím souvislost se zavedením kvot v EU.

            Jinak ano ty automobilky nacpaly miliardy do produktů, ale určitě na nich nechtěly dělat vědomě ztrátu, možná tak s vyjímkou Bugatti, ale tam šlo o něco jiného a to ukázat, co všechno jde bez velkého ohledu na finance, něco jako kosmický výzkum.

            Každopádně ještě jednou pro tebe, já neřeším, že by automobilky neměly vyvíjet a dělat elektromobily, ale že je nesmysl si tady zavádět nějaké kvóty! Pokud ta technologie bude dobrá a životaschopná, tak se na trhu prosadí sama!

            1. Jen nekecej vo žádnejch kvótách si ve svým příspěvku
              Jen nekecej vo žádnejch kvótách si ve svým příspěvku nemluvil. Mluvils si jen o tom co dokážou evropští výrobci „z fleku“ vyrobit, jestli se jim to vyplatí a že Čína na nás nemá a je pozadu, tak se nevykrucuj s nějakým vokecávánim. :)))

              Já nevim kde žiješ, ale už od roku 2011 je kolem elektromobility takovej hype, že se to ani nedá popsat a stále se to stupňuje. Možná se probudeil teprv včera :)))

              Pokud VW není schopen se svým elektropekáčem konkurovat nedodělkům začátečníků z Fremontu, tak jsou asi pěkně v hajzlu. Jedna věc je jasná, prostě nemaj baterkárnu a plánujou jí teprve za dva roky v Bolce v hale M6. Pravda bude nejspíš ta, že si uvědomili, že by se do toho fakt museli pustit vážně a tím by podtrhli židli vlastní produkci spalováků a investicím do nich vloženejch. Tak prostě z tý svý německý ctižádosti radši hned vycouvali a radši přiznali neschopnost a teď se tím ještě chluběj. Mimochodem už původní výroba Phaetona byla těžce ztrátová a od začátku zbytečnej pokus, když na luxusnější sedany už měli zavedenou značku Audi. Dost lidí si tehdá klepalo na čelo. Normální rozhazovačská Vlkohradská manýra stejně jako s Bugati :)))

              To že starej lhář GM vytrubuje do světa jak strašně prodělává na každým Boltu a jakej je to vlastně chudák, mu nežerou ani ty nezažranejší americký GM patrioti na fandovskejch FB Bolt stránkách. Ty moc dobře vědej vodkud vítr fouká a na jakou strunu hrajou. Chtěj znemožnit vlastní EV v očích veřejnosti a tím omluvit jejich malou produkci :)))
              Todle dinosaurský píár má hodnotu informací jak z ruskýho RT kanálu, čili čistě účelovou :)))) lol

              Vo žádný souvislosti se zavedením kvót v EU a stěhováním automobilek do Číny jsem neřek ani slovo, tudle blbost sis tu teď honem vycucal z prstu abys měl aspoň vo čem psát :)))

              1. Ach jo ty jsi buď úplně natvrdlej nebo máš problém s
                Ach jo ty jsi buď úplně natvrdlej nebo máš problém s pochopením psaného textu:).

                Ano evropští výrobci by to dokázali, ale jelikož je nedotuje vláda jako čínské výrobce (který akorát umí narvat velkou baterku do kvalitativně horšího auta) a nemůžou si dovolit prodělávat miliardy, aby jim to investoři žrali jako Tesla, tak čekají na dobu, kdy to bude dávat ekonomický smysl. Jelikož ty jsi neměl nikdy odpovědnost ani za rozpočet oddělení, tak to nemůžeš pochopit 🙂

                Jasně v roce 2011 byl kolem elektromobility hype, když i v tom článku o Phaetonu na který se odkazuješ je napsáno, že model S byl uveden na trh až v roce 2012. Celé to začalo víceméně až aférou dieselgate.

                To že věříš blábolům nějakých nýmandů z fóra ani nebudu komentovat, to jsou asi tak stejný odborníci jako ty :)) oni právě na tom autě prodělávají, protože baterky jsou zatím příliš drahé, což opět souvisí s tím, že čekají na dobu, kdy to bude dávat ekonomický smysl, prostě za tím vyrábějí omezený počet aut, aby získali zkušenosti a snížili si flotilové emise.

                Tak motáš stěhování evropských automobilek do Číny do diskuze o kvótách na elektromobily v EU, tak se nediv, že člověk předpokládá, že tam vidíš nějakou souvislost. Ovšem ty evidentně meleš úplně mimo mísu, takže to byla ode mě chyba, něco takového od tebe očekávat :))

                1. evidentně Kuk dostal blbej matroš na hulení :-))ale to
                  evidentně Kuk dostal blbej matroš na hulení :-))ale to video s trabantem dost dobrý!!dík Kuku

          1. S Kodakem si to taky netrefil, digifoťáky vyvíjel už od
            S Kodakem si to taky netrefil, digifoťáky vyvíjel už od roku 1987, kdy stvořil první megapixelovej foťák. Kolaboroval přitom s Nikonem, Canonem i Hasslebladem, pozděj vyráběl i vlastní digi kompaktní modely. Měl systémy na digitální archivování fotek, nějaký ty foto CD formáty apod. a taky měl divize na výrobu polovodičů, čipů a elektroniky. Takže v digitální sféře byl činnej, né že ne. To jak celkově hospodařil je věc další 😉
            http://www.nikonweb.com/files/DCS_Story.pdf

            Kodak v roce 1975 digifoťák vynalez a je myslím i autorem CCD čipu. V roce 1978 vynalezli pro změnu zase OLED. 😉
            http://www.womeninphotography.org/Events-Exhibits/Kodak/EasyShare_3.html

    1. Ale jdete, v Cine to bude platit natvrdo od 2019 10%. EK se
      Ale jdete, v Cine to bude platit natvrdo od 2019 10%. EK se bude zatim jen zabyvat navrhem a snad by to mohlo platit od 2030. V Indii, Kanade a kdejavim kde jeste se brzy prestanou prodavat nova dieslova nebo dokonce vsechny spalovaci auta. Tak netvrdte, ze EK se hrabe do neceho, do ceho jim nic neni.

          1. Jasne proste kvoty, dotace atd. celkove takove tvrdsi
            Jasne proste kvoty, dotace atd. celkove takove tvrdsi RVHP…

            Co kecat do neceho o cem neco vis a misto prosazovani dotaci se zacit ucit?

            Miluju, kdyz nejhaka kacenka bude prosazovat samy dotace atd. a stejne vse skonci jako ten vychodni blok, ale naninka se i pak bude bit do prsou jak je chytra…

            1. Muj nick neberte doslova. je to synteticke jmeno a nema to s
              Muj nick neberte doslova. je to synteticke jmeno a nema to s pohlavim nic spolecneho. nejsem kacenka, ale inzenyr technickeho oboru.
              O dotacich nic nepisu, jen upozornuji na nastup elektromobilu v Cine a nasledne konkurencni vyhode cinskych automobilek v Evrope a na jinych trzich.
              Co se tyka dotaci, tak vase rodice zrejme nevyuzili dotaci statu a nedoprali vam potrebne vzdelani. Vzdelani je jedna ze zasadnich dotaci ktere stat poskytuje svym obcanum.

              1. Jenomze cinan to podporuje dotacema, si nekdy precti jak
                Jenomze cinan to podporuje dotacema, si nekdy precti jak jejich vlada dava statni dotace… (viz napr. postovne…)
                Naposledy prikazala co politbiro EU, tedy ze elektromobili budou prikazem…

                Ale demagogie, kdy vzdelani dostane kazdej, kdezto dotace vybrane subjekty? Co si precist treba profesora Kellere, ktery pise docela slusne o spatnem pusobeni dotaci a ukazuje, ze cesta co funguje dlouhodobe je nastaveni ekonomiky, aby neco bylo ziskove co meni svet stabilne? Tedy presne co dela skolstvi, kdy je nastaven system, ze si kazdy vybere podle svych schopnosti a co chce v budoucnosti delat a je to pro nej ekonomicky vyhodne naproti dotacim, kdy stat vybira komu to da a zdrtive vetsiny je to na zaklade korupce a diletanctvi…

                Takze strela hoooodne vedle s tim skolstvim 😀

          2. A nemyslíte si, že pokud to tak bude, tak by na to měl
            A nemyslíte si, že pokud to tak bude, tak by na to měl reagovat management firmy a ne politici v Bruselu nějakými kvotami? Hlavně to nebude elektrický pohon co bude v budoucnu rozhodovat, ale spíš digitalizace a to je hlavní zbraní Tesly.

            1. Povinne kvoty v Cine stanovila vlada a ta s tim sleduje
              Povinne kvoty v Cine stanovila vlada a ta s tim sleduje strategicky cil. Likvidaci evropskych, japonskych a americkych konkurentu. Ostatne je to hezky videt na snaze odstrihnout cizi automobilky od jejich trhu tim, ze dotace na EV dostanou jen auta vyrobena v Cine. Takze kdyz Cina jako stat nastavila takovou politiku, tak je nutne odpovedet adekvatni zbrani. Tou ma byt celoevropska akce automobilek pro urychleni vyvoje a vyroby konkurenceschopnych EV. protoze jinak nas Cinane temi jejich EV zaplavi. Jednotlive automobilky by chtely vyckavat kdo bude prvni a tim by se promarnil cas. Chce to konzertovanou a koncentrovanou akci. Koncertovanou akci znamena to, ze jeden dirigent veli celemu orchestru.

              1. No podle mě jde spíš o jejích problémy s životním
                No podle mě jde spíš o jejích problémy s životním prostředím, ale tak zase proč by to Čína neudělala, proč by měla ze svých peněz platit zahraniční automobilky. Každopádně adekvátní reakce Evropy by byla, že nedá dotace na čínské auta a případně na ně zavede clo, ale ne to, že svým automobilkám nařídí kolik mají vyrábět v jakém roce elektromobilů to by měl rozhodnout trh. Pro mě teda EK je spíš posel zkázy než nějakého spasení.

                1. Posel zkazy … sedi v Indii, Kanade, Anglii, Norsku a vsude,
                  Posel zkazy … sedi v Indii, Kanade, Anglii, Norsku a vsude, kde chteji brzy zakazat prodej novych spalovacich aut. EU je jaksi trochu pozadu. vase bezbreha nenavist proti EU je zpusobena cim? Dusevni chorobou?

                2. To že si někdo dává zákazy pro klasické spalováky jen
                  To že si někdo dává zákazy pro klasické spalováky jen proto, že je to módní ještě neznamená, že je to tak správně. Kdyby chtěl někdo reálně řešit emise, tak se v první řadě podívá na lodě. Jinak já neřekl, že EK nenávidím, jen si myslím, že by měla jen zajišťovat určité standardy v EU a chránit spotřebitele a ne stanovovat kvóty na to, kolik se má čeho a kde vyrobit. Jak to plánované hospodářství funguje můžeme vidět třeba nyní na másle. Ale chápu, že ovce jako vy se radši nechá vodit za ručičku a všechno si nechá naplánovat a zařídit od státu než aby se starala sama o sebe.

                3. Dívám se teď z okna a žádné lodě nevidím, zato vidím
                  Dívám se teď z okna a žádné lodě nevidím, zato vidím stovky aut.

                4. Tak to vám gratuluji nejste slepý.
                  Tak to vám gratuluji nejste slepý.

        1. At maji v Cine jakykoliv system, svetove hospodarstvi je
          At maji v Cine jakykoliv system, svetove hospodarstvi je provazane. Jmenuje se to globalizace. Kdo nemuze konkurovat komukoliv ve svete, pujde ke dnu. Kdyby EK nepobizela nas evropsky prumysl k inovacim, tak by ta cela vami nenavidena EU a potazmo Evropa sla urcite do prdele. Tak uz chapu, proc nechcete elektromobily. Vy chcete znicit nas prumysl a nasledne Evropu.

            1. Kdo pozaduje EV pro vsechny? Cina zavadi v 2019 10%. V Evrope
              Kdo pozaduje EV pro vsechny? Cina zavadi v 2019 10%. V Evrope by jsme byli radi, kdyby to bylo aspon 5%. Ze vy nemate kde nabijet je smutne, ale to nesmi znamenat, ze to chcete znemoznit vsem. Ja mam kde nabijet a tak mam snad pravo pozadovat rozsireni EM pro ty kdo maji zajem.

                1. Dekuji za velkorysost, ale ja mam uz 2 EV. Nissan Leaf a
                  Dekuji za velkorysost, ale ja mam uz 2 EV. Nissan Leaf a Peugeot Ion. Ujistuji vas, ze jezdi vyborne a jsem spokojeny 🙂
                  Z vasich prispevku vyzniva, ze EV nejsou podle vas prinosne.
                  Pokud se pletu, tak sorry. Napiste tedy, ze podporujete elektromobilitu.

                2. skoro vsichni co tady diskutujeme se nemuzeme dockat dne, kdy
                  skoro vsichni co tady diskutujeme se nemuzeme dockat dne, kdy vsechna auta budou jezdit bezemisne. treba i v elektromobilu, treba i v bezdratove nabijenem samoriditelnem voze. nebo v hyperloopu nebo oboji. z toho ale nevyplyva, ze jsme vsichni pro to, aby se technologie prosazovala za kazdou cenu. dotace a kvoty jsou fakt tezce za hranou. z mnoha duvodu. zakazme treba vypoustet emise v obydlenych zonach. at si to kazdy vyresi jak uzna za vhodne. kolo, presky, elektromobilem, elektrotaxikem, cokoliv. ale dotace a kvoty jsou cesta do pekel. to ze jste si koupil 2 elektromobily je sice hezke, at vam slouzi, ale verte, ze to neni v soucasnosti ani nahodou cesta pro vetsinu.

                3. Prinosne neni fanaticke prosazovani neceho pro vsechny, co
                  Prinosne neni fanaticke prosazovani neceho pro vsechny, co nema smysl pro vsechny. S Leafem ani s Ionem bohuzel na sluzebku nepojedu, jakoze na ni jezdim dost casto. Jednak bych se v tom citil jako v jezdici plechovce, druhak bych nikam poradne nedojel a Teslu mi fakt firma nekoupi.

                  Zato na jezdeni po meste mam hybrid, jedu k benzince jednou za mesic a neresim, ze nemam kde nabijet v auty precpanych Dejvicich, kde ani nevim kde zaparkuju. O EM jsem uvazoval predtim, nez jsem koupil hybrida a dospel jsem k nazoru, ze je jeste brzo. Ja potrebuju auto, ktere mi bude slouzit a ne abych ja se staral o neho.

                  Chapu, ze takovych, kteri si daji auto do garaze a pichnou do zasuvky je v Praze dost, pak si jezdi po Praze a parkuji vsude skoro zadarmo. Jak na to prijdou mistni ze stare zastavby, kteri nemaji tu moznost a jeste ani nemaji moznost si to parkovani v celem meste ani zaplatit.
                  Takze ja EM podporuju, ale rozumne, takto fakt ne.

                  Daleko lepsi cesta je zacit budovat nabijeci stojany a nechat lidi, at se sami rozhodnou. Ale 70. leta pani duchodkyne, ktera uz skoro nechodi a jezdi v cervene Fabii si EM fakt nekoupi.

                4. Nejake fotky z ceskych mest by nebyly? CR je taky v EU pokud
                  Nejake fotky z ceskych mest by nebyly? CR je taky v EU pokud vim.

                5. Doporučuji
                  Doporučuji stránky:

                  https://www.evmapa.cz
                  https://www.plugshare.com

                  Tam kde nabíjecí stanice jsou, jsou většinu času prázdné. Existují ale i výjimky, kde se sejdou tři auta na jedné stanici(např.Lidl K Barrandovu). Ten kdo nabíjecí stanici potřebuje si ji vybuduje v místě kde ji potřebuje(např.Sauron v Chebu).

                  Tady máte jednu fotku z Mikulova.

                  https://im.novinky.cz/mynews/058/140580-top_foto1-t3o4u.jpg

                  Jednu z Brna:

                  http://www.brnenskadrbna.cz/files/drbna/images/page/1000×1000-1385737136-dobijeci-stanice-eon-ve-vankovce-foto-brnenska-drbna.jpg

Napsat komentář